Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:44

Je moet het je gewoon niet persoonlijk aantrekken en er zeker geen strijd van maken tussen Nederland en België.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:47

Natuurlijk, dat is ook juist. En het valt niet te ontkennen dat er fouten gemaakt zijn in België (en andere landen)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:49

lieveli schreef:
Als er uit een onderzoek is gekomen dat de beveiliging op de luchthaven te wensen overliet, vind ik dat ze de nabestaanden moeten compenseren. Ik vind niet dat het 'de schuld' is van de luchthaven, dat vind ik ook een domme vraag want we weten allemaal wie het gedaan heeft.

Ja dat kan ik opzich wel begrijpen, maar ik vraag me dus echt af wat dat dan voor onderzoek is geweest en ben benieuwd WAT ze dan te wensen overlieten. Er staat alleen dat de terroristen makkelijk polshoogte konden nemen en veel beveiligers een strafblad hebben. Er staat niet waarvoor de vele beveiligers dan een strafblad hebben en het lijkt mij logisch dat de terroristen makkelijk polshoogte konden nemen. Iedereen mag zo de vertrekhal in, maar dat is ook zo op Schiphol en veel andere vliegvelden (ik dacht zelfs alle vliegvelden).

En domme vragen bestaan niet :j

Verder snap ik echt wel dat de nabestaanden hiervan kunnen schrikken, maar om dan meteen een rechtszaak tegen de luchthaven te beginnen. Denk eerlijk gezegd ook niet dat ze die gaan winnen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:56

Dat ze uitleg willen snap ik ook. Snap alleen de rechtszaak niet.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:10

Inderdaad, Uitleg daar hebben ze zeker recht op en die zullen ze zeker krijgen. Het is nog geen maand na de aanslagen. Ze zijn nog altijd bezig met het onderzoek.

Persoonlijk komt dat bij mij zo over, dat ze er geld uit willen. Waarom anders een rechtzaak beginnen tegen een instantie die evengoed slachtoffer is? Er zijn nog andere manieren om antwoord op hun vragen te krijgen.

Er is bijna nergens controle aan de ingang aan de vertrekhal bij een luchthaven, mensen met bagage op een troley is nu ook niet echt verdacht in een vertrekhal van een luchthaven. Hoe had men kunnen weten dat daar een bom in stak?
Die terroristen doen er juist alles aan om op te gaan in een massa, niet op te vallen dus.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:12

Vergeet ook niet dat in dergelijke zaken advocaten er direct op springen en nabestaanden zelf benaderen met het advies een rechtszaak aan te spannen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:13

snuffie123 schreef:
lieveli schreef:
Als er uit een onderzoek is gekomen dat de beveiliging op de luchthaven te wensen overliet, vind ik dat ze de nabestaanden moeten compenseren. Ik vind niet dat het 'de schuld' is van de luchthaven, dat vind ik ook een domme vraag want we weten allemaal wie het gedaan heeft.

Ja dat kan ik opzich wel begrijpen, maar ik vraag me dus echt af wat dat dan voor onderzoek is geweest en ben benieuwd WAT ze dan te wensen overlieten. Er staat alleen dat de terroristen makkelijk polshoogte konden nemen en veel beveiligers een strafblad hebben. Er staat niet waarvoor de vele beveiligers dan een strafblad hebben en het lijkt mij logisch dat de terroristen makkelijk polshoogte konden nemen. Iedereen mag zo de vertrekhal in, maar dat is ook zo op Schiphol en veel andere vliegvelden (ik dacht zelfs alle vliegvelden).

En domme vragen bestaan niet :j

Verder snap ik echt wel dat de nabestaanden hiervan kunnen schrikken, maar om dan meteen een rechtszaak tegen de luchthaven te beginnen. Denk eerlijk gezegd ook niet dat ze die gaan winnen.

Ik weet ook niet of het gaat om iets winnen, zelf zou ik vooral willen dat de boel goed onderzocht wordt, waar er steken gevallen zijn en hoe de veiligheid verbetert zou kunnen worden.

En nee, niet op alle luchthavens kan je zomaar de vertrekhal in. Dit is vaak zo op luchthavens waar eerder aanslagen zijn geweest. Zoals ik eerder schreef kan je op Nairobi niet eens je auto parkeren zonder binnenstebuiten gekeerd te worden. Vertrekhal kom je alleen binnen met ticket en je gaat gelijk door de scanner. Tel aviv kan je ook niet zomaar op en djeddah is ook een lastige. Verder zullen er vast nog wel meer zijn die beter beveiligd zijn dan onze luchthavens, maar die weet ik zo niet. Op Schiphol kun je zelfs voor de lol vliegtuigen spotten.

Ik vind wel dat er hier heftig gereageerd wordt op het feit dat er een klacht ingediend wordt. Zo raar is dat toch niet? Dat gebeurd bij alle ongelukken en ik vind dat niet gek. Als je naaste is omgekomen bij zo'n ongeluk wil je toch dat alles goed uitgezocht wordt? :?
Je moet het mi ook niet zien als een aanval op de Belgen maar als een kans om de algemene beveiliging te kunnen verbeteren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:18

Klacht mogen ze zeker indienen, zu ik ook doen, maar dan well tegen de juiste personen. Niet tegen een medeslachtoffer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:22

Het vliegveld lijkt me het juiste adres als je een klacht tegen de beveiliging van het vliegveld wil indienen ;)

Tegen wie zou jij een klacht indienen dan?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:30

lieveli schreef:
Je moet het je gewoon niet persoonlijk aantrekken en er zeker geen strijd van maken tussen Nederland en België.

Natuurlijk ook wel een beetje zo gestuurd door het media artikel.
"kijk die Hollanders weer onredelijk zijn"

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:31

Tegen de daders van de aanslagen misschien?

De luchthaven heeft geen aanslag gepleegd, maar die terroristen. De luchthaven is zelf slachtoffer.
En België heeft helemaal geen mensen gedood, zoals men roept in dat artikel, maar wel die terroristen.

Men zoekt een zondebok, als men de echte daders niet kan aanklagen, dan maar iemand of iets anders.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 16:35

Citaat:
De Belgen hebben mijn zus vermoord!

Best kortzichtig om te zeggen, want moord is altijd met voorbedachte rade. En niemand heeft dit gewild (behalve de terroristen)

We moeten dan maar ook eens kijken naar Weeze, Eindhoven, Schiphol ect. Bij deze vliegvelden kon je rustig rondwandelen voor de check-in.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:04

Damned schreef:
:r Ik zou bijna zeggen, laat wat terroristen een doelwit maken van Schiphol, en we zullen zien hoe goed het bij jullie verloopt...

Serieus? Hoe durf je zoiets te plaatsen? Echt, ongelovelijk...

Ik vind het sowieso dieptriest dat er nu mensen zijn die gaan zeggen dat het om geld gaat, etc.

Denk eens na mensen :n.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:07

Riddershow schreef:
Citaat:
De Belgen hebben mijn zus vermoord!

Best kortzichtig om te zeggen, want moord is altijd met voorbedachte rade. En niemand heeft dit gewild (behalve de terroristen)

We moeten dan maar ook eens kijken naar Weeze, Eindhoven, Schiphol ect. Bij deze vliegvelden kon je rustig rondwandelen voor de check-in.

Téchnisch gezien heeft ze gelijk. De terroristen waren namelijk Belgen.
Maar om daar nu een rechtszaak voor aan te spannen gaat echt wel te ver... Ik begrijp hun verdriet en woede, die emoties zou ik zelf ook voelen, maar koel eerst af en denk na voor je dingen onderneemt.
De reactie van Damned idem dito wat mij betreft: denk na voor je zulke uitspraken doet.

Bij ons zijn de eersten terug begonnen. Enkele anderen, waaronder ikzelf, staan op economische werkloosheid. Onze werkgever past wel een deel bij zodat we aan 80% van ons basisloon zitten, echt top van hun! Respect!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:19

Antwoorden gaan ze krijgen, dus daar moeten ze een ander slachtoffer geen proces voor aandoen.
De enige schuldige zijn de terroristen.
Waarom moet er dan nog een klacht tegen de vlieghaven ingediend worden?

Zaventem is hetzelfde beveiligd als de meeste andere Europese vlieghavens, ook die van Schiphol bv.
Als het om de veiligheid te doen is, dan moet men tegen al de vlieghavens een klacht indienen, want dan zijn ze allemaal niet veilig.
Maar waar zijn we dan mee bezig? 100 procent veilig kan men nooit garanderen, wat de veiligheidsmaatregelen ook mogen zijn.

Doet men bv ingangscontrole bij de ingang van de vertrekhal zal daar ook een rij wachtende ontstaan en kan men daar even goed een bom in die massa laten ontploffen.

Les: Daar heb je gelijk in.
Vind het ook jammer dat er bepaalde advocaten er om te staan springen om die mensen te adviseren een proces te beginnen.
Waarschijnlijk zullen ze er wel niet bij vertellen hoe lang zoiets duurt en hoeveel zoiets kost en het belangrijkste wat de uitkomst zal zijn.
In België betaald immers de verliezende partij alle gerechtskosten, kosten van tegenpartij en van henzelf.
Heb al situatie's dichtbij gehoord van mensen die jaren een proces hebben lopen, het uiteindelijk verliezen en daarbij 10 000den euro's aan kosten moeten betalen.
Hebben ze een lijdensweg moeten doorstaan, dierbare is er niet mee terug en financieel flinke aderlating.
Hoop dat de advocaat toch het fatsoen heeft om hen daarop te wijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:28

Oh Les dan mag je nog blijven werken? Top!

Dat die families een klacht indienen omdat ze antwoorden willen, dat kan ik nog begrijpen. Maar het onderzoek is nog volop bezig, ze zijn niet de enige die met vragen zitten. Geef dat tijd, het is geen CSI die in 90 minuten een misdaad uitpuzzeld. daarnaast is ook via media aangegeven waarom autopsie zo lang duurt: ze willen wetenschappelijk bewijs van de identiteit, en dat verzamelen duurt wel even.

Dat ze echter gaan claimen dat België hun zus heeft vermoord? Nou ho even, ik ben ook belg en heb daar niks mee te maken dus niet veralgemenen alsjeblieft. En waarom moet daar gelijk een geldbedrag aan hangen? Je weet op voorhand hoe streng de controles zijn op een luchthaven, zij heeft haar vlucht via Zaventem geboekt dus ik ga er van uit dat ze akkoord ging met het beleid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:51

Ik weet niet of dat de echte claim is hoor... Ik kan me voorstellen dat je vanuit emotie zoiets roept en een journalist dat opvangt en het dan zo opschrijft dat het spectaculair nieuws is.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:00

Ja, dat kan zijn.
Net zoals mensen die na de aanslagen andere veralgemeenheden riepen vanuit hun emotie, dat is ook te begrijpen.
Hopelijk zakt de emotie wat en overdenken ze alles voor ze dingen gaan doen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:04

Gaan we echt scheef landen aankijken over een uitspraak van 1 Nederlander?
Die ook nog eens geciteerd is in een krantenartikel? :)

Wauw, dat ik voor mij hetzelfde als "Al die Deventernaren zijn echt vreemde mensen " ;)
Mensen met verdriet kunnen soms vreemde sprongen maken.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:18

Inderdaad chanel. Verloren kosten en moeite. Jammer dat er nog advocaten hieraan meewerken...

Jup Varekaj :D. Allez ja, werken... Momenteel economisch werkloos thuiszitten. Ik klaag echter niet :). Doordat onze werkgever ons een deel bovenop onze uitkering geeft, krijgen wij maandelijks 80% van ons loon uitgekeerd. Dat is wel wat meer dan de 65% die ik had gekregen als ze mij ontslagen hadden (wat ik echt ten volle zou begrepen hebben). En in die tijd ben ik gewoon onder contract dus geen gezeur van vdab, gestress om snel werk te vinden om het paard te kunnen onderhouden... Maar wel lekker veel vrije tijd om wat met hond, paard en vrienden te doen :).
Als ze mij oproepen als ze terug op capaciteit komen vlieg ik er met vol enthousiasme weer in! Maar ik kan ook goed leven met deze situatie. Ben mijn baas echt dankbaar dat ik ondanks de rotomstandigheden mag blijven, en dat ze zo hun best doen voor hun werknemers, echt topmensen met een hart voor anderen daar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:32

Wel een opsteker inderdaad! Zo zouden er meer moeten zijn. Gelukkig zal de RVA dit als overmacht aanvaardt hebben voor economische tijdelijke werkloosheid. Op zo'n momenten ben ik toch blij met ons sociale vangnet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:19

xLes schreef:
Inderdaad chanel. Verloren kosten en moeite. Jammer dat er nog advocaten hieraan meewerken...

Jup Varekaj :D. Allez ja, werken... Momenteel economisch werkloos thuiszitten. Ik klaag echter niet :). Doordat onze werkgever ons een deel bovenop onze uitkering geeft, krijgen wij maandelijks 80% van ons loon uitgekeerd. Dat is wel wat meer dan de 65% die ik had gekregen als ze mij ontslagen hadden (wat ik echt ten volle zou begrepen hebben). En in die tijd ben ik gewoon onder contract dus geen gezeur van vdab, gestress om snel werk te vinden om het paard te kunnen onderhouden... Maar wel lekker veel vrije tijd om wat met hond, paard en vrienden te doen :).
Als ze mij oproepen als ze terug op capaciteit komen vlieg ik er met vol enthousiasme weer in! Maar ik kan ook goed leven met deze situatie. Ben mijn baas echt dankbaar dat ik ondanks de rotomstandigheden mag blijven, en dat ze zo hun best doen voor hun werknemers, echt topmensen met een hart voor anderen daar!

Zo dat is inderdaad top van je werkgever. +:)+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:46

Cinderella schreef:
Damned schreef:
:r Ik zou bijna zeggen, laat wat terroristen een doelwit maken van Schiphol, en we zullen zien hoe goed het bij jullie verloopt...

Serieus? Hoe durf je zoiets te plaatsen? Echt, ongelovelijk...

Ik vind het sowieso dieptriest dat er nu mensen zijn die gaan zeggen dat het om geld gaat, etc.

Denk eens na mensen :n.

Hier sluit ik mij bij aan. Zeer domme opmerking. :n

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:35

Bovenstaande is inderdaad nogal slecht geformuleerd maar er zit wel een kern van waarheid in.

Aanslagen hadden even goed in schiphol of een andere Nederlands vlieghaven kunnen gebeuren, daar is ook geen toegangscontrole aan de vertrekhal.
Als men daar een bom had geplaatst, waren de gevolgen hetzelfde.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:40

chanel1985 schreef:
Bovenstaande is inderdaad nogal slecht geformuleerd maar er zit wel een kern van waarheid in.

Aanslagen hadden even goed in schiphol of een andere Nederlands vlieghaven kunnen gebeuren, daar is ook geen toegangscontrole aan de vertrekhal.
Als men daar een bom had geplaatst, waren de gevolgen hetzelfde.

Ja, en dan was daar een klacht ingediend. Dat is toch een superlogisch gevolg?? Juist omdat het compleet logisch en volkomen normaal is hoe mensen die hun geliefde hebben verloren reageren, vooral uit emotie. Daarom snap ik niet dat er hier Belgen op hun achterste poten gaan staan alsof ze persoonlijk worden aangevallen. Het is toch niet dat ze zeggen dat alle Belgen persoonlijk schuld hebben aan de dood van hun naaste? Dat is hetzelfde als zeggen dat de islam slecht is omdat terroristen Allah misbruiken om aanslagen te plegen ;)