Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chubby schreef:Ik weet niet of een dergelijk 'extremisme' te maken heeft met de situatie in een land.. Ik vermoed dat de mondiale situatie een grote rol speelt daarbij..
Chubby schreef:Ik zeg mondiaal, dat is meer dan Bush
chevax schreef:Omdat het toch nog steeds de tweede grootste partij van Nederland is. En de kiezer heeft ook korte metten gemaakt met het kabinet-Balkenende, dus is het dan eigenlijk ook niet logisch dat hij toch weer premier wordt. Maar het zal niet eenvoudig gaan. En ik vind ook wel dat de SP toch wel een rol zou moeten spelen, omdat dat de grote winnaar is, dat is democratie. Maar dat zal vrijwel onmogelijk zijn.
chevax schreef:Wat ook wel een belangrijk punt is, vind ik, is dat je belevingswereld ook steeds groter wordt. Vroeger (way back)hoorde je niet wat er in Lutjebroek gebeurde of wie er wie had bedreigd in Appelscha. Maar nu is iedere vechtpartij, iedere rel en iedere buitensporigheid waar met name commerciele zenders direct een item over maken. Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk neemt de criminaliteit toe. Maar je hoort ook meer, waardoor je blik ook wel wordt gekleurd. En zeker als er een allochtoon bij is betrokken, wordt het breed uitgemeten (buurvrouw van drie straten verderop wordt om mening gevraagd, het meisje uit de bloemenwinkel waar de verdachte drie jaar geleden wel eens langs kwam gefietst, de vrouw van de bakker die de achterneef van het slachtoffer vaag kent). Of zeg ik nu iets doms?
Wranglerbutt schreef:PvdA wil niet zonder SP in kabinet http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00262393
Eerst zien, dan geloven...
turbotinker schreef:Arabian Girl...Heb je nou nog je naam niet veranderd??
Ja mensen julie geloven het niet,
maar gister kreeg deze meid commentaar op het feit dat ze de naamsval arabieren gebruikte.
Jawel,want arabieren zijn ook buitenlanders...
Vinden jullie die niet sterk?!
....
Karl66 schreef:
Daarnaast is het de vraag in hoeverre Jan Marijnisse werkelijk nu al regeringsdeelname wil. Hij kan in de oppositie groeien ten koste van een meeregerende PvdA. Want het voordeel voor een linkse oppositiepartij is dat de bedrijven niet stemmen maar de arbeiders wel en dat je dus ook geen rekening hoeft te houden met het bedrijfsleven als je oppositie voert. Ga je regeren dan verandert dat opeens want het bedrijfsleven brengt natuurlijk een heel deel van de belastinginkomsten op. En je kan veel van hem zeggen maar een lange termijnvisie heeft hij beslist wel en als hij nog vier jaar de superbetrouwbare voorman van werkend Nederland kan spelen, dan heb je kans dat hij de PvdA wegvaagt en richting grootste partij van Nederland komt. Puur een kwestie van lange termijn denken.
tita schreef:goedemorgen
wisten jullie dat Geert Wilders een buitenlandse vrouw heeft??
faye schreef:Als het aan de Sp ligt stort iedereen zijn salaris op 1 rekening en wordt dat hoofdelijk verdeeld, zo doen ze dat binnen de partij ook nog steeds