Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:22

Voor de mensen die de actie van de blinde dom vinden: werk eens een tijd met je blinde medemens en je zal versteld staan.
Die mensen kunnen ontzettend veel zelfstandig, maar 1 ding niet: zien.
Zij zien de situatie niet. Dus als zij hun hond horen piepen denken ze: help hij is in gevaar, ik moet hem redden want ik kan niet zonder hem. Zij zien niet dat die hond in gevecht is met een andere hond.... en gaan er gewoon tussen staan met alle gevolgen van dien.

Als een ziende persoon er tussen was gekomen had ik ook wel gezegd: dat is niet het slimste wat je kunt doen, maar die blinde hád gewoon geen keuze. zonder hond was hij verloren.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:23

Nikki__ schreef:
Dat snap ik ook wel Knipoog
Maar als jij even dr voor had gelezen, had je gezien dat het een opmerking was die ging over een ander bericht.
Die ging namelijk over agressie naar mensen en honden. Zij vind dat een voorval met een kind anders zou zijn dan met een volwassen.
Ik zie het verschil niet tussen een volwassen die tussen 2 honden komt, waarbij hij gebeten wordt. En een kind die naast mams staat die 2 honden uit elkaar haald, waadoor ze gebetenwordt.
Jij wel?

Eigenlijk wel. In het geval er iemand tussen springt is het soort in the heat of the moment en geen gerichte agressie naar de persoon die er tussen springt.
Als een hond dat kleine kind naast moeder pakt omdat hij niet bij de andere hond komt is het afreageren naar een lager in rang iemand. Je ziet het ook met een hond die op zijn nummer wordt gezet door ranghogere, die zal zich weer afreageren op 1 die lager in rang staat dan hij. Alleen in jouw voorbeeld is helaas een kind daar de dupe van.

smurffie

Sorry, maar die staff innemen en DIRECT afmaken vind ik not done, een hond is zo, zoals de baas hem gebied te zijn Knipoog meeste dieren zijn met een heropvoeding nog een geweldige hond te maken, misschien dat ik eroverheen gelezen heb? maar hoe oud is het dier? (heb de tekst gister gelezen en reageer vandaag.. vandaar..)

Nikki__

meissielief schreef:
Nikki__ schreef:
[Dat snap ik ook wel Knipoog
Maar als jij even dr voor had gelezen, had je gezien dat het een opmerking was die ging over een ander bericht.
Die ging namelijk over agressie naar mensen en honden. Zij vind dat een voorval met een kind anders zou zijn dan met een volwassen.
Ik zie het verschil niet tussen een volwassen die tussen 2 honden komt, waarbij hij gebeten wordt. En een kind die naast mams staat die 2 honden uit elkaar haald, waadoor ze gebetenwordt.
Jij wel?

Ik denk niet dat een moeder 2 honden uitelkaar kan halen als haar kind naast haar staat , die zal eerst zorgen dat het kind uit de buurt is.

Het gebeurt nog vaak zat dat daardoor een kind gebeten wordt. Kinderen zijn op dat moment ook in paniek want hun lieve honddjee heeft auw. Sommige kinderen gaan dan dus bij mama staan en die probeert te handellen. Dit gaat nog geregeld fout hoor

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:24

Je kan hier lang over discusseren, maar feit blijft dat de man van de stafford had moeten ingrijpen en dat het misschien niet slim was van de blinde man om zijn hand er tussen te steken.
Overigs gaan jullie er allemaal van uit dat de stafford al vals was.
Stel dat het echt de eerste keer was dat deze stafford in gevecht was geraakt.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 10-07-08 14:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:24

Nikki__ schreef:
Bij teven die echt vechten, stoppen ze zelde Knipoog

Maar zoals jij dus ook aankaart, slaat het nergens op dat de honden dus om een rangorde probleem een gevecht zouden zijn begonnen.

Bij teven heb je idd gelijk. Vrouwen he Haha!

Bij 2 honden die elkaar niet kennen is een rangorde gevecht juist veel logischer als er 1 niet geheel sociaal is of de signalen van de andere hond niet goed kan interpreteren.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:25

Come on smurfie, en dan het risico nemen dat het weer gebeurd? Slecht plan.
Ik ben met je eens aan dat de baas van de staff hoofd schuldige is, maar die mag je niet afmeken hier in nederland (gelukkig).

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:26

Lante schreef:
En als haar kind aangevallen wordt, dan moet ze er maar niet tussen komen want dan is het logisch dat je gebeten wordt? Haha!

Jij snapt het Clown

Wesco

Lante schreef:
En als haar kind aangevallen wordt, dan moet ze er maar niet tussen komen want dan is het logisch dat je gebeten wordt? Haha!

Jou opmerkingen zijn soms echt krom, dit is echt zeer offtopic en ik negeer het verder

Twiggy2008

LimaMambo schreef:
als je tussen 2 vechtende honden springt, ben je al dom bezig.. en kan je verwachten dat je bijtwonden krijgt...

Ik kan me heel goed voorstellen dat deze man zijn hond wilde redden, als niemand anders in greep. Dat jij dat blijkbaar niet kan, zegt wel veel over hoe jij als persoon denkt. Knipoog
En dat is een gedachtengang waar ik persoonlijk niet zoveel mee heb. Bevestigt idd wel een beetje mijn idee over bepaalde hondeneigenaren (*duikt weg*). Knipoog

Poohbeer

Welshcobfan schreef:
Voor de mensen die de actie van de blinde dom vinden: werk eens een tijd met je blinde medemens en je zal versteld staan.
Zij zien de situatie niet. Dus als zij hun hond horen piepen denken ze: help hij is in gevaar, ik moet hem redden want ik kan niet zonder hem. Zij zien niet dat die hond in gevecht is met een andere hond.... en gaan er gewoon tussen staan met alle gevolgen van dien.

Als een ziende persoon er tussen was gekomen had ik ook wel gezegd: dat is niet het slimste wat je kunt doen, maar die blinde hád gewoon geen keuze. zonder hond was hij verloren.

Geheel met je eens. In dit geval ertussen springen omdat je het niet kan zien en je hond hoort piepen, heel veel mensen die wel zien springen er ook tussen, gewoon omdat het voor de gemiddelde ziende mens ook al moeilijk zat is een dergelijke situatie goed in te schatten.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:27

slimmerik schreef:
Jongens, laat Lima's en andere anti geleidehonden posters-opvattingen voor wat ze zijn. Persoonlijke ideën. Gewoon in hun waarde laten en respecteren.

Direct gaat het topic dicht. En dat kan van de goedbedoelde posters toch niet de bedoeling zijn.

Ben het helemaal met je eens!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:27

Poohbeer schreef:
Nikki__ schreef:

Maar zoals jij dus ook aankaart, slaat het nergens op dat de honden dus om een rangorde probleem een gevecht zouden zijn begonnen.

Bij 2 honden die elkaar niet kennen is een rangorde gevecht juist veel logischer als er 1 niet geheel sociaal is of de signalen van de andere hond niet goed kan interpreteren.

Het lijkt mij dat er op een neutraal gebied geen dreiging is met rangorde, angezien die daar niet voorkomt. Dan is het eerder een soort showen en laten zien dat je er bent, dan dat het echt op en gevecht uit zou draaien.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:28

Poohbeer schreef:
Nikki__ schreef:

quote]

Dat is in deze topic heel duidelijk.. Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 14:29

De blindegeleidehond is een reu.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:29

Nadya schreef:
LimaMambo schreef:
als je tussen 2 vechtende honden springt, ben je al dom bezig.. en kan je verwachten dat je bijtwonden krijgt...

Ik kan me heel goed voorstellen dat deze man zijn hond wilde redden, als niemand anders in greep. Dat jij dat blijkbaar niet kan, zegt wel veel over hoe jij als persoon denkt. Knipoog
En dat is een gedachtengang waar ik persoonlijk niet zoveel mee heb. Bevestigt idd wel een beetje mijn idee over bepaalde hondeneigenaren (*duikt weg*). Knipoog

mensen weten gewoon niet hoe ze moeten reageren als honden vechten
en ik vind dat best kwalijk eigenlijk want zoiets moet je wel weten als honden bezitter VIND IK
de meesten mensen gaan lopen gillen en krijsen en trekken aan de honden, waardoor honden juist meer opgejut raken

en ik bedoel die opmerking in het algemeen, niet alleen voor die blinde man

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:29

Nikki__ schreef:
Het lijkt mij dat er op een neutraal gebied geen dreiging is met rangorde, angezien die daar niet voorkomt. Dan is het eerder een soort showen en laten zien dat je er bent, dan dat het echt op en gevecht uit zou draaien.

Tenzij tenminste 1 van beide honden niet geheel sociaal is op hondengebied.
Naar aanleiding van het bericht zou je dat aan kunnen nemen, maar dat vind ik te ver gaan omdat ik het niet gezien heb.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:30

meissielief schreef:
Lante schreef:

Jou opmerkingen zijn soms echt krom, dit is echt zeer offtopic en ik negeer het verder

Goh wat raar, dat vind ik dus van jouw opmerkingen!! (en ik ben niet de enige geloof ik) Knipoog

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:30

slimmerik schreef:
De blindegeleidehond is een reu.

waar heeft dat nu wat mee te maken?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:31

Nikki__ schreef:
We hebben het over respectloos tegenover mensen emt een handicap. Mensen met staffeigenaren hebben geen handicap en zie ik hier dus geen vorm van respectloosheid van slimmerik dr kant.
Voel je toch niet steeds zo aangevallen.

Ik zie wel degelijk een vorm van respectloosheid bij slimmerk. Ik vind haar ronduit brutaal en arrogant. Ipv te reageren op opmerkingen gaat ze mensen lopen beledigen. En dan natuurlijk op open deuren:
- Hoe makkelijk is het om staff-eigenaren van subjactieviteit te beschuldigen. terwijl zij alles behalve objectief is. Iemand die een dergelijke onderschift heeft neem ik al niet meer serieus want ze maakt alles zwart/wit.
- en mensen die niet zeggen "dood aan de amstaff" zijn gelijk anti-hulphond en geven de blinde de schuld!

Ik zie hier weinig mensen echt zeggen dat het de schuld van de hulphond is en de blinde man. Men probeert enkel dat mensen kritischer naar dergelijke berichten kijken. En niet gelijk met de grote menigte mee gaan roepen.

Ja, er stonden omstander om de honden heen volgens het bericht. Maar nergens staat dat deze het verhaal van de blinde man bevestigen! Voor hetzelfde geldt was het gewoon een dominantiestrijd en ja, ook om dominantie kan worden gevochten.
Het begint altijd met patsen... pas daarna gaat het over in vechten. Meestal is het alleen luchthappen... met meestal enkel een kleine kras als verwondingen... de lab heeft ook alleen maar een kapot oor.

De blinde man probeerde de amstaff van zijn hond af te trekken (staat in het bericht) het kan dus goed zijn dat deze hond zich aangevallen voelde door de man. En nee, dat een hond over de andere heen staat wil niet zeggen dat hij hem helemaal kapot aan het bijten is.

Wesco

Welshcobfan schreef:

Ik snap waarom de blinde zijn hond wou redden en het getuigd ook wel van moed als je niks kan zien en dan je hand ertussen doet, maar ik blijft het ook dom vinden.
Er zijn maar weinig mensen die echt handelen als er hoden vechten, de meeste raken in paniek.

Nikki__

Citaat:
quote]

Dat is in deze topic heel duidelijk.. Knipoog

Dat was een reactie op een opmerking die even niet over het onderwerp ging (waar het hele topic al bijna niet meer over gaat)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:32

Lante schreef:
Come on smurfie, en dan het risico nemen dat het weer gebeurd? Slecht plan.
Ik ben met je eens aan dat de baas van de staff hoofd schuldige is, maar die mag je niet afmeken hier in nederland (gelukkig).

Dus een onschuldig dier moet lijden onder het onverantwoorde gedrag van zijn baas Knipoog een gevangende hier in nederland krijg toch ook geen doodstraf? ofwel : wij mensen voelen ons echt zoveel beter dan dieren, dier mag je wel afmaken, terwijl het zijn schuld niet is.. maar iemnd die 7 mensen met opzet vermoord krijgt hoogstends levenslang Lachen!

Anoeska

LimaMambo schreef:

Dus eigenlijk vind jij hetzelfde als die eigenaar van die staff. Verwondingen zijn gewoon de blinde man z'n eigen schuld, had hij er maar niet tussen moeten springen.

Bijzonder hoe mensen zaken kunnen verdaaien tot ze in hun eigen straatje passen. Frusty

vuurneon

Overigens zijn blinde geleidehonden ook niet altijd schatjes hoor Haha! Mensen denken dat vaak, maar het zijn en blijven dieren.
(ik zie zo nog 'mijn' blinde man totaal de verkeerde kant oplopen omdat zijn hond achter een poes aanliep en hij dat natuurlijk niet zag Nagelbijten / Gniffelen)