Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:4 minuten geleden
Veel stemmen op GroenLinks-PvdA gingen niet naar Timmermans
Veel kiezers van GroenLinks-PvdA hebben niet op lijsttrekker Frans Timmermans gestemd, maar op andere kandidaten lager op de lijst. Dat blijkt nu gemeenten de officiële uitslagen vaststellen. In Den Haag stemde slechts 36,6 procent van de GroenLinks-PvdA-kiezers op Timmermans. Kandidaten zoals Jesse Klaver, Marjolein Moorman en Esmah Lahlah waren daar populair.
In Nijmegen ging bijna een derde van de stemmen naar Lisa Westerveld. In Maastricht, de woonplaats van Timmermans, stemde 49 procent op hem. In andere gemeenten varieerde de steun voor Timmermans tussen 32,6 en 45 procent.
Elisa2 schreef:Ik vind het dan echt geen probleem als iemand WW heeft en dan niet direct weer een nieuwe baan heeft, voor mensen is het soms ook wel goed om een beetje te kunnen bijtanken. Hoeft natuurlijk geen jaren te zijn maar als iemand even een maand of twee maanden rust neemt heb ik alle begrip.
PVV is inderdaad eigenlijk qua programma heel links, op het asielbeleid na en het is eigenlijk jammer dat dit zo in het extreme getrokken wordt vind ik. (door de partij zelf)
Voor mij staat rechts stemmen niet voor hetzelfde als racistisch zijn en dat zie ik ook niet zo terug. Mensen die wel echt heel racistisch zijn, daar houdt ik niet van..van welke bevolkingsgroep ze dan ook zijn.
? Exitium schreef:Interessant stukje over Timmermans via Nu.nl:Citaat:4 minuten geleden
Veel kiezers van GroenLinks-PvdA hebben niet op lijsttrekker Frans Timmermans gestemd, maar op andere kandidaten lager op de lijst. Dat blijkt nu gemeenten de officiële uitslagen vaststellen. In Den Haag stemde slechts 36,6 procent van de GroenLinks-PvdA-kiezers op Timmermans. Kandidaten zoals Jesse Klaver, Marjolein Moorman en Esmah Lahlah waren daar populair.
In Nijmegen ging bijna een derde van de stemmen naar Lisa Westerveld. In Maastricht, de woonplaats van Timmermans, stemde 49 procent op hem. In andere gemeenten varieerde de steun voor Timmermans tussen 32,6 en 45 procent.
Ook bij de GL/PVDA kiezers lag Timmermans dus blijkbaar niet heel goed. Hier ook niet op Timmermans gestemd, maar ik stem sowieso zelden op de lijsttrekker.
8nnemiek schreef:Exitium schreef:Interessant stukje over Timmermans via Nu.nl:
4 minuten geleden
Ook bij de GL/PVDA kiezers lag Timmermans dus blijkbaar niet heel goed. Hier ook niet op Timmermans gestemd, maar ik stem sowieso zelden op de lijsttrekker.
Hier ook inderdaad. Ik ben gewoon geen PvdA’er, ik stem dus altijd op iemand van Groenlinks. In dit geval Klaver omdat ik het een slimme gast vind die beter kan debatteren dan Timmermans, maar ik stem ook vaak op de eerste vrouw op een kieslijst bijvoorbeeld.
Jildau schreef:BigOne schreef:Wij hebben ook een paar vrienden, zo racistisch als maar kan. Zelf goed gefortuneerd maar o wee .
Voorbeeld; tijdens laatste feestje begin hij te oreren over die vieze dikke zwarte die op zijn vliegtuig stoel zat. Was een dom k-wijf , wat dacht ze wel niet. Ik vroeg hem of ze een k-wijf was omdat ze zwart was of omdat ze op z’n stoel zat? Omdat ze zwart was want die trokken zich nergens iets van aan. Waarop ik vroeg of ze de flight attendant even erbij hadden gehaald, ja, na eerst een hoop stampij te hebben gemaakt.
Dit was op hun zes weekse trip door de usa , gelukkig hadden ze dure hotels geboekt zodat ze zo min mogelijk zwarten tegenkwamen.
Het is dat dit een zeer oude schoolvriend van mijn man is want anders had ik ze nog veel zwaarder aangepakt.
Hun kids, volwassenen , zijn al net zo en in het dorpje waar we wonen zijn nauwelijks donkere mensen te vinden . Ook COVID , hij heeft zich laten vaccineren want anders kon hij niet z’n werk doen maar onder protest.
Ik vind het dan weer heel bijzonder dat je zulke vrienden hebt. Mijn partner en ik zijn beide harstikke rechts qua stemmen maar wij gaan echt niet om met mensen die zo'n gedachtegang hebben. Die hebben niks te zoeken in ons leven. Dan worden wij als rechtse stemmers uitgemaakt als racisten (slaat nergens op) maar wij gaan tenminste absoluut niet om met mensen die zo in het leven staan. Ik vind daar namelijk echt wat van.
Gruis schreef:Elisa2 schreef:Ik vind het dan echt geen probleem als iemand WW heeft en dan niet direct weer een nieuwe baan heeft, voor mensen is het soms ook wel goed om een beetje te kunnen bijtanken. Hoeft natuurlijk geen jaren te zijn maar als iemand even een maand of twee maanden rust neemt heb ik alle begrip.
PVV is inderdaad eigenlijk qua programma heel links, op het asielbeleid na en het is eigenlijk jammer dat dit zo in het extreme getrokken wordt vind ik. (door de partij zelf)
Voor mij staat rechts stemmen niet voor hetzelfde als racistisch zijn en dat zie ik ook niet zo terug. Mensen die wel echt heel racistisch zijn, daar houdt ik niet van..van welke bevolkingsgroep ze dan ook zijn.
Plus hoe vaak komt het ook voor dat je tussen 2 banen in zit in de WW? Voor de meeste mensen denk ik max. 1 of 2 keer in een mensenleven? Of kijk ik nu door een roze bril?
Ik heb toen in totaal ook zes weken min of meer vakantie gehad, vond ik ook wel prettig omdat ik toen al bijna een jaar nauwelijks vrij had gehad 
8nnemiek schreef:Hier ook inderdaad. Ik ben gewoon geen PvdA’er, ik stem dus altijd op iemand van Groenlinks. In dit geval Klaver omdat ik het een slimme gast vind die beter kan debatteren dan Timmermans, maar ik stem ook vaak op de eerste vrouw op een kieslijst bijvoorbeeld.

JudithGigi schreef:Ik vond het met het tellen van stemmen nog best meevallen eigenlijk. Ik dacht dat Timmermans minder populair was maar op de meeste lijsten had hij toch meer dan 3 kwart van de stemmen
IMANDRA schreef:Ik vraag me ook af... zou dat bij partijen als D66 / GL-PvdA ook sowieso niet vaker voorkomen?
Dat mensen bewust op een vrouw stemmen, en dan ofwel de eerste vrouw op de kieslijst ofwel de eerste vrouw onder de voorspelde zetels?
Elisa2 schreef:Ja, daar heb je wellicht juist HET punt te pakken.
IMANDRA schreef:8nnemiek schreef:Hier ook inderdaad. Ik ben gewoon geen PvdA’er, ik stem dus altijd op iemand van Groenlinks. In dit geval Klaver omdat ik het een slimme gast vind die beter kan debatteren dan Timmermans, maar ik stem ook vaak op de eerste vrouw op een kieslijst bijvoorbeeld.
Ik vraag me ook af... zou dat bij partijen als D66 / GL-PvdA ook sowieso niet vaker voorkomen?
Dat mensen bewust op een vrouw stemmen, en dan ofwel de eerste vrouw op de kieslijst ofwel de eerste vrouw onder de voorspelde zetels?
nps schreef:Elisa2 schreef:Ja, daar heb je wellicht juist HET punt te pakken.
Maar als radicaal hier gedachtegoed woedt afgekeurd, ozals secricible benoemt, ben je er als de kippen bij om ins te leren dat iedere menung geaccepteerd moet worden en dat er niet gebashed mag worden?
Ik ga helemaal mee - de dingen moegen benoemd worden zoals ze zijn, en mensen mogen écht van mij blijven benoemen dat ungen kwetsend zijn, emotie oproepen of simpelweg niet kloppen. Ik vind het heel lastig om tolerant te zijn op hele intolerante inhoud. Het altijd boze en negatieve.
Badeendje schreef:Begrijpt iemand waarom D66 nu al als winnaar is uitgekozen? Ik had verwacht dat we nog moesten wachten tot de briefstemmen er ook waren, in principe kan de PVV toch alsnog de grootste worden nu?
Badeendje schreef:Begrijpt iemand waarom D66 nu al als winnaar is uitgekozen? Ik had verwacht dat we nog moesten wachten tot de briefstemmen er ook waren, in principe kan de PVV toch alsnog de grootste worden nu?
Exitium schreef:Interessant stukje over Timmermans via Nu.nl:Citaat:4 minuten geleden
journee schreef:nps schreef:Maar als radicaal hier gedachtegoed woedt afgekeurd, ozals secricible benoemt, ben je er als de kippen bij om ins te leren dat iedere menung geaccepteerd moet worden en dat er niet gebashed mag worden?
Ik ga helemaal mee - de dingen moegen benoemd worden zoals ze zijn, en mensen mogen écht van mij blijven benoemen dat ungen kwetsend zijn, emotie oproepen of simpelweg niet kloppen. Ik vind het heel lastig om tolerant te zijn op hele intolerante inhoud. Het altijd boze en negatieve.
Je kunt ook zeggen wat je wil zonder mensen voor van alles uit te maken. Het gaat vaak om de manier waarop. Je kunt bijvoorbeeld zeggen dat je het onverstandig vind als mensen op radicaal rechtse partijen stemmen, in plaats van dom. Of zeggen dat je standpunten of uitspraken van partijen racistisch vindt, in plaats van zeggen dat stemmers op die partijen racist zijn. Dat is namelijk toch een wezenlijk verschil.
verootjoo schreef:Ik heb GL-PVDA gestemd maar idd niet op Timmermans.
Overigens stem ik vaak op gedachtegoed en partijprogramma’s, niet per se op personen.
Vond Frans Timmermans ook niet de meest sprankelende persoonlijkheid als politicus.
Maar wel de meest ervaren en hij is capabel. Geen slechte man. Had wel een beetje het idee dat hij té eager was om grootste partij te worden en dat dat hem de kop heeft gekost in de debatten.
Hij kon wel beter dan hij in debat over kwam naar mijn idee.
Exitium schreef:Zelf één keer gehad, werd in de crisis afgekocht met behoud op WW en had nog voor m'n laatste werkdag al een nieuwe baan gevonden, alleen kon ik daar pas anderhalve maand na mijn vertrek beginnen. Had twee weken na m'n vertrek een gesprek met het UWV waar ik liet zien dat ik een nieuwe baan had waar ik een maand later kon beginnen, maar ze wilden eigenlijk dat ik nog wel ging solliciteren voor iets voor die tussenliggende maand. Want iemand gaat je natuurlijk zonder problemen aannemen voor een paar weken, wetende dat je daarna weer weg bentIk heb toen in totaal ook zes weken min of meer vakantie gehad, vond ik ook wel prettig omdat ik toen al bijna een jaar nauwelijks vrij had gehad