Meer premie betalen omdat je te zwaar bent

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meer premie betalen omdat je te zwaar bent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:22

katiavl schreef:
Maar dan moet jij toch ook hogere premie betalen, bespaard je niks toch? Want jij bent roker

Boeit me niet, de vervuiler betaald, zoiets soortgelijks zei ik eerder ook al Ja
En als ik meer moet betalen omdat ik rook, vind ik dat heel redelijk.
Britt19 schreef:
5 euro voor een pizza/ nou weet nit waar jij ze haalt 1.80 heb je een pizza schat!

Je kan voor 1.80 anders ook prima een gezonde maaltijd samenstellen hoor Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:11

Ik kon met weinig geld, toch altijd gezond eten. T is maar net waar je voor kiest Lachen
'Probleem' van gezond eten is, dat het nu eenmaal meer bereidingstijd kost dan de magnetronhap. Daarom is overgewicht voor vele een luxe probleem.
Waarom dan ook niet doorberekenen?
En an sich vind ik een hoge belasting op snacks ook niet zo heel slecht. Als daarmee de snacks even duur worden als het gezonde voer, is misschien de keuze makkelijker.
Maar vele pakken die pizza of die magnetronmaaltijd echt uit gemakszucht: scheelt weer in het koken.

En bij de mac heb je ook heerlijke salades Haha! dus je hoeft niet voor de vette troep te gaan Lachen
Steeds meer fastfoodketens gaan ook de gezonde hap promoten. Maar het is altijd nog aan de mens om te zeggen: nee geen friet, maar gewoon de salade Lachen
En als mensen niet willen veranderen omdat het beter voor hun is (dus medische 'dikkerds' uitgesloten natuurlijk Knipoog ) dan maar betalen.

Zoals ik net al zei: waarom zou je iemands ongezonde levenstijl niet doorbereken via extra premie?

enne dat de prijzen van gezond eten te hoog liggen is gewoon een excuus om te zeggen: ik eet liever ongezond Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:27

Probleem is dat ook sommige dingen die als gezond worden voorgesteld veel calorietjes bevatten. Zoals sommige smoothies kan je beter een mars eten. Of inderdaad de microgolf maaltijden met hun verborgen suikers en vetten... Mensen nemen dan bv bloemkool maar beseffen niet welke troep er ingegooid word.

Vind de salade van de mac vies, maar dat geld ook voor hun hamburgers Clown Heb je er ooit is eentje laten liggen beschimmeld echt niet Blond

Normaal laat ik men eten niet liggen, maar had een filmpje gezien over een vier jaar oude hamburger waar niets aanwas en geloofde het niet....

En toch is dat niet zo ver gezocht dat de prijzen hoog liggen, vijf euro voor een bloemkool... Als je krap bij kas zit Knipoog

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:33

sja, dan moet je de juiste seizoensgroenten kiezen Lachen
Want er zit altijd wel meerdere groentes tussen die niet duur zijn Lachen elke week heb je wel in de aanbiedingen groentes staan.
Bovendien is een voordeelzak gemengde sla helemaal niet duur.
En anders heb je altijd nog de diepvries groentes, gezond en niet duur. Of de conservenblikken, maar daar zit wel eens wat suiker oid in...

Het is zeer onwaarschijnlijk dat mensen gigantisch zwaar worden omdat groentes te duur zijn. Ze vinden groentes vaak niet eens lekker en te veel werk om klaar te maken. En het is ook best lastig als je gek bent op zoetige dingen, snacks en junkfood om dan om te schakelen naar de (voor hun) mindere lekkere groentes die wat bitter zijn.
Groentes moet je vaak ook weer leren eten. Net zoals met kleine kids Tong uitsteken
(ik neem dit slechts als voorbeeld natuurlijk Knipoog )

Maar uiteindelijk is het puur een omschakeling in gedachten wat de trigger is en wat tevens het moeilijkste is.

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:20

ach jullie weten het allemaal beter toch?
maargoed,een Gezonde maaltijd voor 1,80!?
VERTEL mij hoe jij dat doet!!!!!
ik ben benieuwd!

lucille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:35

als je bewust ongezond leeft weet je dat je op een dag zorg nodig hebt. daar mag je dan ook voor betalen vind ik.
en dat geld dan niet alleen voor veel te dik zijn maar zeker voor rokers en forse drinkers.

op mijn werk (intensive care) zie ik elke dag voorbeelden vd complicaties die dit te overdadige leven aanricht.
( en dus de enorme extra kosten die dit met zich meebrengt)

je bent met hele teams wekenlang bezig om iemands leven te "redden". kosten noch moeite wordt gespaard.
als de patient er dan toch redelijk goed vanaf komt, wordt er meteen weer flink gerookt, gedronken of gegeten.
Waar ben je dan mee bezig?????

mensen moeten leren hun eigen verantwoordelijkheid te nemen.
en niet de "schuld"ergens anders neer te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:27

Welshcobfan schreef:
Ik kon met weinig geld, toch altijd gezond eten. T is maar net waar je voor kiest
'Probleem' van gezond eten is, dat het nu eenmaal meer bereidingstijd kost dan de magnetronhap. Daarom is overgewicht voor vele een luxe probleem.

Presies! Wilde ik nog niet eens noemen, mensen kunnen zo lui zijn dat ze liever een ppot uitsteken
om met één druk op de knop een maaltijd op hun schoot krijgen vlak achter de PC..
En ze hebben ook nog eens geen afwas, wat wil je nog meer?
Als je een verse maaltijd wil bereiden, heb je op zijn minst drie pannen nodig, een bord bestek en nog wat lepels om te koken.
Veel mensen hebben daar gewoon geen zin in, geef toe ik soms ook niet hoor maar toch ech tniet vaker dan 1-2 keer per week.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:42

Britt19 schreef:
trouwens genoeg sporters die op sla en water leefen en die ineens dood valle... dus wat dat betreft!!!

Dit is ook geen vergelijking natuurlijk. Je hebt sporters die sporten om hun conditie te verbeteren en zich beter te voelen daardoor. Je hebt ook sporters die doorslaan en daardoor ook een risicogroep zijn. Daar zit wel een behoorlijk verschil in het is niet zo zwart wit als jij omschrijft Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 15:59

maar zo zwart wit als word gesteld dat het gemakkelijk is om ineens gezond te gaan eten is het ook niet.

voor 1,80 een gezonde maaltijd.........vertel ik ben benieuwd

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 16:02

Daar ben ik ook benieuwd naar

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:15

zijn ook genoeg slanken mensen die aan de coke en drank etc zijn.... meisjes met anoraxia die zich zelf uithongeren(met alle risico's)., moeten die ook meer betaalen?
nee....
maar mensen die door frustratie' en depresie teveel vreten wel!
slaat nergens op Klaaaar!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:16

Dat is jou mening ze denken er in Amerika schijnbaar heel anders over.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:18

in amerika is het dik zijn ook wel heel erg extreem

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:19

Snoevie schreef:

Daarom! Ik kan me er wel degelijk iets bij voorstellen dat ze dit in willen voeren. Amerika staat niet bekend om de anorexia maar om de mensen met een enorm overgewicht.

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:22

ik wou net zeggen,.
mensen hebben het hier al over 70 kl dan ben je dik ach hou op hoor....
100% van de mensen met overgewicht hebben het door angst,depresie,stress,etc..
in plaats van boete's tegeefen zouden ze die mensen eens de ECHTE hulp moeten geefe die ze nodig hebben.. en natuuuuuuuurlijk zijn er ook mensen die gewoon hardstikke ongezond leven en lang leven de lol. maargoed kijk naar alle slanken mensen...overmatig drank gebruik drugs pille... alsjb hoor... ik word gewoon echt kwaad van dit onderwerp ik vind het zo oneerlijk

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:26

100% door angst, depressie stress ed? Heb je daar ook cijfers van? Of speculeer je gewoon?

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:29

ik ken een heele hoop mensen met overgewicht en hoe kwam het ?.... bij 90% die ik aleen al ken,medicatie,depresie of veelste hoge werkdruk.
kijk aleen al Tv hoeveel van die show's er zijn over mensen met overgewicht en vaak komt er dan ook uit dat die mensen gewoon psygie's in de knoop zitten. achter alles zit een verhaal Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:29

MISTRAL94 schreef:
Snoevie schreef:

Daarom! Ik kan me er wel degelijk iets bij voorstellen dat ze dit in willen voeren. Amerika staat niet bekend om de anorexia maar om de mensen met een enorm overgewicht.

Daar zijn redes voor zal hem straks van mijn psychologie overschrijven als het je interesseert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:33

Om even terug te komen op de goedkope maaltijden.

Heb zojuist boodschappen gedaan waar ik de hele week goedkoop en
GEZOND van kan eten;

Boerenkool, pak 69 cent, kan ik twee keer van eten
aardappels zal 5 kilo 2 euro kan ik de heel week van koken
zak andijvie; 1 euro kan ik 2 keer van eten
zak uien; 25 cent
zak wortels 69 cent, kan ik wel 4 maaltijden hutspot mee eten.

Eieren 1 euro 10 stuks..
Gehakt 1 eur een half pondje...
Moet ik nog even doorgaan Lachen je kan het zelf zo duur maken als je zelf wilt.
Ook vlees hoeft niet duur te zijn, reclame vlees is drie stukjes voor 2 euro, of neem de afsprijs.

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:38

Tjaaaa.... zo tehoren is het bij jullie goedkoop Hahahahaah. by the way je eet wel erug weinig...
nu moet je voorstellen voor een gezin van 4 a 5 persone ,word het plaatje alweer een stukkie duurder.......

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:16

chiqa dat is idd een goedkoop lijstje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:43

Britt19 schreef:
Tjaaaa.... zo tehoren is het bij jullie goedkoop Hahahahaah. by the way je eet wel erug weinig...
nu moet je voorstellen voor een gezin van 4 a 5 persone ,word het plaatje alweer een stukkie duurder.......

Neehoor, gewoon bij de Albert Heijn, zit in elke plaats
En over je tweede opmerking, we hadden het over een menu pér persoon he Knipoog

Btw. de boerenkool had nog goedkoper gekunt, namelijk 30 cent, maar dan heb je geen deelblokjes.
Waar een wil is is een weg, het is namelijk een stuk arbeidsintesiver dan één keer ping en klaar.

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:48

ja maargoed elke dag stampot eten.......
ik heb mijn punt nu zo'n beetje gemaakt.
nl is teduur geworden met de euro.
en de meeste mensen met overgewicht,vreten niet voor de lol.. maar meestal vreten ze de pijn weg!
plus vind ik het idioot want er zijn genoeg slanke mensen die zichzelf ook kapot maken!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 23:30

Britt19 schreef:
ja maargoed elke dag stampot eten.......
ik heb mijn punt nu zo'n beetje gemaakt.
nl is teduur geworden met de euro.
en de meeste mensen met overgewicht,vreten niet voor de lol.. maar meestal vreten ze de pijn weg!
plus vind ik het idioot want er zijn genoeg slanke mensen die zichzelf ook kapot maken!

dat is niet altijd waar.. er zijn namelijk genoeg mensen die zo vreten omdat ze honger hebben.. door veel te eten word je maag ook steeds groter.. en doordat die groter word, gaan mensen meer eten omdat ze anders niet het volzadigde gevoel hebben... dus het gevoel hebben dat ze vol zitten

en daarbij.. als mensen wel vreten omdat ze problemen hebben, zijn er altijd nog genoeg hulpmiddelen (zoals therapie) om daar mee te kunnen leren leven of vanaf te komen

en je hoeft echt niet elke dag stamppot te eten om goedkoop te kunnen eten.. je moet alleen een beetje creatief zijn met eten Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 08:22

dat is wel makkelijk gesteld.
eten is vaak ook een uitvlucht voor problemen.
die mensen eten dan inderdaad de 'pijn' weg.
zo makkelijk ga je daarmee niet in therapie.
ik ben wel van mening dat je het iig wel moet proberen.

nee stamppot hoeft niet elke dag,je kan het ook invriezen en dan later nog eens eten.