Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikki__ schreef:Dat snap ik ook wel
Maar als jij even dr voor had gelezen, had je gezien dat het een opmerking was die ging over een ander bericht.
Die ging namelijk over agressie naar mensen en honden. Zij vind dat een voorval met een kind anders zou zijn dan met een volwassen.
Ik zie het verschil niet tussen een volwassen die tussen 2 honden komt, waarbij hij gebeten wordt. En een kind die naast mams staat die 2 honden uit elkaar haald, waadoor ze gebetenwordt.
Jij wel?
meissielief schreef:Nikki__ schreef:[Dat snap ik ook wel
Maar als jij even dr voor had gelezen, had je gezien dat het een opmerking was die ging over een ander bericht.
Die ging namelijk over agressie naar mensen en honden. Zij vind dat een voorval met een kind anders zou zijn dan met een volwassen.
Ik zie het verschil niet tussen een volwassen die tussen 2 honden komt, waarbij hij gebeten wordt. En een kind die naast mams staat die 2 honden uit elkaar haald, waadoor ze gebetenwordt.
Jij wel?
Ik denk niet dat een moeder 2 honden uitelkaar kan halen als haar kind naast haar staat , die zal eerst zorgen dat het kind uit de buurt is.
Nikki__ schreef:Bij teven die echt vechten, stoppen ze zelde![]()
Maar zoals jij dus ook aankaart, slaat het nergens op dat de honden dus om een rangorde probleem een gevecht zouden zijn begonnen.
Lante schreef:En als haar kind aangevallen wordt, dan moet ze er maar niet tussen komen want dan is het logisch dat je gebeten wordt?
Lante schreef:En als haar kind aangevallen wordt, dan moet ze er maar niet tussen komen want dan is het logisch dat je gebeten wordt?
LimaMambo schreef:als je tussen 2 vechtende honden springt, ben je al dom bezig.. en kan je verwachten dat je bijtwonden krijgt...
Welshcobfan schreef:Voor de mensen die de actie van de blinde dom vinden: werk eens een tijd met je blinde medemens en je zal versteld staan.
Die mensen kunnen ontzettend veel zelfstandig, maar 1 ding niet: zien.
Zij zien de situatie niet. Dus als zij hun hond horen piepen denken ze: help hij is in gevaar, ik moet hem redden want ik kan niet zonder hem. Zij zien niet dat die hond in gevecht is met een andere hond.... en gaan er gewoon tussen staan met alle gevolgen van dien.
Als een ziende persoon er tussen was gekomen had ik ook wel gezegd: dat is niet het slimste wat je kunt doen, maar die blinde hád gewoon geen keuze. zonder hond was hij verloren.
slimmerik schreef:Jongens, laat Lima's en andere anti geleidehonden posters-opvattingen voor wat ze zijn. Persoonlijke ideën. Gewoon in hun waarde laten en respecteren.
Direct gaat het topic dicht. En dat kan van de goedbedoelde posters toch niet de bedoeling zijn.
Poohbeer schreef:Nikki__ schreef:Bij teven die echt vechten, stoppen ze zelde![]()
Maar zoals jij dus ook aankaart, slaat het nergens op dat de honden dus om een rangorde probleem een gevecht zouden zijn begonnen.
Bij teven heb je idd gelijk. Vrouwen he
Bij 2 honden die elkaar niet kennen is een rangorde gevecht juist veel logischer als er 1 niet geheel sociaal is of de signalen van de andere hond niet goed kan interpreteren.
Poohbeer schreef:Nikki__ schreef:Bij teven die echt vechten, stoppen ze zelde![]()
Nadya schreef:LimaMambo schreef:als je tussen 2 vechtende honden springt, ben je al dom bezig.. en kan je verwachten dat je bijtwonden krijgt...
Ik kan me heel goed voorstellen dat deze man zijn hond wilde redden, als niemand anders in greep. Dat jij dat blijkbaar niet kan, zegt wel veel over hoe jij als persoon denkt.![]()
En dat is een gedachtengang waar ik persoonlijk niet zoveel mee heb. Bevestigt idd wel een beetje mijn idee over bepaalde hondeneigenaren (*duikt weg*).
Nikki__ schreef:Het lijkt mij dat er op een neutraal gebied geen dreiging is met rangorde, angezien die daar niet voorkomt. Dan is het eerder een soort showen en laten zien dat je er bent, dan dat het echt op en gevecht uit zou draaien.
meissielief schreef:Lante schreef:En als haar kind aangevallen wordt, dan moet ze er maar niet tussen komen want dan is het logisch dat je gebeten wordt?
Jou opmerkingen zijn soms echt krom, dit is echt zeer offtopic en ik negeer het verder
slimmerik schreef:De blindegeleidehond is een reu.
Nikki__ schreef:We hebben het over respectloos tegenover mensen emt een handicap. Mensen met staffeigenaren hebben geen handicap en zie ik hier dus geen vorm van respectloosheid van slimmerik dr kant.
Voel je toch niet steeds zo aangevallen.
Welshcobfan schreef:Voor de mensen die de actie van de blinde dom vinden: werk eens een tijd met je blinde medemens en je zal versteld staan.
Die mensen kunnen ontzettend veel zelfstandig, maar 1 ding niet: zien.
Zij zien de situatie niet. Dus als zij hun hond horen piepen denken ze: help hij is in gevaar, ik moet hem redden want ik kan niet zonder hem. Zij zien niet dat die hond in gevecht is met een andere hond.... en gaan er gewoon tussen staan met alle gevolgen van dien.
Als een ziende persoon er tussen was gekomen had ik ook wel gezegd: dat is niet het slimste wat je kunt doen, maar die blinde hád gewoon geen keuze. zonder hond was hij verloren.
Citaat:Bij teven heb je idd gelijk. Vrouwen he
quote]
Dat is in deze topic heel duidelijk..
Lante schreef:Come on smurfie, en dan het risico nemen dat het weer gebeurd? Slecht plan.
Ik ben met je eens aan dat de baas van de staff hoofd schuldige is, maar die mag je niet afmeken hier in nederland (gelukkig).
LimaMambo schreef:als je tussen 2 vechtende honden springt, ben je al dom bezig.. en kan je verwachten dat je bijtwonden krijgt...