Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wranglerbutt schreef:Wikipedia schreef:Vluchteling
Een vluchteling is iemand die zijn woongebied is ontvlucht uit vrees voor geweld of zijn leven. De meeste vluchtelingen komen uit gebieden met oorlog of dreiging daartoe, of uit staten waar grove schendingen van de mensenrechten plaatsvinden.
De mensen die momenteel de Nederlandse sporthallen bewonen, zijn niet hier om aanslagen op ons te plegenVluchtelingen komen hier naar toe, omdat het bij hen 'thuis' al enkele jaren lang vrijdag de 13e in Parijs (x 1000) is en ze er niet langer kunnen/durven wonen.
Ayasha schreef:IS heeft Niks te maken met moslim zijn imo.
Sammie schreef:"grensbewaking is opgeschaald en geïntensiveerd, met name voor verkeer vanuit Frankrijk". En dat ook voor vluchtverkeer. Hij zegt volgens mij niet dat het tijdelijk is?
aslo schreef:En 7 ervan niet, dus laten we miljoenen anderen maar creperen omdat het geen Europeanen zijn? Ik dacht dat we dit soort eurocentrisch gedachtegoed al achter ons hadden gelaten, maar blijkbaar is het nog steeds geoorloofd jezelf meer waard te achten dan mensen zonder zo'n mooi, wit huidje.Heel leuk, maar 1 van die ' vluchtelingen' was wel een zelfmoord terrorist gisteravond in Parijs, volgens RTL nieuws zonet.
_Summerly_ schreef:Goed, correctie: van in ieder geval twee van de acht zegt men dat het geen Syriërs waren. Dit verandert echter niets aan hoe ik denk over opmerkingen als 'we halen terroristen binnen!'
Ik snap die plaatsvervangende schaamte ook niet, want ik heb er zelf geen last van.
Tcm62 schreef:Die conclusie had ik ook al getrokken aan de hand van dit bericht, maar dat maakt mijn laatste post niet minder "waar" en verandert nog steeds niets aan mijn mening over dergelijke opmerkingen. Daarnaast kun je je ook afvragen of deze man de doorslag gaf voor het plegen van deze aanslag of niet. Ik acht dat vrij onwaarschijnlijk.3 identiteiten bekend inmiddels, waarvan 1 dus Syrier, waarvan er dus ook nog een Syrisch paspoort is gevonden bij een dader en een ervan dus als vluchteling binnen gekomen...
http://nos.nl/artikel/2069029-drie-dade ... ceerd.html
Helaas pindakaas....