Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:06

Electra63 schreef:
pien_2010 schreef:
Rutte wil geloof ik niet met GL. Het formeren zal niet gemakkelijk worden.

Hij heeft niet meer zo veel te willen. ;)
De grote vraag is of de andere partijen dit zouden willen, zeker na de motie van wantrouwen.

Nieuwe verkiezingen klinkt aanlokkelijk, voor sommige partijen, maar het is niet te voorspellen hoe de uitslag dan zal zijn.

We zullen geduld moeten hebben en dit topic zal nog wel een tijdje lopen.

We hebben net gekozen. Dus nieuwe verkiezingen vind ik volstrekt onlogisch. De bal ligt nu in Den Haag. Het volk heeft gesproken en daar zal op zo'n kort termijn echt geen grote veranderingen laten zien.

Electra63

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:37

Ik ben ook geen voorstander.
Het volk heeft gekozen en er moet een kabinet worden geformeerd.

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe informateur.
Misschien mw. Gerdi Verbeet? In het verleden Kamervoorzitter en staat inmiddels ver van de partijen, behalve PvdA, maar die zijn bij deze formatie geen favoriete partij. En zij kent goed de procedure.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 07:26

Gerdi Verbeet zou een hele goede zijn!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:45

Ik denk dat 'kleine partijen' de dupe zouden zijn bij nieuwe verkiezingen. Ik kan mij voostellen dat bijv. Kaag, Omzigt of Rutte juist van mensen stemmen gaan krijgen omdat ze een signaal willen afgeven?

Wat denken jullie?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:54

Daar heb ik ook al aan gedacht.
Ik weet niet eens waar ik zelf dan op zou stemmen :D , bij een nieuwe verkiezing.
Maar ik geloof daar nog niet in.
Een deel van de nieuw-geinstalleerde Kamerleden zou zelfs weer kunnen verdwijnen enz.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:50

ruitje schreef:
Ik denk dat 'kleine partijen' de dupe zouden zijn bij nieuwe verkiezingen. Ik kan mij voostellen dat bijv. Kaag, Omzigt of Rutte juist van mensen stemmen gaan krijgen omdat ze een signaal willen afgeven?

Wat denken jullie?

Daar kon je weleens gelijk aan hebben. De 3 hoofdrolspelers zouden weleens veel stemmen kunnen krijgen. Zelf zou ik het op dit moment ook niet weten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:08

Mijn stem zou exact 't zelfde blijven. Denk dat de PVV iets hoger zou eindigen en VVD wat lager. Hopelijk vooral D66 lager.
Denk juist dat emotiestemmers switchen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:13

Dat nare D66 toch, foei wat een nare partij is dat toch :+

Mijn stem zou exact hetzelfde blijven. Ik verwacht niet zoveel veranderingen, dit omdat kleine partijen zoals bv Volt, ea vaak hele bewuste kiezers aantrekken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:28

pien_2010 schreef:

Mijn stem zou exact hetzelfde blijven. Ik verwacht niet zoveel veranderingen, dit omdat kleine partijen zoals bv Volt, ea vaak hele bewuste kiezers aantrekken.

Ik ben geen emotiestemmer (Elnienjo), maar een tactische stemmer. Wel natuurlijk op een partij waar ik achter kan staan. PVV en FvD en JA21 en geloofspartijen vallen daarom af.

Forum heeft natuurlijk wel veel stemmers door hun anti-corona-beleid. Nieuwe verkiezingen zouden dan pas na de zomer zijn, is bijna iedereen gevaccineerd, dus dat kan wel van invloed zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:31

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:32

Electra63 schreef:
pien_2010 schreef:

Ik ben geen emotiestemmer (Elnienjo), maar een tactische stemmer. Wel natuurlijk op een partij waar ik achter kan staan. PVV en FvD en JA21 en geloofspartijen vallen daarom af.

Forum heeft natuurlijk wel veel stemmers door hun anti-corona-beleid. Nieuwe verkiezingen zouden dan pas na de zomer zijn, is bijna iedereen gevaccineerd, dus dat kan wel van invloed zijn.

Forum zal dan zeker verlies lijden door mensen die naar JA21 of PVV overstappen of wellicht ook nog BBB

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:36

elnienjo schreef:
Forum zal dan zeker verlies lijden door mensen die naar JA21 of PVV overstappen of wellicht ook nog BBB

Ik vraag me serieus af of de allerkleinsten als BBB en BIJ1 wel terug gaan komen als er nu verkiezingen zouden zijn. Maar inderdaad als ik de pei,ing lees dat VVD op verlies staat dan zullen het weleens andere rechtse partijen zoals JA21 en BBB zijn die daar van profiteren.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:39

Als er nieuwe verkiezingen komen, zijn we al een paar maanden verder voordat er daadwerkelijk gestemd kan worden. De peilingen van nu lijken me daarom niet representatief. Er kan nog van alles veranderen in die tijd. Maar natuurlijk altijd interessant hoe men er nu over denkt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:41

Ik denk dat het goed is pas na de zomer nieuwe verkiezingen te doen. Dan is iedereen wel gevaccineerd en begint het normale leven weer op gang te komen. Dat zal tot verlies leiden bij partijen die anti-coronamaatregelen zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:41

Ann schreef:
Als er nieuwe verkiezingen komen, zijn we al een paar maanden verder voordat er daadwerkelijk gestemd kan worden. De peilingen van nu lijken me daarom niet representatief. Er kan nog van alles veranderen in die tijd.

Aankomende Dinsdag kan het er al weer totaal anders bij liggen dan vandaag.

Maar de vraag hier en in de peiling van de Hond was dan ook wat men vandaag zou stemmen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:42

elnienjo schreef:
Mijn stem zou exact 't zelfde blijven. Denk dat de PVV iets hoger zou eindigen en VVD wat lager. Hopelijk vooral D66 lager.

Of de vvd krijgt gewoon sympathiestemmen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:48

purny schreef:
elnienjo schreef:

Of de vvd krijgt gewoon sympathiestemmen.

Ik zou het oprecht overwegen...
Waarschijnlijk niet doen. Wel serieus overwegen.

Nu nieuwe verkiezingen zou ik overigens een blamage vinden.

Dan komen er dus verkiezingen om een persoonlijke notitie -waarvan het op dit moment zelfs de vraag is of die bewust naar buiten gebracht is- waarvan niemand de eigenlijke volledige context weet.

Áls dít tot nieuwe verkiezingen leidt, dan is de politiek werkelijk niets meer dan een omhooggevallen kleuterklas.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:52

Femke_Tweety schreef:
Dan komen er dus verkiezingen om een persoonlijke notitie -waarvan het op dit moment zelfs de vraag is of die bewust naar buiten gebracht is- waarvan niemand de eigenlijke volledige context weet.

Is die vraag er dan, zie vetgedrukte?

Ik heb het zeer te doen met de vrouw die dit in mijn ogen volkomen per ongeluk heeft gedaan. Wat een blamage en een bak ellende over haar heen. Daar kies je toch niet voor? Dus dat bewuste gaat er bij mij niet in.

Volt is niet verkeerd Femke, laat jongeren maar actief in de kamer zijn. Is goed voor het stemgedrag van de jongeren en voor de betrokkenheid.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:55

Ik sta voorlopig ook echt wel achter de keus die ik deze ronde gemaakt heb :) :j

Ja, die vraag is omhoog gekomen.

Het is nl dezelfde, door d66 ingehuurde en betaalde fotograaf geweest die ook de foto van de op tafel dansende Kaag gemaakt heeft.

(Bert Maat)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:01

Femke_Tweety schreef:
Ik sta voorlopig ook echt wel achter de keus die ik deze ronde gemaakt heb :) :j

Het is nl dezelfde, door d66 ingehuurde en betaalde fotograaf geweest die ook de foto van de op tafel dansende Kaag gemaakt heeft.

(Bert Maat)

Tja, Kaag.
Ik zou niet weten wat ik op dit moment van Kaag zou moeten vinden. Ze heeft de macht van Rutte dan wel behoorlijk ingeperkt iets wat in mijn optiek echt een keer noodzakelijk was. Maar ze heeft dat dan wel op exact dezelfde manier gedaan die ik van Rutte zo verafschuw.

Als je mij puur naar symphatie vraagt. Dan gaat mijn symphatie naar Pieter Omtzigt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:07

Tijd om een complot te smeden, D66 partijfotograaf staat heel toevallig op de goede plek om D66 er Ollongren op de foto te zetten die toevallig de papieren verkeerd om vast houd met daarop een notitie waar ze het als verkenner helemaal niet over moet hebben, en D66 is de partij die er garen bij spint met een partijleider die al aan gaf premier te willen worden en de houdbaarheidsdatum van Rutte allang voorbij is. ~~}>

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:07

Femke_Tweety schreef:

(Bert Maat)

Daar geloof ik niet in.
Alle politieke partijen huren regelmatig fotograven in en die zullen gevraagd worden uit de pool nieuwsfotograven en geen paardenfotograven bijvoorbeeld. :D

Ik erger me een beetje aan de rol van het CDA. Ze zijn zo verontwaardigd over de notitie over Omtzigt, maar hebben zelf daar ook een rol in gespeeld. Een deel van het bestuur wilde ook van Omtzigt af. Ze hebben echter geen keus meer.
Zij weten echter dan Omtzigt veel stemmers heeft binnengehaald. Ze hadden anders een nog groter verlies geleden, denk ik.

Ik ben ook wel benieuwd, als CDA toch gaat regeren, of De Jonge weer Minister VWS wordt. Er is veel kritiek op hem. Ik vraag me af, of er mensen staan te trappelen om dit van hem over te nemen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:08

bigone schreef:
Tijd om een complot te smeden, D66 partijfotograaf staat heel toevallig op de goede plek om D66 er Ollongren op de foto te zetten die toevallig de papieren verkeerd om vast houd met daarop een notitie waar ze het als verkenner helemaal niet over moet hebben, en D66 is de partij die er garen bij spint met een partijleider die al aan gaf premier te willen worden en de houdbaarheidsdatum van Rutte allang voorbij is. ~~}>

House of Cards :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:09

Het zou mij niet verbazen wanneer de Jonge na de Corona crisis doei zegt, die man krijgt me een zooi oliebol over zich heen.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:23

ruitje schreef:

Wat denken jullie?

Een aantal zal ook wel meer krijgen juist denk ik. Een aantal kiezers durfde niet op BIJ1 te stemmen of Volt omdat ze bang waren dat dan hun stem verloren zou gaan. Nu blijkt dat juist niet zo te zijn.

Die complotten vind ik echt heel veel fantasie gecombineerd. Daar geloof ik echt helemaal niets van.