Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rapido schreef:Ik ben het niet altijd eens met de uitspraken van heer Wilders maar ik vind wel er op dit moment echt hard opgetreden mag worden tegen het in sneltrein opkomende jihadisme! Ik vind het een bloedgevaarlijke situatie waar we momenteel in terecht aan het komen zijn.
Dat mensen naar Syrié vertrekken om daar zogenaamd mee te vechten (lees, alles wat niet moslim is/wil zijn bruut af te slachten!!) en daarna weer doodleuk in onze ,,tolerante,, maatschappij terug keren zonder dat er een haan naar kraait kan natuurlijk niet!! Zie je het voor je, dat jij zelf naar een ander land vertrekt om daar een periode anoniem bruut te moorden en te slachten en dan weer gewoon doodleuk terug keert. Is dat normaal? ben je dan normaal? Word je dan ooit weer normaal?
Kijk naar Australie waar afgelopen nacht een grote actie is geweest en er verschillende (terug gekeerde) jihadisten zijn opgepakt die van plan waren daar willekeurige burgers hun hoofden er af te snijden. Je kan je toch niet voorstellen dat dit gebeurt zou zijn?
En ja ook hier kan dat gaan gebeuren.
Nederland heeft te lang de tolerante rol gespeeld. Hier kan en mag alles en dat gaat een keer goed fout door de groeperingen die hun eigen regels (mogen) bepalen.
We zijn een vredelievend volk. Echt goed voor anderen. Iedereen kan en mag het hier goed hebben. We willen allen in vrede naast elkaar wonen en leven. En toch zijn zo velen ontevreden.
Neem iets simpelers als het,, zwarte piet,, verhaal. Is toch van de zotte dat dit afgeschaft word omdat een handvol mensen zich gediscrimineerd voelen!!! Toen ik klein was (jaren 70) hoorde je daar niks over en was het gewoon piet die zwart was omdat hij door de schoorsteen kroop!
Wat we doen is buigen want we zijn oh zo tolerant.
Heer Wilders is wat onhandig in zijn uitspraken maar ik ben bang er een tijd aan komt we spijt gaan krijgen het nooit zo serieus genomen te hebben en helaas zal het dan veel te laat zijn.
geerke schreef:hij roept dat al 10 jaar...en gisteren weer in de algemene beschouwingen.We zullen nog aan hem terugdenken over een paar jaar
rapido schreef:Ja en voor wie denkt dat al het gedoe van nu een ver van mijn bed show is, geloof me dat is het niet!
Wranglerbutt schreef:Ik denk persoonlijk dat er in Nederland een grotere kans bestaat dat je omkomt in een massa-schietpartij door een buiten het systeem vallende psychiatrische patiënt, dan dat je onthoofd wordt door een jihadistsche moslimterrorist
rapido schreef:Wat heeft dit in godsnaam met elkaar te maken?pest in ons land is dat iedereen maar overal protest op/tegen heeft. Heb je een oplossing dan krijg je weer één of andere groep tegen je die het er niet mee eens is want...denkend aan de donkere bladzijde van onze geschiedenis.
Je moet dus maar beter je mond houden en alles laten begaan.
Misschien moeten die mensen die alles maar zielig en discriminatie vinden eens googelen onder ,,beheading,, wat je dan allemaal aan foto/film materiaal ziet is niet mis.
ben benieuwd hoe ze daarna piepen!
Electra63 schreef:Tjaaaaaa, dat onderscheid hoor ik hem regelmatig niet maken of noemen. Voorbeelden genoeg.
ik begrijp dat veel mensen willen dat moslims en public afstand moeten nemen van de misdaden gepleegd door bijv. IS-strijders. Voor mij hoeft dat niet.... ik ben ook niet verantwoordelijk of schuldig aan misdaden gepleegd door blanke Nederlanders zoals Joran vdr Sloot, Holleeder, Benno L. of bijv. NSB-ers die oorlogsmisdaden hebben gepleegd.