elnienjo schreef:Danique_G schreef:Niets naar jou Elnienjo, maar is dit überhaupt wel mogelijk? Is het mogelijk om naar een ander iemand te kijken zonder vooroordelen?
Ik heb soms echt nog wel onbewust vooroordelen over iemand met een andere huidskleur. Dan denk ik meteen: wat een gel*l Danique. Maar ik vind dit ontkennen zinloos, dit is namelijk wat mij betreft de eerste stap naar een fijner persoon worden. Die gedachtes zijn gevoed door de media en omdat deze groepen statistisch gezien vaker zijn betrokken bij criminaliteit. Deze gedachtes zijn desondanks niet eerlijk. Maar daarom: is het überhaupt mogelijk? Zijn we dan niet gewoon tegen onszelf aan het liegen uit angst voor de reactie van onze omgeving?
Klopt. Maar daarbij speelt uiterlijke verzorging ook 'n heel belangrijke rol. Is iemand netjes gekleed en gladgeschoren of heeft ie 'n ruige baard en 'n hoodie.
Ergens in dit topic heb ik een filmpje gepost waar dat eens in werd uitgeprobeerd en waaruit duidelijk bleek dat dat niet waar was.