2 broertjes vermist (na zelfmoord vader) *update 19/5*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:24

De vrijwilligersacties worden begeleid door proffesionals (politie, agenten met speurhonden etc.) Deze verlopen ook zeer structureel. Ik verwacht dat de duikers ook zeker begeleid zullen worden!

De vrijwilligersacties zijn zoekacties door vrijwilligers die dus begeleid worden door de politie ed.
Met deze acties hebben ze dus als voordeel dat er weinig proffesionals nodig zijn om een groot gebied uit te kammen.

Op eigen initiatief gaan zoeken of acties ondernemen wordt niet gewaardeerd omdat er geen begeleiding bij is. Dit raden ze dus continue af!

Edit: O.a. na te gaan op:

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... julian.xml

10 mei:

Citaat:
19:40 uur
Ook morgen zal er door vrijwilligers naar de broertjes worden gezocht. De politie vraagt iedereen die gaat zoeken, dat te melden. Agenten zullen dan op de achtergrond aanwezig zijn om de zoekers waar nodig te begeleiden. Ook wil de politie voorkomen dat er tijdens de zoekactie eventuele sporen worden vernietigd.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:54

deze oproep staat op fb

Citaat:
Wanda Inwoner Van De Utrechtse Heuvelrug

4 uur geleden.

Wij zoeken met spoed nog een aantal gediplomeerde duikers met goedgekeurde uitrusting die ons vanavond kunnen assisteren, eventueel iemand sonar in de aanbieding?

Groeten Marc Satijn en Wanda Vd Bovenkamp

In de reacties stond ook (is inmiddels verwijderd volgens mij) dat duikers een grotere kans hebben op een traumatische vondst als mensen die het bos doorzoeken. Bij een hoop omgewoelde aarde oid wordt de politie ingeschakeld en een duiker vind de jongens eventueel gelijk. Naar mijn idee niet iets voor vrijwilligers.

vinos

Re: 2 broertjes vermist omg Doorn,vader heeft zelfmoord gepleegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:12

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:18

Zo lees je even niet bij en opeens allemaal drukte..
Snap je punt jollie!
Vind t zeer 'mooi' dat iedereen helpt en zn vrije uren continue meezoekt..maar imo/mijn gevoel begint t op een troffee te lijken en vind dat erg zorgwekkend overkomen allemaal..buiten t feit om dat ik t best onverantwoord vind..gediplomeerd of niet..ze leren niet met lichamen omgaan..even grof gezegd, jullie snappen wel hoe ik t bedoel.

Hmm camouflageshirt en boxershort..apart

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:20

Huh hoe weten ze dat die jongen een shirt mist..?

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:33

Moeder heeft de tas ingepakt neem ik aan..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:38

Hoe weten ze welke onderbroek er van vader mist.. Ik weet niet eens hoeveel en welke ik er zelf heb :P

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:43

mischien vond de vader het fijn dat ze los in het broekie hangde? vind het een raar iets eigenlijk om dit als vermissing te zien

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:49

Het begint wel raar te worden allemaal.Hele vreemde zaak is dit nu.
Of de vader moet dit allemaal gedaan hebben om het de politie moeilijk te maken?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:54

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:56

EstherMe schreef:
Moeder heeft de tas ingepakt neem ik aan..

Oh ja dat of zoiets zal het wel zijn :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:59

StalNollie schreef:
mischien vond de vader het fijn dat ze los in het broekie hangde? vind het een raar iets eigenlijk om dit als vermissing te zien

Dat zouden mensen dan wel weten.

Echt een heel raar verhaal.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:01

Knakker schreef:
vinos schreef:

heel bizar, dit wordt (of is) een heel vreemd verhaal, gelukkig ook maar, dat we dit niet kunnen begrijpen.
Deze man is echt in de war geweest.

Ik denk dat deze man helemaal niet in de war is geweest. Daarvoor is het te berekenend allemaal.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:06

missende boxer?? Zou bijna gaan denken aan dat hij de kids misbruikt heeft ofzo

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:10

Vreemd zeg... Op nu.nl:
'Dat de man geen onderbroek droeg, betekent absoluut niet dat er sprake kan zijn van een zedenmisdrijf, benadrukt een woordvoerder.'

Ik snap hier niets van:
'Julian (7) droeg het T-shirt toen zijn vader hem vorige week maandag ophaalde bij zijn moeder in Zeist. Maar mogelijk had hij dat shirt niet meer aan toen hij maandagavond het huis van zijn vader in Vleuten verliet.

''We hebben geen kleding/spullen van de vermiste broertjes gevonden, maar ontdekt dat een camouflageshirt mist'', aldus de politie.'

Hoe kan je nou een shirt missen als de jongen nog niet is gevonden???

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:22

Nou dan denk ik dat er twee shirts missen uit de ingepakte tas en hij in dat andere shirt voor het laatst is gezien.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:23

NathalietjeB schreef:

nou eeh, hou je rare speculaties even voor je als daar helemaal niks over gezegd kan worden

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:34

NathalietjeB schreef:

Ik denk dan eerder dat de vader in zijn boxer heeft gezwommen. Natte boxer weggewerkt en alleen jeans aangetrokken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:43

Zou er dan toch water in het spel zijn... Dit wordt een groot mysterie onderhand. Met een spel wat heel Nederland speelt...

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:50

Hij heeft dus hoogstwaarschijnlijk andere kleren + schoenen aangetrokken? Missende schoenen, missende stukken kleding, opvallend schone kleding aan..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:27

Rosa_ schreef:
Nou dan denk ik dat er twee shirts missen uit de ingepakte tas en hij in dat andere shirt voor het laatst is gezien.

Ja, hij is blijkbaar voor het laatst gezien in een ander shirt.

BRON RTV Utrecht:
22.00 uur: Het TROS-programma Vermist besteedt aandacht aan de broertjes en de vader. Leden van een team met speurhonden geven aan dat de burgerzoektochten de speurhonden soms in de weg zitten, omdat de dieren afgeleid raken. Politiewoordvoerder Bernhard Jens vertelt over de kledingstukken en voegt daaraan toe: "Het lijkt steeds meer op een goed geplande actie van de man."
21.50 uur: Dat de man geen onderbroek droeg, betekent absoluut niet dat er sprake is van een zedenmisdrijf, benadrukt een woordvoerder van de politie tegen persbureau ANP.

21.27 uur: De politie verduidelijkt in een tweet de zoektocht naar het kledingstuk van de vermiste jongen: "Nieuwe info kwam binnen dat Julian mogelijk géén camouflageshirt droeg bij/na vertrek uit Vleuten. Dit shirt ontbreekt wel". En: "We hebben géén kleding van de vermiste broertjes gevonden, maar ontdekt dat een camouflageshirt mist."

20.23 uur: De politie zoekt een boxershort van de vader en een T-shirt van de zevenjarige Julian.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 17-05-13 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:28

Dat verklaart natuurlijk wel, waarom ze die bergschoenen zoeken! Daar is de politie naar op zoek, terwijl de vader andere schoenen aanhad, toen hij gevonden werd.....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 23:29

stefje schreef:
Vreemd zeg... Op nu.nl:
'Dat de man geen onderbroek droeg, betekent absoluut niet dat er sprake kan zijn van een zedenmisdrijf, benadrukt een woordvoerder.'

Waarschijnlijk benadrukken ze dit, omdat er meerdere reacties zijn gekomen in die trant.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:19

Wat ik mij afvraag is, waar is de koffer/tas met spullen gebleven voor hun paar dagen vakantie? En toen ze de vader vonden, konden ze toch al zien dat hij geen ondergoed meer aanhad? Waarom komen ze daar nu pas mee in het nieuws? En dan ook nog de kleur boxer, knalrood.....De vader wil echt iedereen op een dwaalspoor zetten, wat hem goed lukt...Ik zou zelf denken dat het t shirt van de jongen dat die gebruikt is door de vader als handdoek...Ondergoed nat, daarom die uitgelaten..En dan nog 2 paar schoenen.....1 paar is verdwenen, bang om sporen te herkennen....

Ik denk eerder dat ze moeten gaan zoeken in het water i.p.v. de bossen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 01:16

o.a de lek, leersumse veld enz