Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:52

Ik denk dat het overal gebeurd en iedereen heeft z'n eigen aandeel daarin. Lijkt wel een hetze te worden, als iedereen zich gewoon met z'n eigen leven bemoeide ipv anderen aan de hoogste boom knopen. Alsof dit wereldnieuws is.....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:59

Dit is wel wereldnieuws, helaas voor alle betrokkenen, want Ajax is een beursgenoteerde onderneming. Dit bericht moet volgens beursregels bekendgemaakt zijn voor beursopening. Marc Overmars heeft met zijn beleid veel geld verdiend voor Ajax en zijn aandeelhouders in het verleden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:14

Zonnetje81 schreef:
Ik denk dat het overal gebeurd en iedereen heeft z'n eigen aandeel daarin. Lijkt wel een hetze te worden, als iedereen zich gewoon met z'n eigen leven bemoeide ipv anderen aan de hoogste boom knopen. Alsof dit wereldnieuws is.....

Jammer weer zo'n opmerking...

Het is gewoon het topje van de stinkende vuilnisbelt. Waarom zouden vrouwen (ongewenste) intimiteiten moeten accepteren van hun leidinggevende omdat ze anders het werken onmogelijk wordt gemaakt, of geen promotiekansen hebben. Het zit heel erg in de cultuur van heel veel bedrijven waarvan de top grotendeels man is. Ik vind het heel goed dat er aandacht voor is, Kan mij niet genoeg zijn en ik hoop ook dat dat zo blijft.
Ontslag is de enige manier om voor een omslag te zorgen.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:24

Zonnetje81 schreef:

Nu mag jij wel eens uitleggen in welke mate slachtoffers 'een eigen aandeel hebben hierin'?
Een man houdt zijn handen, voeten en opmerkingen voor zich, end of story. Dat is toch niet zo moeilijk?
En net omdat het inderdaad geen wereldnieuws is, maar een betreurenswaardige realiteit voor heel erg veel vrouwen (en mannen, in mindere mate), moet er dringend iets aan worden gedaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:27

Alsof mijn baas mij uit het niks een dick pick stuurt.... Ik geloof wel degelijk in 95% van de gevallen in een eigen aandeel van twee kanten ja.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:30

Zonnetje81 schreef:
Alsof mijn baas mij uit het niks een dick pick stuurt.... Ik geloof wel degelijk in 95% van de gevallen in een eigen aandeel van twee kanten ja.

Gefeliciteerd, je kop zit officieel in het zand.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:31

Zonnetje81 schreef:

:wow: :n
Dat jouw baas het niet doet betekent niet dat anderen het doen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:33

Nee, alle mannen zijn slecht en alle vrouwen bij voorbaat onschuldig. Dat is pas je kop in het zand steken. :+

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:33

Dat zegt niemand hierzo?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:35

Zonnetje81 schreef:
Nee, alle mannen zijn slecht en alle vrouwen bij voorbaat onschuldig. Dat is pas je kop in het zand steken. :+

Zie je mij dat ergens zeggen? Ik studeer dit, aan de universiteit, dus ik denk dat ik een íets realistischer beeld heb van de situatie als dat jij dat hebt.

Sommige vrouwen lokken het uit, sommige mannen zijn slachtoffer. Die durven zich nóg minder te uiten, want 'ik was hard, dan zal ik het wel lekker gevonden hebben'. Daar is óók oog voor.

Maar wel goed om te weten dat mijn seksuele verleden, vanaf dat ik 9 jaar oud was, mijn eigen schuld was. Scheelt weer een rondje therapie, dank je wel!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:36

VuurVleugels schreef:
Zonnetje81 schreef:

Zie je mij dat ergens zeggen? Ik studeer dit, aan de universiteit, dus ik denk dat ik een íets realistischer beeld heb van de situatie als dat jij dat hebt.

Sommige vrouwen lokken het uit, sommige mannen zijn slachtoffer. Die durven zich nóg minder te uiten, want 'ik was hard, dan zal ik het wel lekker gevonden hebben'. Daar is óók oog voor.

Maar wel goed om te weten dat mijn seksuele verleden, vanaf dat ik 9 jaar oud was, mijn eigen schuld was. Scheelt weer een rondje therapie, dank je wel!

Het gaat hier over volwassen vrouwen, geloof niet dat marc een foto naar een medewerkster gestuurd heeft van 9 jaar oud. De boel uit z'n verband rukken is ook een specialiteit blijkbaar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:37

Zonnetje81 schreef:

Het hoeft geen dickpic te zijn he. Het kan ook een opmerking zijn waar je de gruwels van krijgt.

Ik kreeg op een bepaald moment van een zakelijke relatie 2 opmerkingen verstuurd waar ik ( en ik ben echt niet op mijn mondje gevallen ) toch echt een heel onbehaaglijk gevoel van kreeg. En dat was niet eens direct een hitsige opmerking of wat dan ook, gewoon finaal misplaatst en vreselijk ongepast.

Het kan dus ook iets zijn wat niet direct op de vrouw af is, maar gewoon kleine opmerkingen om de grenzen te verkennen.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:38

Zonnetje81 schreef:
VuurVleugels schreef:

Het gaat hier over volwassen vrouwen, geloof niet dat marc een foto naar een medewerkster gestuurd heeft van 9 jaar oud. De boel uit z'n verband rukken is ook een specialiteit blijkbaar.

Het verband waar jij het over hebt is véél breder dan deze situatie met Marc. Het verband betreft de complete seksuele cultuur die aangepakt moet worden. Waar mijn verhaal prima in past.

Wel opvallend dat je er tactisch even overheen leest dat niemand hier zegt dat alle mannen slecht zijn en alle vrouwen slachtoffer?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:38

Dus als iemand via de chat tegen jou zegt "hoe gaat het" en "wat doe je dit weekend". Normale dingen die je ook op de werkvloer wel eens besprak. Dan mag diegene 's nachts met jeuk aan zijn leuter opeens wel vieze berichten sturen? Want zo ging dat hier. Ik had zelfs nog geantwoord dat ik "Met mijn VRIEND wat leuks ging doen". Toch kreeg ik smerige berichten en ik durfde niks te zeggen want ja ik was stagiaire en hij docent.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:40

Vuurvleugels:
Jawel want de mannen zijn in dit gehele topic bij voorbaat schuldig en vrouwen mogen zichzelf kleden hoe ze willen daar is niks hoerigs of uitdagends aan.... Nou dan verschillen we van mening. Zolang het over volwassen vrouwen gaat in de settingen en de bekende nederlanders die genoemd worden geloof ik in een groot eigen aandeel van de vrouwen.

Dan heb ik het niet over de buurman die aan kindjes zit of dat soort situaties. Nee de situaties waarbij de volwassen vrouwen maar al te graag met hun kont draaien en daarna gaan zitten jengelen. En ik geloof dat al deze zaken in het nieuws gedekt worden door zo'n situatie.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:43

MarlindeRooz schreef:
Dus als iemand via de chat tegen jou zegt "hoe gaat het" en "wat doe je dit weekend". Normale dingen die je ook op de werkvloer wel eens besprak. Dan mag diegene 's nachts met jeuk aan zijn leuter opeens wel vieze berichten sturen? Want zo ging dat hier. Ik had zelfs nog geantwoord dat ik "Met mijn VRIEND wat leuks ging doen". Toch kreeg ik smerige berichten en ik durfde niks te zeggen want ja ik was stagiaire en hij docent.

En dan maak je melding want je hebt het zwart op wit staan. Is toch allemaal niet zo ingewikkeld. Als dan zo'n school daar niks mee doet dat zegt toch genoeg. Maar je gaat niet na jaren niks doen dan in de media iemand aan de hoogste boom knopen is mijn mening. Je doet er dan iets aan of niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:45

Zonnetje81 schreef:
MarlindeRooz schreef:

En dan maak je melding want je hebt het zwart op wit staan. Is toch allemaal niet zo ingewikkeld. Als dan zo'n school daar niks mee doet dat zegt toch genoeg. Maar je gaat niet na jaren niks doen dan in de media iemand aan de hoogste boom knopen is mijn mening. Je doet er dan iets aan of niet.

Ja daar werd niks mee gedaan. Nou boeide het mij ook niet zo behalve dat ik het ongemakkelijk vond. Maar wat nou als iemand dat stelselmatig doet (die bandleider) en er blijkbaar op de werkvloer niks aan gedaan wordt? Wat moe je doen als niemand luistert?

Kimbers

Empathie is een mooi iets

fotolijstje

Zonnetje81 schreef:
Vuurvleugels:
Jawel want de mannen zijn in dit gehele topic bij voorbaat schuldig en vrouwen mogen zichzelf kleden hoe ze willen daar is niks hoerigs of uitdagends aan.... Nou dan verschillen we van mening. Zolang het over volwassen vrouwen gaat in de settingen en de bekende nederlanders die genoemd worden geloof ik in een groot eigen aandeel van de vrouwen.

Stop maar alsjeblieft..
IEDEREEN mag zich kleden zoals die willen, dan krijg je geen vrijbriefje om mensen lastig te vallen.
Dat mannen hier worden genoemd is omdat het gewoon vaker voorkomt, al zou het andersom zijn is het nog steeds niet oke.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:47

fotolijstje schreef:
Zonnetje81 schreef:
Vuurvleugels:

Stop maar alsjeblieft..
IEDEREEN mag zich kleden zoals die willen, dan krijg je geen vrijbriefje om mensen lastig te vallen.
Dat mannen hier worden genoemd is omdat het gewoon vaker voorkomt, al zou het andersom zijn is het nog steeds niet oke.

Jij wilde toch uitleg en ik las toch over zaken heen, krijg je antwoord is het nog niet goed.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:49

Dat was ik, niet fotolijstje.

---

Voor de rest, ik stel voor dat we bepaalde mensen gewoon ff links laten liggen. Dan kunnen zij hun gelijk vieren ("zie je wel, tegengeluid wordt niet geaccepteerd!") en kunnen wij verder met het creëeren van een betere wereld door educatie, voorlichting en empathie -:) *\o/*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:51

Er is niks mis met voorlichting en educatie. Maar dat moet ook bij het gedrag van vrouwen liggen. En waar ik moeite mee heb is al die media heisa en mensen al opknopen en veroordelen en het aandeel van de vrouwen meteen wegwuiven. Die mannen hun leven is kapot gemaakt omdat men er maar vanuit gaat dat..... Want ik geloof dat daar dus OOK een heel groot deel van de oorzaak ligt in 95% van de gevallen. Dat jij het niet met mij eens bent prima maar ik mag gewoon mijn mening hebben.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:56

Je mening is schadelijk, dat zie je niet in en dat is jammer.
Een valse beschuldiging komt weinig voor en dat weet jij ook wel.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:57

Wat is volgens jou hoerige kleding? En wanneer zou er volgens jou wel zulke opmerkingen of foto's mogen worden gestuurd?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:58

fotolijstje schreef:
Je mening is schadelijk, dat zie je niet in en dat is jammer.
Een valse beschuldiging komt weinig voor en dat weet jij ook wel.

Ik vind het schadelijker dat jij vindt dat de man bij voorbaat het gedaan heeft als een vrouw iets roept.
Ik denk dat valse beschuldigingen er vaker zijn dan je denkt en er is nog iets als interpretatie verschil.