Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:56

huh? :o?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:57

Blub... Vuurneons zijn vissen ;)

Maar afijn, ik denk wel dat het toch iets menselijks us dat je het erg vind als een ander iets overkomt. Maar kennelijk zie ik dat verkeerd.
Als iemand dronken achter get. Stuur stapt en iemand dood rijdt is dat voor de veroorzaker ook heel erg.
Ik heb geen medelijden met zo'n persoon, maar het is wel erg

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:58

Tuurlijk is het erg. Dat wens je gewoon niemand toe, wat er gebeurt is. Maar ik vind medelijden wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:59

stef schreef:
Blub... Vuurneons zijn vissen ;)

aahh oké B-)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:03

Blijf benieuwd naar zijn toekomst, ik hoop dat hij alle kansen met zich mee heeft.

Vind het ook verwonderlijk dat dit nou net hem is overkomen, hij is erg intelligent, staat niet bekend om ruige hobby's en wou juist normaal gevonden worden. Dat hij nou net in de Spotlights moet komen op deze manier... (hoewel hij het zelf niet meemaakt).

Sterre

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 02:32

stef schreef:
Tja, veel dingen kan je voorkomen. Als je in een glazen kastje gaat zitten weet je zeker dat er niets gebeurt

Sorry Stef, dat zie je echt fout!! Dan komt er een of ander kind wat er een bal doorheen trapt en heb jij al die scherven in je gezicht := ...

*Bello, wat mij betreft hoef je helemaal niet op mij te reageren en je hoeft het ook echt niet met me eens te zijn ;) .
Maar als je dan tóch reageert, lijkt het mij toch zinvoller om op de essentie van de post te reageren en niet op de "bijzaken", die hier alleen maar als voorbeeld diende ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:10

bello2005 schreef:
ook om mezelf maak ik me niet druk ...;)

hhaa.. ik lach me hier echt kapot

Bello, kan maar 1 ding zeggen, jij bent echt paardenvolk......................

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:24

Blue_Eyes schreef:
deruijter schreef:
How dit is iets heel anders, kijk als jij een waarschuwing had gehad om vooral niet op dat paard te gaan zitten,
omdat dat paard erg gevaarlijk is, en je gaat er toch op en je doet ook nog eens geen cap op,
en je flikkert eraf en je breekt je nek. Op dat moment heb je dezelfde vergelijking als die friso.
Want hij is op verboden terrein gaan skieën terwijl er lawinegevaar was, en hij heeft ook nog
geen beschermingspakket omgedaan.
Vind het heel erg voor zijn familie etc. maar medelijden nee sorry dat zit er bij mij ook niet in.

Nee, dat is niet iets anders. Ieder paard is een potentieel gevaar voor het breken van je rug/nek/schedel/whatever. Ik denk dat je dit topic toch even door moet lezen om tot de conclusie te komen dat er genoeg reden is om te denken dat Friso echt niet heeft gedacht 'Oh, ik ben een goede skiër, mij gebeurt niets'. Die heeft een weloverwogen beslissing genomen als ervaren skiër, samen met iemand die nog meer ervaren was, en die is helaas verkeerd uitgepakt.
Buiten dat is het inderdaad niet zo dat als iets de eigen schuld van iemand zou zijn, je dan geen medelijden zou kunnen of mogen hebben met die persoon als het misgaat.

Overigens heeft het dragen van een cap nou niet direct een voorkomende invloed op het breken van je nek ;)

En de leeftijdsdiscussie is hier verder wel verschrikkelijk off topic.

Als je even mijn reactie goed leest, is mijn vergelijke veel beter dan de vergelijking die jij maakt.
Ik zal het even duidelijk maken:
Het paard = Friso
waarschuwing gevaarlijk paard = waarschuwing lawinegevaar
cap = lawinepakket
Friso (paard) is op een berg gaan skieën terwijl er een waarschuwing was gegeven op lawinegevaar (waarschuwing gevaarlijk paard), toch is hij gaan skieën, en heeft geen lawinepakket (cap) meegenomen,
het is vreselijk dat hij door zijn fouten zo erg is gestraft, maar medelijden nee dat heb ik niet.
En trouwens elke berg is ook een potentieel om je nek te breken,
alles op deze hele aarde is een potentieel gevaar. Daar ga je dan ook niet van uit.
Dus om te zeggen dat mijn vergelijking niet klopt omdat elk paard een potentieel gevaar is
is absoluut niet correct.
En zeg ik dan dat Friso bij zichzelf dacht dat het een vreselijk goede skieër was en hem dus niets kon overkomen? Heb je mij nooit horen zeggen hoor.
En ik geef alleen mijn mening door te zeggen dat ik geen medelijden met hem heb, dit geld alleen voor mij
jij mag natuurlijk een andere mening hebben, maar dit is mijn mening.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:27

Maar dit paard was vooraf langdurig gelongeerd (ze hadden geprobeerd met dynamiet een lawine te veroorzaken) dus dat leek veiliger...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:29

Hoe gaat het nu eigenlijk met hem? Hoor er niks meer van...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:31

russel schreef:
bello2005 schreef:
ook om mezelf maak ik me niet druk ...;)

hhaa.. ik lach me hier echt kapot

Bello, kan maar 1 ding zeggen, jij bent echt paardenvolk......................

Russell, ik geloof dat ik precies weet wat je bedoelt, pffff..... :\

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:34

Billy schreef:
Maar dit paard was vooraf langdurig gelongeerd (ze hadden geprobeerd met dynamiet een lawine te veroorzaken) dus dat leek veiliger...

precies ze hebben geprobeerd.
Is hetzelfde als een paard proberen rustig te krijgen door longeren.
het blijft een gevaarlijk paard.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:36

Misschien moet jij risicovrij gaan leven.
Frisop was een ervaren en voorzichtige skier. Hij heeft gewoon enorm veel pech gehad

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:39

Ik zeg toch niet dat ik geen risico's neem?
Als ik zonder cap op een gevaarlijk paard zetten, ik flikker eraf en breek mijn nek,
dan verwacht ik ook geen enkele medelijden.
Ja Friso was misschien een ervaren skieër, maar dat neemt niet weg dat hij
meervoudige fouten heeft gemaakt, dat die daar zo hard op wordt gestraft,
het is erg, maar medelijden dat zit er helaas niet in bij mij.

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:41

pfff wat een gezeik de heletijd over dat friso fout is geweest en blablablablabla

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:42

ja sorry hoor, ik reageer ook maar gewoon op iemand.
Dat jij medelijden met hem hebt, moet je vooral doen.
Ik zeg gewoon waarom ik geen medelijden met hem heb.
En als je niet tegen reacties van andere kunt, dan moet je vooral niet op forums kijken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:43

Ach, als ze ouder en wijzer wordt, leert ze nog wel dat sommige dingen gewoon gebeuren door brute pech en dat er niet altijd een schuldige aan te wijzen is....

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:44

deruijter schreef:
En als je niet tegen reacties van andere kunt, dan moet je vooral niet op forums kijken.

Zegt er iemand wat O:) O:) O:) O:) O:) O:)

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:44

Billy schreef:
Ach, als ze ouder en wijzer wordt, leert ze nog wel dat sommige dingen gewoon gebeuren door brute pech en dat er niet altijd een schuldige aan te wijzen is....

_/-\o_

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:46

Billy, nee dit zal niet liggen aan mijn leeftijd, ook erg leuk dat je over mijn
leeftijd begint, als je al weet dat mij dit vooral niet kan bekoren.
Dit was pech ja, maar is gedeeltelijk veroorzaakt door fouten.
Ik wijs geen schuldige aan, ik zeg alleen dat ik geen medelijden heb.
Als je niet open staat voor meningen van iemand anders, waarom reageer je
dan op mijn reactie? Gewoon om te kunnen zeggen dat het aan mijn leeftijd ligt of
wat is je doel hier in. Ik sta open voor andermans meningen, maar ik vind het verschrikkelijk
kinderachtig om nou naar mijn leeftijd te kijken.
Kijk naar de inhoud van mijn reactie i.p.v domweg op mijn profiel
te gaan kijken hoe oud ik ben.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:46

Eyecatcher schreef:
deruijter schreef:

Zegt er iemand wat O:) O:) O:) O:) O:) O:)

Ik sta open voor andermans meningen hoor.
Waardoor denk je dat ik dit niet doe?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 19:58

deruijter schreef:
Als je even mijn reactie goed leest, is mijn vergelijke veel beter dan de vergelijking die jij maakt.
Ik zal het even duidelijk maken:
Het paard = Friso
waarschuwing gevaarlijk paard = waarschuwing lawinegevaar
cap = lawinepakket
Friso (paard) is op een berg gaan skieën terwijl er een waarschuwing was gegeven op lawinegevaar (waarschuwing gevaarlijk paard), toch is hij gaan skieën, en heeft geen lawinepakket (cap) meegenomen,
het is vreselijk dat hij door zijn fouten zo erg is gestraft, maar medelijden nee dat heb ik niet.
En trouwens elke berg is ook een potentieel om je nek te breken,
alles op deze hele aarde is een potentieel gevaar. Daar ga je dan ook niet van uit.
Dus om te zeggen dat mijn vergelijking niet klopt omdat elk paard een potentieel gevaar is
En zeg ik dan dat Friso bij zichzelf dacht dat het een vreselijk goede skieër was en hem dus niets kon overkomen? Heb je mij nooit horen zeggen hoor.
En ik geef alleen mijn mening door te zeggen dat ik geen medelijden met hem heb, dit geld alleen voor mij
jij mag natuurlijk een andere mening hebben, maar dit is mijn mening.

Guttegut, op je teentjes getrapt? :')

Om te beginnen VIND jij jouw vergelijking veel beter dan de mijne. Mijn mening daarover is toch anders O:)

Ik denk dat wel degelijk elk paard een potentieel gevaar is. Mijn leasefjord is het braafste paard dat je kunt vinden, beginners rijden er zo mee weg. En toch lag ik er van de week naast, want ze schrok ergens van. Het liep goed af en dat zal het 99 van de 100 keer doen, net als bij Friso. Die 100ste keer heb je pech en breek je je nek of lig je onder een lawine. (Dit was een voorbeeld, even voor de duidelijkheid).

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:05

Lees a.u.b. eerst goed voordat je mijn reactie beoordeelt:

En trouwens elke berg is OOK een potentieel om je nek te breken,

Het is pech inderdaad, dit zeg ik ook tegen jou maar je leest mijn reactie niet zorgvuldig.
Ik zeg het is dikke pech, maar het is GEDEELTELIJK veroorzaakt door zijn EIGEN fouten,
dit is de reden waarom IK geen medelijden met hem heb.

Mijn reactie vindt ik niet beter, dat kan je niet vinden,
de vergelijking is gewoon kloppend, en dit was bij jou niet het geval,
want je liet een paar belangrijke dingen links liggen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 20:07

Ik heb prima gelezen. Je hoeft niet zo op je achterste benen te gaan staan, hoor. ALs je het niet erg vindt (en als je het wel erg vindt ook, trouwens), laat ik deze 'discussie' met jou verder voor wat-ie is, want ik heb geen zin in verbaal agressief geharrewar.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:14

verbale agressie? Heb jij mij scheldwoorden zien gebruiken? Heb jij mij bedreigingen zien gebruiken?
Nee hoor, ik vind het gewoon erg jammer, dat er zo snel naar de leeftijd wordt gekeken.
En je hebt duidelijk niet goed gelezen, want je zegt net dat jij een paard wel als een potentieel gevaar zie,
terwijl ik nooit heb gezegd dat dit niet zo is. Dus je hebt het gewoon fout. Dit mag je ook wel eens toegeven hoor, leren van je fouten is goed.