De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:56

Waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk ook kan? Als we een ding weten van hem is dat het een gelegenheids dief was, niet iemand die plannen uit dacht.
En dan moet je ook nog rekening houden met de tweeling die kan gaan janken. Je kunt niet drie kinderen onder controle houden!

Ze komen elke keer wel weer met een nieuwe pedofiel op de proppen, want ja, de ontvoering door een pedofiel theorie moet levend gehouden.
Ze hebben het ook al met Ney geprobeerd.
Volgende keer weer een ander.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:57

Lusitana schreef:
Hij heeft wel wat met pubermeisjes en tieners, maar niets wijst er op dat hij voor hele kleine kinderen gaat. Echter in zijn profiel past dat het om macht gaat en dat heb je natuurlijk makkelijk over kleine meisjes.
Maar het is meer dat er geen reden is om een specifiek kind mee te nemen uit een appartement. Het is normaler om ze weg te lokken van speelplaatsen of gewoon op te pakken en weg te rennen. Ze worden niet voor niks kinderlokkers genoemd.

Daarbij is er nog steeds niks dat hem verbind aan de zaak behalve dat hij in de buurt woonde en er een telefoongesprek is geweest in de buurt.

Het ziet er uit als een grote fout nu omdat ze vinden dat hij de dader is die ze dan in hun ogen hebben laten lopen maar als nou blijkt dat hij niet de dader is, heeft het voorval verder ook geen belang.
En verder ze hadden niet de achtergrond die men in Duitsland wel heeft. Hier was hij gewoon een verslaafde buitenlander die dief was.

Het is ook nog de vraag, als hij wel thuis was geweest, of ze er wat bruikbaars uit hadden gekregen om hem te kunnen arresteren en veroordelen....

Hoe kom je erbij te schrijven dat niks erop wijst dat hij voor hele kleine kinderen gaat?

En dat er niks aan hem verbind?

Geef deze info even door aan de politie, kunnen ze hun onderzoek stoppen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:01

beatje schreef:
Lijkt me nu niet direkt een geloofwaardig stuk.

Wat me bij deze man ook verbaast dat hij een 72jarige vrouw verkracht ,volwassen vriendinnen heeft,in vrouwenkousen op beeld danst ,ik vind dat niet zo bij een pedofiel passen?
Ik heb het idee, maar kan natuurlijk volledig fout zitten dat het beeldmateriaal meer handel is.
Want toen hij als pedofiel werd aangeduid was hij toch zelf nog jong?

Niet om te zeer om die gruwels in te gaan, maar ik denk wel dat het werkt zoals met een andere 'fetish' of bv geaardheid dat het niet wil zeggen dat men niet meerdere dingen kan hebben die hen opwinden, zoals iemand perfect op zowel mannen als vrouwen kan vallen (of er aantrekking toe voelt), gok ik dat veel pedofielen ook gewoon meerdere zaken hebben die hen opwinden... ik denk dat er trouwens best veel functionele pedofielen zijn die kiezen om niets met die aantrekking te doen.

Die taboe die erover heerst (en uiteraard begrijp ik die taboe), maakt het wel moeilijk voor mensen met die gedachten om hulp te zoeken. Ik heb vriendinnen die psycholoog en psychiater zijn en die geven aan dat ze er wel echt voor openstaan om iemand daarmee te helpen, maar ze moeten natuurlijk durven.

Dat gezegd zijnde: Brückner heeft al wel meer uitgespookt, dus ik zie ik hem nu niet als iemand die hulp zou zoeken als het kon. Denk alleen dat er veel misvattingen over leven, vandaar mijn post.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 08-08-20 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:02

Hebben bewijzen kunnen vinden? Zijn er verkrachtingen van peuters bekend? Er is niets dat er op wijst, wil niet zeggen dat het niet kan, maar dat er geen bewijs voor is gevonden.

En als er wel iets was dat hem verbond, dan hadden ze geen getuigen nodig. Dan was hiij al veroordeeld.

En onderzoek is juist om die dingen wel te vinden...

De tijdlijn kan ik niet lezen, maar ik weet ook niet precies welk punt je daarmee wilt maken?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:06

SinneJ schreef:
Niet om te zeer om die gruwels in te gaan, maar ik denk wel dat het werkt zoals met een andere 'fetish' of bv geaardheid dat het niet wil zeggen dat men niet meerdere dingen kan hebben die hen opwinden, zoals iemand perfect op zowel mannen als vrouwen kan vallen (of er aantrekking toe voelt), gok ik dat veel pedofielen ook gewoon meerdere zaken hebben die hen opwinden... ik denk dat er trouwens best veel functionele pedofielen zijn die kiezen om niets met die aantrekking te doen.

Het is duidleijk dat hij opgewonden raakte van van alles en nog wat, maar dat resulteerde in masturberen en ook wel masturberen in het bijzijn van kinderen en tieners.
Niet alles dat mensen opwindt, wordt ook uitgevoerd als zodanig. Plaatjeskijken kan heel wat anders zijn dan het echt willen doen.

Daarbij heeft verkrachting op zich niet altijd te maken met seks, het is een geweldpleging, een overheersing. Je ziet bv ook bij dieren dat ze domineren door op een zwakkere te gaan humpen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 08-08-20 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:06

Eerst het kind overstuur maken met een hand over de mond past imo niet echt met de getuigenissen van mensen die een man met een "slapend" kind hebben zien lopen. Chloroform.. tja dat kan. Toevallig ergens inbreken waar de deur niet op slot blijkt te zijn, dan toevallig een kind aantreffen en denken hè die neem ik mee, en dan ook nog toevallig chloroform op zak hebben.

Is er ook onderzoek gedaan naar mensen die Maddie/de McCanns mogelijk in de dagen vooraf in de gaten hielden? (Om uit te sluiten dat het een vooropgezet plan was?)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:07

Lusitana schreef:
SinneJ schreef:

Het is duidleijk dat hij opgewonden raakte van van alles en nog wat, maar dat resulteerde in masturberen en ook wel masturberen in het bijzijn van kinderen en tieners.
Niet alles dat mensne opwind, wordt ook uitgevoerd.

Daarbij heeft verkrachting op zich niet altijd te maken met seks, het is een geweldpleging, een overheersing. Je ziet bv ook bij dieren dat ze domineren door op een zwakkere te gaan humpen.

Ik ben het met niets dat je schrijft oneens, weet idd ook dat het met verkrachting vaak anders ligt. Ging er alleen op in dat men het vreemd vond dat hij ook oudere vriendinnen had als hij pedofiel is. Dat is op zichzelf niet gek.

Dat van die plaatjes kijken zei ik zelf ook al in mijn tekst.

Edit: Vind het wel jammer als je stukken wegknipt zonder dat aan te geven, heb nog genuanceerd over Brückner namelijk.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 08-08-20 13:09, in het totaal 3 keer bewerkt

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:07

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:11

Mavelle schreef:
Eerst het kind overstuur maken met een hand over de mond past imo niet echt met de getuigenissen van mensen die een man met een "slapend" kind hebben zien lopen. Chloroform.. tja dat kan. Toevallig ergens inbreken waar de deur niet op slot blijkt te zijn, dan toevallig een kind aantreffen en denken hè die neem ik mee, en dan ook nog toevallig chloroform op zak hebben.

Is er ook onderzoek gedaan naar mensen die Maddie/de McCanns mogelijk in de dagen vooraf in de gaten hielden? (Om uit te sluiten dat het een vooropgezet plan was?)

Je hebt gelijk als een ontvoerder haar toevallig meeneemt.
Zelf denk ik eerder dat de ontvoerder een oogje op haar had? en bewust dat meisje wilde?

Ook sliepen de kinderen nogal vast, dus dat de tweelingen niet wakker werden is niet zo vreemd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:18

Sinnej Inderdaad, gewoon met je eens hoor. En ik knipte het weg omdat ik het even bij de kern hield waar ik op wilde antwoorden.

@Mavelle Inderdaad klopt chloroform niet met een gelegenheidsdief en als het gepland is blijft de tweeling een factor. Er waren drie kinderen in dezelfde kamer, hoe ga je die allemaal stilhouden?
ThreeFingers, niemand kon weten dat de tweeling vast sliep.

Overigens bij Payne lag de sleutel onder de mat. Ook zo´n goed idee om je kinderen veilig te houden.
Echt , ik snap niet dat ze niet allemaal zijn aangehouden.

Wat de docu betreft de profiler is interessant, maar heeft die ook niet in een ander interview gezegd dat ze feitelijk alleen wettelijk alleen de mobiel in de buurt hebben niet eens de man, en dat het dus ongeldig bewijs is?
De titel is te gek voor woorden, en ik heb hem niet afgekeken. Eerlijk gezegd verveelde het me vrij snel.

ThreeFingers

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:38

Jammer, denk dat het juist raadzaam is om het juist wel af te kijken.
Zeker voor andere meelezers hier.

Nee een kidnapper weet niet of de kinderen door slapen?
Misschien is hij er eerder geweest, de nacht dat de kinderen huilden?
Waar niemand op reageerde?

En als je heel voorzichtig door het appartement sluipt, en stil doet, zal het mij niet verbazen dat je een slapend kindje heel voorzichtig kunt opbeuren en vertrekken.
Misschien is hij via het raam naar binnen en via de deur naar buiten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:49

Nee, het raam heeft in elk geval geen rol gespeeld. Geen sporen. En je moet een soort van hindernisbaan doen om van het raam naar Maddies bed te gaan, wegens bedjes van de tweeling midden in de kamer. In het donker. Een bed dat helemaal niet beslapen leek, trouwens.
En als niemand reageerde toen hij er eerder was, waarom heeft hij toen geen kind meegenomen?
En waarom zou hij, als hij er eerder was, dan niet dezelde weg gevolgd hebben, maar ineens een raam nodig hebben, dat de keer ervoor namelijk niet open was....

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:05

ThreeFingers schreef:
Jammer, denk dat het juist raadzaam is om het juist wel af te kijken.
Zeker voor andere meelezers hier.

Nee een kidnapper weet niet of de kinderen door slapen?
Misschien is hij er eerder geweest, de nacht dat de kinderen huilden?
Waar niemand op reageerde?

En als je heel voorzichtig door het appartement sluipt, en stil doet, zal het mij niet verbazen dat je een slapend kindje heel voorzichtig kunt opbeuren en vertrekken.
Misschien is hij via het raam naar binnen en via de deur naar buiten.

Ik denk haast dat er kinderen makkelijker te kidnappen zijn als 1 kind uit een bewust appartement waar meerdere kinderen aanwezig zijn en dat je dan ook nog eens 2x gaat. Ik geloof ook niet dat de doorsnee gelegenheidsinbreker met chloroform in zijn broekzak rond loopt.
Ik denk dat we allemaal het er wel mee eens zijn dat het geen lekkere gast is.
Maar ik geloof niet dat hij bewust daar is binnengebroken om bewust het kind te stelen,Meestal zijn die gasten dan wel verbonden met 1 of ander pedofielen netwerk.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:14

En de meesten worden van straat geplukt. Als kinderen ontvoerd worden uit huizen is het meestal voor losgeld, of een ex die geen voogdij krijgt en ze dan maar steelt, soms vermoord uit wraak.
Stiefouders hebben wat dat betreft ook een slechte reputatie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 16:42

De theorie dat Maddie "per gelegenheid" is ontvoerd omdat Bruckner tijdens een gewone inbraak op haar stuitte en dacht "die neem ik maar mee" vind ik nog moeilijker te geloven dat dat Maddie op bestelling zou zijn geroofd omdat er iemand was die veel wilde betalen voor precies zo'n kind.
Er is geen enkele aanwijzing dat Bruckner in dat soort handel zat. Wel dat hij een gelegenheidsinbreker was in vakantieoorden.
Ik weet wel dat seksueel geweld kan onstporen. Was Brueckner aanvankelijk misschien niet specifiek aangetrokken kunnen dat soort seksueel geweldsmisbruik kleine kinderen zich wel ontwikkelen zeker onder invloed van drank en drugsmisbruik waaronder cocaïne, waarvan we weten dat hij dat gebruikte. Mensen gaan soms zover om überhaupt nog iets te voelen. Dus ik acht zijn betrokkenheid echt niet helemaal onmogelijk op grond van zijn profiel. Er was en is absoluut heel veel mis met die man. Maar voor Brueckner zelf had het geen verschil gemaakt of het Maddie was of gewoon een kind van de straat. Wat voor hem in dat geval vele malen gemakkelijker was geweest.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:51

En zelfs "precies zo´n kind" . Ze was eentje van dertien in een dozijn, zeker in zo´n vakantie oord, iets dat ik ook aan wil tonen in Praia da Luz.
Het staat voor dinsdag op de agenda, ik ga ergens op de terugweg nog meeten met iemand die boeken voor me heeft.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:25

ThreeFingers schreef:
Wat denk je van een hand over de mond of het gebruik van chloroform?

[ [url=m/f6GbcN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6xXyk3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4XyL3S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ghNysE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3khuTW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier boven Brückner zijn tijdlijn.

Ik lees al een tijdje mee, maar die snelle, simpele werking van chloroform is echt een fabel.

Van wikipedia (maar zijn gerust meerdere bronnen van te vinden):
“Chloroform heeft een zoetige geur en smaak, en een bedwelmende werking. Hoofdpijn, slaperigheid en bewusteloosheid zijn de gevolgen van het inademen van de damp, hiervoor is meer nodig is dan één of twee teugen. Chloroform is dan ook ongeschikt om iemand bij verrassing te bedwelmen. Daarbij is de dosis al snel te hoog en kan het slachtoffer makkelijk overlijden. Het verschil tussen een werkzame en een dodelijke dosis is bij chloroform zeer klein.“

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 18:04

ja Gruis. Laat staan bij kinderen. Hoe weet je hoeveel je nodig hebt bij een kind van 4?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:46

Babootje schreef:
ja Gruis. Laat staan bij kinderen. Hoe weet je hoeveel je nodig hebt bij een kind van 4?

Ben het hier wel mee eens hoor, kan met bij het type Brückner ook niet voorstellen.

Maar ik geloof wel dat een beroeps inbreker erg handig is en zeker ook behoorlijk stil kan zijn.

Dit heeft ook een getuige een vriend van Brückner aangegeven, dat Brückner erg goed in inbreken was, juist ook via de ramen.

Geloof dat er op 12 augustus weer een uitzending is van Xy ungelöst. Ben benieuwd of er dan meer info komt over de zaak.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:00

Er zijn altijd braaksporen als je een raam openmaakt dat dicht is. En die waren er juist niet. Bovendien is het raam, het deel dat opengaat, behoorlijk klein. Ze hebben geprobeerd daar door te gaan, maar als volwassen man is dat schier onmogelijk. En waarom zou je als de deur open is?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:08

Lusitana schreef:
Er zijn altijd braaksporen als je een raam openmaakt dat dicht is. En die waren er juist niet. Bovendien is het raam, het deel dat opengaat, behoorlijk klein. Ze hebben geprobeerd daar door te gaan, maar als volwassen man is dat schier onmogelijk. En waarom zou je als de deur open is?

Die zijn er dus niet altijd!
Brückner is ca 1.80 groot en tenger gebouwd.

Er is een video, waar te zien is dat de rolluiken gemakkelijk te openen zijn vanaf de buitenkant.

Ook is er een video (kan hem zo snel niet vinden) waar een man verteld van de inbraken in de Ocean club, ook via het raam, en verteld van een inbraak op de 2de verdieping. Zelfs direct boven het appartement 5A.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:11

Al open je het gemakkelijk, dan laat dat sporen achter. Daarbij blijft het niet open staan. en dan moet je het raam nog opendoen, hè, zonder sporen achter te late. Dat gaat niet. En ton die mensen aan dat rolluik kwamen wriemelen was het al maanden zoniet jaren later en had jan en alleman er al aan gezeten.
En nogmaals, waarom niet gewoon door de deur?

https://www.youtube.com/watch?v=734n3yZJ8gs

The lawyer for prime suspect Christian Brueckner in the Madeleine McCann abduction has spoken in an exclusive interview with Nine News, with Friedrich Fulscher revealing his client will never cooperate with police but denies it’s because he has something to hide

Overigens kwam een Brits team met het idee dat eiman voorlang gegaan kon zijn, maar het blijkt dat het een doodlopend pad is, volgens mensen in een discussie op een andere site. ik ga dat ook even bekijken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:41

Direct boven 5a woonde mrs Fenn en er is sprake van een poging tot inbraak en niks meegenomen, dus de vraag is hoe succesvol er echt binnen is gekomen.
Daarbij zijn er meerdere ramen van verschillend formaat.
Ik vraag me af hoe iemand bij haar ramen komt, maar ik zal het wel gaan bekijken.

En over mrs Fenn gesproken, waarom heeft noch Gerry noch Kate gevraagd of ze wat gezien of gehoord hadden toen ze dachten dat hun kind ontvoerd was? Ze woonde er pal boven en was thuis....
Dat lijkt me het eerste dat je doet?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 19:56

ThreeFingers schreef:
Er is een video, waar te zien is dat de rolluiken gemakkelijk te openen zijn vanaf de buitenkant.

Daar ben ik wel benieuwd naar TF, want ik had begrepen dat de rolluiken onmogelijk vanaf de buitenkant geopend konden worden zonder stevige braaksporen. En die waren er dus niet.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:59

Dat de advocaat van Brückner dat zegt is heel normaal!

Waar baseer jij op dat dat niet gebeurd is?

Gerry heeft kort met haar gesproken, via het balkon.

Maar ik kan me voorstellen dat je op het eerste moment compleet overstuur bent, dan komt politie, verhoren. Familie en vrienden in paniek en overstuur bellen.

Ze zullen op dat moment niet denken aan, goh de rolluiken maken herrie, we gaan even naar de bovenbuur vrouw?

Ik heb zelf een dochter, en ik denk dat ik compleet "geleefd" zou worden..

Het gebeurd allemaal om he heen, maar nog helder denken?
Poltie enz die je inprenten geen emoties te tonen enz enz

https://youtu.be/IeuMzyaCnnY
Laatst bijgewerkt door ThreeFingers op 08-08-20 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt