wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:07

Blue_Eyes schreef:
Ik ben helemaal niet zo van het oordelen, normaal gesproken, dat kunnen de meeste bokkers die ooit met mij in discussie zijn geweest over levensbeschouwelijke zaken van allerlei aard (van geloof tot politiek tot ethisch) je zo beamen. Maar dit vond ik gewoon echt ENG. Mijn oordeel hierover is dan ook: ENG.

ja dat mag ook, prima nogmaals het is geen aanval, je hoeft je ook absoluut er niet over te verdedigen, mijn mening blijft dat iedereen (ver)oordeelt, en als dat weg kan worden genomen, de wereld gewoon een mooiere plek is, thats it, ;)

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:13

hutch84 schreef:
een pittige discussie :o
ook ik heb wilders gestemd niet van wegen het abortus of weg met de koran.
maar puur om het feit de toestroom van mensen tegen te gaan nederland heeft zelf voedsel banken voor de nu nederlanders nodig
en wilders is de partij die daar aan wat wilde doen daarnaast ben ik het eens met het feit misdraag je je ga je terug na je eigen land
verbod op koran is gewoon klets en zal geen stand houden en over abortus zal ook niet zo zwart wit blijven wees eerlijk.
maar als je in een winkel werk en er staat een vrouw in een boerka voor je voel ik me erg erg ongemakkelij ken vliegen er beelden door mijnhoofd vanmachine geweren aanslagen enz. en daarom zeg ik daarnee tegen pet met klep./ helm enz verbieden bij het intreden van een openbaar gebouw voor de staats veilig heid en nee verbiedt niet de banadanas van vrouwen met een bepaalde ziekte ik wil een mense in het gezicht kunnen kijken
mijn stem was een protest stem
pvda vvd zijn er in mijn ogen voor de rijke mensen maar mijn mening hoeft niet de wereld te delen

Hier heb je zeker wel een punt, alleen vind ik het jammer dat de partij (in mijn ogen in ieder geval) zo extremistisch is. Met een aantal punten ben ik het eens met de partij, maar al die extreme uitspattingen en sowieso het gedrag van een aantal partijleden van de PVV staan me echt niet aan.
PvdA is er niet voor rijke mensen, VVD wel. Daarom ben ik ook niet zo blij met PVV en VVD op zoveel zetels, maar helaas.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:15

Ayasha schreef:
En dan spreek jij van anderen die persoonlijk worden? :? Ik zie je deze hele pagina niks anders doen dan persoonlijk worden in je reacties. Weet niet of je daar zelf bewust van bent, maar zeggen dat je het niet slecht bedoelt of dat je het niet doet om te bashen maakt je reacties niet minder persoonlijk hoor.

Er is een verschil tussen iemand expres de grond intrappen en iemand opbouwende feedback geven. Dat richting Kiwiko valt in de laatste categorie, en gelukkig begrijpt zij hoe ik het bedoel.
Kom je nu ook nog met een inhoudelijke post of blijft het bij mij (onterecht) op mijn plek willen wijzen?

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:16

moet eerlijk zeggen dat ik Heino tot nu toe eerlijk vind discussieren,,,,,,
kan het dan ook niet met ayasha eens zijn,,,

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:17

Ik vind de VVD niet voor de rijkere, kom eens met argumenten.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:18

nicole3939 schreef:

ach van oudsher wel, maar nu komen ze imo met goede oplossingen voor de economische crisis :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:19

nicole3939 schreef:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik begrijp waar Kiwiko tegenaan bokst, niet het persoonlijke maar wel de rest.

10 jaar geleden was het leuk om ondernemer te zijn, en deed ik het met plezier. Na nu 13 jaar ondernemer geweest te zijn, is de lol er knap af. En waarom?? Omdat de overheidsinstanties langs elkaar heenlopen, van de een moet zus van de ander zo!

Voorbeeld, 10 jaar geleden een verdieping op bestaande pand er bij gebouwd. Oh jee de Volendam brand kwam en alle brandweereisen worden verscherpt. Goed er moet dus een brandweerinstallatie komen die doorgelinkt is naar de brandweer, met op elke kamer een aparte brandmelder en het gebouw in compartinenten verdelen die automatisch dichtgaan bij brand. Kosten:€ 50.000. Maare hoe zit het met de bestaande kamers?? Nou die hoeven niet dat is bestaande bouw!!! Dus mogen de mensen daar verbranden vraag ik cynisch? Wij dus daar gewone rookmelders geplaatst die dus niet doorgelinkt zijn naar de brandweer. Nu 13 jaar later komen ze erop terug. Nu moeten de kamers beneden ook op de installatie. Wij hoog en laag springen maar het moet. Moet alle plafonds er dus uit kabels doortrekken etc. kosten € 30.000. Sorry hoor maar dat kan ik momenteel niet betalen. Nou mevrouw dan zulllen wij u gebruikersvergunning moeten intrekken.

Dus ja frustratie over de afgelopen jaren met het kabinet is ook hier aanwezig.

en ik denk dat hier de schoen wringt......... er zijn zoveel hard werkende mensen...... die zo gruwelijk de deksel op hun neus krijgen.............

gewoon omdat ze net effe te eerlijk zijn............

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:22

Splinter schreef:
nicole3939 schreef:

ach van oudsher wel, maar nu komen ze imo met goede oplossingen voor de economische crisis :j

Wil ik ook zeggen, vindt het verkiezingsprogramma goed in elkaar zitten.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:25

@ kiwiko: Daar moet ook echt wat aan gedaan worden. Het vervelende is dat met het formuleren van een algemeen beleid er altijd mensen zijn die op een of andere manier in een rare situatie terecht komen. Ik vind ook dat wat dat betreft regels ook wel wat menselijker moeten worden. Het vervelende is alleen dat als je bijvoorbeeld kijkt naar belastingen, het geld voor de zorg, voor het onderwijs, voor de veiligheid e.d. moet natuurlijk wel ergens vandaan komen. Maar het verhaal uit de quote is schokkend. Het laat zien dat regels veelste dwingend kunnen zijn, en niet realistisch. En onstaat dan een soort gat tussen theorie en praktijk. Daar moet iets aan gedaan worden. Net als de armoedeval.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:27

nicole3939 schreef:

hellaas heb ik de verkiezings blaadjes al verbrand dus kan ik me niet zo beargumenteren,
pvda is inmijn ogen te van kommaar binnen hoe meer hoe liever maar dat is mijn blik van de weken campagne voeren.
daarnaast staat cohen mij erg tegen.maar dat is een gevoel.

vvd mag van mij harder worden in de strijd tegen de rijken(rente aftrek heb je kapitaal draag dan meer bij dit bedoel ik als volgt heb je een miljoen en je buurman 100 in de maand laat de ene minder belasting betalen en de ander meer grote dure nieuwe auto oke meer belast als autotje van 10 jaar oud '
zoals straks)is er nog niet door heen) het eigen zorg bijdrage na 500 eur op jaar basis ik kan dat gewoon niet betalen naast alle andere kosten van huis gezin enz

Blue_Eyes

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:28

De meeste partijen hebben ook websites, daar heb je geen blaadjes voor nodig toch? ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:29

Heino schreef:
Ayasha schreef:
En dan spreek jij van anderen die persoonlijk worden? :? Ik zie je deze hele pagina niks anders doen dan persoonlijk worden in je reacties. Weet niet of je daar zelf bewust van bent, maar zeggen dat je het niet slecht bedoelt of dat je het niet doet om te bashen maakt je reacties niet minder persoonlijk hoor.

Er is een verschil tussen iemand expres de grond intrappen en iemand opbouwende feedback geven. Dat richting Kiwiko valt in de laatste categorie, en gelukkig begrijpt zij hoe ik het bedoel.
Kom je nu ook nog met een inhoudelijke post of blijft het bij mij (onterecht) op mijn plek willen wijzen?

Ik had het niet enkel over hetgeen tegen KiWiKo hoewel je reactie naar haar ook niks te maken heeft in dit topic en misschien beter via PB verstuurd was maar daar valt over te discussiëren natuurlijk. Laten we dat alleen niet hier doen. Wil je daarop niet aanvallen, bovenstaande is gewoon een mening. :) En ik ken KiWiKo niet anders dan dat ze goed reageerd op zulke dingen, hoe je het ook brengt. ;)
Meer dat je bv net zo hard persoonlijk werd naar Christel. :) Begrijpelijk als je je ergens aan ergert maar als je hetzelfde gaat doen heb je IMO geen recht van spreken meer dan. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-06-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:30

Maar als die nieuwe auto nu super schoon en zuinig rijdt, en die oude niet?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:32

Hier heb je hem:

Bezuinigingen

•De VVD wil een kleinere staat met een kwart minder politici, halvering van het aantal ministers en veel minder ambtenaren. Dit levert 4 miljard euro op in 2015, oplopend naar ruim 6 miljard in 2020.
•De VVD wil uitgaven voor ontwikkelingssamenwerking en de afdracht aan de Europese Unie halveren. In 2015 bespaart dit 4,5 miljard euro belastinggeld, oplopend naar 5,5 miljard in 2020.
•De VVD wil de kansloze immigratie tot nul beperken en stoppen met inburgeringssubsidies. Immigranten moeten voor werk en niet voor de uitkering naar Nederland komen, dus de eerste tien jaar in Nederland krijgen zij geen uitkering. Dit levert 0,5 miljard euro op in 2015, oplopend naar een kleine 2 miljard in 2020.
•In de sociale zekerheid wordt de re-integratiebureaucratie beperkt en alleen écht jong gehandicapten krijgen een uitkering. De WW wordt korter, maar de eerste maanden hoger. Dit leidt in 2015 tot 4 miljard euro besparingen, oplopend tot 9 miljard in 2020.
Investeringen

•De VVD investeert in veiligheid door méér blauw op straat: 3.500 agenten extra, ook op het platteland.
•De VVD investeert jaarlijks 500 miljoen euro in extra wegen en een forse uitbreiding van het spoorwegennet.
•De VVD investeert 2,5 miljard euro in de kwaliteit van het onderwijs waarmee deze een stevige impuls krijgt.
Vernieuwingen

•Op basisscholen krijgen kinderen weer les in d’s en t’s, de kwaliteit van het vakonderwijs moet omhoog en de VVD wil meer academici voor de klas.
•De VVD kiest voor betaalbare zorg van betere kwaliteit en dichter bij huis.
•Werken en ondernemen moet weer lonen, daarom verlaagt de VVD de belastingen.
Wat wil de VVD niet?

•De VVD wil niet tornen aan de hypotheekrenteaftrek (de overdrachtsbelasting willen we wél aanpakken).
•De VVD wil direct stoppen met de kilometerheffing.
•De VVD wil de Bosbelasting (inkomensafhankelijke ouderenbelasting) afschaffen.
Sterker uit de crisis

Met dit programma van de VVD loodsen wij Nederland door de crisis. Ons land moet weer perspectief krijgen: een gezonde economie die weer voor werk en inkomen zorgt, voor beter onderwijs, veiligheid op straat en échte integratie. Zeker nu.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:33

ja dat kan dan in de vorm van een andere belasting goedkoper ik vind dat de aanschaf verzwaard kan worden maar ook dat bv auto s van 20 jaar oud moeten verdwijnen vanwege het mileu of zodanig onderhouden zijn adt ze niet schadelijker zijn dan hun 10 jaar jonger broertje in ga na nu vvd en pvv standpunten vergelijken en mijn mening er over geven
Laatst bijgewerkt door hutch84 op 11-06-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:45

nicole3939 schreef:
Hier heb je hem:

Bezuinigingen

•De VVD wil een kleinere staat met een kwart minder politici, halvering van het aantal ministers en veel minder ambtenaren. Dit levert 4 miljard euro op in 2015, oplopend naar ruim 6 miljard in 2020.
•De VVD wil uitgaven voor ontwikkelingssamenwerking en de afdracht aan de Europese Unie halveren. In 2015 bespaart dit 4,5 miljard euro belastinggeld, oplopend naar 5,5 miljard in 2020.
•De VVD wil de kansloze immigratie tot nul beperken en stoppen met inburgeringssubsidies. Immigranten moeten voor werk en niet voor de uitkering naar Nederland komen, dus de eerste tien jaar in Nederland krijgen zij geen uitkering. Dit levert 0,5 miljard euro op in 2015, oplopend naar een kleine 2 miljard in 2020.

•In de sociale zekerheid wordt de re-integratiebureaucratie beperkt en alleen écht jong gehandicapten krijgen een uitkering. De WW wordt korter, maar de eerste maanden hoger. Dit leidt in 2015 tot 4 miljard euro besparingen, oplopend tot 9 miljard in 2020.
Investeringen

dit is persoonlijk voor mij dus al een putn war ik tegen ben het pakken van de armen want iemadn met 5 miljoen heeft geen ww nodig en ik de arme vrouw wel een langere en hogere ww

•De VVD investeert in veiligheid door méér blauw op straat: 3.500 agenten extra, ook op het platteland.
maar nergens staat waard at geld vandaan zal komen en wie gaat dat betalen juist de burger waarban de rijke evenveel betalen als de arme

•De VVD investeert jaarlijks 500 miljoen euro in extra wegen en een forse uitbreiding van het spoorwegennet.

waarom meer wegen als je ook het belijd anders kan doen ik kom bijna nooit op de snel weg ik woon vlak bij mijn werk en als ik in roterdam ging werken zou ik daar ook gaan wonen we hebben al zo weinig groen spoor verbeteren absoluut waar

•De VVD investeert 2,5 miljard euro in de kwaliteit van het onderwijs waarmee deze een stevige impuls krijgt.
Vernieuwingen
alles goed en wel maar dan wel nederlandstalig onderwijs ik word persoonlijk niet goed als ik bij de kleding winkel sta te passen en een meid
van 17 praat stammelend nederlands, alleen nederlands of engels wereld taal taal openbare gebouwen
•Op basisscholen krijgen kinderen weer les in d’s en t’s, de kwaliteit van het vakonderwijs moet omhoog en de VVD wil meer academici voor de klas.

mee eens onderwijs moet beter maar sommige mensen wordt het beroep leraar daardoor onbereikbaar wegens de kosten
•De VVD kiest voor betaalbare zorg van betere kwaliteit en dichter bij huis.
•Werken en ondernemen moet weer lonen, daarom verlaagt de VVD de belastingen.
Wat wil de VVD niet?

•De VVD wil niet tornen aan de hypotheekrenteaftrek (de overdrachtsbelasting willen we wél aanpakken).
•De VVD wil direct stoppen met de kilometerheffing.
•De VVD wil de Bosbelasting (inkomensafhankelijke ouderenbelasting) afschaffen.
Sterker uit de crisis

Met dit programma van de VVD loodsen wij Nederland door de crisis. Ons land moet weer perspectief krijgen: een gezonde economie die weer voor werk en inkomen zorgt, voor beter onderwijs, veiligheid op straat en échte integratie. Zeker nu.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:45

•Op basisscholen krijgen kinderen weer les in d’s en t’s, de kwaliteit van het vakonderwijs moet omhoog en de VVD wil meer academici voor de klas. Is dat nu niet zo dan?
•De VVD kiest voor betaalbare zorg van betere kwaliteit en dichter bij huis. Eigen risico verhogen naar €300 maakt zorg voor míj een stuk minder betaalbaar

•De VVD wil niet tornen aan de hypotheekrenteaftrek (de overdrachtsbelasting willen we wél aanpakken). Terwijl dit juist zo'n grote kostenpost is...

•De VVD wil direct stoppen met de kilometerheffing. Klinkt alsof ie er al is?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:49

Investeringen

dit is persoonlijk voor mij dus al een putn war ik tegen ben het pakken van de armen want iemadn met 5 miljoen heeft geen ww nodig en ik de arme vrouw wel een langere en hogere ww

Dit vind ik niet een punt van bij de arme pakken. Iedereen krijgt een hogere uitkering, maar een kortere.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:52

Hoelang je een WW uitkering krijgt ligt toch al aan je werkverleden, dat zullen ze er wel inlaten alleen toch korter, verder bestaat er ook bijstand.

NicoleWHS

Heino schreef:
•Op basisscholen krijgen kinderen weer les in d’s en t’s, de kwaliteit van het vakonderwijs moet omhoog en de VVD wil meer academici voor de klas. Is dat nu niet zo dan?
•De VVD kiest voor betaalbare zorg van betere kwaliteit en dichter bij huis. Eigen risico verhogen naar €300 maakt zorg voor míj een stuk minder betaalbaar

•De VVD wil niet tornen aan de hypotheekrenteaftrek (de overdrachtsbelasting willen we wél aanpakken). Terwijl dit juist zo'n grote kostenpost is...

•De VVD wil direct stoppen met de kilometerheffing. Klinkt alsof ie er al is?

Heino we hadden het erover dat de VVD een partij voor de rijke is. In welke punt vind jij het bewijs dat de partij voor de rijke is??

KiWiKo

heel eerlijk als werkgever sprekende.......... goede werknemers hou je aan............. slechte werknemers niet :)

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:53

http://www.pvv.nl/images/stories/Webver ... mmaPVV.pdf
aangezien hij niet te plakken was om hier weg te zetten

na mijn idee staan er niet van die dingen in als extreem en geweldadig voor mij is het de formulering van bepaalde ding e
ja ik zeer zeker wel afblijven van de duur hoger moet juist wel heb je een eigen vermogen van ........ geen uitkering.en dan praat ik niet over 3000 euro eigen geld

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:58

heino schreef:

Vind de naam kostenpost wel vreemd gekozen voor iemand die een gewone burger is- aangezien het juist een post is waar "de burger" nog geen belasting voor hoeft te betalen. Het is dus een post voor de overheid die ze ook nog willen benutten, alsof ze nog niet genoeg belasting vragen :roll: Een extra melkkoe voor de overheid *\o/*
Laatst bijgewerkt door superwoman op 11-06-10 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:59

Hutch ik kan je niet meer volgen. Heb jij het nu over de VVD of de PVV??

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:59

Van de VVD:
- De stufi als lening.
Als je 5 of 6 jaar lang studeert heb je na je afstuderen echt een enorme schuld bij de overheid. En oke, als je daarna een goede baan hebt is het misschien nog redelijk terug te betalen, maar ik denk toch dat veel afgestudeerden hier uiteindelijk problemen mee gaan krijgen.

- Bijstand voor jongeren onder de 27 jaar afschaffen.
Dit punt zorgt bij mij voor twijfels. Jazeker, deze jongeren kunnen leren of gaan werken, maar geheel afschaffen? Hoe moet het dan met bijvoorbeeld familieloze (volwassen) jongeren die het financieel zeer moeilijk hebben door een bepaalde reden?

- De hypotheekrenteaftrek:
Mensen met een koopwoning (en ja, dit zijn gemiddeld gezien toch echt 'de rijkeren') blijven ongeschonden, terwijl het voor huurders nogal een zware tijd kan gaan worden. En oke, Rutte stimuleert zo wel het kopen van huizen, maar of dit positief is? (Kijk maar naar wat er met de woningmarkt in Amerika gebeurd is, maar dit punt gebruik ik niet als serieus argument aangezien Nederland niet 100 % te vergelijken is met Amerika).

- Betere en betaalbare zorg:
Hier zie ik een tegenstrijdigheid. Het basispakket willen ze verkleinen, dus als je daardoor bepaalde aanvulling bij je basispakket moet nemen, wordt het prijziger, of in ieder geval niet veel goedkoper in het geval dat de prijzen verder inderdaad door concurrentie in de zorg omlaag gaan.

Verder vind ik dat de VVD ook echt prima standpunten heeft, als je de punten hierboven leest merk je duidelijk dat de partij er veel verstand van heeft en ontzettend veel onderzoek heeft gedaan. Dat zie ik bij de PVV veel minder.
Ook wil ik niet zeggen dat de VVD er alleen maar voor de rijkeren is, dat staat in mijn vorige post dan ook te zwart-wit. Maar toch, van alle mensen in mijn omgeving waarvan ik weet wat ze gestemd hebben hebben bijna alle mensen in een koopwoning op de VVD gestemd en geen 1 persoon in een huurwoning. Maar goed, dit is in mijn omgeving en ik mag hier geen conclusie uit trekken :)