Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
se7entje schreef:Dat vind ik er inderdaad een beetje vreemd aan.
Er had nou wel ergens een andere reactie op moeten zijn geweest lijkt mij.
se7entje schreef:Maar dat lijkt mij nou weer een goed argument om niet bij de politie te gaan, als je boetes gaat innen of voor andere reden bij mensen thuis komt kan je verwachten dat er honden zijn.
Lijkt me een beetje moeilijk optreden als je broek vol zit.
kaill87 schreef:ben het met je eens se7entje; vraag me ook af of de agent in kwestie een verklaring oid af moet leggen ergens ( of ik heb daar overheen gelezen ).
Volgens mij als een agent op een persoon schiet gaan ze toch ook eerst uitzoeken of dat wel mocht.. Ik begreep namelijk altijd dat agenten nooit zomaar mochten schieten en bekant eerst toestemming aan een hogere pief moesten vragen voordat ze hun pistool mochten trekken..
Als ik terugdenk aan een buitenlandse jongen die een agent neerstak op het bureau en vervolgens werd neergeschoten ( tijd terug in het nieuws geweest ) en wat voor rellen daarvan kwamen..
se7entje schreef:Je kan toch verwachten als je bij de politie gaat dat je met honden te maken krijgt, op straat, bij mensen thuis.
Dan lijkt mij dat je er niet bang voor moet zijn, dat je niet van honden houdt maakt niet uit maar je moet niet gelijk naar je pistool willen grijpen als je een hond ziet, ik bedoel dan dat als de agent geschoten heeft omdat ie bang was.
se7entje schreef:Klara, jij hebt het over een man met een mes, dat is heel wat anders dan een hond op nog geen kniehoogte, verschil is er dus weldegelijk en nivo verschil van gevaar ook.
@ slimmerik, schieten is schieten, zij hebben hun wapen gebruikt omdat er vanuit gegaan wordt dat ze er verantwoordelijk mee omgaan, dus moeten ze dat verantwoorden in mijn ogen, dat dat binnenshuis blijft kan ik me wel iets bij voorstellen maar ik vindt wel dat ze zich moeten verklaren bij de eigenaren.
En jij zegt dat wij de honden teveel verdedigen maar jij bekijkt het alleen maar vanuit de kant van de politie, ook een beetje eenzijdig dan hè.
KiWiKo schreef:ben veel genoemdzelfs ouwe koei........ maar Klara is nog niet geweest
![]()
Klara16 schreef:Ik vind een bijtende hond toch wel even gevaarlijk als een man met een mes hoor!
Als ik persoonlijk mag kiezen heb ik liever een kleine schone steekwond van beperkte diepte (verondersteld dat er niks belangrijks geraakt wordt).
Want als een hond het vlees van je been scheurt heb je een ontzettend lelijke wonde die gegarandeerd geinfecteerd raakt en waarmee je nog lang bij de plastisch chirurg zal lopen.
se7entje schreef:KiWiKo schreef:ben veel genoemdzelfs ouwe koei........ maar Klara is nog niet geweest
![]()
Sorry Kiwiko, had te snel gelezen, dacht dat de post van Klara was.
se7entje schreef:Dat dacht ik wel hihi.
Als dat het ergste is wat je in je leven genoemd kan worden dan is er mee te leven hè.