Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:53

Lot1987 schreef:
Arthurvos schreef:
Lees net dat ze wel een abortus mag ondergaan! Gelukkig maar.

Ik hoor het net op de radio.
Een speciale commissie heeft besloten dat het wel mag nadat de ouders gedreigd
hadden om naar engeland te gaan voor de abortus.

Wel fijn voor het meisje!

ja dat hoorde ik ook!

idd fijn voor het meisje, anders loop je daar met een kind op je 11e..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:02

Diablo schreef:
xDramaQueen schreef:
ik zit hier al vanaf het begin shadow0, en heb gezegd ik ben voor abortus, maar wel met een bepaalde tijd, dit is te ver, veel te ver. en net zoals goeroe al zei, hoe wist meneer dat ze naar de dokter ging, dat ze zwanger was? hoe istie nou opeens op de vlucht, beetje raar allemaal.

Wat ik al eerder zei, misschien ging ze wel gewoon naar de dokter (ze bleek dus ziek te zijn) en zag oomlief de bui al hangen, ik vind dat niet zo raar hoor.

Het kan wel, maar ik blijf het toch een klein beetje raar vinden. Toen die oom haar 5 maanden geleden verkrachtte verwachtte hij blijkbaar niet dat het meisje al zwanger kon raken want anders is hij wel echt superdom. Nu, al die maanden later dus, krijgt dat meisje buikpijn en dan ineens denkt hij wel aan zwangerschap? Tenzij hij dit meisje vaker misbruikte denk ik toch dat hij is getipt. We zullen er niet achter komen waarschijnlijk.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:07

Stef_Winston schreef:
tss, wat een onzin zeg! Zit een meisje van 11 straks met een kind! en ze moet zelf ook nog naar school enzo.. dan heeft dat kind toch ook geen leven meer..

Das waar.
Het kind heeft geen leven meer....

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:10

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:11

detour schreef:
Vind je nogal overtuigt van jezelf goeroe, en het lijkt me niet overbodig dat je eens met slachtoffers gaat praten, (kan misschien vanuit je studierichting, stage etc?)
Dat geeft je inzicht in de praktijk. Als volwassen vrouwen het al zo zwaar vinden, hoe zit het dan met een kind van 11?...
Kennelijk zegt mijn werkervaring je op dat gebied ook niet veel. Jammer. Knipoog

Ja, ik vind dat blaten. Ik discussieer nl niet, ik ben heel stellig en niet om te buigen, tot irritatie van jou. Je artikel vind ik trouwens wel goed gevonden, hoor. Knipoog

Net als het heen en weer geklep met zoveel zgn genuanceerde opmerkingen, wetenschapelijk onderlegd geblaat mbt asielzoekers die in Nl maar wachten tot ze horen wat er met hen gebeurt. Het zijn nl mensen, geen wiskundesommen die opgelost dienen te worden. De mensen zitten hutjemutje, er zijn steeds meer mensen depressief en steeds meer jongeren plegen zelfmoord, zien geen toekomst meer... Ach gut Zitten ze jaren te wachten tot ze procedure oplossing biedt.. Ach gut
Mag jij me in dergelijke schrijnende gevallen (net als deze) uitleggen wat de toegevoegde waarde is van discussieren. Clown
Dit lieve kind heeft daar nu geen boodschap aan.
Soms moet er gewoon gehandeld worden.(Geldt trouwens ook voor verpleeghuizen waar mensen amper worden gedoucht, samen zitten op een paar vierkante meters, jonge pubers in de bak zitten bij gebrek aan een plek waar ze opgevangen kunnen worden en goed behandeld (kinderen waarvan metn inschat dat ze zichzelf schade kunnen berokkenen en 24/7 toezicht nodig hebben...
leve de politiek!

Kunnen we heen en weer filosoferen. Intussen tikt de tijd voor deze arme mensen gewoon door. Verdrietig

Jij wilt doordachte argumenten aanvoeren, ik zie ze niet. Ik redeneer vanuit mijn gevoel en wat ik op mijn werk heb gezien en mee gemaakt.
MIsschien l*llen we wel compleet langs elkaar heen. Bloos

Tsjongejonge...over blaten gesproken.
Sorry hoor, maar je haalt hier allemaal dingen aan die helemaal niet relevant zijn.
Graag to the point blijven.
En nog iets: jij werkt toch met autisten en niet met verkrachtings- en incest slachtoffers?

Vind dat Goeroe haar antwoorden heel goed beargumenteerd en ben het roerend met haar eens.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:12

kitty_gomez schreef:
ik denk dat haar leven zoiezo op zijn kop is gezet.

Ja en dat is verschrikkelijk.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:12

kitty_gomez schreef:
ik denk dat haar leven zoiezo op zijn kop is gezet.

dit kind is echt geen kind meer!! het heeft geen kind kunnen zijn en zal het ook niet meer worden!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:13

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:14

Shadow0 schreef:
Dramaqueen, heb je de rest van het topic gelezen? Want misschien dat als je dat doet, je begrijpt dat er hier twee dingen meespelen, van de ene kant het meisje van elf en haar belangen, en van de andere kant het ongeboren kindje. Je kunt niet zonder meer 1 partij eruit schrappen.
Dat kan niet door alleen maar naar het meisje van 11 te kijken en je helemaal niks aan te trekken van het ongeboren kind. Maar je kunt ook niet zomaar zeggen dat het ongeboren kind gewoon geboren moet worden en dat het meisje van 11 dus niks in te brengen heeft. Daarom is het ook zo'n moeilijk probleem Lachen

(Ik vind het dan ook erg jammer dat sommige reacties in dit topic heel erg dogmatisch overkomen: maar 1 principe telt en de rest doet niet ter zake. Hoewel je zowel voor als tegen abortus kunt zijn, is het niet een 'simpel' geval waarin 'natuurlijk' het een of 'natuurlijk' het andere moet gebeuren.)

Er wordt teveel voorbij gegaan aan het mentale en emotionele welzijn van het meisje van 11, wat nog een kind is.
Diegenen die pretenderen genuanceerder te zijn zijn vast de mensen die wat minder levenservaring hebben en wat jonger zijn. Niet rot of aanvallend bedoeld, hoor, maar ik denk gewoon dat dat zo is..

Goeroe, klopt, je kent me niet, maar als je echt geinteresseerd bent pb ik je wat info, hoor, geen probleem. Heb o.a. in de psychiatrie gewerkt...En het is schrijnend wat mensen elkaar aandoen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:15

spettic schreef:
detour schreef:
Vind je nogal overtuigt van jezelf goeroe, en het lijkt me niet overbodig dat je eens met slachtoffers gaat praten, (kan misschien vanuit je studierichting, stage etc?)
Dat geeft je inzicht in de praktijk. Als volwassen vrouwen het al zo zwaar vinden, hoe zit het dan met een kind van 11?...
Kennelijk zegt mijn werkervaring je op dat gebied ook niet veel. Jammer. Knipoog

Ja, ik vind dat blaten. Ik discussieer nl niet, ik ben heel stellig en niet om te buigen, tot irritatie van jou. Je artikel vind ik trouwens wel goed gevonden, hoor. Knipoog

Net als het heen en weer geklep met zoveel zgn genuanceerde opmerkingen, wetenschapelijk onderlegd geblaat mbt asielzoekers die in Nl maar wachten tot ze horen wat er met hen gebeurt. Het zijn nl mensen, geen wiskundesommen die opgelost dienen te worden. De mensen zitten hutjemutje, er zijn steeds meer mensen depressief en steeds meer jongeren plegen zelfmoord, zien geen toekomst meer... Ach gut Zitten ze jaren te wachten tot ze procedure oplossing biedt.. Ach gut
Mag jij me in dergelijke schrijnende gevallen (net als deze) uitleggen wat de toegevoegde waarde is van discussieren. Clown
Soms moet er gewoon gehandeld worden.(Geldt trouwens ook voor verpleeghuizen waar mensen amper worden gedoucht, samen zitten op een paar vierkante meters, jonge pubers in de bak zitten bij gebrek aan een plek waar ze opgevangen kunnen worden en goed behandeld (kinderen waarvan metn inschat dat ze zichzelf schade kunnen berokkenen en 24/7 toezicht nodig hebben...
leve de politiek!

Kunnen we heen en weer filosoferen. Intussen tikt de tijd voor deze arme mensen gewoon door. Verdrietig

Jij wilt doordachte argumenten aanvoeren, ik zie ze niet. Ik redeneer vanuit mijn gevoel en wat ik op mijn werk heb gezien en mee gemaakt.
MIsschien l*llen we wel compleet langs elkaar heen. Bloos

Tsjongejonge...over blaten gesproken.
Sorry hoor, maar je haalt hier allemaal dingen aan die helemaal niet relevant zijn.
Graag to the point blijven.
En nog iets: jij werkt toch met autisten en niet met verkrachtings- en incest slachtoffers?

Vind dat Goeroe haar antwoorden heel goed beargumenteerd en ben het roerend met haar eens.

Lees maar even bovenstaand berichtje, meid, er zijn meer mensen die zorg nodig hebben dan autisten.
Wat is niet to the point en niet relevant? Haal die argumenten dan eens aan, meid, en beargumenteer eens waarom je het onzin vind; trouwens, in hoeverre heb jij mensen met dergelijke problematiek in je beschermde wereld mee gemaakt? is gewoon vraag, hoor. Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:20

Ja maar Detour, denk jij dat het nog wezenlijk uitmaakt? Het kind IS nu al voor haar leven zwaar in de vernieling geholpen, ze is 21 weken zwanger! Ze zal dadelijk echt niet ervanaf komen met 'verdovinkje, zuigcurettage en hup'. Ze zal moeten bevallen van een dood kindje met alles erop en eraan! Buiten dat is ze zwanger geweest, is ze verkracht, heeft ze met deze hele toestand moeten leven.
Natuurlijk maakt het nog verschil of het kindje geboren wordt of niet, of ze het houdt, ter adoptie aanbiedt, of whatever. Maar ik weet niet of dat positief of negatief is...

En nee, ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben ook geen groentje meer Knipoog

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:21

Citaat:
Net als het heen en weer geklep met zoveel zgn genuanceerde opmerkingen, wetenschapelijk onderlegd geblaat mbt asielzoekers die in Nl maar wachten tot ze horen wat er met hen gebeurt. Het zijn nl mensen, geen wiskundesommen die opgelost dienen te worden. De mensen zitten hutjemutje, er zijn steeds meer mensen depressief en steeds meer jongeren plegen zelfmoord, zien geen toekomst meer... Zitten ze jaren te wachten tot ze procedure oplossing biedt..
Mag jij me in dergelijke schrijnende gevallen (net als deze) uitleggen wat de toegevoegde waarde is van discussieren.
leve de politiek!

Detour: dit bedoel ik

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:24

Een bevalling van een dood kindje is net zo zwaar, misschien nog wel zwaarder.
Je hebt evenveel pijn maar nu "lijd" je voor niets....
Maar daar kan ik verder niet over oordelen.
Heb God-zij-dank 4 levende kindjes op de wereld gezet.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:26

kitty_gomez schreef:
Afbeelding

20 weken

Afbeelding
21 weken

met 21 weken vind ik eigelijk dat je geen abortus meer mag plegen, ik dacht dat het meisje pas 12 weken was.

het overleden kindje van voetballer boularouhz was maar 2 weken ouder

Verdrietig
Huilen zo compleet, word er gewoon emotioneel van...
sommige mensen doen zoveel moeite voor een kind (boularouhz oid) en krijgen het niet, en andere vermoorden het gewoon... gooien het weg alsof het een paar sokken is, het kind moet er toch uit, laat het dan adopteren..
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 27-06-08 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:26

detour schreef:
Er wordt teveel voorbij gegaan aan het mentale en emotionele welzijn van het meisje van 11, wat nog een kind is.

Integendeel. Maar jij bent er heel erg van overtuigd dat abortus het beste is voor het welzijn van het meisje van 11. En dat is toch hooguit een 'educated guess'. Helemaal zeker weten doen we dat niet, niemand niet, ook jij niet. Ook een abortus kan traumatisch zijn en ook daar kan psychische schade uit voortkomen. En daarbij is het zeker niet aanvaardbaar als je het ongeboren kind helemaal niet beschouwt. Er is een moment dat een foetus een eigen mensje wordt, en ook recht heeft op leven en niet zomaar kan worden doodgemaakt omdat dat anderen beter uitkomt.

En ook het besef dat een kindje, dat toch al een eind gegroeid is, is geaborteerd kan voor dat meisje later psychische schade opleveren. Dat weet je niet. Sommige mensen kunnen dat goed verwerken, maar anderen hebben het daar erg moeilijk mee. Vooraf is niet met 100% zekerheid te zeggen wat het beste is.

Citaat:
Diegenen die pretenderen genuanceerder te zijn zijn vast de mensen die wat minder levenservaring hebben en wat jonger zijn.

Of misschien die nog wat meer levenservaring hebben en alweer geleerd hebben om het allemaal iets minder zwartwit te bekijken, al zovaak hebben meegemaakt dat ze rotsvaste zekerheden hadden en absolute grenzen, en dan geconfronteerd worden met een situatie die al die zekerheden weer op losse schroeven zet.
Ik weet niet met welke achtergrond iets geschreven wordt, jij? Ik denk wel dat als je niet bereid bent om naar de andere kant te luisteren en er niet over na te denken, en je alle meningen die je niet wilt horen gewoon afdoet als "je hebt geen levenservaring genoeg", dat je dan heel makkelijk verleid kunt worden om je eigen mening te projecteren op de mensen die je moet helpen. Dat is heel kwalijk en kan een groot probleem zijn. Dat wat jij denkt dat het beste is, is dat niet altijd. Als je je niet regelmatig beseft hoe feilbaar je daarin bent als mens... dan kun je mensen daar erg mee schaden.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:27

Shadow0 schreef:
detour schreef:

Integendeel. Maar jij bent er heel erg van overtuigd dat abortus het beste is voor het welzijn van het meisje van 11. En dat is toch hooguit een 'educated guess'. Helemaal zeker weten doen we dat niet, niemand niet, ook jij niet. Ook een abortus kan traumatisch zijn en ook daar kan psychische schade uit voortkomen. En daarbij is het zeker niet aanvaardbaar als je het ongeboren kind helemaal niet beschouwt. Er is een moment dat een foetus een eigen mensje wordt, en ook recht heeft op leven en niet zomaar kan worden doodgemaakt omdat dat anderen beter uitkomt.

En ook het besef dat een kindje, dat toch al een eind gegroeid is, is geaborteerd kan voor dat meisje later psychische schade opleveren. Dat weet je niet. Sommige mensen kunnen dat goed verwerken, maar anderen hebben het daar erg moeilijk mee. Vooraf is niet met 100% zekerheid te zeggen wat het beste is.

Citaat:
Diegenen die pretenderen genuanceerder te zijn zijn vast de mensen die wat minder levenservaring hebben en wat jonger zijn.

Of misschien die nog wat meer levenservaring hebben en alweer geleerd hebben om het allemaal iets minder zwartwit te bekijken, al zovaak hebben meegemaakt dat ze rotsvaste zekerheden hadden en absolute grenzen, en dan geconfronteerd worden met een situatie die al die zekerheden weer op losse schroeven zet.
Ik weet niet met welke achtergrond iets geschreven wordt, jij? Ik denk wel dat als je niet bereid bent om naar de andere kant te luisteren en er niet over na te denken, en je alle meningen die je niet wilt horen gewoon afdoet als "je hebt geen levenservaring genoeg", dat je dan heel makkelijk verleid kunt worden om je eigen mening te projecteren op de mensen die je moet helpen. Dat is heel kwalijk en kan een groot probleem zijn. Dat wat jij denkt dat het beste is, is dat niet altijd. Als je je niet regelmatig beseft hoe feilbaar je daarin bent als mens... dan kun je mensen daar erg mee schaden.

Amen....

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:31

Shadow, heel mooi geschreven..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:38

Ook ik kan me helemaal bij Shadow aansluiten! Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:38

Blue_Eyes schreef:
Ja maar Detour, denk jij dat het nog wezenlijk uitmaakt? Het kind IS nu al voor haar leven zwaar in de vernieling geholpen, ze is 21 weken zwanger! Ze zal dadelijk echt niet ervanaf komen met 'verdovinkje, zuigcurettage en hup'. Ze zal moeten bevallen van een dood kindje met alles erop en eraan! Buiten dat is ze zwanger geweest, is ze verkracht, heeft ze met deze hele toestand moeten leven.
Natuurlijk maakt het nog verschil of het kindje geboren wordt of niet, of ze het houdt, ter adoptie aanbiedt, of whatever. Maar ik weet niet of dat positief of negatief is...

En nee, ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik ben ook geen groentje meer Knipoog

Mijn opmerking mbt leeftijd was niet naar jou gericht hoor! Knipoog
Nee, wat dit jonge arme kind (zelfs nog niet eens puber) nu al mee moet maken is afschuwelijk.DAt haar lichaam al zo lang zwanger kan blijven vind ik bijzonder, misschien is ze lichamelijk vrij rijp maar hoe zit dat psychisch?
Wat als het kindje komt en het herinnert mama steeds aan die gruwelijke daden? het kindje krijgt later te horen als het met levensvragen komt:"Jij bent verwekt via verkrachting en je mama is 11 jaar ouder"..
Dan de moeder. Zij is biologisch moder straks. Maar ze is psychisch nog kind. Moet ze nog verder gestraft worden?!?
Als een aanstaande moeder in levensgevaar verkeert in het ziekenhuis gaat haar leven boven die van haar kindje.
Onderschat echter niet het psychische welzijn van mensen; ook in dit geval zou die bij dit jonge mensje voor haar gekozen moeten worden, neit voor de mogelijkheden van een baby. Bloos
Men zegt hier:"Heeft ze nu niet al genoeg schade opgelopen dan? Alsof je dat weghaalt.."Nee. Precies. Dat is niet haalbaar. Daarom vind ik elke dag extra die ze nog zwanger is eentje teveel.
En de foto's die hier worden geplaatst raken me dan ook totaal niet, ookal zie je vingertjes en teentjes.
Ik vind nl dat er geen verschil is tussen een foetus van 10 of 20 weken. imo Is er altijd sprake van moord. Bloos

Spettic, vind ik het goed dat je beseft dat het idd geen vanzelfsprekendheid is om 4 gezonde kindjes te krijgen, dat kan iets heel moois zijn. Knipoog
Kun je echter mijn argumenten die je vaag vindt cursief maken? Dan weet ik nl waar je op doelt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:48

Integendeel. Maar jij bent er heel erg van overtuigd dat abortus het beste is voor het welzijn van het meisje van 11. En dat is toch hooguit een 'educated guess'.

*** Hoezo educateguess? dat is jouw mening. Knipoog

Helemaal zeker weten doen we dat niet, niemand niet, ook jij niet.

*** Kennelijk stoort het je dat ik hier heel stellig in ben. Ook jij verandert daar niks aan. Knipoog

Ook een abortus kan traumatisch zijn en ook daar kan psychische schade uit voortkomen. En daarbij is het zeker niet aanvaardbaar als je het ongeboren kind helemaal niet beschouwt. Er is een moment dat een foetus een eigen mensje wordt, en ook recht heeft op leven en niet zomaar kan worden doodgemaakt omdat dat anderen beter uitkomt.

**** Welk momentje is dat foetusje volgens jou levensgerechtigd? En mag de mens dat dan wel bepalen? Wie weet dat dan zeker volgens jou?

En ook het besef dat een kindje, dat toch al een eind gegroeid is, is geaborteerd kan voor dat meisje later psychische schade opleveren.

*** Men gaat hier werkelijk totaal voorbij aan de impact van verkrachting, ik ben echt stom verbaasd. Niet rot bedoeld, maar jij bent waarschijnlijk ook nog wat jonger en idealistischer. Ach gut

Dat weet je niet. Sommige mensen kunnen dat goed verwerken, maar anderen hebben het daar erg moeilijk mee. Vooraf is niet met 100% zekerheid te zeggen wat het beste is.

*** Er is niemand die hier zegt dat ze weet wat het meisje voelt. Het is echter handig je eens te verdiepen in verkrachting an sich en de fase van een 11 jarig kind in de ontwikkelinspsychologie.

Citaat:

Of misschien die nog wat meer levenservaring hebben ( dat betwijfel ik tenzeerste, meid, althans, de mensen waar ik op doel; de slachtoffers zijn overall mensen die trouwens nog veel meer hebben mee gemaakt en zij hebben recht van spreken, niet wat random mensen hier op bokt) en alweer geleerd hebben om het allemaal iets minder zwartwit te bekijken,

*** Juist daarom zijn deze mensen zwart wit in hu stelling omdat slachtoffers zich in totale paniek van het leven kunnen beroven, vast lopen, depressief raken etc.

al zovaak hebben meegemaakt dat ze rotsvaste zekerheden hadden en absolute grenzen, en dan geconfronteerd worden met een situatie die al die zekerheden weer op losse schroeven zet.
Ik weet niet met welke achtergrond iets geschreven wordt, jij? Ik denk wel dat als je niet bereid bent om naar de andere kant te luisteren

*** Luisteren betekent niet het er mee eens zjin, Shadow.

en er niet over na te denken, en je alle meningen die je niet wilt horen gewoon afdoet als "je hebt geen levenservaring genoeg",

*** dan heb je verder slecht gelezen.

dat je dan heel makkelijk verleid kunt worden om je eigen mening te projecteren op de mensen die je moet helpen. Dat is heel kwalijk en kan een groot probleem zijn.

*** dat zouden jullie meningen minstens net zo goed kunnen zijn als de mijne, schadelijk. Je kunt hier werkelijk breed over l*llen maar komt het lieve kind daar mee verder?
laat het me maar weten als het zo is. Knipoog

Dat wat jij denkt dat het beste is, is dat niet altijd.

** ja, ik denk dat totdat het tegendeel bji dit meisje bewezen is.

Als je je niet regelmatig beseft hoe feilbaar je daarin bent als mens... dan kun je mensen daar erg mee schaden.[/quote]
Amen....[/quote]

** Soms is het heerlijk om ergens heel stevig in te staan, hoor! En als mensen door een stellige mening waarbij ik denk aan de toekomst van dit meisje beschadigd raken (dat vind ik dan weer een erg ongenuanceerde en vrij arrogante uitspraak van jou) dan is het imo slim dat ze hulp gaan zoeken. want dan gaat het niet goed met ze. Ach gut

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:16

Citaat:
Hoezo educateguess? dat is jouw mening.

Nee, dat is niet mijn mening, dat is het essentiele verschil tussen een feit en een mening. Een FEIT is dat het niet 100% zeker is te voorspellen wat de beste keuze is, alles in aanmerking nemend.
Dat jij wel een mening hebt over wat waarschijnlijk de beste keuze is, is niet in strijd daarmee. Maar meningen zijn anders dan feiten.

detour schreef:
** Soms is het heerlijk om ergens heel stevig in te staan, hoor!

Tuurlijk is dat heerlijk Lachen Zeker zijn van jezelf is veel makkelijker dan twijfelen.

Citaat:
En als mensen door een stellige mening waarbij ik denk aan de toekomst van dit meisje beschadigd raken (dat vind ik dan weer een erg ongenuanceerde en vrij arrogante uitspraak van jou) dan is het imo slim dat ze hulp gaan zoeken. want dan gaat het niet goed met ze. Ach gut

Deze zin snap ik niet helemaal?

Maar wat ikzelf heel belangrijk is dat je altijd met in elk geval TWEE toekomsten te maken hebt. Zowel van het meisje als van het baby'tje.

Maar over mijn al dan niet aanwezige kennis van de ontwikkelingspsychologie: jij weet niet wat ik daarvan wel en niet weet, dus het is niet zo handig om daar aannames over te doen. Ik ben erg benieuwd naar welke principes jij verwijst, en naar welke onderzoeken?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:26

Shadow0 schreef:
Citaat:
Hoezo educateguess? dat is jouw mening.

Nee, dat is niet mijn mening, dat is het essentiele verschil tussen een feit en een mening. Een FEIT is dat het niet 100% zeker is te voorspellen wat de beste keuze is, alles in aanmerking nemend.
Dat jij wel een mening hebt over wat waarschijnlijk de beste keuze is, is niet in strijd daarmee. Maar meningen zijn anders dan feiten.

-- Dat klopt, het is idd mijn mening. en daar sta ik feitelijk achter. Knipoog

detour schreef:
** Soms is het heerlijk om ergens heel stevig in te staan, hoor!

Tuurlijk is dat heerlijk Lachen Zeker zijn van jezelf is veel makkelijker dan twijfelen.

** dat dacht jij! Misschien geldt dat voor jou want jij straalt dat vaak uit in je reacties. Maar zoals ik hier in sta sta ik niet altijd zo rechtlijnig, hoor. Ach gut Vind jouw conclusie dan ook erg kort door de bocht en niet op feiten gebaseerd. Knipoog

Citaat:
En als mensen door een stellige mening waarbij ik denk aan de toekomst van dit meisje beschadigd raken (dat vind ik dan weer een erg ongenuanceerde en vrij arrogante uitspraak van jou) dan is het imo slim dat ze hulp gaan zoeken. want dan gaat het niet goed met ze. Ach gut

Deze zin snap ik niet helemaal?

-- pb me gerust wat je niet snapt. Je neemt zelfs de woorden (vind dat nogal een uitsprsaak) dat ik met mijn uitsrpaken mensen zou kunnen schaden, toch?.. Nou, daar zit een zelfovertuiging achter waar ik echt van op kijk. Als dat zo zou zijn zouden ze echt al heel labiel in hun vel zitten.
kaart jij maar aan wat mijn reacties voor feitelijke schade zouden kunnen aanrichten.

Maar wat ikzelf heel belangrijk is dat je altijd met in elk geval TWEE toekomsten te maken hebt. Zowel van het meisje als van het baby'tje.

-- dat vind jij. Ik vind dat de moeder meer recht heeft op een emotioneel welvarend leven dan het bestaan van een kind. Ben dan ook blij dat in NL het leven van een moeder voor het leven van haar kindje gaat als mama 's leven in gevaar dreigt ze zijn (fysiek in dit geval).

Maar over mijn al dan niet aanwezige kennis van de ontwikkelingspsychologie: jij weet niet wat ik daarvan wel en niet weet, dus het is niet zo handig om daar aannames over te doen. Ik ben erg benieuwd naar welke principes jij verwijst, en naar welke onderzoeken?

-- Als jij niks los laat, zie ik niet in waarom ik dingen moet gaan aan drage. Dat ik echter in de psychiatrie heb gewerkt en door het werk vanmijn pa helaas enorm veel bschadigde mensen om me heen heb gezien, ljikt hier ook niet te worden aan genomen. Ik word angevallen op mijn stelligheid, probeer echter de intentie er achter te lezen, misschien dat je dan zelf wat milder wordt.

Ik heb verder echt niks toe te voegen want een welles nietes discussie lijkt me vrij zinloos. Ik begrijp prima dat jij en anderen anders denken en dat is je goedrecht. Probeer echter te aanvaarden dat ik er anders in sta en dat jouw mening het niet anders maakt.
Dat ik er echter verbaasd over zal blijven, daar zal ik dan maar mee moeten leren leven, toch???
Succes verder hier en wie weet, komen er nog andere interessante invalshoeken bij; laten we vooral hopen dat het meisje zo goed als mogelijk begeleid gaat worden, ik neem er eentje op haar toekomst. Ach gut

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:39

Detour:
Citaat:
Daarom vind ik elke dag extra die ze nog zwanger is eentje teveel.
En de foto's die hier worden geplaatst raken me dan ook totaal niet, ookal zie je vingertjes en teentjes.

Ik vind dit echt een heel gevoeloze opmerkingdenk dat dat komt omdat jezelf geen kinderen hebt.
Je ziet op de foto dat het een compleet kindje is.
Een klein mensje.
Met mensenrechten.
abortus is schending van de mensenrechten
Idd een abortus met 10 weken of met 20 weken is beide moord ( in mijn ogen)
Ookal is dit kindje op een afschuwelijke manier verwekt, het heeft nog wel recht op leven.
Ik denk dat je met bovenstaande opmerking toch verkeerd zit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:45

detour schreef:
-- Als jij niks los laat, zie ik niet in waarom ik dingen moet gaan aan drage. Dat ik echter in de psychiatrie heb gewerkt en door het werk vanmijn pa helaas enorm veel bschadigde mensen om me heen heb gezien, ljikt hier ook niet te worden aan genomen.

Ik geloof dat zeker wel hoor, ik weet niet of anderen dat niet doen, maar ik betwijfel niet dat jij in de psychiatrie hebt gewerkt, en ook zeer veel beschadigde mensen hebt gezien. Maar zelfs dan ben jij nog maar 1 persoon, met een beperkte leeftijd, die maar een beperkt aantal gevallen kan mee hebben gemaakt. Het maakt je niet immuun voor te snelle conclusies, het over het hoofd zien van de andere kant van het verhaal.

En dat is wat ik mis in jouw reacties. Niet je conclusie of je mening is waar ik moeite mee heb - als ik echt een keuze zou moeten maken zou ook ik waarschijnlijk voor de abortus kiezen. Maar: jij reageert op een manier waarbij je helemaal geen aandacht lijkt te hebben voor de andere kant. Ik wil jou niet overtuigen, maar ik wil wel dat mensen die meelezen beseffen dat er veel verschillende kanten aan zo'n beslissing zitten, en dat het in elk geval NIET zo is dat het een simpel antwoord is, of dat het leven van de baby er helemaal niets toe doet. En ook denk ik dat iedereen die meeleest zich moet realiseren dat het wel jouw mening is dat een abortus voor dit meisje het beste is, en dat die echt niet zomaar uit de lucht komt vallen, maar dat het toch geen absoluut feit is.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:47

dat t je niets doet... pfff