Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stef schreef:Tja, veel dingen kan je voorkomen. Als je in een glazen kastje gaat zitten weet je zeker dat er niets gebeurt
Blue_Eyes schreef:deruijter schreef:How dit is iets heel anders, kijk als jij een waarschuwing had gehad om vooral niet op dat paard te gaan zitten,
omdat dat paard erg gevaarlijk is, en je gaat er toch op en je doet ook nog eens geen cap op,
en je flikkert eraf en je breekt je nek. Op dat moment heb je dezelfde vergelijking als die friso.
Want hij is op verboden terrein gaan skieën terwijl er lawinegevaar was, en hij heeft ook nog
geen beschermingspakket omgedaan.
Vind het heel erg voor zijn familie etc. maar medelijden nee sorry dat zit er bij mij ook niet in.
Nee, dat is niet iets anders. Ieder paard is een potentieel gevaar voor het breken van je rug/nek/schedel/whatever. Ik denk dat je dit topic toch even door moet lezen om tot de conclusie te komen dat er genoeg reden is om te denken dat Friso echt niet heeft gedacht 'Oh, ik ben een goede skiër, mij gebeurt niets'. Die heeft een weloverwogen beslissing genomen als ervaren skiër, samen met iemand die nog meer ervaren was, en die is helaas verkeerd uitgepakt.
Buiten dat is het inderdaad niet zo dat als iets de eigen schuld van iemand zou zijn, je dan geen medelijden zou kunnen of mogen hebben met die persoon als het misgaat.
Overigens heeft het dragen van een cap nou niet direct een voorkomende invloed op het breken van je nek![]()
En de leeftijdsdiscussie is hier verder wel verschrikkelijk off topic.
Eyecatcher schreef:deruijter schreef:ja sorry hoor, ik reageer ook maar gewoon op iemand.
Dat jij medelijden met hem hebt, moet je vooral doen.
Ik zeg gewoon waarom ik geen medelijden met hem heb.
En als je niet tegen reacties van andere kunt, dan moet je vooral niet op forums kijken.
Zegt er iemand wat![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
deruijter schreef:Als je even mijn reactie goed leest, is mijn vergelijke veel beter dan de vergelijking die jij maakt.
Ik zal het even duidelijk maken:
Het paard = Friso
waarschuwing gevaarlijk paard = waarschuwing lawinegevaar
cap = lawinepakket
Friso (paard) is op een berg gaan skieën terwijl er een waarschuwing was gegeven op lawinegevaar (waarschuwing gevaarlijk paard), toch is hij gaan skieën, en heeft geen lawinepakket (cap) meegenomen,
het is vreselijk dat hij door zijn fouten zo erg is gestraft, maar medelijden nee dat heb ik niet.
En trouwens elke berg is ook een potentieel om je nek te breken,
alles op deze hele aarde is een potentieel gevaar. Daar ga je dan ook niet van uit.
Dus om te zeggen dat mijn vergelijking niet klopt omdat elk paard een potentieel gevaar is
is absoluut niet correct.
En zeg ik dan dat Friso bij zichzelf dacht dat het een vreselijk goede skieër was en hem dus niets kon overkomen? Heb je mij nooit horen zeggen hoor.
En ik geef alleen mijn mening door te zeggen dat ik geen medelijden met hem heb, dit geld alleen voor mij
jij mag natuurlijk een andere mening hebben, maar dit is mijn mening.