ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:49

Ik begrijp Russel haar opmerking wel. Het merendeel van de users in dit topic lijkt ervan overtuigd dat de ouders schuldig zijn aan het overlijden van dit meisje. En daar is niets mis mee. Maar... mensen met een andere mening moeten ook de ruimte krijgen om met tegenargumenten te kunnen komen, zonder dat er meteen 'gehakt' van hen wordt gemaakt. Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:56

Ann schreef:
Ik begrijp Russel haar opmerking wel. Het merendeel van de users in dit topic lijkt ervan overtuigd dat de ouders schuldig zijn aan het overlijden van dit meisje. En daar is niets mis mee. Maar... mensen met een andere mening moeten ook de ruimte kunnen krijgen om met tegenargumenten te komen, zonder dat er meteen 'gehakt' van hen wordt gemaakt. Lachen

Maar dat is weer een probleem van beiden kanten, eigelijk een probleem dat veel voorkomend is op bokt. De persoon die met de vinger wijst in een discussie vergeet vaak naar zichzelf te kijken, of hij of zij ook niet verkeerd kan overkomen, of weinig respect kan hebben. En dan krijg je naar mijn mening zo een situaties.

Voor mij mag iedereen denken wat hij of zij wil, al heb ik bij strikte overtuiging zoals ik geloof nooit, vaak wel kriebels want dan laat je bar weinig plaats over. Haha! Ook in een discussie, en als je al niet open staat, dan moet je niet verbaasd zijn van een stroefheid

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:04

kekaro schreef:
goeiemorgen, die haren waren misschien nog wel verklaarbaar geweest hoewel ik een meiske van die leeftijd geen reservewiel zie wisselen en het een combinatie is van sappen en haren voor zover ik het begrijp.
dan is het imo niet meer dan logisch dat je een beetje je bedenkingen krijgt bij het verhaal van de ouders.

ik hoop van harte dat de ouders er niets mee te maken hebben, buiten het alleenlaten van hun kinderen, en dat het meisje levend en wel gevonden word ergens.....

en dan vooral niet te vergeten dat die haren in de gehuurde auto zijn gevonden, 3 weken NA de vermissing van Maddie..dat is vooral wat zoveel vraagtekens oproept voor mij persoonlijk Knipoog (kijk, zoals ik al eerder zei, een truitje dara neerleggen en dr spullen daar zitte ook vast haren aan, maar die komen niet zomaar op de plaats van reservewiel terecht, onder de mat..vandaar Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:08

Maar dan is weer de vraag, wie kan er nu 25 dagen een lijkje verstoppen, als je onder het oog van de pers zit. Het kan dat is zeker, maar dat is wel verdomd moeilijk.

Maar goed er zijn er ook die jaren torsos van mensen in hun kelder hadden, of een etenje hadden terwijl hun vrouw en kind in de diepvries lagen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:18

Nou das idd verdomd moeilijk, das haast niette doen, vooral omdat ze achterna gezeten werden door de pers end ie zelf ook opzochten. Daarin zou je vermoeden dat er dan wel een 3e persoon aanwezig moest zijn..(bv wie huurde de auto in de weken voordat zij het huurde?)..het kan we natuurlijk, met het oog op wat je net aan vb aangeeft..getsie

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:21

het is inmiddels al maanden zoek dus het moet zeker kunnen
daar kom ik weer op het punt dat ik denk dat de ouders er niets mee te maken hebben, je gaat toch niet slepen met het lijkje van je kindje....maar goed er zijn er zat die hun kind koelbloedig vermoorden dus wat dat betreft zou het weer niet zo vreemd zijn.

of idd een derde persoon, dat kan die eventueel die neef zijn die met de auto mocht rijden ook.
in de weken voor hun waren het allemaal mensen die geen enkele connectie hadden met henzelf...

ik vind het een akelig verhaal laat ik het daar maar op houden Knipoog

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:49

Het verbergen van een lijk komt veel meer voor dan men wil denken. Na het tijdelijke verbergen is ze dus versleept en dat kan heel goed door een derde, want de rest werd natuurlijk nauwelijks in de gaten gehouden. En de pers sliep ook niet echt voor de deur, dus 'snachts om drie uur bv kun je ook nog van alles, om maar wat te noemen. Bovendien waren de ouders ook nog vaak op reis, dus dan was het rustig in het dorp, wat media aandacht betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:49

katiavl schreef:
Maar dan is weer de vraag, wie kan er nu 25 dagen een lijkje verstoppen, als je onder het oog van de pers zit. Het kan dat is zeker, maar dat is wel verdomd moeilijk.

Maar goed er zijn er ook die jaren torsos van mensen in hun kelder hadden, of een etenje hadden terwijl hun vrouw en kind in de diepvries lagen

Wat denk je dat dat voor vliegen aantrekt? Je zult het heel koel moeten houden want in 25 dagen heb je wel een staat van ontbinding en het was zomer, weten we nog? Leg maar eens een verse biefstuk in je kledingkast in juni, en wacht 25 dagen af.... Misselijk

Het is ook een kind van 4, dus daar heb je wel een flinke plek voor nodig, even in het vriesvak stop je dat niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:52

Ik weet wat vliegen aantrekt, heb er men scriptie over geschreven, het effect heb ik meermaals gezien Vingers aflikken op konijnen en duiven dat was al genoeg hahaha Bloos
maar er zijn manieren om die te omzeilen Lachen

Maar heb geen idee waar ze gelegen zou moeten hebben, is daar iets over gezegd geweest?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:01

Niemand zegt dat het zo lang in een huis heeft gelegen, alleen de eerste nacht.
Het is nogal simpel om het 'snacht in een grot of diep onder het zand te begraven, of zelfs in een bestaand graf naast de kerk, waar Gerry de volgende ochtend heel vroeg gespot is...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:02

Ik moet weg, ik zal straks de hoogetpunten uit het ene onvertaalde ne nieuwe stukken vertalen.

De politie zit in een impasse, want moet van alles afwachten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:03

Wat is impasse?

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:05

katiavl schreef:
Wat is impasse?

Dat je in een impasse zit betekent dat je vastloopt Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:06

dank je Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:06

Er is nog niemand geweest die een verklaring heeft afgegeven over de plek van het reservewiel. Iig is die verklaring niet voor de pers vrijgegeven. Ik kan mij voorstellen dat een moeder vol zit met haren van haar kinderen. Ze worden immers vaak zat gedragen of opgetild. De vader doet dat eveneens. Dus vanzelfsprekend dat Maddie niet in dat reserverwiel gat kruipt of zoals al geopperd werd een wiel verwisseld Haha!

Er zijn meerdere mensen die die huurauto gebruikt hebben. Ik weet niet of er een deugdelijke bedekking over het reservewiel zit, of er gaten in zitten, of het scheef lag waardoor er een kie ontstond. Wellicht is die mat nooit weggehaald geweest. Haren kruipen overal in. Natuurlijk is er bagage in de achterbak geweest. Losse kledingstukken wellicht ook wel. Een kind van 4 stop je gemakkelijk in de achterbak, daarvoor hoeft het gat voor het reservewiel niet vrijgemaakt te worden, is trouwens ook best klein en ondiep.

Het wassen van een knuffel, ik weet het niet. Die kunnen behoorlijk stinken. Ik was regelmatig de tutkleedjes van mijn hond, die gaan naar dode dieren ruiken. Ik heb een hond die een kleedje als een tut vasthoud en er op sabbelt.

Sommige moeders hebben een schoonmaaktic, die kinderen mogen nog niet eens fatsoenlijk buiten spelen anders worden ze vies, dieren aaien dat is vies, onhygienisch en dat stinkt. Ik weet niet wat voor een moeder die Kate is.

Wat wij vinden en wat wij zouden doen, is niet per definitie iets wat de goegemeente doet, dus als enige waarheid mag dienen. Generaliseren is wat er nu gebeurd.

Als een rechercheur verhoort en bepaalde dingen zelf nooit zal zeggen, doen of nalaten, mag het toch niet vanzelfsprekend zijn dat zijn verdachte daardoor zijn doodsvonnis heeft tekent omdat die anders is?? Juist dat anders zijn, doen of reageren, maakt het intrigerend, maar wat is iemands motief. Afkomst, karakter, stressbestendigheid, bang om eerlijk te zijn, dus draait of zwijgt, maar dan nog geen dader hoeft te zijn. Of gewoon iemand met vreemde gewoontes en weinig empathisch gevoel dat is ook reden om door sommigen als verdacht aangemerkt te worden.

Het is een vreemde zaak en ik zou het ontzettend interessant vinden om met dit onderzoek mee te mogen draaien. Ik heb vroeger simpele recherchezaken gedraaid, dus daarom zit ik ook op andere sporen dan jullie.

Maar begrijpen jullie eigenlijk wel dat jullie mee doen met een massahysterie? Alles wordt aangemerkt als zijnde bewijs.

In dergelijke zaken worden familieleden ook altijd als verdachte aangemerkt. Zodra er weinig aanwijzing is voor een spoor of als een onderzoek doodloopt, hups dan gaan ze naar de dichtsbijzijnde personen. Aangevers zijn ook vaak zat daders. Dus daarom is het onderzoek verplaatst naar de ouders.

Nu maar afwachten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:34

russel schreef:
Maar begrijpen jullie eigenlijk wel dat jullie mee doen met een massahysterie? Alles wordt aangemerkt als zijnde bewijs.

Nu maar afwachten.

De manier waarop de ouders de media gezocht hebben leidt tot deze reacties.

Afwachten is het enige dat je kan doen, en al het gespeculeer hier plus de eindeloze herhalingen leiden nergens toe. Wat je wel ziet zijn de golven waarop de publieke opinie te manipuleren is.
Binnen dit topic en de algehele media waren de ouders eerst slachtoffers, daarna verwerpelijke mogelijke daders en slechte ouders en nu begint weer langzamerhand de eerste emotie terug te komen.

Het zegt veel over wat media kan veroorzaken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:38

De ouders zijn altijd of normaal één van de eerste verdachten, maar naar mijn gevoel is dat door media of wat anders veel te laat gebeurd, of veel te weinig in het begin naar gezocht geweest. En blunders gaan ze volgens mij veel vinden, al dan niet in voordeel van, om nog eens in voordeel te gebruiken Lachen

Volgens mij komen de ware feiten toch maar drie jaar ofzo na gebeurtenis uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:47

Je kunt in deze zaak niet in eerste instantie de ouders aanmerken. Je moet de zaak serieus nemen en natuurlijk is er achter de schermen wel op en aanmerkingen geweest.

Ik vraag mij alleen af of de Portugese politie daar zin in had om een Engels staatsburger als zaak aan te nemen. Ze waren immers op vakantie daar. Er is gezocht naar het meisje, het is niet gelukt. Ooit zouden die Engelse naar huis gaan en dan is het een zaak voor Engeland. Zo wordt er nl wel gedacht. Het is het moraal van de leider van het onderzoek die vind dat het zijn plicht is om een aanklacht in te gaan dienen om een nieuwe zaak op te gaan starten. Dan komt er alsnog een uitleveringsverzoek en heb je in eerste instantie veel tijd en geld gestoken in het begin van de zaak.

Wellicht is er kontakt geweest met recherche in Engeland en is er afgesproken dat als ze terug gaan ze daar voor de nieuwe zaak op de koffie gaan.

Zaken gaan nl na een maand of 3 a 4 met doodlopende sporen op de plank. Wachtende op nieuwe aanleidingen om weer op te starten en dat is nu ook gebeurd.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:56

Ik krijg een beetje het gevoel dat er vanuit sommige hoeken (media e.d.) bewijzen gezocht worden die tegen de mccanns spreken ipv verdachten bij de bewijzen.

Er is m.i. nog geen 1 echte bron of officieel rapport naar buiten gekomen anders dan 'uit betrouwbare bron' of iets in die trand.

Natuurlijk heb ik mijn bedenkingen over de ouders maar het wordt wel een beetje hysterisch zo, elk detail dat naar buiten komt wordt door velen aangemerkt als 'het bewijs' tegen hen.

Er zijn veel vreemde dingen in deze zaak, die voornamelijk richting de ouders wijzen, maar de kranten gaan nu op elke slak zout leggen en dat doet het echte onderzoek geen goed.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:16

Officiële rapporten komen niet naar buiten, NOOIT in een onderzoek. Ze hoeven nl geen verantwoording af te leggen aan publiek,. Dat deze zaak zo publiek is geworden, heeft niets met het rechercheurs werk te maken. Zien jullie rapporten van de andere miljoenen zaken die er zijn?

Ja, de pers heeft heel veel invloed op hoe mensen denken en leggen idd soms op alle slakken zout. En dat doet idd de zaak geen goed. Overigens is er dus aangevraagd om toestemming te hebben om te spreken, zodat er wat meer openheid komt en het niet altijd via via hoeft. Maar er zijn gewoon dingen die onder rechtsgeheim vallen in een lopend onderzoek!

russel, jou post klopt niet. Portugal doet alles, maar dan ook alles om Engelse staatsburgers (welke dan ook) te helpen, die heeft te maken met bepaalde diplomatieke betrekkingen. Verder is dit een zaak waarin Europol en de Britse politie vanaf dag 1 heeft samengewerkt met de Portugese politie. Het is niet aan hen om er zin in te hebben of het af te schuiven. Nu nog wilden de Portugezen de mensen verhoren. Nu moeten ze het doen met brieven met de vragen waar ze antwoord op moeten hebben. Juist door die brieven gaat alles nu langzaam, want dat moet vertaald en soms komen ze dan weer terug voor uitleg, omdat het portugese rechtssysteem nu eenmaal uitdrukkingen heeft die elders niet voorkomen, neem het simpele "arguido" dat de ouders nu zijn.

Voorlopig hebben ze te maken met het Portugese rechtssysteem, en zullen ze er alles aan doen om die een hak te zetten, als er een uitlevering komt, wat mogelijk is, wil dat niet zeggen dat de politie dan denkt van "gut wat hebben we er onnodig geld in gestoken" ze doen wat hun plicht is en werken naar orders, en niet naar de zin.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 18-09-07 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:16

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 01-03-24 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:19

Lusitana ik hoorde iets dat ze het onderzoek van die moeder en oom gaan gebruiken in de rechtbank. Met name dat dosier van slagen en verwondingen van politie bij verhoor, leek me ergens logisch als je de politie wilt breken, weet jij er iets van?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:21

Voorlopig is de enige waar onterecht gehakt van gemaakt wordt, keer op keer, de Portugese politie, en daarin loopt de Britse pers, die jullie kranten voedt, in voorop. Wij kunnen nog met tegenargumenten tegen elkaar komen, maar de Portugese politie kan zich in deze discussie niet eens weren of dingen verklaren. (Daarom doe ik het)
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 18-09-07 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:23

Lusitana schreef:
Voorlopig is de enige waar onterecht gehakt van gemaakt wordt, keer op keer, de Portugese politie, en daarin loopt de Britse pers, die jullie kranten voedt, in voorop.

Nee hoor, stond niet in de krant is via via Lachen hier word niks over gezegd, nog niet tegengekomen toch.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:25

Okee, de meningen over de portugeze politie komt dan gewoon uit jullie brein gesproten, maar negatief blijft het.