Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:10

Bizar eigenlijk.. het ene moment stap je lachend het vliegtuig in en het volgende moment beland je in de verkeerde handen omdat je 'bewijsmateriaal' bent.

Wat ik me wel afvraag.. als er lichaamsdelen in een straal van 10 km gevonden zijn, zijn die mensen dan het vliegtuig uitgesleurd?

Vreselijk om zo aan je einde te moeten komen..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:12

JoycexLynn12 schreef:
Bizar eigenlijk.. het ene moment stap je lachend het vliegtuig in en het volgende moment beland je in de verkeerde handen omdat je 'bewijsmateriaal' bent.

Wat ik me wel afvraag.. als er lichaamsdelen in een straal van 10 km gevonden zijn, zijn die mensen dan het vliegtuig uitgesleurd?

Ja, die zijn uit het vliegtuig gescheurd. Het positieve hieraan is dat ze er niets van gemerkt hebben, ze waren al bewusteloos voordat ze doorhadden wat er gebeurde. Maar ja, er zit een gat in de romp van zo'n vliegtuig en daar worden mensen door naar buiten 'gezogen'. Ook een van de redenen dat een aantal lichamen naakt zijn of bijvoorbeeld alleen nog strakke kleding als sokken en ondergoed aanhebben: dat is er gewoon vanaf gescheurd door de lucht...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:13

uitgesleurd? Je weet toch wel wat er gebeurd is? :) Dat vliegtuig is in de lucht uit elkaar geknald. Denk je dat alles netjes op 1 plek beland? Zie ook vliegramp in Lockerbie.. Bijna t zelfde, maar dat was boven een woonwijk.

Jolien87

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:17

Voorwerpen die van 10 kilometer hoogte naar beneden vallen, doen dat echt niet loodrecht naar beneden.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:17

Sammie schreef:
uitgesleurd? Je weet toch wel wat er gebeurd is? :) Dat vliegtuig is in de lucht uit elkaar geknald. Denk je dat alles netjes op 1 plek beland? Zie ook vliegramp in Lockerbie.. Bijna t zelfde, maar dat was boven een woonwijk.

Ben niet helemaal op m'n achterhoofd gevallen.

Ik had begrepen dat de vleugel geraakt was en het toestel onbestuurbaar was.
Als er een gat inzat maakt het een stuk verklaarbaarder inderdaad.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:18

JoycexLynn12 schreef:

Op het journaal zei een man die daar woonde er kwamen lichamen uit de wolken vallen.. en het duurde even voordat het vliegtuig echt op de grond was en edit -inderdaad het valt vanaf 10 km hoogte- dus in dat hele gebied liggen restanten van het vliegtuig, van de spullen en lichamen van mensen .. bruut gezegd maar zo is het wel, het ligt allemaal verspreid en sommige lichamen zijn nog redelijk heel en sommigen helemaal niet
Laatst bijgewerkt door fargo op 19-07-14 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:19

fargo schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Op het journaal zei een man die daar woonde er kwamen lichamen uit de wolken vallen.. en het duurde even voordat het vliegtuig echt op de grond was dus in dat hele gebied liggen restanten van het vliegtuig, van de spullen en lichamen van mensen .. bruut gezegd maar zo is het wel, het ligt allemaal verspreid en sommige lichamen zijn nog redelijk heel en sommigen helemaal niet

Is ook heel erg afhankelijk van waar mensen zaten in het vliegtuig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:20

Wow, als je dit alles gaat opsommen lijkt het wel nog erger.

Het belangrijkste is mu gewoon dat alle lichamen worden geïdentificeerd en weer naar Nederland worden gebracht. Nabestaanden hebben het al moeilijk genoeg.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:20

Ik zag gisteren op het nieuws iets dat me raakte. Oekraïense dames die bloemen legden bij de NL ambassade in Kiev. Een vrouw zei: "die mensen wisten waarschijnlijk niet eens waar Oekraine ligt, en nu raken ze onschuldig betrokken in onze oorlog".

En dat klopt ook wel natuurlijk, wat weten wij nou van Oekraine en alles wat daar speelt?

Ik hoop dat de onderzoekers snel hun werk kunnen doen op de rampplek...

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:24

fargo schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Op het journaal zei een man die daar woonde er kwamen lichamen uit de wolken vallen.. en het duurde even voordat het vliegtuig echt op de grond was en edit -inderdaad het valt vanaf 10 km hoogte- dus in dat hele gebied liggen restanten van het vliegtuig, van de spullen en lichamen van mensen .. bruut gezegd maar zo is het wel, het ligt allemaal verspreid en sommige lichamen zijn nog redelijk heel en sommigen helemaal niet

Afschuwelijk.. geen andere woorden voor.
Ik vind het ook heel heftig dat ik nu beelden bij de slachtoffers heb.
Op facebook komen er geregeld rust zacht ...... voorbij.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:26

Ik vind eigenlijk dat Rutte namens alle slachtoffers kwaad moet zijn dat de lichamen geborgen moeten kunnen worden en niet alleen namens Nederland.. Alle lichamen moeten terug naar waar ze vandaan komen.. en dus toegang voor alle onderzoekers en bergers voor alle slachtoffers.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:28

fargo schreef:
Ik vind eigenlijk dat Rutte namens alle slachtoffers kwaad moet zijn dat de lichamen geborgen moeten kunnen worden en niet alleen namens Nederland.. Alle lichamen moeten terug naar waar ze vandaan komen.. en dus toegang voor alle onderzoekers en bergers voor alle slachtoffers.

Boos zijn kan. En alles moet terug naar waar het vandaan komt. Maar dat kun je niet beslissen in andermans land.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:29

picobello schreef:
Ik zag gisteren op het nieuws iets dat me raakte. Oekraïense dames die bloemen legden bij de NL ambassade in Kiev. Een vrouw zei: "die mensen wisten waarschijnlijk niet eens waar Oekraine ligt, en nu raken ze onschuldig betrokken in onze oorlog".

En dat klopt ook wel natuurlijk, wat weten wij nou van Oekraine en alles wat daar speelt?

Ik hoop dat de onderzoekers snel hun werk kunnen doen op de rampplek...

Hoorde ook dat je bloemen daar per stuk moet kopen, het eerbetoon raakte mij ook, zeker omdat ik me dan wel weer heb verdiept in dat gebied.

Zie nu op tv een man potig zeggen dat er geen toegang is tot het gebied. Is dat nou dezelfde die die teddybeer optilde (ja, hele filmpje gezien, niet alleen de foto).

Sammie

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:31

Rutte is kwaad, maar stampvoeten heeft geen zin :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:35

Ik herkende die man wel als dezelfde van het filmpje Sientje, heb het filmpje ook helemaal gezien.

Ik kan er gewoon niet over uit dat ze eerst een staakt het vuren afkondigen voor 2-4 dagen en onbepertke toegang tot het gebied en nu weigeren ze toegang tot bepaalde gebieden en gaat de strijd gewoon door. Met onze Nederlandse opvattingen kun je daar niks, je moet soms toch even in perspectief denken. Die mannen denken niet Nederlands, die denken alleen aan hun land, wat ze nu niet meer af willen staan. Dat kun je je als gewone Nederlander maar moeilijk voorstellen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:36

Sammie schreef:

Eens! Maar zoals vandaag terecht op Radio1 al aan de orde kwam: In hoeverre heeft Poetin de touwtjes nog in handen als het om deze rebellen gaat? Er vanuit gaande dat 'ie zou willen meewerken..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:37

Sientje schreef:
Sammie schreef:

Eens! Maar zoals vandaag terecht op Radio1 al aan de orde kwam: In hoeverre heeft Poetin de touwtjes nog in handen als het om deze rebellen gaat? Er vanuit gaande dat 'ie zou willen meewerken..

Zeker niet 100%, maar Poetin heeft overal wel een mannetje hier en wat macht daar. Dus invloed heeft hij wel, maar hoeveel is niet in te schatten, denk ik

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:38

Sientje schreef:
picobello schreef:
Zie nu op tv een man potig zeggen dat er geen toegang is tot het gebied. Is dat nou dezelfde die die teddybeer optilde (ja, hele filmpje gezien, niet alleen de foto).

Volgens mij is het inderdaad dezelfde man.

Ik vind persoonlijk een poppenspel wat Rutten nu speelt, mooie politiek.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:39

Maar toch heeft rusland er wel meer de touwtjes in handen dan de oekrainse regering:

NOS Live: 14:45 uur - Dan toch toegang?

"Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft Oekraïne en de rebellen opgeroepen om de OVSE-waarnemers toegang te geven tot de rampplek. En inderdaad journalisten ter plekke melden dat de waarnemers nu mondjesmaat toegang krijgen, al blijft het de vraag voor hoe lang,"

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:42

Nou en toch ben ik wel blij dat Rutte onze premier is en niet Marijnissen of Wilders. :=

connie64Jarig

zag net een boze rutte en ik voel eigenlijk alleen maar schaamte...denk je nu werkelijk dat de big man poetin zich ook maar iets laat zeggen door rutte?Ik zie een een of andere loser met een legerjasje aan,die daar staat te vertellen dat niemand dichterbij mag komen.Dan gaat mn bloed koken hoor...hoe is dit mogelijk??Een jongen van 19 verleist zijn 2 broers,zn vader en moeder en hij kan niet eens fatsoenlijk afscheid nemen.De lichamen liggen te rotten in de hitte....

Nee ik heb geen oplossing maar dit is echt afschuwelijk!

Arabesk

Het zal bij wat formele verontwaardiging blijven. Rutte gaat niets doen, handelsbelangen met Rusland zijn te groot. Regering gaat niets werkelijk doen. En Nederland pikt het...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:43

Vjestagirl schreef:
fargo schreef:

Boos zijn kan. En alles moet terug naar waar het vandaan komt. Maar dat kun je niet beslissen in andermans land.

Daar was ik het al over eens als je de afgelopen pagina's mijn posten hebt gelezen... maar ik vind het een beetje stom dat hij het dan expliciet lijkt te hebben over Nederlanders die onderzocht moeten worden e.d. -- de slachtoffers moeten allemaal geborgen worden en niet alleen de nederlandse ..

Sammie

_Nelleke_ schreef:
Nou en toch ben ik wel blij dat Rutte onze premier is en niet Marijnissen of Wilders. :=

%) Och nee... Wilders.. Help :=

Verbazingwekkend nog geen reactie van hem voorbij zien komen

Dribbel

Arabesk schreef:
Het zal bij wat formele verontwaardiging blijven. Rutte gaat niets doen, handelsbelangen met Rusland zijn te groot. Regering gaat niets werkelijk doen. En Nederland pikt het...

Redelijk voorspelbaar idd. En de politieke logische stap, maar emotioneel (en misschien etisch?) niet de juiste.