Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sterregoud schreef:Zweden heeft jarenlang lage criminaliteitscijfers gehad. En heeft een forse stijging meegemaakt door de grote immigratie. Vooral geweldsmisdrijven en sexuele delicten. De problemen worden zo groot, dat rechts daar de verkiezingen heeft gewonnen.
De situatie bagatelliseren helpt niet.
DuoPenotti schreef:En ze zijn zo blij hier veilig te zijn...
Dat is wat mij toch echt wel steekt.
Dankbare mensen daar is geen beveiliging in die mate voor nodig.
En de wel echte vluchtelingen zijn ook bang van die raddraaiers.
Dus hup direct de cel in en eerste beste vlucht terug.
Dat geeft rust voor de vluchtelingen maar ook voor de buurtbewoners.
purny schreef:https://nos.nl/artikel/2444296-weinig-overlast-in-gemeenten-met-grote-asielzoekerscentra
De meeste gemeenten waar een groot asielzoekerscentrum staat, hebben daar niet veel overlast van. Dat meldt NU.nl op basis van een rondgang langs de dertig gemeenten waar zo'n groot azc staat.
In 2015 waren er hevige protesten vanwege de komst van asielzoekerscentra. Burgers dachten dat een azc direct tot meer overlast zou leiden. Het onafhankelijk onderzoeksbureau WODC deed toen onderzoek en concludeerde dat dat niet het geval was. De rondgang van NU.nl lijkt dat beeld zeven jaar later nog eens te bevestigen.
Bijna alle gemeenten die zijn benaderd, zien weinig of geen overlast door criminaliteit.
Elisa2 schreef:Zijn marrokanen dan ook vluchtelingen? er is toch helemaal geen oorlog in Marokko?
Elisa2 schreef:Nouja als het om homoseksuele mannen gaat die anders geen leven in hun land van afkomst door de algemeen heersende geloofsovertuigingen dan begrijp ik wel dat die daar niet veilig zijn en ergens anders asiel zoeken. Maar ergens kan ik me niet voorstellen dat dat de raddraaiers zijn.