Maar ik zal je een voorbeeld geven.
Ik werk in een bedrijf(je) (wij hebben vooral bestaansrecht wegens het persoonlijke contact) waar 85% van onze klanten een andere afkomst heeft dan de Nederlandse. Maar 'een andere afkomst' is in ons geval niet alleen maar moslims. Maar ook hindoe's, koptische christenen, misschien wel een verdwaalde jood.
In het land van herkomst (India, Pakistan, Egypte, enz) lopen de gemoederen vaak hoog op tussen deze bevolkingsgroepen en een aantal van hen zijn gevlucht naar Nederland omdat hun families zijn uitgemoord door moslims.
Als wij in ons bedrijf een moslima in vol ornaat neerzetten, dan komt de neutraliteit van ons bedrijf in gevaar en kunnen de mensen het vertrouwen in ons verliezen.
Ik vind dat ook gelden voor mensen in overheidsfuncties en politie. We hebben hier te maken met een Nederland waar iedereen mag wonen, inderdaad.
Maar het is in mijn ogen discriminatie van ándere (minderheids)groepen als we gaan zeggen: jaaaa maar je mag iemand niet weigeren met een hoofddoekje.
Ik vind dat neutraliteit ook moeten gelden voor kruisjes en keppeltjes (in tegenstelling tot de PVV geloof ik)
Ik vind de houding van de overheid zoals het tot op dit moment is geweest, niet goed. We geven verkeerde signalen af.
Dat heeft wat mij betreft niets te maken met kleurtjes van mensen. Sterker nog, ik persoonlijk vind die donkere mensen woest aantrekkelijk

Ik ben eens op een Perzische (geen moslim) bruiloft geweest en ik hen mijn ogen uitgekeken

Jammer genoeg had elke knappe man een nog veeeeeeeeeel knappere vrouw aan de arm