Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sarabande schreef:Nederland was bekend door zijn tolerantie. Nederlanders waren een beschaafd volk met regeerders die, ondanks dat ze het niet altijd met elkaar eens waren, elkaar toch met respect bejegenden. Daarom was er ook meer respect voor hen.
Nederlanders waren mensen die wat voor elkaar over hadden en niet altijd eerst aan zichzelf dachten.
Omdat al die dingen nu verloren gaan in het geschreeuw van een kleinzielige man die een hele bevolkingsgroep niets gunt, zijn veel Nederlanders egoïstische schreeuwers geworden, die alles wat anders is dan zij in het dagelijkse leven meemaken, vreemdelingen, veranderingen, kunst, cultuur noem maar op, afwijzen omdat iemand zegt dat het onbelangrijk of zelfs bedreigend is.
En al die Nederlanders geloven dat en lopen daar achter aan, in plaats van te kijken wat zij zelf kunnen bijdragen aan de situatie waar ze zich niet prettig in voelen.
De omvang van die groep die zo denkt is beangstigend.
Daarom zijn alle mensen die dat zien gebeuren zo blij met Cohen omdat het eindelijk lijkt dat het tij te keren is.
Krips schreef:Het verbaasd mij dat de verhouding tov de andere partijen zo groot is. Niet dat er Wilders wordt gestemd. Maar meer dat er héél veel Wilders wordt gestemd. Het had me ook verbaasd als een andere partij zo enorm boven de rest had uitgestoken.
Al vraag je het natuurlijk niet aan mij.
Ik was trouwens ook heel erg tegen Pim, maar naast Wilders wordt het beeld gewoon heel anders. En het feit dat hij om het leven is gekomen vind ik verschrikkelijk. Al was ik echt principieel tegen die man. Maar hij is niet te vergelijken met Wilders. En dat ik nu misschien anders tegen hem aankijk heeft niets te maken met zijn standpunten. Maar meer met die van Wilders en het feit dat hij vermoord is omdat hij zijn mening verkondigde. Ik denk dat het voor wie dit topic volgt aardig duidelijk is dat ik echt heel erg tegen Wilders ban, maar als hij daarvoor het leven moet laten zou ik dat écht verschrikkelijk vinden. Hij heeft inprincipe het recht om te zeggen wat hij wil. (niet altijd, hij mag niet discrimineren, dat doet hij wel, toch ábsoluut geen reden om geweld jegens hem te gebruiken)
Heino schreef:Ik vraag me sowieso af wat nu typisch Nederlands is? Pas bij zo'n topmodellenprogramma kwamen ze in Nederland, en wat halen ze naar voren?
- Toch die klompen
- Red light district
- Weiland
- Grachten
Maar dan vraag ik me af, op dat red light district en de klompen na zijn die dingen toch niet iets wat je enkel/vooral in Nederland tegenkomt??
gohya schreef:Ik hoor net dat in België het burka verbod er door komt,en dat Frankrijk er ook mee bezig is. Dan zijn er dus toch wel medestanders voor 1 van wilders punten?
Onassa schreef:Waarom verbaasd je dat zo?