Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:00

Daphna schreef:
Citaat:
Wilders: islamitische cultuur is achterlijk
DEN HAAG - De islamitische cultuur is volgens PVV-leider Geert Wilders „achterlijk”. Hij stelt dat in een interview dat zondag op de Australische televisie is uitgezonden.

„Onze cultuur, die gebaseerd is op het christendom, jodendom en humanisme, is beter dan de achterlijke islamitische cultuur”, zei Wilders letterlijk. Ook wees hij erop dat de islam niet te vergelijken is met het christendom. „Het is een gewelddadige ideologie zoals het communisme en fascisme.”

In een toelichting gaf Wilders aan dat hij de islamitische cultuur al vaker achterlijk heeft genoemd en dat het gesprek met het actualiteitenprogramma Dateline anderhalve maand geleden is opgenomen, toen er nog over de vorming van een paars-pluskabinet werd onderhandeld. Inmiddels zit Wilders zelf aan tafel bij informateur Ivo Opstelten om te onderhandelen over een minderheidskabinet van VVD en CDA dat in de Tweede Kamer op gedoogsteun van de PVV kan rekenen. Maar volgens Wilders maakt dat niet uit. „Het is echt wat ik vind en dus ook zal blijven zeggen”, stelde hij.

De PVV-leider zal op 11 september in New York een toespraak houden tijdens een protest tegen de plannen om een moskee te bouwen nabij Ground Zero, de plek waar de terroristische aanslagen in 2001 plaatshadden. Volgens Wilders is het de plaats waar „de islam de ergste misdaad van de afgelopen jaren pleegde”.

telegraaf.nl

Geef me één voorbeeld van een voorlijke islamitische cultuur.

Waves

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:25

http://www.nu.nl/politiek/2322287/oud-p ... n-cda.html

Ach, waar hebben we het over. Dit kabinet gaat er waarschijnlijk nooit komen. En als het er komt dan zal het een splijtzwam zijn binnen het CDA en zal het geen lang leven beschoren zijn. Wilders zal slechts een genant stukje geschiedenis worden uit een periode van crisis waarbij de NL kiezer zich even van zijn slechtse kant liet zien.

Een goede herinnering aan het feit dat vreemdelingenhaat, etnocentrisme en zondebokpolitiek nog altijd in het NL volk verscholen zit. Een les voor politici dat er nog een hoop te doen valt in het onderwijs en dat we dit soort sentimenten serieus maar mét fatsoen moeten onderkennen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:26

kanniet schreef:
Geef me één voorbeeld van een voorlijke islamitische cultuur.

Wat bedoel je met voorlijk?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:28

Vul voor elke zin van Wilders "Joden" in de plek van Islam in en je hebt de hele jaren 30 weer te pakken.

(ja, let wel, de jaren 30, niet de oorlog en de holocaust zelf maar de propaganda die er aan vooraf ging, nee lieve mensen, ik vergelijk Wilders niet met Hitler, ik vergelijk vreemdelingenhaat met vreemdelingenhaat)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:41

Ik kan me helemaal vinden in jouw berichten Waves.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 09:52

Ja ik ook, gezien de houding van Wilders lijkt het ook niet echt waarschijnlijk dat er een werkbaar kabinet gaat komen

http://www.kranten.com/a/7716184/64120/

Hij blijft negatieve aandacht nodig hebben, en alleen in Nederland is te weinig.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:40

Zou Wilders echt wel als gedoogpartij in de Tweede Kamer willen zitten. Ik denk steeds meer van niet, vooral als ik dit lees. Dan ben je toch niet echt opbouwend bezig. Dit soort acties schept geen vertrouwen.
Raar vind ik dit; ik kan niet begrijpen waarom hij zo handelt.

En ik kan me ook helemaal vinden in de berichten van Waves.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 12:45

Alet74 schreef:
Zou Wilders echt wel als gedoogpartij in de Tweede Kamer willen zitten. Ik denk steeds meer van niet, vooral als ik dit lees. Dan ben je toch niet echt opbouwend bezig. Dit soort acties schept geen vertrouwen.
Raar vind ik dit; ik kan niet begrijpen waarom hij zo handelt.

En ik kan me ook helemaal vinden in de berichten van Waves.

Hij is gewoon zo, nooit anders geweest en met zijn electoraat achter zich voelt hij zich helemaal geweldig. Hij is er ook van overtuigd dat VVD en CDA niet zonder hem kunnen, en minacht iedereen die de stem ertegen verheft.

Nederland als clown van de wereld...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:11

En zou zo iemand dan niet begrijpen wat voor effect dat heeft op hemzelf en het land wat hij (toch wel) vertegenwoordigd? Ik kan er bijna niet bij dat iemand die zoveel verantwoordelijk heeft (want: zoveel mensen op hem gestemd), er op deze manier mee omgaat. Daar worden we helemaal niet beter van en hij naar alle waarschijnlijkheid ook niet. In mijn ogen niet in ieder geval, door zo te handelen krijgt hij mijn respect niet.
Ik zou wel eens willen weten welk doel hij uiteindelijk ECHT voor ogen heeft.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:31

Alet, ik denk dat het doel van Wilders is: MACHT.
En hoe hij dat krijgt, maakt hem niet uit.
Ik vind het erger, dat zoveel mensen blind achter hem aanlopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 13:46

Als hij zich aantrok dat wat hij losmaakt schadelijk is, zou hij na zijn eerste uitroepen en daarop volgende bedreigingen begrepen hebben dat hij te ver gaat.

Maar kijk hoe lang hij Nederland bedreigd heeft met dat flutfilmpje van hem, de regering kreeg ongeruste boodschappen vanuit een groot deel van de wereld en moest aan iedereen uitleggen dat hier een vrijheid van meningsuiting geldt als groot goed.
Het is natuurlijk wel weer erg zuur dat die vrijheid misbruikt wordt om anderen te demoniseren, maar dat noemt hij ook vrijheid, ondanks dat hij dat anderen niet gunt.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 16:32

Spijker op z'n kop Sarabrande.

Aanvallen naar Moslims door nota bene een politicus (dus iemand die er ook echt werk van kan maken, niet een banketstaaf bokker achter z'n PC) vallen onder de vrijheid van meningsuiting en moeten allemaal mogen.

Maar als je iets roept over Wilders of Wilders-stemmers dan ben je aan het demoniseren en voelen ze zich aangevallen en gaan op de Calimero-toer, hoe durf je dat te zeggen, boehoe, vuile linksen (zie een heel topic van 85 pagina's met de veelzeggende titel: waarom voelen PVVers zich aangevallen)

Maar wel héél verbaasd zijn als moslims zich verdedigen, wat ze tot nu toe overigens wijselijk nauwelijks doen in NL. .

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:41

CDA is zelf klaar met het gebemoei zo te lezen http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Polit ... gen-af.htm

Citaat:
CDA-partijvoorzitter Henk Bleker roept partijprominenten op om eerst het resultaat van de onderhandelingen af te wachten voor ze kritiek leveren op een eventuele regering met de PVV. Vooral de protestbrief die oud-minister Cees Veerman aan het NRC Handelsblad stuurde, irriteerde Bleker.

[..]

Meer en minder prominente CDA'ers hebben in de afgelopen weken de publiciteit gezocht om hun partij op te roepen de formatieonderhandelingen stop te zetten. Daarentegen steunt het middenkader van de partij de onderhandelingen vrijwel unaniem en ook de meeste CDA-kiezers staan achter een VVD-CDA kabinet met gedoogsteun van de PVV.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 10:34

Splitsing binnen CDA:

Citaat:
CDJA-voorzitter Jeroen van Velzen vindt het te zwart-wit om over een generatiekloof te spreken. Volgens hem verschilt vooral de politieke werkelijkheid van jong en oud. ,,De CDA-politici van weleer gaan nog steeds uit van een groot politiek midden, terwijl de jongeren zien dat dat midden is uitgehold. Wij zijn politiek bewust geworden in een tijd dat Fortuyn opkwam. Een groot deel van de CDJA'ers is student. Zij wonen vooral in de minder luxe wijken in de grote steden en zien welke problemen er zijn met integratie. Voor de prominenten die zich zo afzetten tegen Wilders geldt dat veelal niet.''

Van Velzen vindt dat de discussie over problemen met integratie te lang is toegedekt binnen de partij. Om daar nu de oude garde voor te kapittelen, gaat hem te ver. Hij wil de instabiliteit van de partij niet verder vergroten. ,,Maar ik vind wel dat het CDA op dat vlak met een verhaal moet komen, dat verder gaat dan de kwestie PVV ja of nee.''

De vraag of het CDA met de PVV kan regeren, had de partij vooral voor de verkiezingen beter moeten bediscussiëren, meent hij. ,,Ik vind dan ook dat iedereen die zich toen niet tegen de PVV heeft uitgesproken nu wel wat minder noten op zijn zang mag hebben. Lubbers is zo iemand.''

Binnen het CDJA zijn ook 'dissidenten' die het wel met de prominenten eens zijn. Egmond Evers, voorzitter van het CDJA Maastricht was juist een van de ondertekenaars van de brief die een flink aantal prominenten, onder wie oud-minister Cees Veerman, naar de partijtop stuurden. ,,Op persoonlijke titel, al weet ik dat veel jongeren in onze afdeling op dezelfde lijn zitten.''

Evers wil de onderhandelingen met de PVV niet, omdat die in strijd zouden zijn met het principe van rechtvaardigheid: de overheid dient iedereen op dezelfde manier te behandelen. Onderhandelen met Wilders ziet hij als aantasting van een van de belangrijkste pijlers van het CDA. ,,Met een verouderd wereldbeeld heeft dat niets te maken.''

http://www.nd.nl/artikelen/2010/augustu ... -cda-leden

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:12

Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
De voorspellingen van sommige bokkers hier dat dit kabinet van VVD/CDA met PVV er zeker komt, is dus niet uitgekomen.

Ik ben benieuwd naar de volgende keuze.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:49

Heb net naar de persconferentie gekeken. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:50

Electra63 schreef:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
De voorspellingen van sommige bokkers hier dat dit kabinet van VVD/CDA met PVV er zeker komt, is dus niet uitgekomen.

Ik ben benieuwd naar de volgende keuze.

sommige? Meer dan 260 bokkers als ik het goed heb ;) Niet te onderschatten hoor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:52

Ik bedoelde niet de stemmer van de Poll Christel.
Maar opmerkingen van Jantergouw, dat hij uit betrouwbare bron met 100% zekerheid kon zeggen dat dit kabinet er kwam.

En 260 vind ik erg weinig van het aantal leden van Bokt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:53

Dribbel schreef:
Heb net naar de persconferentie gekeken. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.

Hierbij nog een politieke link: [NM] Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?
Maar daar gaat het voornamelijk over de PVV en het is daar niet zo gezellig, maar misschien lijkt het je leuk.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:56

Electra63 schreef:
Ik bedoelde niet de stemmer van de Poll Christel.
Maar opmerkingen van Jantergouw, dat hij uit betrouwbare bron met 100% zekerheid kon zeggen dat dit kabinet er kwam.

En 260 vind ik erg weinig van het aantal leden van Bokt.

53% vind ik juist erg veel. zeker met de overvloedige keuzemogelijkheden. Maargoed, op naar de volgende formatie dan maar.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:09

Maar de rest heeft niet de moeite genomen om de stemmen, het is niet representatief lijkt me, die 53%.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:14

53% van het aantal stemmers in deze poll. Niet van het aantal bokt-leden.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:15

Dit kabinet gaat er nog steeds komen, let maar op.
Rutte gaat nu een regeerakkoord schrijven en de enigen die zich in zo'n rechts akkoord kunnen vinden zijn PVV en CDA, maar dan is Verhagen inmiddels van de 3 dissidenten af.

Ik weet dat niemand me gelooft, dus we kijken het rustig aan.
Over een week of wat zal ik de quote wel aanhalen. :j

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:22

Alet74 schreef:
Maar de rest heeft niet de moeite genomen om de stemmen, het is niet representatief lijkt me, die 53%.

Dus de PVV stemmers zijn het meeste geinteresseerd in 'politiek: hoe nu verder?'

I rest my case ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:28

christel1857 schreef:
Alet74 schreef:

Dus de PVV stemmers zijn het meeste geinteresseerd in 'politiek: hoe nu verder?'

I rest my case ;)

Nou nee anders hadden we er wel meer hier aan het woord gezien.

Bokt heeft gewoon veel mensen die denken dat ze aanhangers zijn van de PVV.
Ik mag hopen dat er geen minima tussen zitten, of mensen die afhankelijk zijn van de zorg of een uitkering, want hun idool had op die punten al toegegeven.