Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ginam schreef:Citaat:Je zou 'm toch een schop onder z'n hol verkopen.
Ja maar volgens facebook wil hij gewoon spelenNiets aan de hand dus
![]()
Mensen snappen echt niet dat wolven roofdieren zijn en geen uit de kluiten gewassen honden.
Wel goed dat er gefilmd wordt en meer beelden naar buiten komen.
Citaat:Stage six is reached when wolves examine people as potential new kind of prey, appearing to be tame in the immediate vicinity of people. They nudge walkers with their noses, tug on clothing or even pinch the arm. They can be driven away by screaming and waving, but they don't run far. Everything seems playful, but they are testing how humans behave when attacked, what kind of claws and teeth these skinny bears have. They still withdraw when confronted, but defend kills by moving towards people, growling and barking.
Citaat:
Fase zes wordt bereikt wanneer wolven mensen onderzoeken als potentiële nieuwe prooien en zich tam lijken te gedragen in de directe nabijheid van mensen. Ze duwen wandelaars aan met hun neus, trekken aan kleding of knijpen zelfs in de arm. Ze kunnen worden weggejaagd door te schreeuwen en te zwaaien, maar ze rennen niet ver weg. Alles lijkt speels, maar ze testen hoe mensen zich gedragen bij een aanval, wat voor klauwen en tanden deze magere beren hebben. Ze trekken zich nog steeds terug bij confrontaties, maar verdedigen hun prooi door naar mensen toe te bewegen, te grommen en te blaffen.
mysa schreef:Het ziet er wel uit als spelen/uitdagen, vind ik eerlijk gezegd.
De wolf die in dat gebied twee keer een hond wilde grijpen (1x gelukt), kwam volledig uit het niets en sloeg meteen toe die keer dat het lukte.
MyChoice schreef:Eerdaags wordt er een mens gegrepen daar. Ik zei ook al tegen m’n man dat het er nu nog uitziet als uitdagen om te spelen, maar dat dat aftasten is. Dit duurt geen weken meer.
Skessa_ schreef:Deze wolf zit in Epe toch? Hangen daar eigenlijk ook voldoende waarschuwing borden?
Er zou toch eigenlijk groot moeten Hangen dat men daar niet alleen (met hond) het bos meer in kan?
En boswachters/jagers? Staan die paraat als deze wolf echt aanvalt?
De vraag is niet echt meer of die het gaat doen, maar wanneer.
tienus63 schreef:Opvallend eigenlijk dat de info van de escalatie ladder (en verdere info over Geist) alleen maar in het Engels te vinden is.
Ik kreeg pb vanuit de politiek hierover.
Mijn antwoord, dat wist ik niet.
Wel dat een Nederlandse samenvatting in dit topic , in de openingspost staat.
En zeker opvallend.
Zoals ik al vaker zeg, ik hoop dat iedereen zo snel mogelijk beeldmateriaal instuurt naar geen wolf e.a.
mysa schreef:Het ziet er wel uit als spelen/uitdagen, vind ik eerlijk gezegd.
tienus63 schreef:Ik hoop dat er door een groep of stichting of wie dan ook een onderbouwde NL wiki gemaakt wordt.
De info die hier gedeeld is over de Geist en de escalatie ladder, de info uit het persbericht dat deze week door de onderzoekers is gepubliceerd erbij.
[ Afbeelding ]
Ik heb geen idee hoe je een Wikipedia maakt.