Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
deruijter schreef:Twiggy, meestal niet door piloten, maar meestal is er iets mis met het vliegtuig zelf, of worden
er verkeerde instructies gegeven. En als het wordt veroorzaakt door de piloten, heb ik in de meeste
gevallen al helemaal geen heimwee, want deze mensen hebben al helemaal een grote verantwoordelijkheid,
en zullen niet alleen zelf sterven maar nemen ook nog een hoop passagiers met zich mee.
deruijter schreef:Twiggy sorry ik was aan het leren en ik zat er niet bij met mijn gedachte, maar met heimwee bedoelde ik
medelijden haha. Ja maar kijk Friso wist dat er een waarschuwing was gegeven over lawinegevaar,
en niet alleen ging hij toch in dat gebied skieën, hij heeft ook geen lawinepakket (ik weet niet hoe je het noemt) meegenomen, wat wel geadviseerd werd. Dus hij kon de eventuele gevolgen veel beter overzien.
Dan de meeste piloten dat konden.
bello2005 schreef:twiggy:
genoeg oudere, die zien ook zwart wit..
ik vind persoonlijk niet dat je daarover kunt oordelen omdat ze 16 is..
en ja, het is maar een getal..
en over vliegtuig rampen.. normaal komt dit door de monteurs..
1 klein dingetje kan zo een ramp veroorzaken.
tuurlijk kan het ook gewoon aan het vliegtuig zelf liggen.
maar aan de piloot kan het bijna nooit liggen, of hij moet al als een amateur op alles drukken
deruijter schreef:Twiggy, nee dit zeg ik niet, ik zeg dat ik geen medelijden heb omdat hij zijn verantwoordelijkheid links
heeft laten liggen en meervoudige fouten heeft gemaakt, ik zeg ook niet dat hij wel dood mag gaan.
Ik vind het super erg, maar ik heb geen medelijden met hem. En als jij bijv. seks hebt met iemand
zonder condoom en jij raakt zwanger, tja dan kan ik alleen maar zeggen eigen schuld, dikke bult..
Door rood rijden en in een ongeluk beland raken, eigen schuld dikke bult, en bovendien riskeer je niet alleen je eigen leven, maar je neemt ook andere met je mee.
deruijter schreef:Twiggy sorry ik was aan het leren en ik zat er niet bij met mijn gedachte, maar met heimwee bedoelde ik
medelijden haha. Ja maar kijk Friso wist dat er een waarschuwing was gegeven over lawinegevaar,
en niet alleen ging hij toch in dat gebied skieën, hij heeft ook geen lawinepakket (ik weet niet hoe je het noemt) meegenomen, wat wel geadviseerd werd. Dus hij kon de eventuele gevolgen veel beter overzien.
Dan de meeste piloten dat konden.
Twiggy2008 schreef:Hij had een lawinepieper bij zich, toch?
deruijter schreef:Verootjoo, er was zeker wel een waarschuwing voor lawinegevaar gegeven, het was inderdaad niet verboden, maar er is wel gewaarschuwd en het was op eigen risico. Dat is op het nieuws geweest, in het pakket zat o.a. pieper, soort van airbag en nog paar spullen. En nee hij had geen lawinepieper bij zich.
deruijter schreef:How dit is iets heel anders, kijk als jij een waarschuwing had gehad om vooral niet op dat paard te gaan zitten,
omdat dat paard erg gevaarlijk is, en je gaat er toch op en je doet ook nog eens geen cap op,
en je flikkert eraf en je breekt je nek. Op dat moment heb je dezelfde vergelijking als die friso.
Want hij is op verboden terrein gaan skieën terwijl er lawinegevaar was, en hij heeft ook nog
geen beschermingspakket omgedaan.
Vind het heel erg voor zijn familie etc. maar medelijden nee sorry dat zit er bij mij ook niet in.