Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:30

Druppeltje had je anders verwacht van Cohen dan? Die man is gewoon te slap om in te grijpen.

angelfire

Ik was me net aan het klaarmaken om naar de stad te gaan tot mn moeder mij naar beneden riep.
Sindsdien zit ik aan de buis gekluisterd, het is zo onwerkelijk..
Nog geen 10 minuten van mij verdaan is het gebeurd.
Denk je met je vrienden/familie/gezin een leuke dag te hebben, verlies je misschien wel iemand..
Wat een nachtmerrie..
Ik ben er zelf heel erg door geraakt ook al ben ik er niet live bij geweest, heb er geen woorden voor..

Nessah

Maare het was toch om half 8 de nieuwe persconferentie?

chevax

Dit is inderdaad niet iets wat op een of andere manier voorkomen had kunnen worden. Je kunt niet alle mogelijkheden meenemen in een beveiligingsplan. Laten we, in plaats van hier een heel topic over strafmaten en naar welk land de dader zou moeten vertrekken, in gedachten bij de slachtoffers en hun familie zijn. Dit is een zwarte dag in de Nederlandse geschiedenis en er wordt wel gezegd "we mogen ons hier niet door laten beinvloeden" maar hoe kun je je in hemelsnaam hier niet door laten beinvloeden? Het drukt je met je neus op de feiten en geeft je iets om over na te denken. Wat ik zo ontzettend storend en respectloos vind, zijn die ontzettend stomme mensen die zelfs onder deze omstandigheden als een idioot staan te zwaaien achter een reporter, in de hoop dat ze op tv komen. Bah! Ook al die speculaties over wat de beveiliging fout zou hebben gedaan of waar de politie zou hebben gefaald, vind ik zo ontzettend nutteloos.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:31

Ik vind Cohen helemaal niet zo slap hoor, over het algemeen.
Maar had wel wat meer richting en leiding geven van hem verwacht naar 538 toe.

Karin

Ikima schreef:
Sannessep, hij heeft dit bewust gedaan, hij had een draaiboek in zijn auto liggen.
Dat hij gescheiden is, zijn baan kwijt, schulden, dat is nog geen reden om zoiets gestoords te doen.

Voor een gezond denkend mens niet. Voor iemand die in zijn hoofd de weg al een beetje kwijt is kunnen dat de spreekwoordelijke druppels zijn om door te slaan.

Tyrzavm

Nou het sweertje hier in apeldoorn was echt metteen weg , iedereen keek met een lang gezicht . Alle lijnen stonden op knallen ( we konden niet meer bellen vanwege drukte ) , vreselijk ... Ik was net in de stad toen het gebeurde , ik ben blij dat ik er niet bij was ...

Hier in apeldoorn is alles nu ook helemaal stil , niemand is te verkennen ...

druppeltje

Ikima schreef:
Druppeltje had je anders verwacht van Cohen dan? Die man is gewoon te slap om in te grijpen.

Ik ken hem helemaal niet, maar ik vind het heel zwak inderdaad. Kan het commentaar wat komt naar 538 worden doorverwezen. Het was kiezen uit twee kwaden, of stoppen met kans op chaos, of doorgaan met veel kritiek.

Anoli

druppeltje schreef:
Net op RTL boulevard, Burgemeester Cohen van Amsterdam liet de beslissing om het door te laten gaan over aan 538 zelf. Dat vind ik echt raar.

en toch ook wel begrijpelijk, vergeet niet hoeveel mensen er daar zijn... als alles afgelast wordt krijg je misschien opstootjes, mensen die massaal naar het ns station lopen om naar huis t egaan...
gevolg... 1 grote chaos die wel eens erg verkeerd kan uitpakken...

nee ik snap het besluit wel, laat de dag gewoon langzaam aflsuiten door steeds meer dingen te sluiten maar niet alles in 1 keer dan wordt het 1 grote onoverzichtelijke en waarschijnlijk gevaarlijke situatie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:32

Mijn opa en oma wonen aan de Loolaan, die hebben we eerst maar eens gebeld om te vragen waar ze waren. Gelukkig zatten ze in hun huis in Beekbergen op dat moment.

Polivy

Zelfs caterplein uitgestorven?

RoodZonnetje

Nessah schreef:
sjonge jonge,reageren kan best wat vriendelijker.. reageer anders gewoon niet.. Het ging meer om het feit dat de toppers besloten hebben om niet optetreden aangezien ze dit niet passend vonden en Kane dus ook niet. Ik vind dat heel sportief.

Idd, ik vind het alleen maar respectvol van Kane (en de Toppers natuurlijk) dat ze besloten hebben niet meer op treden. Da's alles wat ik ermee wilde zeggen MarvanTom...

angelfire

Nikka schreef:
Sannessep schreef:
Ik hoorde dat die man pas gescheiden zou zijn, zijn kinderen niet meer zou mogen zien, ontslagen zou zijn, zijn huur niet meer kunnen betalen enzovoorts. Ellende dus. Waarschijnlijk wilde hij ergens heen met de auto, kon er niet langs vanwege de koningin, draaide kwaad om, er knapte iets in zijn verstand en gefrustreerd ging hij volgas door de hekken heen en ramde daarbij het publiek....
Ik denk zelf niet dat het zijn bedoeling was om de koningin te rammen of weet ik wat voor dingen er rond gaan... Ik weet dat het een speculatie is en dat ik daar voorzichtig mee moet zijn, maar wat als dit ongeveer klopt?

Ach gut die arme arme man. Taakstrafje dan maar?
Hij reed dan wel even gefrustreerd op volle snelheid in op een mensenmassa.

En zowiezo als je gefrustreerd bent ga je toch niet door dwanghekken heen crossen als je weet dat alles is afgezet? Het was een bewuste actie wat waarschijnlijk gepland was, en niet in een opwelling gedaan is.
Die man moeten ze voor levenslang opsluiten.

pubelia

Nessah schreef:

ja dat dacht ik ook, maar ik kan het ook nergens zien... :(:)

vuurneon

Slap? of juist slim? Ik denk dat de mensen van 538 het goed kunnen inschatten wat verstandig is. Misschien beter dan cohen. Het is een moeilijke beslissing, want er staan veel mensen daar.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:33

Polivy schreef:

Klopt, alle kroegen zitten dicht. En terecht.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:34

druppeltje schreef:
Net op RTL boulevard, Burgemeester Cohen van Amsterdam liet de beslissing om het door te laten gaan over aan 538 zelf. Dat vind ik echt raar.

Ik vind dat hypocriet ..... hier op bokt wordt al uren "gesmuld" van dit drama. Daar doen jullie allemaal aan mee en wordt normaal gevonden. Als je ècht aangeslagen bent dan ga je niet keer op keer de beelden bekijken en heel internet afsporen naar de vreselijkste beelden.... :n

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:35

sexy_back schreef:
druppeltje schreef:

en toch ook wel begrijpelijk, vergeet niet hoeveel mensen er daar zijn... als alles afgelast wordt krijg je misschien opstootjes, mensen die massaal naar het ns station lopen om naar huis t egaan...
gevolg... 1 grote chaos die wel eens erg verkeerd kan uitpakken...

nee ik snap het besluit wel, laat de dag gewoon langzaam aflsuiten door steeds meer dingen te sluiten maar niet alles in 1 keer dan wordt het 1 grote onoverzichtelijke en waarschijnlijk gevaarlijke situatie.

En dat is denk ik de belangrijkste reden van niet alles ineens stop te leggen.
En al stop je het wel, je krijgt de doden niet meer levend. Het is gebeurd.
2 minuten stilte hoort wel en ik kan dan ook niet tegen die gastjes die dan gaan staan zwaaien. Walchelijk

Polivy

angelfire schreef:
Polivy schreef:

Klopt, alle kroegen zitten dicht. En terecht.

Goed. En heel terecht ja.

vuurneon

Karin schreef:
Ikima schreef:
Sannessep, hij heeft dit bewust gedaan, hij had een draaiboek in zijn auto liggen.
Dat hij gescheiden is, zijn baan kwijt, schulden, dat is nog geen reden om zoiets gestoords te doen.

Voor een gezond denkend mens niet. Voor iemand die in zijn hoofd de weg al een beetje kwijt is kunnen dat de spreekwoordelijke druppels zijn om door te slaan.

Ik heb het van helaas van heel dichtbij moet gemaakt... En 'bewust' iets plannen kan ook heel goed als je stemmen in je hoofd hoort (zoals mijn kennis... ). Als je al aanleg hebt, kan dit de 'trigger' zijn...

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:36

Tis zo stil hier op straat.. in de verte hoor ik steeds ambulances en polities..

Nessah

rtl 4 .. nabestaanden van dansgroep

furious

pubelia schreef:
Nessah schreef:

ja dat dacht ik ook, maar ik kan het ook nergens zien... :(:)

Volgens mij is die ook niet op tv te zien.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:37

Iedere keer als ik de beelden voorbij zie komen zit ik vol ongeloof en met kippenvel op de bank. Het is zo onwerkelijk dat dit gebeurd is, mijn medeleven gaat dan ook uit naar de slachtoffers en hun naasten.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:37

de omgekomen man van de dansgroep was 71, net zag je zijn zoon.. jeetje mina..