Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:25

Polivy schreef:
En maar goed dat die naald er stond. Geluk bij een ongeluk.

Moet je nagaan, de symboliek...
De naald als eerbetoon aan haar overgrootouders heeft misschien wel het leven van Beatrix en haar familie gered.

WhySoWhite

zag het ook op de tv gebeuren echt erg
hier in het dorp zou ook allemaal vuurwerk komen etc en dat gaat nu ook allemaal niet meer door door zo een mongool die dat even bedenkt zijn er 4 doden en dan gaan ze die vent ook nog heel voorzichtig uit die auto halen :(

MarvanTom

Heino schreef:
Kane treedt ook niet meer op volgens NOS online...

Lekker belangrijk!

SpikkelFire

Sannessep schreef:
JA HET IS HEEL ERG VRESELIJK WAT ER GEBEURD IS! Het is niet te geloven dat dit in ons gezellige kikkerlandje gebeurd!

Ik wil ook iedereen heel erg sterkte wensen die het meegemaakt hebben! En heel veel sterke aan de de familie en vrienden van de overledenen!

Maar ik wil ook nog graag even wat anders kwijt.. Ik vind dat we ons hierdoor niet moeten laten beínvloeden! Er wordt aan alle kanten geschreeuwd dat koninginnedag nooit meer hetzelfde zou zijn, en dat Nederland nooit meer zo'n "open" cultuur zal zijn wat de koninklijke familie betreft enzovoorts....

Als dat gebeurd, dan doen we dat zelf! Dan is dat helemaal aan onszelf te wijten!

Ik hoorde dat die man pas gescheiden zou zijn, zijn kinderen niet meer zou mogen zien, ontslagen zou zijn, zijn huur niet meer kunnen betalen enzovoorts. Ellende dus. Waarschijnlijk wilde hij ergens heen met de auto, kon er niet langs vanwege de koningin, draaide kwaad om, er knapte iets in zijn verstand en gefrustreerd ging hij volgas door de hekken heen en ramde daarbij het publiek....
Ik denk zelf niet dat het zijn bedoeling was om de koningin te rammen of weet ik wat voor dingen er rond gaan... Ik weet dat het een speculatie is en dat ik daar voorzichtig mee moet zijn, maar wat als dit ongeveer klopt?
Laten we ons in Nederland dan zo beïnvloeden door zo'n zwakzinnige man? Wrong time, wrong place? En daarom kunnen we nu niet meer zonder enorme bevolkingen bewaking straks?
Maar waarom had ie dan het draaiboek bij zich? Nee, ik denk echt met voorbedachte rade..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:26

Ik vind 'shine' op de een of andere manier ook niet erg passen...
Maar een aangepast nummer zou ik juist erg mooi hebben gevonden.

Mies

Zometeen op rtl nieuws een compleet overzicht van het drama

Nessah

om half 8 zou toch weer een pers confurentie zijn? welke zender? gewoon ned1?

Polivy

Re: Drama in Apeldoorn: 17 gewond, 4 doden.

Denk NL 1 ja, en als het zover is zal rtl ook wel overschakelen.

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:27

MarvanTom schreef:
Heino schreef:

Lekker belangrijk!

Dit is toch gewoon een mededeling..
Niet zo snel aangebrand..

Ikima

Sannessep, hij heeft dit bewust gedaan, hij had een draaiboek in zijn auto liggen.
Dat hij gescheiden is, zijn baan kwijt, schulden, dat is nog geen reden om zoiets gestoords te doen.

FeLaRe

Wij zitten midden in een verhuizing en ik zette heel even de tv aan, om naar het defile te kijken en de kleine prinsesjes. Toen zag ik dit om 13.00 uur!
Wat erg!!!
Net heftige beelden op Bpulevard gezien, krijg er kippevel van!!
Wat een kloot. zak -:(- . Ook al heb je zulke problemen zelf, waarom doe je dan anderen zoiets aan?? Rijd dan gewoon de sloot in me tje auto waar niemand bij is ofzo, maar niet zoiets, echt verschrikkelijk die beelden van mensen die op de straat liggen roerloos, wat een kloot. zak. Kinderen aangereden, die door de lucht zijn gevlogen.....
Ik heb zelf in de zorg gewerkt en van alles verpleegd, maar bij hem had ik misschien even de brancard uit mijn handen laten slippen,grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Laatst bijgewerkt door FeLaRe op 30-04-09 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Debski

Vreselijk, ik heb er geen woorden voor. Op zo'n mooie dag als vandaag. Dit verdiend niemand....

xannemijn

Volgens mij wel

Nessah

MarvanTom schreef:
Heino schreef:

Lekker belangrijk!

sjonge jonge,reageren kan best wat vriendelijker.. reageer anders gewoon niet.. Het ging meer om het feit dat de toppers besloten hebben om niet optetreden aangezien ze dit niet passend vonden en Kane dus ook niet. Ik vind dat heel sportief.

druppeltje

Net op RTL boulevard, Burgemeester Cohen van Amsterdam liet de beslissing om het door te laten gaan over aan 538 zelf. Dat vind ik echt raar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:28

Maar wel een reden waarom je door kan draaien ikima als je al aanleg hebt ;)

Cyntje

roybrit schreef:
zag het ook op de tv gebeuren echt erg
hier in het dorp zou ook allemaal vuurwerk komen etc en dat gaat nu ook allemaal niet meer door door zo een mongool die dat even bedenkt zijn er 4 doden en dan gaan ze die vent ook nog heel voorzichtig uit die auto halen :(

omdat men op zo'n moment objectief naar deze persoon kijkt ;)
Deze kan ook een hartaanval hebben en met zijn voeten op het gas door de menigte heen zijn geschoten etc etc...
Op zo'n moment is de politie/hulpverlening verplicht om ook de dader te helpen!

baroen

Mas schreef:
Polivy schreef:
En maar goed dat die naald er stond. Geluk bij een ongeluk.

Moet je nagaan, de symboliek...
De naald als eerbetoon aan haar overgrootouders heeft misschien wel het leven van Beatrix en haar familie gered.

in dit geval het leven van nog veel meer onschuldige omstanders .....

Esmeralda

op HvN laten ze enorm verschrikkelijk beelden zien zeg. En die foto,s van die man, zou je buurman kunnen wezen! Heb vanmiddag ook gelijk de vlag weggehaald trouwen de meeste in de straat.

Anoniem

ik vind Albert Verlinde ook maar raar reageren met zijn oranje shirtje.. "ik heb geen zin om koninginnedag af te laten pakken" koniningedag ís al afgepakt..

Polivy

NuggT

Denk toch ook wel dat het met voorbedachte rade is gegaan allemaal.
Wat vreselijk voor al die mensen die erbij waren, het hebben gezien, en natuurlijk voor de nabestaanden van de slachtoffers.
Zit nu nog filmpjes te bekijken op internet, schokkende beelden .. kan het nog niet geloven wat er is gebeurd. Je zal er maar staan, met het idee een leuke koninginnedag te gaan vieren en ineens is 't gewoon allemaal voorbij.
Hoe oneerlijk kan het zijn. :n

Er is om half 8 weer een persconferentie heb ik gehoord, maar weet iemand waar je dit kunt volgen? Op internet of op tv?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:29

Sannessep schreef:
Ik hoorde dat die man pas gescheiden zou zijn, zijn kinderen niet meer zou mogen zien, ontslagen zou zijn, zijn huur niet meer kunnen betalen enzovoorts. Ellende dus. Waarschijnlijk wilde hij ergens heen met de auto, kon er niet langs vanwege de koningin, draaide kwaad om, er knapte iets in zijn verstand en gefrustreerd ging hij volgas door de hekken heen en ramde daarbij het publiek....
Ik denk zelf niet dat het zijn bedoeling was om de koningin te rammen of weet ik wat voor dingen er rond gaan... Ik weet dat het een speculatie is en dat ik daar voorzichtig mee moet zijn, maar wat als dit ongeveer klopt?

Ach gut die arme arme man. Taakstrafje dan maar?
Hij reed dan wel even gefrustreerd op volle snelheid in op een mensenmassa.

kazary

Een heel evenement ineens stoppen met zoveel mensen is ook niet veilig.

vuurneon

Ik vind het een goede keuze om 538 door te laten gaan,anders heb je 100.000 mensen ineens op de straat die naar huis toe willen: chaos! Hun minuut stilte vond ik zeer passend en goed :)