Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:41

Fabersmid, ik probeer te begrijpen wat je bedoelt, jij bedoelt discriminatie op afkomt of geloof en dat wij (?) ons nu 'tegen' de moslims richten.

Maar ik zal je een voorbeeld geven.
Ik werk in een bedrijf(je) (wij hebben vooral bestaansrecht wegens het persoonlijke contact) waar 85% van onze klanten een andere afkomst heeft dan de Nederlandse. Maar 'een andere afkomst' is in ons geval niet alleen maar moslims. Maar ook hindoe's, koptische christenen, misschien wel een verdwaalde jood.
In het land van herkomst (India, Pakistan, Egypte, enz) lopen de gemoederen vaak hoog op tussen deze bevolkingsgroepen en een aantal van hen zijn gevlucht naar Nederland omdat hun families zijn uitgemoord door moslims.

Als wij in ons bedrijf een moslima in vol ornaat neerzetten, dan komt de neutraliteit van ons bedrijf in gevaar en kunnen de mensen het vertrouwen in ons verliezen.
Ik vind dat ook gelden voor mensen in overheidsfuncties en politie. We hebben hier te maken met een Nederland waar iedereen mag wonen, inderdaad.
Maar het is in mijn ogen discriminatie van ándere (minderheids)groepen als we gaan zeggen: jaaaa maar je mag iemand niet weigeren met een hoofddoekje.
Ik vind dat neutraliteit ook moeten gelden voor kruisjes en keppeltjes (in tegenstelling tot de PVV geloof ik)

Ik vind de houding van de overheid zoals het tot op dit moment is geweest, niet goed. We geven verkeerde signalen af.

Dat heeft wat mij betreft niets te maken met kleurtjes van mensen. Sterker nog, ik persoonlijk vind die donkere mensen woest aantrekkelijk :')
Ik ben eens op een Perzische (geen moslim) bruiloft geweest en ik hen mijn ogen uitgekeken :wow: zoveel mooie mensen had ik nog nooit bij elkaar gezien!
Jammer genoeg had elke knappe man een nog veeeeeeeeeel knappere vrouw aan de arm ^)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:31

Daphna schreef:
kanniet schreef:
Hoeveel burgerdoden waren er in Irak door het heersende regime vantevoren? Heb je je daar ook in verdiept?

De slachtoffers van Saddam Hoessein zijn er veel, maar wat bedoel je daarmee? Dat Saddam flink moorde, maakt het goed wat er nu gebeurd? Ontschuldige burgers kapot schieten met kern wapens, terwijl sadam al jaren geleden gepakt is? Ik probeer uit te leggen, waarom er splinter groeperingen zijn die het gerechtvaardigd vinden om een jihad tegen het westen de doen.

Zelf ben ik tegen geweld, en denk dat geweld een laatste middel is.

In oorlogen sneuvelen altijd onschuldige burgers. Dat is inherent aan een oorlog. Maar die kernwapens? Wie, wat en waar?
Begrijp je dan ook dat er groepen mensen zijn die het gerechtvaardigd vinden om een eigen vorm van Jihad tegen de Islam te houden?
Want dat is in principe wat er gebeurt.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 31-07-10 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:05

Nicolletje schreef:
Fabersmid, ik probeer te begrijpen wat je bedoelt, jij bedoelt discriminatie op afkomt of geloof en dat wij (?) ons nu 'tegen' de moslims richten.

Maar ik zal je een voorbeeld geven.
Ik werk in een bedrijf(je) (wij hebben vooral bestaansrecht wegens het persoonlijke contact) waar 85% van onze klanten een andere afkomst heeft dan de Nederlandse. Maar 'een andere afkomst' is in ons geval niet alleen maar moslims. Maar ook hindoe's, koptische christenen, misschien wel een verdwaalde jood.
In het land van herkomst (India, Pakistan, Egypte, enz) lopen de gemoederen vaak hoog op tussen deze bevolkingsgroepen en een aantal van hen zijn gevlucht naar Nederland omdat hun families zijn uitgemoord door moslims.

Als wij in ons bedrijf een moslima in vol ornaat neerzetten, dan komt de neutraliteit van ons bedrijf in gevaar en kunnen de mensen het vertrouwen in ons verliezen.
Ik vind dat ook gelden voor mensen in overheidsfuncties en politie. We hebben hier te maken met een Nederland waar iedereen mag wonen, inderdaad.
Maar het is in mijn ogen discriminatie van ándere (minderheids)groepen als we gaan zeggen: jaaaa maar je mag iemand niet weigeren met een hoofddoekje.
Ik vind dat neutraliteit ook moeten gelden voor kruisjes en keppeltjes (in tegenstelling tot de PVV geloof ik)

Ik vind de houding van de overheid zoals het tot op dit moment is geweest, niet goed. We geven verkeerde signalen af.

Dat heeft wat mij betreft niets te maken met kleurtjes van mensen. Sterker nog, ik persoonlijk vind die donkere mensen woest aantrekkelijk :')
Ik ben eens op een Perzische (geen moslim) bruiloft geweest en ik hen mijn ogen uitgekeken :wow: zoveel mooie mensen had ik nog nooit bij elkaar gezien!
Jammer genoeg had elke knappe man een nog veeeeeeeeeel knappere vrouw aan de arm ^)

Met uw schrijven laat u zien dat u het geen wat ik schreef niet heeft begrepen? Uw voorbeeld geeft de bevestiging wederom persoonlijk gericht tegen en aan de moslims? U beschrijft alleen in uw voorbeeld over een moslim? Zie de visuele cirkel men zich in doet bevinden, kan of wil men dat niet begrijpen?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:49

janesmith schreef:
Daphna schreef:

De slachtoffers van Saddam Hoessein zijn er veel, maar wat bedoel je daarmee? Dat Saddam flink moorde, maakt het goed wat er nu gebeurd? Ontschuldige burgers kapot schieten met kern wapens, terwijl sadam al jaren geleden gepakt is? Ik probeer uit te leggen, waarom er splinter groeperingen zijn die het gerechtvaardigd vinden om een jihad tegen het westen de doen.

Zelf ben ik tegen geweld, en denk dat geweld een laatste middel is.

In oorlogen sneuvelen altijd onschuldige burgers. Dat is inherent aan een oorlog. Maar die kernwapens? Wie, wat en waar?
Begrijp je dan ook dat er groepen mensen zijn die het gerechtvaardigd vinden om een eigen vorm van Jihad tegen de Islam te houden?
Want dat is in principe wat er gebeurt.

Depleted Uranium, google zelf maar.
Het officiele standpunt van de Nederlandse regering is overigens dat dat niet schadelijk is.
De onschuldige doden van Hussein hielden de US (en dus ons onafhankelijke Nederlandertjes) eerder bepaald niet wakker, toen ze in hem nog een leuke bondgenoot zagen tegen Iran. Maar hij had natuurlijk Koeweit niet moeten binnenvallen.

De lijst hierboven van het aantal terroristische aanslagen door moslims is leuk, maar in tijden van oorlog is het al te makkelijk om iedere actie van de tegenstander een terroristische aanslag te noemen.
Je kan het zoveel namen geven, guerilla, vrijheidsstrijd, oorlogsmisdaad... ligt maar aan je perspectief.

Jihad tegen de Islam is wel een extreme oversimplificatie van wat er in het Midden-Oosten gebeurd, met haar neerslag op de rest van de wereld, denk ik zo...

janesmith

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:09

Het Midden-Oosten is weer een heel ander verhaal. Dat is zo complex, daar zullen wij stervelingen nooit echt van weten hoe het precies zit. Iedereen is fout daar. Zowel Israël als Palestina, Hamas, Hezbollah, Egypte, Libanon. Het is één groot wespennest met heel veel frustratie van alle kanten. En allemaal zijn ze overtuigd van hun eigen gelijk.
Heel veel van die aanslagen zijn gepleegd in gebieden waar helemaal geen oorlog is. Die opmerking is wat mij betreft dan ook bezijden de waarheid. Als het echt alleen in oorlogsgebied gebeurde, dan valt er wat voor te zeggen.
Irak was ooit inderdaad de vriend van het westen, toen ze nog tegen Iran vochten. Zo zijn er veel voorbeelden in de geschiedenis te vinden over volkeren die eerst vriend waren en toen vijand. Andersom ook. Duitsland was ook eerst onze vriend, toen vijand en nu zijn het weer onze grootste vrienden. Ze zijn het land waar we het meeste handel mee doen en dat versterkt de vriendschap ernstig.
Ik denk echt dat er momenteel een soort van Jihad tegen de Islam gaande is. Zeker in Europa. Kijk maar eens wat er aan het gebeuren is in landen als Frankrijk, Zwitserland, Denemarken, Zweden, Frankrijk, België, Engeland en Nederland. De proteststem wordt iedere dag luider. Als het in zoveel landen speelt, dan zou je toch redelijkerwijs moeten constateren dat er wel iets meer aan de hand is dan een willekeurige voorkeur van een bepaald groepje mensen. Als je met je buurman ruzie hebt, kan dat net zo goed aan de buurman als aan jou liggen. Heb je ruzie met de hele straat, dan moet je toch eens in de spiegel kijken en aan zelfreflectie beginnen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:40

Je hebt een goed punt. De islamitische gemeenschap is zich hier ook zeer bewust van. Sterker nog de Allah waarschuwt de islamieten in de Koran voor de hypocrieten. De hypocrieten zijn het grootste gevaar voor de islam. Het gevaar komt, pijnlijk genoeg, van binnenuit.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:00

Dat is bij de joden enzovoorts niet anders? Wederom de negatieve factor mens, maar niet geloof en religie.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:04

Daphna schreef:
Je hebt een goed punt. De islamitische gemeenschap is zich hier ook zeer bewust van. Sterker nog de Allah waarschuwt de islamieten in de Koran voor de hypocrieten. De hypocrieten zijn het grootste gevaar voor de islam. Het gevaar komt, pijnlijk genoeg, van binnenuit.

Ja zeker, dat is inderdaad pijnlijk.
Ik vind alleen dat de regering tot nu toe daaraan heeft bijgedragen ipv. hier iets tegen te doen. Ze lobbyen met de verkeerde mensen en over de verkeerde standpunten.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:17

Het middenoosten is geen ander verhaal, het is de bron van tenminste een deel van de ellende.

Niet alleen mislukte integratie en een te grote hoeveelheid mensen van een bepaalde groep die in Europa zijn beland.

Er is iets diepers gaande, en oorlog, in welke vorm ook heeft nou eenmaal de neiging de focus te leggen op wat ons scheidt, niet op wat ons bindt. Een oorlog in het middenoosten tussen westerse troepen en inlandse strijdkrachten heeft gevolgen voor de groepen die zich identificeren met mensen die die oorlog aangaat.

De USA heeft haar blik vanaf het beeindigen van de Koude Oorlog naar het middenoosten gekeerd (maar was uiteraard ook tijdens de KO al hevig geinteresseerd in invloed in het middenoosten). Wie snapt waarom mag door voor de koelkast.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:23

Bedoel je omdat ze eerst (WOII) bondgenoten van USA waren?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:25

randalinpony schreef:
De USA heeft haar blik vanaf het beeindigen van de Koude Oorlog naar het middenoosten gekeerd (maar was uiteraard ook tijdens de KO al hevig geinteresseerd in invloed in het middenoosten). Wie snapt waarom mag door voor de koelkast.

Gokje...het begint met een O en eindigt met een E....
en nog een paar van dat soort dingen......

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:26

Edit: Kendra is door voor de koelkast.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:29

Oke ik vond dat iets te voor de hand liggend... (ik had het zelf een pagina eerder genoemd nog :+ )

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 23:31

Tja het ligt er ook nogal dik bovenop heh... :+

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:43

Niet terugkrabbelen nou, ik wil gewoon de koelkast :+ .

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 13:45

Nicolletje schreef:
Daphna schreef:

Ja zeker, dat is inderdaad pijnlijk.
Ik vind alleen dat de regering tot nu toe daaraan heeft bijgedragen ipv. hier iets tegen te doen. Ze lobbyen met de verkeerde mensen en over de verkeerde standpunten.

Bij ons komt het gevaar ook van binnenuit. heel lang dreigden wij ten onder te gaan aan onze correctheid en vanwege onze geschiedenis durfde weinig mensen kritiek te hebben op de misstanden die de multiculturele samenleving met zich meebracht. We hebben een wond alleen maar gepapt en natgehouden,terwijl we de wond niet hebben willen genezen. Dat kon twee kanten op gaan. De wond zou genezen of hij zou gaan infecteren en het gezonde weefsel ook aantasten. helaas voor de maatschappij is het tweede gebeurt,en zijn de medicamenten die nu toegediend moeten worden om het weer onder controle te krijgen, een stuk sterker dan nodig was geweest als we het direct aangepakt hadden. Bovendien hebben deze sterke medicijnen ook nog allerlei ongewenste bijwerkingen. Desondanks mag je vanwege die bijwerkingen niet de behandeling staken, want een infecterende wond is op den duur de dood van de patiënt.

Frits Bolkestein heeft dat in diverse artikelen al eerder aangehaald.
Lees deze en vooral deze maar eens.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 01-08-10 14:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:48

Kendra schreef:
Niet terugkrabbelen nou, ik wil gewoon de koelkast :+ .

@ Kendra, kijk hoe gaaf:
Afbeelding

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:54

Een echte Smeg...
Eindelijk!!
*\o/* *\o/* *\o/* _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:45

Citaat:
Bij ons komt het gevaar ook van binnenuit. heel lang dreigden wij ten onder te gaan aan onze correctheid en vanwege onze geschiedenis durfde weinig mensen kritiek te hebben op de misstanden die de multiculturele samenleving met zich meebracht. We hebben een wond alleen maar gepapt en natgehouden,terwijl we de wond niet hebben willen genezen. Dat kon twee kanten op gaan. De wond zou genezen of hij zou gaan infecteren en het gezonde weefsel ook aantasten. helaas voor de maatschappij is het tweede gebeurt,en zijn de medicamenten die nu toegediend moeten worden om het weer onder controle te krijgen, een stuk sterker dan nodig was geweest als we het direct aangepakt hadden. Bovendien hebben deze sterke medicijnen ook nog allerlei ongewenste bijwerkingen. Desondanks mag je vanwege die bijwerkingen niet de behandeling staken, want een infecterende wond is op den duur de dood van de patiënt.

Meent u dit nu serieus of is dit uw humor?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:22

FaberSmid schreef:
Citaat:

Meent u dit nu serieus of is dit uw humor?

Keiharde waarheid helaas.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 16:33

janderegelaa als u beide dat de waarheid bevinden, zal de geschiedenis zich blijven herhalen. Deze negatieve denkwijze en wijze van uiten doet contra werken.
Is de aanpak weer zoals de geschiedenis heeft bewezen, ieder die niet voldoet aan de verplichte eisen van dictatuur verwijderen? Door het land uit te zetten in deze moderne tijd?
Blij dat men mij niet het land uit kan werken, vrijwillig verlaten is dan een zege. Menselijkheid is ver te zoeken en van geschiedenis leren onmogelijk?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:42

jantergouw schreef:
Frits Bolkestein heeft dat in diverse artikelen al eerder aangehaald.
Lees deze en vooral deze maar eens.

Ik heb de artikelen gelezen. Het is inderdaad zo dat we zo bang zijn een bepaalde bevolkingsgroep te kwetsen, dat we elke discussie maar verwijzen naar "je discrimineert" of je bent "Islamofoob"

Ik vind dat door het de mond snoeren van deze discussie, uiteindelijk niemand geholpen wordt en ook de moslims die hier in alle vrijheid willen leven zonder het juk van de Islam niet.

Kijk maar naar artikel 2, een vrouw die reageert op het artikel en 10 jaar in moslimlanden heeft gewoond.
Hoe zij het onder haar ogen heeft zien veranderen, dat mensen die 'westerse artikelen' zoals kranten of alcohol verkochten, problemen kregen met overenthousiaste moslims.

Ik zie dat nu ook gebeuren. Islamitische klanten van ons die al tig jaar succesvol een restaurant hebben en er nu ineens mee willen stoppen omdat ze alcohol moeten schenken.

Dat denk ik: er is iets vreemds aan de gang. In plaats van moderner en vooruitgang, zie ik achteruitgang.
Dat lijkt me toch niet de bedoeling.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:31

Ik heb de artikelen ook gelezen en werd verrast door het feit dat de woorden die hij schreef dagelijks merkbaar zijn. Onze achilleshiel is inderdaad onze correctheid om bepaalde zaken met de mantel der liefde te bedekken. Precies die eigenschap wordt tegen ons gebruikt omdat 'ze' weten dat we bepaalde zaken niet aan willen pakken vanwege de complexiteit ervan.
Ik reken er op dat met Wilders er veel ten goede gaat veranderen. Zo heeft Brinkman al gezegd da de PVV zal eisen dat bepaalde wetten worden nageleefd. Een van de weten waar ik niets van wist is dat personeel in overheidsgebouwen en overheidstaken, iedere vorm van religieuze uiting achterwege dienen te laten.Derhalve geen keppeltje, kruisje, hoofddoekjes, tulbanden etc. Ik heb nooit gemerkt dat dat niet mocht, maar het schijnt zelfs wettelijk vastgelegd te zijn en de PVV zal eisen dat deze ook strik nageleefd gaan worden. Goeie zaak, want waar is een wet voor als je hem niet naleeft?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:42

janesmith schreef:
Ik heb de artikelen ook gelezen en werd verrast door het feit dat de woorden die hij schreef dagelijks merkbaar zijn.

Welke dingen dan precies?
En waar? In Duitsland?

Het is jammer dat kritiek zo lang is weggewuifd, het is ook jammer dat er gepoogd wordt dat te compenseren met driedubbele ladingen ongefundeerde kritiek nu. Misschien kunnen we beter streven naar realistische kritiek (en zelfkritiek). Een die niet de feiten verdoezelt, maar ook niet hoeft te leunen op selectieve quotes, verkeerd geinterpreteerde cijfers, onjuiste statistieken etc. Gewoon, zien hoe het is, zonder al te veel vooringenomenheid. Een die niet zoekt naar z'n eigen bevestiging maar juist kritisch blijft naar de eigen aannames.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:01

Onder andere. Of meen je dat hier in Duitsland die problemen niet spelen? Als je maar genoeg nieuws kijkt en leest dan krijg je een heel goed beeld van de wereld om ons heen.

Als we nog steeds zouden vertrouwen op dezelfde partijen die er al jaren niets tegen doen, dan zijn we heel hardleers. Aangezien ik dat persoonlijk niet ben vertrouw ik er ook niet op dat bij die verantwoordelijke partijen het muntje nu ineens wel gevallen is. Daar zijn echt partijen als VVD en PVV voor nodig.