Ik begrijp de ophef niet zo.
Meestal is men toch voor vrijheid van meningsuiting

Maar ik ga zo aan het werk, dus voorlopig geen tijd meer om te reageren.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Op die gedachte voortdenkend: is de angst dat een extreme partij aan de macht komt en alles bepaald in ons politieke systeem reël? Stel FvD word de volgende verkiezing de grootste.
Wat is dan het ergste wat er kan gebeuren?
Ik denk dat ons systeem best goed is ingericht. Beter dan in de VS bijv. Ik denk dat bij ons de regulatie al begint in de 2e kamer( namelijk uitgesloten wordwn door veel partijen) maar doorgaat tot alle lagen van het politieke systeem, de rechtspraak en de media.
Zo sorry, allejezus lang stuk geworden
Electra63 schreef:Tja als je alleen afstand neemt van Holocaust-ontkenners en verder geen verschil ziet tussen politici die minder koeien of minder Marokkanen roepen, bijvoorbeeld, dan kan ik me daar niet in vinden.
Meestal is men toch voor vrijheid van meningsuiting.
Askja schreef:Badeendje schreef:Dat zal hij ook niet doen. Zo consequent is hij wel.Waarom zou hij daar excuses voor maken, hij staat daar toch zelf nog steeds achter?
Het gaat er niet om excuses van Wilders af te dwingen, het gaat erom dat de uitspraak zelf ontzenuwd wordt. Dat men (media, medepolitici) hem erop aan blijft spreken dat het wel degelijk een racistische uitspraak is, en dat hij daar geen tegenargumenten voor aan kan voeren zonder zijn eigen uitspraak onderuit te halen of terug te nemen. Zo zet je hem klem.
Punt is dat types als Wilders en Baudet er een handje van hebben het racistische element in hun uitspraken te bagatelliseren. En juist daar moet je ze keihard op aanpakken.
Electra63 schreef:Tja als je alleen afstand neemt van Holocaust-ontkenners en verder geen verschil ziet tussen politici die minder koeien of minder Marokkanen roepen, bijvoorbeeld, dan kan ik me daar niet in vinden.
elnienjo schreef:Mag je bij die BIJ1 tante dan ook wel doen. Zij is één van de grote aanstichters in het polarisatieklimaat van Nederland met haar haat tegen de Nederlandse cultuur. Alles wat slecht is is volgens haar de schuld van blanken.
fransje23 schreef:elnienjo schreef:Mag je bij die BIJ1 tante dan ook wel doen. Zij is één van de grote aanstichters in het polarisatieklimaat van Nederland met haar haat tegen de Nederlandse cultuur. Alles wat slecht is is volgens haar de schuld van blanken.
Je begint al met een dichte deur!
Zij is absoluut niet een van de aanstichters aangezien de polarisatie er al was lang voor Sylvana überhaupt geboren was.
Denk dat we gerust kunnen onderkennen dat de blanke een enorm stempel hebben gedrukt op hoe de wereld nu is.
Als ik voormalige koloniën bezoek heb ik toch regelmatig kromme tenen. Niet dat ik er persoonlijk wat aan kan doen maar het waren wel mijn voorouders verantwoordelijk voor mensonterende dingen.
Vraag is ook wat de Nederlandse cultuur überhaupt is. Cultuur is niet statisch maar dynamisch.
ruitje schreef:Electra63 schreef:Tja als je alleen afstand neemt van Holocaust-ontkenners en verder geen verschil ziet tussen politici die minder koeien of minder Marokkanen roepen, bijvoorbeeld, dan kan ik me daar niet in vinden.
Dat heb ik dus nooit gezegd, maar laat wel mooi zien wat jij doet: dingen persoonlijk maken en uit hun verband rukken om je gelijk te halen .
Ik heb mij letterlijk afgevraagd( vraagteken) of een boer waartegen gezegd word er moeten er minder van jou zijn, zich net zo gediscrimineerd zou voelen als een Marokkaan. Met daaronder de toevoeging dat ik geen van beiden ben, dus dat niet weet?
fokfanaat schreef:tja en dan moet een ambtenaar zich gediscrimineerd voelen als er geroepen wordt om minder ambtenaren.
Ik weet dat Boer zijn meer voelt dan een beroep, maar het is toch anders als het om je kleur, geslacht. geaardheid of achtergrond gaat, dat kan je niet veranderen al zou je het willen
Citaat:Hier kan ik als boerin wel antwoord op geven. Het voelt zeker zo dat ik en mijn collega's zich gediscrimineerd voelen. Achtergesteld. Voor kampbeul, moordenaar, verkrachter, dierenbeul, veroorzaker van alle ellende op de wereld (klimaat/milieu/corona)..
Onze soort is niet gewenst bij een aantal partijen (en de stemmers daarop)... zo voelt het voor ons. Dat doet pijn.
juval schreef:[
Hier kan ik als boerin wel antwoord op geven. Het voelt zeker zo dat ik en mijn collega's zich gediscrimineerd voelen. Achtergesteld. Voor kampbeul, moordenaar, verkrachter, dierenbeul, veroorzaker van alle ellende op de wereld (klimaat/milieu/corona)..
Onze soort is niet gewenst bij een aantal partijen (en de stemmers daarop)... zo voelt het voor ons. Dat doet pijn.
elnienjo schreef:we zouden onze boeren moeten koesteren, want zij zorgen voor ons eten. .
fokfanaat schreef:tja en dan moet een ambtenaar zich gediscrimineerd voelen als er geroepen wordt om minder ambtenaren.
Ik weet dat Boer zijn meer voelt dan een beroep, maar het is toch anders als het om je kleur, geslacht. geaardheid of achtergrond gaat, dat kan je niet veranderen al zou je het willen
elnienjo schreef:juval schreef:[
Hier kan ik als boerin wel antwoord op geven. Het voelt zeker zo dat ik en mijn collega's zich gediscrimineerd voelen. Achtergesteld. Voor kampbeul, moordenaar, verkrachter, dierenbeul, veroorzaker van alle ellende op de wereld (klimaat/milieu/corona)..
Ze zouden beter moeten weten!
In de oorlog had het gezin van mijn vader te eten (boerendorp) en het gezin van mijn moeder leed honger (stad) We staan volgens mij aan de vooravond van een oorlog, we zouden onze boeren moeten koesteren, want zij zorgen voor ons eten. We zien aan deze pandemie wel dat het ieder voor zichzelf is als 't er op aan komt. Liever 'n boer om de hoek dan 'n windmolenpark.