Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:10

@Sterregoud: Niet meer dan dat de gemilddelde beveiliger in een winkel kost.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:16

purny schreef:
@Sterregoud: Niet meer dan dat de gemilddelde beveiliger in een winkel kost.

:)) :)) ja joh, we hebben allemaal tig beveiligers om ons heen nodig, tuurlijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:38

sterregoud schreef:
Zweden heeft jarenlang lage criminaliteitscijfers gehad. En heeft een forse stijging meegemaakt door de grote immigratie. Vooral geweldsmisdrijven en sexuele delicten. De problemen worden zo groot, dat rechts daar de verkiezingen heeft gewonnen.

De situatie bagatelliseren helpt niet.

In Zweden hebben ze nu eindelijk het licht gezien. De filmpjes over de probleemwijken daar liegen er niet om. Goed dat zij in elk geval wat gaan veranderen. Dat leidt hopelijk tot navolging in de rest van Europa.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:41

DuoPenotti schreef:
En ze zijn zo blij hier veilig te zijn...

Dat is wat mij toch echt wel steekt.
Dankbare mensen daar is geen beveiliging in die mate voor nodig.
En de wel echte vluchtelingen zijn ook bang van die raddraaiers.
Dus hup direct de cel in en eerste beste vlucht terug.
Dat geeft rust voor de vluchtelingen maar ook voor de buurtbewoners.

Precies. Als de raddraaiers hier geen poot hadden om op te staan en gelijk weggestuurd waren was het draagvlak veel groter voor de wel dankbare integrerende vluchteling. En tevens zouden deze vluchtelingen dan ook veel makkelijker in de samenleving opgenomen worden en niet de hele tijd tegen vooroordelen moeten opboksen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:57

Daar ben ik het ook wel mee eens, gewoon de raddraaiers zonder pardon terug sturen. Want inderdaad verpesten die het voor de mensen die wel gewoon goed integreren.

In Zweden werd een aantal jaar geleden toch ook die massa aanranding onder het tapijt geschoven?
https://www.ewmagazine.nl/buitenland/ac ... an-324384/

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:20

Marokko bv kan ze wel niet terugwillen maar dan moeten er sancties opgelegd worden maar weet zeker dat ze zulke dingen niet flikken in hun eigen land want dan zijn ze zo klaar met ze.
Nu verpest een groep het voor mensen die echt in nood zitten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:32

Zijn marrokanen dan ook vluchtelingen? er is toch helemaal geen oorlog in Marokko?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:06

Nee maar de groep die ellende veroorzaakt zitten ook marokkanen bij die niet terug te sturen zijn omdat ze ze niet terugwillen en dus hier in de illegaliteit verdwijnen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:49

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:33

purny schreef:
https://nos.nl/artikel/2444296-weinig-overlast-in-gemeenten-met-grote-asielzoekerscentra

De meeste gemeenten waar een groot asielzoekerscentrum staat, hebben daar niet veel overlast van. Dat meldt NU.nl op basis van een rondgang langs de dertig gemeenten waar zo'n groot azc staat.

In 2015 waren er hevige protesten vanwege de komst van asielzoekerscentra. Burgers dachten dat een azc direct tot meer overlast zou leiden. Het onafhankelijk onderzoeksbureau WODC deed toen onderzoek en concludeerde dat dat niet het geval was. De rondgang van NU.nl lijkt dat beeld zeven jaar later nog eens te bevestigen.

Bijna alle gemeenten die zijn benaderd, zien weinig of geen overlast door criminaliteit.

Als je het niet vastlegt is het er niet. ;)

Zo'n beetje alle soorten criminaliteit worden bijgehouden, maar niet van coa's.
Dat wil men niet.

Het resultaat zie je vanzelf.
Zweden heeft (extreem) rechts gewonnen, wat best uniek is voor een Scandinavisch land.

Dan kun je natuurlijk extreem rechts de schuld geven, of je kunt jezelf aankijken voor het jarenlang wegkijken van oa groeiend bendegeweld met een duidelijk niet Westers profiel en maar niet durven/willen aanpakken.

De rest van Europa gaat diezelfde kant op en dat is niet de schuld van de vluchtelingen.
Wel van een compleet falende overheid die hun burgers niet meer beschermd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 13:38

Ja en een gebrek aan openheid en daardoor gaat het vertrouwen weg. Ik ben voor het beestje bij de naam noemen, het is zoals het is. Jammer dan als het niet leuk is om te horen.

Zeer goed stuk van deze goed geintegreerde vluchteling, dat is ook het beestje bij de naam noemen. Hij heeft imo 100% gelijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:23

Elisa2 schreef:
Zijn marrokanen dan ook vluchtelingen? er is toch helemaal geen oorlog in Marokko?

In Marokko is geen oorlog, en door Nederland wordt Marokko beschouwd als een veilig land. Marokkanen die in Nederland asiel aanvragen maken daarom nauwelijks kans.
Toch is niet elke Marokkaan in Marokko veilig. Het is dan ook Nederlands beleid. Andere Europese landen denken er anders over en zien Marokko niet als "veilig land".
Het Nederlandse asielbeleid is dan ook één van de strengste van Europa.

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:25

Nouja als het om homoseksuele mannen gaat die anders geen leven in hun land van afkomst door de algemeen heersende geloofsovertuigingen dan begrijp ik wel dat die daar niet veilig zijn en ergens anders asiel zoeken. Maar ergens kan ik me niet voorstellen dat dat de raddraaiers zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:45

Elisa2 schreef:
Nouja als het om homoseksuele mannen gaat die anders geen leven in hun land van afkomst door de algemeen heersende geloofsovertuigingen dan begrijp ik wel dat die daar niet veilig zijn en ergens anders asiel zoeken. Maar ergens kan ik me niet voorstellen dat dat de raddraaiers zijn.

Hooguit degenen die liegen dat ze homo zijn om hier binnen te kunnen geraken.

Ik zag gisteren op NOS dat in Amerika de Republikeinse staten de immigranten massaal naar democratische staten vervoeren en ze daar bij de rijken voor de deur afzetten. En dan krijgen asielimmigranten in Amerika vast geen leefgeld en eigen woningen gratis.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 10:14

HET GEDACHTEGOED VAN PIM FORTUYN!

Ik kocht een vogel voederbakje. Ik hing het op mijn achterbalkon en vulde het met zaad. Wat een mooi vogel voederbakje was het, toen ik het liefdevol vulde met zaad. Binnen een week hadden we honderden vogels, gebruik makend van de onafgebroken stroom van vrij en gemakkelijk bereikbaar voedsel. Maar toen begonnen de vogels nesten te bouwen in de holtes van het balkon, boven de tafel en naast de barbecue. Toen kwam de poep. Het is overal: op het tegelterras, de stoelen, de tafel, overal! Toen werd een aantal van de vogels vervelend. Ze maakten duikvluchten en probeerden mij te pikken, zelfs al had ik ze uit mijn eigen zak gevoed. Andere vogels waren onstuimig en luid. Ze zaten op het vogel voederbakje en krijsten en schreeuwden tegen me. Alle uren van de dag en nacht en eisten ze dat ik het moest vullen als het voedsel bijna op was.
Na een tijdje kon ik zelfs niet meer zitten op mijn eigen balkon achter het huis. Dus ik nam het vogel voederbakje weg en in drie dagen waren de vogels verdwenen. Ik heb hun rommel schoongemaakt en haalde de vele nesten die ze overal op het balkon hadden gebouwd weg. Al snel was het achterbalkon weer als vroeger. Stil, rustig…. en geen een kwam nog op voor hun recht op een gratis maaltijd.
Laten we nu eens zien. Onze regering geeft gratis eten, sociale woningbouw, gratis medische zorg en gratis onderwijs, en laat iedereen die hier is geboren automatische bewoner zijn. Toen kwamen de illegalen met tienduizenden. Plotseling gingen onze belastingen omhoog voor gratis diensten; kleine appartementen voor vijf gezinnen; je moet nu 6 uur wachten voor een spoedeisende hulp arts; uw kind uit groep 4 is achter met andere scholen, omdat meer dan de helft van de klas geen Nederlands spreekt. Ik moet op ‘Druk op één’ drukken om mijn bank in het Nederlands tegen me te horen spreken. Daarnaast wapperen mensen met vlaggen, lopen schreeuwend door de straten en eisen meer rechten en gratis vrijheden.
Het gedachtegoed van PIM FORTUYN. Hij was zijn tijd ver vooruit… maar misschien is het tijd voor de overheid om de voederbakjes weg te nemen. Als u het hiermee eens bent, geef het door, zo niet… ga gewoon verder met het schoonmaken van de poep.

Er staan misschien dingen in die niet correct zijn maar het klopt wel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 10:29

Dat is een hele mooie, chanicha! :j

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 10:30

Vond ik ook :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 11:14

Vergelijking van mensen met hongerige vogels zegt al genoeg hoe je/meneer Fortuyn neerkijkt (keek) op andere mensen. Dat zou nooit mijn stijl zijn gezien ik het nogal een respectloze, denigrerende en generaliserende uitspraak vind.

Hij was zijn tijd inderdaad vooruit gezien met zijn intrede de paarse politiek van Nederland doorbroken werd. Hij heeft de tweede kamer veranderd en “populisme populair” gemaakt. Zijn manier van debatteren was zo anders dan hoe de rest debatteerde.
Maar, toch echt een populist..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:48

Ik lees nu al een hele tijd mee in dit topic en zie net dit artikel van RTL voorbij komen..

https://www.rtlnieuws.nl/onderzoek/arti ... sielcrisis

Afbeelding

Volgens mij hebben de meeste mensen in Nederland helemaal niet zoveel te klagen over noodopvang en ACZ's want 197!! gemeentes in Nederland hebben hier al 10 jaar niet aan mee gewerkt.

Helemaal typisch dat van de 25 armste gemeentes 88! procent een opvanglocatie heeft en van de 25 rijkste gemeentes maar 12 procent een opvanglocatie.

Ik snap dat het "hoge" noorden voor de rest van Nederland blijkbaar niet bestaat maar in Bloemendaal of Wassenaar kunnen ze ook vast wel ergens een noodopvang kwijt als ze echt zouden willen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:51

Misschien moet het platteland hetzelfde gaan doen als de republikeinen in Amerika en de asielzoekers per bus bij de vvd-beleidsmakers of de grootverdieners aan de asielindustrie in de tuin afzetten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:52

Overigens staat West Brabant geel maar hier is wel nood/crisisopvang.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:52

Oke maar waar laat je ze daarna?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 12:54

chanicha schreef:
Oke maar waar laat je ze daarna?

Als ze er zelf overlast van krijgen gaan ze wellicht wél iets doen aan een asielstop en veranderen van contracten. De meeste mensen zijn toch nimby's tenslotte.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 13:06

Elnienjo, waar moeten ze precies neergezet worden dan? Want op t kaartje te zien doen de westlandse gemeentes niet mee, en bussum/ Leersum/ Noordwijk etc..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 13:07

elnienjo schreef:
Overigens staat West Brabant geel maar hier is wel nood/crisisopvang.

Nou, op t kaartje staat dat niet … toch?