wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:00

superwoman schreef:
nicole3939 schreef:
•De VVD wil niet tornen aan de hypotheekrenteaftrek (de overdrachtsbelasting willen we wél aanpakken). Terwijl dit juist zo'n grote kostenpost is...

Vind de naam kostenpost wel vreemd gekozen voor iemand die een gewone burger is- aangezien het juist een post is waar "de burger" nog geen belasting voor hoeft te betalen. Het is dus een post voor de overheid die ze ook nog willen benutten, alsof ze nog niet genoeg belasting vragen :roll: Een extra melkkoe voor de overheid *\o/*

Volgens mij had Hutch dit erachter gezet?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:02

nicole3939 schreef:
Heino we hadden het erover dat de VVD een partij voor de rijke is. In welke punt vind jij het bewijs dat de partij voor de rijke is??

Oh sorry, nou iig de verhoging van het eigen risico

Superwoman: ik begrijp niet goed waarom men hier niet op wil bezuinigen, omdat het de staat vrij veel kost..

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:04

Bijstand voor jongeren onder de 27 jaar afschaffen.
Dit punt zorgt bij mij voor twijfels. Jazeker, deze jongeren kunnen leren of gaan werken, maar geheel afschaffen? Hoe moet het dan met bijvoorbeeld familieloze (volwassen) jongeren die het financieel zeer moeilijk hebben door een bepaalde reden?

- De hypotheekrenteaftrek:
Mensen met een koopwoning (en ja, dit zijn gemiddeld gezien toch echt 'de rijkeren') blijven ongeschonden, terwijl het voor huurders nogal een zware tijd kan gaan worden. En oke, Rutte stimuleert zo wel het kopen van huizen, maar of dit positief is? (Kijk maar naar wat er met de woningmarkt in Amerika gebeurd is, maar dit punt gebruik ik niet als serieus argument aangezien Nederland niet 100 % te vergelijken is met Amerika).

Suzeltje de bijstand voor jongeren tot 27 jaar vind ik een punt die per geval bekeken zou moeten worden. Wel ben ik van mening dat als je kan werken, moet gaan werken.

Hypotheekaftrek alleen voor rijkere ben ik niet met je eens.

Hoeveel starters, jonge gezinnen met een normaal inkomen zullen hier de nekslag door krijgen en ook hun huis niet meer kunnen betalen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:04

nicole3939 schreef:
Volgens mij had Hutch dit erachter gezet?

Nee, sorry Heino uit jouw quote hierboven, heb het gelijk verbeterd :o

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:06

nicole3939 schreef:
Hutch ik kan je niet meer volgen. Heb jij het nu over de VVD of de PVV??

bijde graag wilde ik ze naast elkaar vergelijken alleen kreeg ik de pvv niet op mijn scherm zodat ik hem kon bewerken.
na mijn gevoelens en inzichten zeker nu ik zijn campagne en stanpunten nog eens gelezen heb is mijn stem geen bezwaar stem meer maar een goed doordachte stem geworden,
de pvv in samen werking met vvd zie ik zitten en dan stop pvda maar mijnmening mijn gedachten

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:08

[/quote]

Vind de naam kostenpost wel vreemd gekozen voor iemand die een gewone burger is- aangezien het juist een post is waar "de burger" nog geen belasting voor hoeft te betalen. Het is dus een post voor de overheid die ze ook nog willen benutten, alsof ze nog niet genoeg belasting vragen :roll: Een extra melkkoe voor de overheid *\o/*[/quote]

Volgens mij had Hutch dit erachter gezet?[/quote]

nee ik had mijn reactie in mijn stukje vet gedruk dus wil je ook reageren moet je de orinele eerst bekijken en dan is het het eerlijkst

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:23

Met Wilders en zijn opvattingen staan we internationaal echt verschrikkelijk voor L*L! Ik begrijp dan ook niet dat mensen op hem hebben kunnen stemmen. Zijn ideen over immigratie zijn niet eens mogelijk met onze grondwet en hoe denk je dat het buitenland tegen deze persoon met deze opvattingen aankijkt?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:25

Moeni11 schreef:
Met Wilders en zijn opvattingen staan we internationaal echt verschrikkelijk voor L*L! Ik begrijp dan ook niet dat mensen op hem hebben kunnen stemmen. Zijn ideen over immigratie zijn niet eens mogelijk met onze grondwet en hoe denk je dat het buitenland tegen deze persoon met deze opvattingen aankijkt?

Heb je zijn programma weleens doorgelezen ?
Staan ontzettend veel goede punten in !
Hij is voor Nationaliteit zoals het was, goed voor je eigen land zorgen.
Hij is wel voor immigratie, maar moet dan moet je wel werken. Anders land uitzetten, niet meer dan logisch.

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:26

Moeni11 schreef:

Inderdaad, hier heb ik vanmiddag in dit topic ook al over geschreven en zag er vanavond op eenvandaag nog een stukje over. Ik vraag me af hoeveel landen Wilders zullen weigeren of in ieder geval met tegenzin welkom zullen heten..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:26

@Hutch; ik denk inderdaad dat extra taalonderwijs geen kwaad kan, zo te zien ook voor Nederlanders niet...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:29

Misser schreef:
@Hutch; ik denk inderdaad dat extra taalonderwijs geen kwaad kan, zo te zien ook voor Nederlanders niet...

Nou idd, van de Nederlandse taal is nog vrijweinig overgebleven.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:31

ladylay schreef:
Moeni11 schreef:

Hij is wel voor immigratie, maar moet dan moet je wel werken. Anders land uitzetten, niet meer dan logisch.

Ja natuurlijk heb ik dat gelezen, anders geef ik mijn mening niet!

Voor je eigen land zorgen en voor je eigen volk. ZO is hij ja! Hij vergeet dat Nederland Europa HEEL hard nodig heeft om de economie weer groeiend te krijgen.

Iets verder denken dat je eigen landsgrenzen.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:36

Hoe kan je andere landen hebben, als je eigen land overhoop ligt ?

Hoe kan je andere liefde geven als je jezelf niet lief hebt ?

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:46

Moeni11 schreef:
Ja natuurlijk heb ik dat gelezen, anders geef ik mijn mening niet!

Voor je eigen land zorgen en voor je eigen volk. ZO is hij ja! Hij vergeet dat Nederland Europa HEEL hard nodig heeft om de economie weer groeiend te krijgen.

Iets verder denken dat je eigen landsgrenzen.

Ik ben met je eens dat Wilders wsl niet zo goed was geweest als premier, maar dat is nu het geval ook niet, dus waarom die ophef?

Verder is het idd belangrijk dat het eigen land goed op orde is, anders wil Europa ons ook niet ;)

Blue_Eyes

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:47

Dat is een soort cirkeltje - als we niet op orde zijn krijgen we ruzie met Europa, maar zonder Europa krijgen we de zaak echt niet op orde. Wilders' ideeen wat dat betreft zijn niet echt eh... economisch verstandig.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:53

ladylay schreef:

We zijn een van de rijkste landen van de wereld! Dus zo overhoop ligt het niet. In vergelijking met de enorme topjaren die we hebben gehad, lijkt het alsof we het nu ineens een stuk minder hebben, maar in vergelijking met vele andere landen leven wij in een extreem welvarend land.

En we hebben Europa nodig om de gehele economie weer aan de gang te krijgen. En Wilders zal met zijn ideen en opvattingen daar niet in helpen. Daarnaast is het een one man show!

Het is geen eens een democratische partij!!!!!!!!!!!!!!!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:55

Moeni11 schreef:
We zijn een van de rijkste landen van de wereld! Dus zo overhoop ligt het niet. In vergelijking met de enorme topjaren die we hebben gehad, lijkt het alsof we het nu ineens een stuk minder hebben, maar in vergelijking met vele andere landen leven wij in een extreem welvarend land.

Maar als wij op deze hand verder gaan, dan zitten we over een aantal jaar in dezelfe situatie als griekenland. Dan is de staatsschuld te groot voor Europa.

je komt trouwens een beetje schreeuwerig over met die uitroeptekens en hoofdletters...
Laatst bijgewerkt door superwoman op 11-06-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:56

ladylay schreef:
Moeni11 schreef:

Selectief gelezen zeker?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:57

Moeni11 schreef:
ladylay schreef:

En we hebben Europa nodig om de gehele economie weer aan de gang te krijgen. En Wilders zal met zijn ideen en opvattingen daar niet in helpen. Daarnaast is het een one man show!

Het is geen eens een democratische partij!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus als je 1 van de rijke landen bent dan ligt het niet overhoop.
Serieus, dude, kijk eens naar amerika, rijk maar tegenlijk 3 wereldland !

En blue_eyes : Nee, niet selectief gelezen :+

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:57

superwoman schreef:
Moeni11 schreef:

Maar als wij op deze hand verder gaan, dan zitten we over een aantal jaar in dezelfe situatie als griekenland. Dan is de staatsschuld te groot voor Europa.

als je quote, quote dan even het gehele bericht, dan heb je de juiste context te pakken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:58

Dan toch niet goed gelezen, denk ik ;) Ik lees namelijk totaal andere dingen in het programma van meneer GW.

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:58

ladylay schreef:
[

Ja dat doe je wel, want je reageert niet op het feit dat ik zeg dat wij europa nodig hebben om de boel op orde te brengen.

En Dude :? :? :?
Niet echt respectvol he?

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:02

Blue_Eyes schreef:
Dan toch niet goed gelezen, denk ik ;) Ik lees namelijk totaal andere dingen in het programma van meneer GW.

Of jij niet goed doorgelezen ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:04

Ik al 100 x bestudeerd. Hij zegt toch echt dat hij onder andere een volledige stop wil op immigratie uit moslimlanden. Dus hoezo, je mag best immigreren als je maar werkt? Blijkbaar niet. Als je toevallig uit Arabie komt (al ben je christen) dan mag niet binnen... zelfs al kun je direct aan de slag in de zorg ofzo.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:05

Moeni11 schreef:
ladylay schreef:
[

Ja dat doe je wel, want je reageert niet op het feit dat ik zeg dat wij europa nodig hebben om de boel op orde te brengen.

En Dude :? :? :?
Niet echt respectvol he?

Dude, interperteer jij niet correct. Dat is een woord wat ik gebruik voor vrienden etc. En is gewoon een onderdeel van mijn vocabulair :)

Uiteraard hebben we EU nodig, maar heel veel, ontzettend veel kunnen we zelf doen. En o.a. Wilders heeft hele sterke punten in zijn programma staan.