Joran v/d Sloot verdacht van moord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:42

sarabande schreef:
FaberSmid schreef:
Verwonderlijk dat meneer joran van der sloot verdedigd wordt en de slachtoffers vergeten, op een paar reacties na? De dader slachoffer gaat boven de slachoffers, nabestaande, familie, vrienden en kennissen?

Gezien sommige reacties, nu en een paar jaar geleden in eerdere topics, zijn er zelfs (meestal jonge) meiden die op hem vallen terwijl ze weten waar hij toe in staat is.

Dat is voor mij onmogelijk te bevatten.

Dat snap ik eerlijk gezegd ook niet!
Stephany Flores zal toch echt geen dom figuur zijn geweest, en Joran werd internationaal gezocht, hoe kan je dan met z'on figuur meegaan. :oo

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:43

KiWiKo schreef:
xSaarSaar schreef:

Ben ik het helemaal mee eens. Wat hij ook gedaan heeft, het is nooit de bedoeling dat iedereen in de gevangenis daar eigen rechter gaat spelen.

heei, dat gebeurd in die landen..........

Dat wil nog niet zeggen dat het goedgekeurd moet worden.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:43

dat snap ik ook niet, misschien de spanning?sensatie?zijn kant van het verhaal geloven???
echter, geeft joran dat dus het recht om te moorden???

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:44

'Advocaat Joran blijft toch aan'
Uitgegeven: 15 juni 2010 17:47
Laatst gewijzigd: 15 juni 2010 17:46

AMSTERDAM - Advocaat Máximo Altez legt de verdediging van Joran van der Sloot toch niet neer. Maandag meldden Peruaanse media dat hij ermee zou stoppen omdat zijn gezin er onder te lijden zou hebben.

© Novum/APDe Wereldomroep meldt nu op basis van een betrouwbare bron dat de raadsman toch doorgaat met de zaak.

Advocaat Altez verkast wel naar een geheime locatie, omdat de ramen van zijn kantoor zouden zijn ingegooid.

De advocaat liet eerder weten bezwaar te maken tegen de bekentenis die Van der Sloot aflegde over de moord van de 21-jarige Peruaanse Stephany Flores. De verklaring zou onrechtmatig zijn verkregen.

Holloway

Van der Sloot verklaarde dat hij Flores eind mei in zijn hotelkamer in de Peruaanse hoofdstad Lima had geslagen en gewurgd, omdat ze op zijn laptop iets had gelezen over de zaak Natalee Holloway. Van der Sloot wordt ervan verdacht in 2005 op Aruba betrokken te zijn geweest bij de verdwijning van de Amerikaanse.

De moeder van Van der Sloot wil dat de zaak tegen haar zoon in Nederland wordt voortgezet. Dat heeft een prominente Peruaanse advocaat gezegd tegen de Wereldomroep.

Onhaalbaar

Volgens de advocaat die met haar zou hebben gesproken is dat juridisch mogelijk, maar in de praktijk onhaalbaar.

De advocaat, die anoniem wil blijven, vreest dat Van der Sloot geen eerlijk proces krijgt. De massahysterie over de moord zou dat onmogelijk maken.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:44

timilon schreef:
dat snap ik ook niet, misschien de spanning?sensatie?zijn kant van het verhaal geloven???
echter, geeft joran dat dus het recht om te moorden???

Nee natuurlijk niet, dat zeg ik toch ook niet?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:45

FaberSmid schreef:
Verwonderlijk dat meneer joran van der sloot verdedigd wordt en de slachtoffers vergeten, op een paar reacties na? De dader slachoffer gaat boven de slachoffers, nabestaande, familie, vrienden en kennissen?

Wat hij (eventueel c.q. waarschijnlijk) gedaan heeft en zijn opgelegde straf daarvoor, sta ik volledig achter. Dik verdiend denk ik dan maar. Maar dat moet wel volgens het vonnis zijn. En de families krijgen hun dochters er niet mee terug en gaan zich absoluut niet beter voelen als hij in de gevangenis naar het leven gestaan wordt.

Dat hebben nabestaanden van slachtoffers van ter dood veroordeelden vaak genoeg aangegeven.

FaberSmid

Schrijf ook nergens dat men eigen rechter kan en mag zijn? Kan niet begrijpen "gejammer" straf aruba, nederland uitzitten? Meneer is zelf de misdaden en fouten begaan, niemand rept een woord over al die anderen buitenlandse gevangenen? Deze meneer was mediaverslaafd, stond graag in de belangstelling en maakte daar misbruik van. Vele zijn slachtoffer alleen al van al zijn leugens en bedrog?
Nu is meneer letterlijk tegen de muur opgelopen en meneer is zielig en slachtoffer?

ThePast03

De nabestaande van de slachtoffers heb ik al veel eerder besproken, wat moet je daar verder over schrijven? Niets zal hun verdriet minder maken, ook het martelen van de dader niet.

Er is ook nog een nabestaande die nog een kleine hoop heeft om de lichaamelijke resten van haar dochter terug te vinden, de kans dat Joran naar Aruba wordt uitgeleverd.

En wat dit verder met het "vallen op mannen zoals Joran" te maken heeft is mij een volstrekt raadsel. Gelukkig ben ik met mijn 48 jaar ook geen jonge meid meer. :)
Het is voor mij onvoorstelbaar dat er zoveel mensen zijn die vinden dat Joran anders behandelt moet worden dan andere moordenaars die twee moorden op hun naam hebben staan. En waarom sommige het zelfs wel goed lijken te vinden als hij verkracht gaat worden of erger.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:46

xSaarsaar en ThePast03, Vind je het nu niet een beetje de omgekeerde wereld? OMDAT dit toevallig Joran is en er aandacht aan besteed wordt, is hij zielig en moet hij naar een andere veilige gevangenis, terwijl overal ter wereld andere gevangenen net zo goed in levensgevaar zijn.
Ik sluit me aan bij Kiwiko, hij heeft het zelf gedaan, wat de consequenties ervan nu ook mogen zijn.
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 15-06-10 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:48

tja als men oliebol bouwt dan land je meestal ook in de oliebol!
En van mij mogen ze alle killers in zo'n land dumpen hoor,no mercy!

gots......komen ze weer met oliebol dat is dus sh*t! :=
Laatst bijgewerkt door funnyhorses op 15-06-10 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:49

Edit: Fout bericht van mijn kant, niet goed gelezen.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 15-06-10 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:50

sarabande schreef:
Gezien sommige reacties, nu en een paar jaar geleden in eerdere topics, zijn er zelfs (meestal jonge) meiden die op hem vallen terwijl ze weten waar hij toe in staat is.

Dat is voor mij onmogelijk te bevatten.

Kan ik net als u ook niet begrijpen, als man zijnde kan ik u ook niet uitleggen hoe dat zou komen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:50

xSaarSaar schreef:
Stephany Flores zal toch echt geen dom figuur zijn geweest, en Joran werd internationaal gezocht, hoe kan je dan met z'on figuur meegaan. :oo

Ken jij iedereen die internationaal wordt gezocht?

xSaarSaar

Re: Joran v/d Sloot verdacht van moord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:51

Nee, maar hij is zo ontzettend vaak in het nieuws geweest ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:52

Denk niet dat ze Joran uit zullen wisselen. Hij heeft daar wss een dochter van een vooraanstaand man vermoord. Maar Peru zit er ook in een lastig pakket mee. Àls Joran wat gebeurt dan krijgen ze Amerika over zich heen. Geloof niet dat ze koud of warm van Nederland zullen worden.

Ben zeer benieuwd wat ze gaan doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:53

Karin

xSaarSaar schreef:
Nee, maar hij is zo ontzettend vaak in het nieuws geweest ;)

Ook in Peru?

Noem mij wereldvreemd, maar ik weet zelfs niet welke Duitsers en Belgen internationaal gezocht worden.
Laatst bijgewerkt door Karin op 15-06-10 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Karin schreef:
xSaarSaar schreef:

Ken jij iedereen die internationaal wordt gezocht?

Joran werd absoluut niet gezocht. Is behoorlijk verhoord en niet in staat van beschuldiging gesteld bij gebrek aan bewijs volgens mij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:54

ThePast03 schreef:
De nabestaande van de slachtoffers heb ik al veel eerder besproken, wat moet je daar verder over schrijven? Niets zal hun verdriet minder maken, ook het martelen van de dader niet.

Er is ook nog een nabestaande die nog een kleine hoop heeft om de lichaamelijke resten van haar dochter terug te vinden, de kans dat Joran naar Aruba wordt uitgeleverd.

En wat dit verder met het "vallen op mannen zoals Joran" te maken heeft is mij een volstrekt raadsel. Gelukkig ben ik met mijn 48 jaar ook geen jonge meid meer. :)
Het is voor mij onvoorstelbaar dat er zoveel mensen zijn die vinden dat Joran anders behandelt moet worden dan andere moordenaars die twee moorden op hun naam hebben staan. En waarom sommige het zelfs wel goed lijken te vinden als hij verkracht gaat worden of erger.

Ik geloof niet dat jij jezelf over zijn fysieke aantrekkelijkheden hebt uitgesproken of gezegd heb dat je hem zielig vind, dus waarom je je aangesproken voelt..... :?
Je vind de gang van zaken not done. Dat mag,
Anderen vinden dat hij krijgt wat hij verdient, dat mag toch ook

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:54

Daar heb je ook gelijk in Slimmerik.

Hij is iig veel in het nieuws geweest, maar ik betwijfel het of hij in Peru zo algemeen bekend was als in Nederland/Aruba/USA. En zelfs daar niet bij iedereen lijkt mij.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:55

funnyhorses schreef:
tja als men oliebol bouwt dan land je meestal ook in de oliebol!
En van mij mogen ze alle killers in zo'n land dumpen hoor,no mercy!

gots......komen ze weer met oliebol dat is dus sh*t! :=

Voor die niet "in" usa welkom zijn om het net te beschrijven, blijven dat soort landen over. Aruba en nederland was meneer ook niet gewenst, zelf naar gemaakt. En de landen waar meneer is verbleven, heeft meneer zich net zo min beliefd gemaakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:57

slimmerik schreef:
Joran werd absoluut niet gezocht. Is behoorlijk verhoord en niet in staat van beschuldiging gesteld bij gebrek aan bewijs volgens mij.

Nee er loopt officieel nog steeds een onderzoek naar hem in Aruba. Gezien de betrokkenheid van zijn familie met degenen die dat onderzoek moeten uitvoeren nam niemand dat serieus.
Pas toen Joran in Peru werd opgepakt maakte hij gewag van dat onderzoek en kwam met uitspraken dat hij zou aanwijzen waar Natalee ligt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 21:58

ThePast03 schreef:
http://www.nu.nl/binnenland/2270547/adv ... h-aan.html

De advocaat, die anoniem wil blijven, vreest dat Van der Sloot geen eerlijk proces krijgt. De massahysterie over de moord zou dat onmogelijk maken.

Als je alleen al ziet hoe agressief hier gereageerd wordt :oo dan geloof ik ook dat er wel meer mensen de realiteit en eerlijkheid uit het oog verliezen inderdaad......

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:00

sarabande schreef:
slimmerik schreef:

Nee er loopt officieel nog steeds een onderzoek naar hem in Aruba. Gezien de betrokkenheid van zijn familie met degenen die dat onderzoek moeten uitvoeren nam niemand dat serieus.
Pas toen Joran in Peru werd opgepakt maakte hij gewag van dat onderzoek en kwam met uitspraken dat hij zou aanwijzen waar Natalee ligt.

Maar tot hij gezocht werd in Peru, mocht hij gaan en staan waar hij wilde. Hij was wel verdachte maar bij gebrek aan bewijs onschuldig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:06

slimmerik schreef:
Maar tot hij gezocht werd in Peru, mocht hij gaan en staan waar hij wilde. Hij was wel verdachte maar bij gebrek aan bewijs onschuldig.

Gebrek aan bewijs en bewijs niet willen zien zijn 2 verschillende dingen.
Maar ik heb zon vermoeden dat er door deze zaak in Aruba ook nog wel het een en ander boven tafel komt en daar bedoel ik niet direct Joran mee maar meer de ambtenaren van hoog tot laag met pakken boter op hun hoofd en plotselinge tijdelijke blindheid.