Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:26

Dani schreef:
Wisconsin heeft een audit van de stemcomputers aangevraagd. Inmiddels komen ook steeds meer exacte stemresultaten binnen, en er zijn in elk geval 4 precincts waarbij er meer stemmen voor Trump zijn geteld dan er in totaal zijn uitgebracht. En geen klein verschil, maar bijvoorbeeld 3088 uitgebrachte stemmen en 4214 voor Trump.

Wow, mijn hoofd duizelt van al die dingen. Hier vond ik een overzicht van twijfels rondom het stemproces: http://www.dailykos.com/story/2016/11/2 ... C-PA-WI-FL

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 17:46

Foaly schreef:
Tenzij er nu opeens een enorm schandaal aan het licht komt met betrekking tot stemfraude, denk ik eigenlijk niet dat dit nog invloed gaat hebben... ga maar na, als je nu meldt 'Oeps sorry nee Clinton heeft toch gewonnen', dan krijg je pas echt burgeroorlog := Hetzelfde met al die mensen die hopen dat de kiesmannen toch nog voor Clinton gaan stemmen, de Trump-supporters gaan dat echt niet zomaar pikken :=

Vreemde stemuitslagen op zichzelf moeten ook geen invloed hebben. Maar ze rechtvaardigen wel verder onderzoek en daar gaat het nu om. Op z'n minst is het belangrijk om te weten hoe het kan dat er bij sommige stembureaus meer stemmen voor Trump zijn geregistreerd dan er in totaal zijn uitgebracht. Dat zou stomweg onmogelijk moeten zijn. De andere problemen met de uitslag kan je nog toeval noemen, dit niet. En misschien blijkt de verklaring dat de administratie bij veel stembureaus gewoon een zooitje is, maar ook dat lijkt me belangrijke informatie.

Ik begrijp trouwens niet goed wat de eventuele kwade reacties van Trumpsupporters ermee te maken hebben. Als er is gefraudeerd moet dat bekend worden.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:00

Indestal schreef:
Maar dat is niet realistisch..was het maar zo dat politiek eerlijk is..beetje naif.

Klopt dat meer Clinton hebben gestemt, maar de senaat en de afgevaardigen zijn nog overwegend republikeins. En veel democraten hebben ook nu op trump gestemd omdat de beloften van de democraten gewoon niet waar gemaakt (kan) worden. En smachten op verandering..

De slogan Amerika weer groot maken heeft hem een soort reddende hand gegeven voor veel mensen.
En misschien gaat hij dat ook doen, maar zal voor velen niet op de gewenste manier gaan.

De republikeinen hebben 6 jaar maar 1 ding gedaan. Obama zo veel mogelijk dwars zitten. En nu wil jij beweren dat de Democratische kiezer dit beloond heeft door op Trump te stemmen? Alle statistieken die ik gelezen heb laten iets heel anders zien. De Democraten die niet op Hillary wilden stemmen hebben 3rd party gestemd. Zo gek om op de kandidaat van de partij te stemmen die hun kandidaat 6 jaar lang heeft tegengewerkt waren ze niet...[/quote]

Prachtige documentaire gezien..daar werden grote groepen democraten geïnterviewd en ja zij stemden Trump omdat de democraten te aarzelend zijn en zij onderhand iemand met man en woord wilden..ook werd Trump mooi belicht al vanaf hij net zakenman werd en in Amerika al jarenlang een flinke stem liet zien, niet onopgemerkt gebleven door Amerikanen, ook riep hij al jaren president te willen worden.

Zij belonen dit niet op deze manier, wat een rare stelling...
Ook nu zullen in Nederland veel stemmers van hun geloof gaan vallen en van hun vaste partij afwijken, sl is het masr een proteststem!

Ik heb altijd SP of PvdA gestemd, maar ben ze spuugbeu met al hun valse beloften en schikkingen en onderhand zich helemaal biet meer inzetten voor wat ze staan. Voor mij wordt het 50plus dit jaar! Ook al identificeer ik mij totaal niet met hun partij. In Amerika kan je maar 2 kanten kiezen..lijkt mij heeel moeilijk. En vergeet niet dat Hillary voor veel democraten ook niet hun keuze was...

Helaas maar als je docu's kijkt, interviews kijkt van nu eens even niet Pow of zo :+ , dan raak je op de hoogte. En dan kun je statements maken ;) .

Ik zuig nooit iets uit mijn duim...maar dat is wel wat bokt graag wil claimen, als je het niet met ze eens bent. Bizarre afspiegeling van de naatschappij tegenwoordig en juist daarom ben ik facebookloos! Om naar van te worden op social media.[/quote]

Grote groepen? Ben benieuwd naar die documentaire.. want die kun je maken zoals je wilt.. alleen de statistieken liegen niet.. en daaruit blijkt niets van wat je beweert
Clinton heeft nu circa 2 miljoen stemmen meer dan Trump, de enige reden dat hij president is, is het Amerikaanse systeem en de 3rd party stemmende democraten in een aantal swing states.
En voor wat betreft de protest stem.. die is er altijd geweest, zal ook altijd blijven..

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:35

Tsja dat Obama nooit wat had kunnen doen ligt natuurlijk bij de republikeinen eerlijk is eerlijk. Ik moet zeggen dat ik wel steeds meer gecharmeerd raak van Melanie Trump. Als persoon, ook al is ze strak getrokken en zijn haar lippen iets opgespoten. Het is nog best een interessante en vooral slimme vrouw. Wat mij opviel was dat ik las dat ze nog nooit voor haar zoon een Nanny heeft ingeschakeld.

Daarnaast heeft ze hele goede punten hoe Amerika eruit moet gaan zien dus wie weet.. Trump heeft in z'n laatste boodschap overigens ook helemaal niet meer gesproken over de muur bij Mexico in zijn 100dagen plan.

Weet iemand overigens of de afschaffing van het handelsverdrag ook invloed heeft op Nederland?

8nnemiek

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:45

Het handelsverdrag waar ze het nu over hebben niet direct, maar misschien wel indirect omdat het de handel tussen bv amerika en japan/australië etc beïnvloed en daarmee ook voor ons gunstig of juist ongunstig kan zijn.
Maar trump heeft ook gezegd dat hij ttip wil afschaffen (al is dat verdrag nog niet getekend door europa). Dat is dus het omstreden handerverdrag tussen europa en amerika.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:11

HorseTimeXL schreef:
Tsja dat Obama nooit wat had kunnen doen ligt natuurlijk bij de republikeinen eerlijk is eerlijk. Ik moet zeggen dat ik wel steeds meer gecharmeerd raak van Melanie Trump. Als persoon, ook al is ze strak getrokken en zijn haar lippen iets opgespoten. Het is nog best een interessante en vooral slimme vrouw. Wat mij opviel was dat ik las dat ze nog nooit voor haar zoon een Nanny heeft ingeschakeld.

Daarnaast heeft ze hele goede punten hoe Amerika eruit moet gaan zien dus wie weet.. Trump heeft in z'n laatste boodschap overigens ook helemaal niet meer gesproken over de muur bij Mexico in zijn 100dagen plan.

Weet iemand overigens of de afschaffing van het handelsverdrag ook invloed heeft op Nederland?

Wat ik erg ironisch vind aan Melania is dat Trump en zijn volgers zo'n punt maken van immigratie, dat immigranten Amerikaanse banen stelen... Terwijl Melania zelf op haar zestiende geïmmigreerd is van Slovenië naar Amerika. Ze is pas sinds 2006 US citizen geworden. Dus de mensen die zo anti-immigranten zijn krijgen een First Lady die zelf een immigrant is. Niet dat ik zelf anti-immigratie ben, maar ik vind het wel bijzonder ironisch en tegenstrijdig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:20

Ik zal alleen maar blij zijn als ttip niet doorgaat.
Het zou oa betekenen dat 1) Amerikaans hormoonvlees hier de markt op mag (...daar zou ik nog mee kunnen leven)
EN
2) dat iedere Amerikaanse producent (van bijvoorbeeld hormoonvlees) de Nederlandse wetten kon aanklagen "want die zijn beperkend voor onze producten". (Want oneerlijke concurrentie.)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 12:38

En niet alleen hormoonvlees maar ook dingen als GMO zaden en allerlei voedsel/medicijnen/producten die hier vanwege de veiligheid niet verkocht mogen worden..

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:29

Tel daar dan nog de milieuschade bij die de amerikaanse vleesindustrie veroorzaakt (Google levert hele leuke plaatjes op van geloosd afvalwater etc.) en dan is dit inderdaad een pluspunt van deze verkiezingen. Toch nog iets..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:08

Op RTL-nieuws was nu net te zien, dat extreem-rechts heel erg snel nu in opkomst is in VS.
Trump heeft daar wel afstand van genomen. Maar de verdeeldheid neemt toe.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:12

Electra63 schreef:
Op RTL-nieuws was nu net te zien, dat extreem-rechts heel erg snel nu in opkomst is in VS.

Jup de alt-right (Of gewoon neo-nazis)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:27

Ierpier schreef:
Electra63 schreef:

Jup de alt-right (Of gewoon neo-nazis)

Ja met Hitler-groet en al.
Nu kan je dat Trump niet verwijten, maar door zijn verkiezing voelen mensen zich gesterkt om dit nu meer open en bloot te uiten.
Wat zal Obama denken, als hij dit soort beelden/berichten ziet of hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:28

Die filmpjes inderdaad... 'Heil Trump' met de Hitlergroet. En dan nog zeuren dat mensen Godwinnen := Hij heeft er inderdaad afstand van gedaan, maar lang niet zo snel en heftig als Amerikaanse media hadden verwacht. Hij profiteert ergens natuurlijk enorm van dit soort groepen, en de polarisatie neemt lekker toe.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:39

Electra63 schreef:
Ja met Hitler-groet en al.
Nu kan je dat Trump niet verwijten, maar door zijn verkiezing voelen mensen zich gesterkt om dit nu meer open en bloot te uiten.

Ik zou eigenlijk niet eens weten waarom je Trump dat niet kunt verwijten? Als hij nou vanaf het begin af aan z'n best had gedaan om het te voorkomen was het wellicht anders geweest... maar hij heeft van harte gebruik gemaakt van de steun van extreemrechts, en een openlijke nazi benoemd als topadviseur. Dan krijg je dat soort dingen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:50

Ik vind dat je het Trump niet kan verwijten dat dit soort extremistische groepen (al jaren) bestaan. Toen was Trump niet eens in beeld.
Wel is door zijn verkiezing het taboe doorbroken. Maar dat vind ik in west-Europa ook. Kijk eens wat hier in Nederland allemaal gezegd mag worden. Pergida maar ook de tegenstanders van AZC's hebben overeenkomsten met de extreem-nationalisten, naar mijn mening.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:55

Electra63 schreef:
Ik vind dat je het Trump niet kan verwijten dat dit soort extremistische groepen (al jaren) bestaan. Toen was Trump niet eens in beeld.
Wel is door zijn verkiezing het taboe doorbroken. Maar dat vind ik in west-Europa ook. Kijk eens wat hier in Nederland allemaal gezegd mag worden. Pergida maar ook de tegenstanders van AZC's hebben overeenkomsten met de extreem-nationalisten, naar mijn mening.

Met het (naar mijn mening) wegzetten van mensen naar extreem rechts omdat ze rechtser zijn dan jij bereik je eigenlijk niets. Je bereikt ermee dat ze de dialoog niet meer willen aangaan omdat ze gelijk als Nazi aangemerkt worden dus ze laten zich helemaal niet meer horen in de samenleving maar wel in het stemhokje. Net als nu in Amerika en straks in Frankrijk.

Mr. Hiddema verwoordde dit heel treffend bij Humberto

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:04

Ik vind Hiddema een oude, zure man. Hij heeft de weduwe Rost verdedigd en heeft duidelijk sympathien voor rechts. Ik vond hem gisteren gewoon onbeschoft.

Maar dit topic gaat over de VS.
Wat vindt jij van de Alt-rightbeweging Janderegelaar?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:22

Electra63 schreef:
Ik vind Hiddema een oude, zure man. Hij heeft de weduwe Rost verdedigd en heeft duidelijk sympathien voor rechts. Ik vond hem gisteren gewoon onbeschoft.

Maar dit topic gaat over de VS.
Wat vindt jij van de Alt-rightbeweging Janderegelaar?

Ik ben tegen alles waar extreem of radicaal voor staat. Zowel links als rechts.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:27

Daar ben ik het mee eens, alleen de vraag is wat is radicaal of extreem......... daar zullen de meningen over verschillen.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 00:52

Electra, het taboe is juist hetgeen wat het rechts extremisme/fascisme lange tijd "binnen de perken" gehouden heeft. Degene die ervoor zorgt dat dat taboe doorbroken wordt is mijn inziens juist verantwoordelijk hiervoor. Of dat nou Trump, Wilders of Le pen is. Ik zie het als een arts die het kanker vrij spel geeft om zich verder te ontwikkelen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 01:13

Mixje90 schreef:
Electra, het taboe is juist hetgeen wat het rechts extremisme/fascisme lange tijd "binnen de perken" gehouden heeft. Degene die ervoor zorgt dat dat taboe doorbroken wordt is mijn inziens juist verantwoordelijk hiervoor. Of dat nou Trump, Wilders of Le pen is. Ik zie het als een arts die het kanker vrij spel geeft om zich verder te ontwikkelen.

En hoe meer je mensen in de verdediging drukt hoe extremer en standvastiger hun meningen worden. Het staat communicatie in de weg en daarmee de tolerantie die het mogelijk maakt om iedereen ten eerste als mens te zien ipv man/vrouw - homo/hetro - blank/kleurtje - christen/moslim - .../...

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 01:49

tamary schreef:
Mixje90 schreef:

En hoe meer je mensen in de verdediging drukt hoe extremer en standvastiger hun meningen worden. Het staat communicatie in de weg en daarmee de tolerantie die het mogelijk maakt om iedereen ten eerste als mens te zien ipv man/vrouw - homo/hetro - blank/kleurtje - christen/moslim - .../...

Die mensen zijn er al en zullen er altijd wel blijven. Hoe denk je dat het normaliseren van fascistische gedachtegoeden het debat(communicatie) kunnen verbeteren? Al helemaal hier niet, omdat niemand het beestje bij de naam durft te noemen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:19

tamary schreef:
En hoe meer je mensen in de verdediging drukt hoe extremer en standvastiger hun meningen worden.

Dat is een verhaal wat verteld wordt, omdat het fijn klinkt. Als je achter en extreme kandidaat staat of achter extreme standpunten, kun je je eigen verantwoordelijkheid daarin ontkennen, en kun je doen alsof het een natuurlijke en onvermijdelijke reactie is omdat je nou eenmaal 'in de verdeding gedrukt bent.'

Maar de werkelijkheid is vooral dat mensen extremer en standvastiger in hun meningen worden als ze dagelijks worden gevoerd met extreme standpunten. Haat en boosheid kun je aanwakkeren, en dat wordt dan ook bewust gedaan.

Citaat:
Het staat communicatie in de weg en daarmee de tolerantie die het mogelijk maakt om iedereen ten eerste als mens te zien ipv man/vrouw - homo/hetro - blank/kleurtje - christen/moslim - .../...

Mensen die voor een fascist / racist / seksist stemmen, die een uitgesproken homofobe extreme christen als vice-president als running mate heeft, hebben niet meer echt de behoefte aan tolerantie of het mogelijk maken van communicatie - die hebben hun prioriteiten al bepaald.

En iets te vaak wordt het argument wat jij ook noemt gebruikt om vooral de status-quo te behouden: de ongelijkheid die er is in stand houden. Maar het einde van de slavernij, de vrouwenwetten, het homohuwelijk zijn er niet vanzelf gekomen omdat iedereen z'n mond hield en het 'vanzelf' ging veranderen. Die dingen zijn mogelijk gemaakt door protest, want in geen van de gevallen was vriendelijk het gesprek openen genoeg.

Maar goed, interessanter: waar zou voor jou de grens liggen? Is er iets wat een president / presidentskandidaat kan doen voor je het te ver vindt gaan en denkt: 'dit gaat over mijn grenzen heen, hier wil ik iets doen om het te stoppen'? Wat voor scenario zou dat zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:36

Shadow0 schreef:
Maar goed, interessanter: waar zou voor jou de grens liggen? Is er iets wat een president / presidentskandidaat kan doen voor je het te ver vindt gaan en denkt: 'dit gaat over mijn grenzen heen, hier wil ik iets doen om het te stoppen'? Wat voor scenario zou dat zijn?

Leuke vraag en ook heerlijk naief.

Om te spreken voor het grootste deel van de amerikaanse bevolking en impliciet ook het overgrote deel van de Nederlandse bevolking: niets gaat te ver.

De reden dat ik dat zo stellig durf te zeggen: kijk naar wat de vorige presidenten hebben gedaan en hoe weinig weerstand of protesten er zijn geweest.

Sinds de 2e wereldoorlog heeft de USA:
- acties ondernomen om meer dan 50 buitenlandse overheden omver te werpen waarvan een meerderheid democratisch verkozen was
- "grossly interfered" in meer dan 30 buitenlandse democratische verkiezingen
- pogingen gedaan meer dan 50 buitenlandse leiders te vermoorden
- bombardermenten uitgevoerd op bevolkingen van meer dan 30 landen
- pogingen gedaan tot onderdrukken van populistische en nationalistische "movements" in meer dan 20 landen

Of om alleen wat voorbeelden te geven van dingen die ook wij hebben meegemaakt:
- Irak binnenvallen op basis van compleet verkeerde informatie; weapons of mass destruction
- Afganistan binnenvallen om .... uhm, iets met een link met 9-11 die onduidelijk is
- Iran plus haar gehele bevolking jarenlang onderdrukken om de connectie met Israel te verstevigen
- martelen in irak
- mensen jaren lang gevangen zetten zonder een aanklacht tegen ze te hebben in een off-shore martelkamp in cuba
- spioneren op de eigen bevolking en alles meer dat naar boven kwam door Snowden

En dan denk jij dat mensen een duidelijke grens hebben met wanneer iets te ver gaat?
En jouw grens in bereikt met wat ondiplomatieke uitspraken van een toekomstig president?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-16 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 10:39

Of native americans arresteren die vreedzaam demonstreren om hun recht op schoon drinkwater te behouden. Of om te voorkomen dat er een oliepijplijn dwars door hun (beschermde) leefgebied wordt neergelegd. Of diezelfde groep demonstranten besproeien met een hoeveelheid mace waar je stijl achterover van slaat omdat ze hun recht om te demonstreren uitoefenen. Het feit dat er militairen ingezet worden in dat gebied om de boel op te ruimen.

Ik denk dat die grens verschuift. Nu vier jaar Trump, ik acht de kans groot dat hij het land net zo ver terug gaat duwen als wat Bush jr destijds gedaan heeft. Dan krijgen we weer een Democratische kandidaat die de boel weer moet veranderen. Die wordt verkozen omdat mensen merken dat de economie drastisch verzwakt is en ze het radicale zat zijn. Dan keert het weer om, heb je weer een president die niet genoeg doet voor het volk, en krijg je weer een Trump-alike. Ik vraag me vooral af of het niet erger en erger gaat worden. Als Trump verkozen wordt, wat komt er dan hierna?