Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:30

gaan onze grenzen dicht? Nog niks van gelezen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:37

Electra63 schreef:
Wat vreemd dat het andere topic op slot is gegaan :o?

En compleet is verdwenen(oh niet dus)

Edit: Bedankt voor de link

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:39

Rutte zei net dat er op bepaalde punten meer veiligheid komt. Niet dat de grenzen dicht gaan.Oh wacht.... Belgie was het? :D België gaat zoiets doen, maar dat klonk wel wat vaag op tv. Door die kale van RTL 4 (NL-zender) werd gezegd dat België geluid had laten horen hetzelfde te gaan of willen doen als Frankrijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:41

Ik wilde Sammie quoten, maar lukt niet, heel raar.

De sluiting van de grenzen is toch maar tijdelijk? Omdat er nog steeds dreiging is?

@Natasja, ik zie het topic gewoon ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:43

Extra controle in NL vanuit Frankrijk was tijdelijk? maar moet eerlijk zeggen dat het geluid hier ook opeens wegviel, dus ik zal wat gemist hebben van de speech/persconferentie.

Hij zal vast zowel weer herhaald worden op tv.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:52

"grensbewaking is opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor verkeer vanuit Frankrijk". En dat ook voor vluchtverkeer. Hij zegt volgens mij niet dat het tijdelijk is?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:58

Electra63 schreef:
@Natasja, ik zie het topic gewoon ?

Via de hier geplaatste link weer gevonden :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:02

Wranglerbutt schreef:
Wikipedia schreef:
Vluchteling
Een vluchteling is iemand die zijn woongebied is ontvlucht uit vrees voor geweld of zijn leven. De meeste vluchtelingen komen uit gebieden met oorlog of dreiging daartoe, of uit staten waar grove schendingen van de mensenrechten plaatsvinden.

De mensen die momenteel de Nederlandse sporthallen bewonen, zijn niet hier om aanslagen op ons te plegen :n Vluchtelingen komen hier naar toe, omdat het bij hen 'thuis' al enkele jaren lang vrijdag de 13e in Parijs (x 1000) is en ze er niet langer kunnen/durven wonen.

Amen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:43

Ayasha schreef:
IS heeft Niks te maken met moslim zijn imo.

Nee,maar het kan dus wel ergens goed fout gaan (teleurstellingen in maatschappij, werk, regering of weet ik veel wat ) waardoor een grote groep kan gaan radicaliseringen

En die groepen zijn er in NL ook in grote aantallen ( probleemwijken Rdam bijv)

In Frankrijk was het bekend dat er wijken waren , waar je als deel van een regering echt niet naar toe hoefde te wandelen, want dan kon je een regen van stenen of erger verwachten.
Dat is onlangs ook gebeurd, stond een artikel in het AD.
Mensen uit NL en die hebben rake klappen gekregen.

Hele rare wereld

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 15:45

Sammie schreef:
"grensbewaking is opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor verkeer vanuit Frankrijk". En dat ook voor vluchtverkeer. Hij zegt volgens mij niet dat het tijdelijk is?

Na de vorige aanslagen was er ook tijdelijk grenscontrole/bewaking. Maar later werd alles weer als voorheen.
Maar goed alles kan altijd ineens veranderen. We zullen het moeten afwachten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:58

Niet te geloven zeg,gaan ze de vluchtelingen de schuld geven van die aanslagen.Snappen ze nou echt niet dat die Terroristen al jaren in Europa zitten? dat die helemaal niet met de vluchtelingenstroom mee komt? Ze hadden gewoon nooit de grenzen open moeten gooien.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:02

Afbeelding

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:41

Heel leuk, maar 1 van die ' vluchtelingen' was wel een zelfmoord terrorist gisteravond in Parijs, volgens RTL nieuws zonet.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:20

aslo schreef:
Heel leuk, maar 1 van die ' vluchtelingen' was wel een zelfmoord terrorist gisteravond in Parijs, volgens RTL nieuws zonet.
En 7 ervan niet, dus laten we miljoenen anderen maar creperen omdat het geen Europeanen zijn? Ik dacht dat we dit soort eurocentrisch gedachtegoed al achter ons hadden gelaten, maar blijkbaar is het nog steeds geoorloofd jezelf meer waard te achten dan mensen zonder zo'n mooi, wit huidje. -O-

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:22

Weten ze dan al wir die andere 7 zijn? Beetje voorbarig

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:23

Ook snap ik die plaatsvervangende schaamte voor het blank zijn ineens niet die steeds vaker geroepen wordt...beetje overspannen gedachte..

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:27

Goed, correctie: van in ieder geval twee van de acht zegt men dat het geen Syriërs waren. Dit verandert echter niets aan hoe ik denk over opmerkingen als 'we halen terroristen binnen!'

Ik snap die plaatsvervangende schaamte ook niet, want ik heb er zelf geen last van.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:31

Maar je moest toch wel graag een denigrerende opmerking over een witte huid maken...maar dat komt misschien omdat je de intocht van de Sint hebt zitten kijken :+

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:33

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:40

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:44

_Summerly_ schreef:
Goed, correctie: van in ieder geval twee van de acht zegt men dat het geen Syriërs waren. Dit verandert echter niets aan hoe ik denk over opmerkingen als 'we halen terroristen binnen!'

Ik snap die plaatsvervangende schaamte ook niet, want ik heb er zelf geen last van.

Inderdaad. Grenzen hadden al veel eerder dicht gemoeten, want hoe ze ook heten : asielzoekers/vluchtelingen/gelukszoekers/2e-3e generatie/... de groep is te groot en absoluut niet geïntegreerd. Er is juist groeiende segregatie en binnen sommige groepen wordt haat/jaloezie/agressie naar andersdenkenden/etc. doelbewust gevoed. Dat probleem zal eerst opgelost moeten worden voordat je weer nieuwe onbekende factoren gaat toevoegen aan deze licht ontvlambare mix.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:50

Dat stuk van Rutte wordt telkens herhaald nu. Telkens als ie zegt 'Wij zijn met meer', moet ik denken aan dat nummer van The Passion denken (Recht in de ogen). Ik ken alleen deze versie en niet het origineel.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:55

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:56

Tcm62 schreef:
3 identiteiten bekend inmiddels, waarvan 1 dus Syrier, waarvan er dus ook nog een Syrisch paspoort is gevonden bij een dader en een ervan dus als vluchteling binnen gekomen...

http://nos.nl/artikel/2069029-drie-dade ... ceerd.html

Helaas pindakaas....
Die conclusie had ik ook al getrokken aan de hand van dit bericht, maar dat maakt mijn laatste post niet minder "waar" en verandert nog steeds niets aan mijn mening over dergelijke opmerkingen. Daarnaast kun je je ook afvragen of deze man de doorslag gaf voor het plegen van deze aanslag of niet. Ik acht dat vrij onwaarschijnlijk.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:04

De doorslag is haat...en niks anders dan haat...