Jeugd heeft de toekomst.....
Men geeft nu dan ook toe de de hele integratie van deze mensen door de jaren heen flink is mis gegaan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rapido schreef:Ook fijn te weten dat moslim kinderen op scholen zeggen dat ze blij zijn dat de jihad in Europa is![]()
Men geeft nu dan ook toe de de hele integratie van deze mensen door de jaren heen flink is mis gegaan.
rapido schreef:Ook fijn te weten dat moslim kinderen op scholen zeggen dat ze blij zijn dat de jihad in Europa is![]()
ChocooPrins schreef:rapido schreef:Ook fijn te weten dat moslim kinderen op scholen zeggen dat ze blij zijn dat de jihad in Europa is![]()
Lijkt me een goede indicatie waarmee de ouders mee bezig zijn dan.
geerke schreef:rapido schreef:Ook fijn te weten dat moslim kinderen op scholen zeggen dat ze blij zijn dat de jihad in Europa is![]()
Dat komt dus erg vaak voor.En dat is al jaren zo.Juigende moslims die blij zijn dat het WTC om ligt.
Niets nieuws dus.
Jongetjes van 9 die de aanslagen van Parijs een goede zaak vinden en ''ons'' zionisten noemen.
Inderdaad....de toekomst.
En dan hebben we het over de derde generatie Marokkanen.
Hebben normen en waarden echt met armoede te maken?Ik weet het niet.Ik heb ook geen idee wat je hier aan moet doen.Maar er word al jaren niet tegen opgetreden dus...
geerke schreef:rapido schreef:Ook fijn te weten dat moslim kinderen op scholen zeggen dat ze blij zijn dat de jihad in Europa is![]()
Dat komt dus erg vaak voor.En dat is al jaren zo.Juigende moslims die blij zijn dat het WTC om ligt.
Niets nieuws dus.
Jongetjes van 9 die de aanslagen van Parijs een goede zaak vinden en ''ons'' zionisten noemen.
Inderdaad....de toekomst.
En dan hebben we het over de derde generatie Marokkanen.
Hebben normen en waarden echt met armoede te maken?Ik weet het niet.Ik heb ook geen idee wat je hier aan moet doen.Maar er word al jaren niet tegen opgetreden dus...
waxmeltsenzo schreef:Onze normen en waarden zijn anders. Wij zien de wereld anders. zij krijgen van jongs af aan heel iets anders mee. Wij hebben geleerd om respect te hebben voor elkaar maar uiteindelijk nog het meest voor ons zelf.
Citaat:De ouders kun je niet veel kwalijk nemen denk ik. Zij leven in armoede en zijn weinig bijgespijkerd in de maatschappij. De kinderen van hen hebben zich altijd minder gevoeld dan de westerse kinderen en denken nu dat het hun tijd word wij minder dan hen zijn
SandraVerl schreef:ooit wel eens gedacht aan de mensen die zich minder voelen door wat voor reden dan ook ze heel vatbaar zijn voor idealen die ze aangepraat worden. Mensen die ze wel belangrijk laten voelen en dan in dit geval de ronselaars van al die ellendige terroristen. Dat gebeurt bij zowel allochtoon als autochtoon.Al dagen zegt men dat kans arm zijn en denken dat ze geen toekomst hebben, de grootste reden tot radicaliseren is. Verklaar me dan eens waarom zoveel blanke jongeren zich tot de islam bekeren en zich vervolgens bij IS voegen. Zij behoren tot een groot deel van de vertrekkers, zijn niet kansarm en zijn ook niet het slachtoffer van rascisme geweest.
Ook bij de geradicaliseerde moslims zitten jongeren die alle kansen kregen, goed waren in hun studies en best wel hun plek hadden kunnen vinden. Gisteren zeiden ze nog dat het brein achter de aanvallen, uit een moslim gezin kwam waarbij de ouders hun kinderen zeer gematigd opvoedden. Deze jonge is boos geworden op zijn vader omdat hij te westers was, is bij IS gegaan en heeft dan ook nog eens zijn 13-jarig broertje ontvoerd, omdat hij niet te westers mocht opgroeien.
Ik ken best wel wat moslims, super mensen zijn het en ze hebben allemaal een goede job. Kansen maak je nog altijd zelf, is trouwens hun mening hoor. Zij hebben ook moeten afrekenen met vooroordelen, soms nu nog als er iemand nieuw bij komt, maar ze bewijzen mensen hun ongelijk door gewoon goed te zijn in hun job. Ik vind het een kaakslag voor al de hardwerkende moslims in onze maatschappij, dat we rascisme gaan gebruiken als excuus voor zij die geradicaliseerd zijn, evenals het arm of kansarm zijn (wat ik dan weer een kaakslag vind voor al die kansarmen die niet op het slechte pad komen). Hoe slecht je situatie ook is en hoe onrechtvaardig je lot ook is, je bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor de weg die je in je leven kiest. Duizenden mensen kiezen ervoor om, in de gegeven omstandigheden, het beste te maken van hun leven zonder criminele feiten te plegen. Neem discriminatie en kansarmoede weg en die honderden die wel op het slechte pad komen, vinden wel een andere reden om te radicaliseren.
Wat niet weg neemt dat ik wel degelijk vind dat we iets moeten doen aan het rascisme binnen onze maatschappij.
Shadow0 schreef:waxmeltsenzo schreef:Onze normen en waarden zijn anders. Wij zien de wereld anders. zij krijgen van jongs af aan heel iets anders mee. Wij hebben geleerd om respect te hebben voor elkaar maar uiteindelijk nog het meest voor ons zelf.
Volgens mij valt het wel mee met die andere normen en waarden, als je ziet hoeveel mensen meteen willen grijpen naar geweld, vernietiging, platbombarderen van desnoods het halve gebied daar. Wat dat betreft vind ik het juist opvallend hoe weinig de normen en waarden verschillen...
rapido schreef:Veel ouders hebben geen idee wat hun kind allemaal uit spookt. Ook de ouders van de omgekomen terrorist(en) wisten van niks. De buurt beschreef hen als vriendelijke jongens die gewoon netjes een baan hadden.
Citaat:Maar normen en waarden hebben niet alleen met geweld te maken.
Ze hebben daar ook mooiere principes een ervan vind ik dat ze daar standaard hun ouders blijven verzorgen en de zieken. Hier kan dat tegenwoordig wel weer maar dan moet er wel een toeslag tegen over staan.
Ze hebben daar wel respect voor elkaar en dan heb ik het niet over de terroristen maar over de gewone bevolking. De kindjes krijgen mee wat daar aan de orde is.
Maar de normen en waarden daar zijn wel degelijk anders is vele gevallen mogelijk zelfs beter. Maar wij het westen willen dat al jaren veranderen.
rapido schreef:SandraVerl schreef:ooit wel eens gedacht aan de mensen die zich minder voelen door wat voor reden dan ook ze heel vatbaar zijn voor idealen die ze aangepraat worden. Mensen die ze wel belangrijk laten voelen en dan in dit geval de ronselaars van al die ellendige terroristen. Dat gebeurt bij zowel allochtoon als autochtoon.Al dagen zegt men dat kans arm zijn en denken dat ze geen toekomst hebben, de grootste reden tot radicaliseren is. Verklaar me dan eens waarom zoveel blanke jongeren zich tot de islam bekeren en zich vervolgens bij IS voegen. Zij behoren tot een groot deel van de vertrekkers, zijn niet kansarm en zijn ook niet het slachtoffer van rascisme geweest.
Ook bij de geradicaliseerde moslims zitten jongeren die alle kansen kregen, goed waren in hun studies en best wel hun plek hadden kunnen vinden. Gisteren zeiden ze nog dat het brein achter de aanvallen, uit een moslim gezin kwam waarbij de ouders hun kinderen zeer gematigd opvoedden. Deze jonge is boos geworden op zijn vader omdat hij te westers was, is bij IS gegaan en heeft dan ook nog eens zijn 13-jarig broertje ontvoerd, omdat hij niet te westers mocht opgroeien.
Ik ken best wel wat moslims, super mensen zijn het en ze hebben allemaal een goede job. Kansen maak je nog altijd zelf, is trouwens hun mening hoor. Zij hebben ook moeten afrekenen met vooroordelen, soms nu nog als er iemand nieuw bij komt, maar ze bewijzen mensen hun ongelijk door gewoon goed te zijn in hun job. Ik vind het een kaakslag voor al de hardwerkende moslims in onze maatschappij, dat we rascisme gaan gebruiken als excuus voor zij die geradicaliseerd zijn, evenals het arm of kansarm zijn (wat ik dan weer een kaakslag vind voor al die kansarmen die niet op het slechte pad komen). Hoe slecht je situatie ook is en hoe onrechtvaardig je lot ook is, je bent ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor de weg die je in je leven kiest. Duizenden mensen kiezen ervoor om, in de gegeven omstandigheden, het beste te maken van hun leven zonder criminele feiten te plegen. Neem discriminatie en kansarmoede weg en die honderden die wel op het slechte pad komen, vinden wel een andere reden om te radicaliseren.
Wat niet weg neemt dat ik wel degelijk vind dat we iets moeten doen aan het rascisme binnen onze maatschappij.
En mij zie je nergens discrimineren in dit verhaal.
ChocooPrins schreef:Sandra het is toch een heel ander verhaal dat je verteld. Het is niet omdat je zelf iets verschrikkelijks hebt meegemaakt in je leven en echt gevochten hebt om er toch te geraken in je leven, en als een gelukkig mens door het leven te gaan, dat je daardoor niet mag nadenken waarom anderen er niet in geslaagd zijn.
Weet je waaraan ik nu denk om het vergelijkbaar te maken, maar het klopt natuurlijk niet helemaal. En is ook iets anders, maar om even door te gaan op hoe het komt dat er iemand zo kan worden gemanipuleerd.
Denk eens aan jonge meisjes die beïnvloed worden door loverboys... Ze krijgen vanalles, ze worden ook gemanipuleerd.
Uiteraard is hier het meisje het slachtoffer!
Maar ze zijn ook op dat moment zo beïnvloedbaar omdat ze ergens anders met problemen kampen (onzekerheid...). Die loverboys kiezen speciaal meisjes uit omdat ze door een fase gaan in hun leven dat ze minder weerbaar zijn. Ze hebben nood aan geborgenheid, en daarvan word misbruik gemaakt.
Zo gaat beïnvloeding.
En dat is net zo met jongens die gevoelig zijn om te radicaliseren, er wordt ook vanalles beloofd. En die jongens denken dat ze naar het beloofde land gaan, letterlijk. Terwijl ze in westerse landen geen aansluiting vinden.
Mioux schreef:http://112vandaag.nl/2015/11/schokkende ... end-wapen/
De allereerste beelden van een beveiligingscamera van de aanslagen in Parijs zijn vrijgegeven. In de video is te zien hoe de dader begint te schieten bij het terras van een pizzeria.
Als de schutter zijn AK-47 tegen het hoofd van een vrouw zet, weigert zijn wapen. De vrouw ontsnapt aan de dood.
brrr voel je toch wel rillingen over je rug wat een geluk had die vrouw