Belgische politie schiet weer hond dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winddancer

Re: Belgische politie schiet weer hond dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:44

Niemand zegt ook dat het een waar en eerlijk bericht is, je hoort het maar van één kant.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:47

Dat vind ik er inderdaad een beetje vreemd aan.
Er had nou wel ergens een andere reactie op moeten zijn geweest lijkt mij.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:50

Waarschijnlijk valt het buiten hun prioriteit, zullen wel ergere zaken hebben waar ze zich mee bezig moeten houden.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:02

Ja ok, maar ik bedoel ook eigenlijk buiten de politie, die mensen zelf of dierenbescherming of mensen uit de buurt.
Ik bedoel, wij kennen ze niet eens, weet niet eens waar het precies ligt, en wij praten er ook nog over.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:44

se7entje schreef:
Dat vind ik er inderdaad een beetje vreemd aan.
Er had nou wel ergens een andere reactie op moeten zijn geweest lijkt mij.

Die is er vanuit de politie ook wel geweest:

Afbeelding

Het is nu gewoon afwachten dus.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 06:50

se7entje schreef:
Maar dat lijkt mij nou weer een goed argument om niet bij de politie te gaan, als je boetes gaat innen of voor andere reden bij mensen thuis komt kan je verwachten dat er honden zijn.
Lijkt me een beetje moeilijk optreden als je broek vol zit. Haha!

dus je magn iet bij de politie werken als je honden maar niks vind............ das een gekke stelling!

de volgende campangne om politiemensen te werven is M/V vanaf 18 zonder angst voor honden........ Haha! Haha! Haha!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:59

Je kan toch verwachten als je bij de politie gaat dat je met honden te maken krijgt, op straat, bij mensen thuis.
Dan lijkt mij dat je er niet bang voor moet zijn, dat je niet van honden houdt maakt niet uit maar je moet niet gelijk naar je pistool willen grijpen als je een hond ziet, ik bedoel dan dat als de agent geschoten heeft omdat ie bang was.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:10

Ik ben niet bang voor honden, maar als een hond bij mij agressief in mijn been hangt en ik kan hem neerschieten, zal ik het nietlaten....... en dan heb ik niet eens angst...... dus ik kan me heel goed voorstellen van iemand die geen hondenmens is dat deze dat ook zal doen

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:14

ben het met je eens se7entje; vraag me ook af of de agent in kwestie een verklaring oid af moet leggen ergens ( of ik heb daar overheen gelezen ).
Volgens mij als een agent op een persoon schiet gaan ze toch ook eerst uitzoeken of dat wel mocht.. Ik begreep namelijk altijd dat agenten nooit zomaar mochten schieten en bekant eerst toestemming aan een hogere pief moesten vragen voordat ze hun pistool mochten trekken..
Als ik terugdenk aan een buitenlandse jongen die een agent neerstak op het bureau en vervolgens werd neergeschoten ( tijd terug in het nieuws geweest ) en wat voor rellen daarvan kwamen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:02

kaill87 schreef:
ben het met je eens se7entje; vraag me ook af of de agent in kwestie een verklaring oid af moet leggen ergens ( of ik heb daar overheen gelezen ).
Volgens mij als een agent op een persoon schiet gaan ze toch ook eerst uitzoeken of dat wel mocht.. Ik begreep namelijk altijd dat agenten nooit zomaar mochten schieten en bekant eerst toestemming aan een hogere pief moesten vragen voordat ze hun pistool mochten trekken..
Als ik terugdenk aan een buitenlandse jongen die een agent neerstak op het bureau en vervolgens werd neergeschoten ( tijd terug in het nieuws geweest ) en wat voor rellen daarvan kwamen..

Tjonge dit is appels met peren vergelijken. Verdiep je eens in het verschil van hond en menszijn.

En over rellen gesproken: ik vind dat jullie er ook wat van kunnen hoor Knipoog En dat allemaal voor zo'n baasje die de hond niet verdiende. De hond is er imo mee gered.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:52

se7entje schreef:
Je kan toch verwachten als je bij de politie gaat dat je met honden te maken krijgt, op straat, bij mensen thuis.
Dan lijkt mij dat je er niet bang voor moet zijn, dat je niet van honden houdt maakt niet uit maar je moet niet gelijk naar je pistool willen grijpen als je een hond ziet, ik bedoel dan dat als de agent geschoten heeft omdat ie bang was.

Een eerste vereiste om als hulpverlener je baan goed te doen is toch dat je je veilig kan voelen. Als je zelf fysiek bedreigd wordt stopt het.

Je moet dus mensen de middelen geven om zich te verdedigen als ze bedreigd worden.

Stel het je eens anders voor: een agent wordt bij een huisbezoek bedreigd door een agressieve man die met een mes zwaait en hem bij zijn kleren vasthoudt. Dat is een situatie met hetzelfde potentieel qua bedreiging van het fysiek welzijn van de agent. Niemand zou het hem kwalijk nemen als hij op die man schiet.
En bij een hond zou het dan niet mogen. Kom nou.

De 'hondenfans' hier gaan wel érg ver in het verdedigen van het duidelijk eenzijdige verhaal van de hondeneigenaar. Hoewel je duidelijk tussen de regels kan lezen dat die man niet zuiver op de graat is.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:07

Klara, jij hebt het over een man met een mes, dat is heel wat anders dan een hond op nog geen kniehoogte, verschil is er dus weldegelijk en nivo verschil van gevaar ook.
@ slimmerik, schieten is schieten, zij hebben hun wapen gebruikt omdat er vanuit gegaan wordt dat ze er verantwoordelijk mee omgaan, dus moeten ze dat verantwoorden in mijn ogen, dat dat binnenshuis blijft kan ik me wel iets bij voorstellen maar ik vindt wel dat ze zich moeten verklaren bij de eigenaren.
En jij zegt dat wij de honden teveel verdedigen maar jij bekijkt het alleen maar vanuit de kant van de politie, ook een beetje eenzijdig dan hè. Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:09

ik vind ze beiden even gevaarlijk.............

als mijn kruising herder bouvier gaat bijten, dan heb je liever een man met met tegenover je

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:09

ik vraag me af. Zien ze het verschil eigenlijk wel tussen een hond en een mens.. en tussen een crimineel en een gewone burger die z'n boete niet heeft betaald... ik vind het al helemaal diep triest dat er 2 kindjes bij waren!!!
belgen.... (nee niet alle...... maar deze wel)
en als die agent bang is voor een hond moet hij dat gewoon eerlijk toegeven en niet schieten... Knipoog

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:29

Klara, een kruising bouvier herder is heel wat anders dan een engelse bull.
Maar inderdaad, voor die kinderen is het misschien wel het ergst, die zullen dat beeld nooit vergeten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 21:31

ben veel genoemd Lachen zelfs ouwe koei........ maar Klara is nog niet geweest Lachen Lachen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 00:33

Heb niet heel het topic door gelezen (jeetje, wat kunnen jullie kletsen:) ), maar als het om een spelende hond zou gaan, valt me toch iets op. Welke hond blijf in hemelsnaam 'spelen' als er met een stoel op z'n kop wordt geramd?
Vraag me dus, net als menig bokker, af wat het werkelijk verhaal is.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 09:09

se7entje schreef:
Klara, jij hebt het over een man met een mes, dat is heel wat anders dan een hond op nog geen kniehoogte, verschil is er dus weldegelijk en nivo verschil van gevaar ook.
@ slimmerik, schieten is schieten, zij hebben hun wapen gebruikt omdat er vanuit gegaan wordt dat ze er verantwoordelijk mee omgaan, dus moeten ze dat verantwoorden in mijn ogen, dat dat binnenshuis blijft kan ik me wel iets bij voorstellen maar ik vindt wel dat ze zich moeten verklaren bij de eigenaren.
En jij zegt dat wij de honden teveel verdedigen maar jij bekijkt het alleen maar vanuit de kant van de politie, ook een beetje eenzijdig dan hè. Knipoog

Ik vind een bijtende hond toch wel even gevaarlijk als een man met een mes hoor!

Als ik persoonlijk mag kiezen heb ik liever een kleine schone steekwond van beperkte diepte (verondersteld dat er niks belangrijks geraakt wordt).
Want als een hond het vlees van je been scheurt heb je een ontzettend lelijke wonde die gegarandeerd geinfecteerd raakt en waarmee je nog lang bij de plastisch chirurg zal lopen.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:50

KiWiKo schreef:
ben veel genoemd Lachen zelfs ouwe koei........ maar Klara is nog niet geweest Lachen Lachen

Sorry Kiwiko, had te snel gelezen, dacht dat de post van Klara was. Bloos

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:56

Klara16 schreef:
Ik vind een bijtende hond toch wel even gevaarlijk als een man met een mes hoor!

Als ik persoonlijk mag kiezen heb ik liever een kleine schone steekwond van beperkte diepte (verondersteld dat er niks belangrijks geraakt wordt).
Want als een hond het vlees van je been scheurt heb je een ontzettend lelijke wonde die gegarandeerd geinfecteerd raakt en waarmee je nog lang bij de plastisch chirurg zal lopen.

Maar een man met een mes kan gelijk in je hart steken, of een ander vitaal orgaan, daar kan een hond niet komen, nou ja, kan wel en dat zou voor mij dan ook reden zijn om hem af te schieten, maar dat was in deze niet het geval, hij had niet eens vast, als het verhaal zou kloppen.
Maar zou hij wel vast hebben in een been vind ik dat nog niet gelijk een reden om hem af te schieten.
Maar het blijft moeilijk, wij waren er niet bij, hebben maar één verhaal en misschien blijkt achteraf wel dat hij was gevallen en de hond had hem bij zijn keel, dat is dan weer heel anders.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:57

se7entje schreef:
KiWiKo schreef:

Sorry Kiwiko, had te snel gelezen, dacht dat de post van Klara was. Bloos

Ik zag er de humor wel van in Haha! Haha!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:00

Dat dacht ik wel hihi.
Als dat het ergste is wat je in je leven genoemd kan worden dan is er mee te leven hè.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 20:13

se7entje schreef:
Dat dacht ik wel hihi.
Als dat het ergste is wat je in je leven genoemd kan worden dan is er mee te leven hè.

Dit zal ik dan maar als een compliment beschouwen Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 21:17

haha vandaag toevallig een artikel gelezen dat chihuahua's en teckels en jack russels toch echt het agressiefs zijn van alle honden rassen Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 21:20

Onze excuses aan alle pittbulls, rottweilers en andere alom gevreesde hondenrassen. Op de nieuwe lijst met te mijden honden moeten eigenlijk de kleine keffertjes bovenaan staan. Want niet alleen maken die het meeste lawaai, ze zijn ook het agressiefst. Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteit van Pennsylvania.

Tekkel
Wetenschappers ondervroegen ruim 6.000 hondeneigenaars en stelden op grond daarvan een hitparade van agressieve honden op, waarop 33 rassen zijn vertegenwoordigd. Onbetwiste koploper is de tekkel of 'worstenhond', want niet minder dan 1 op de 5 exemplaren van dit ras heeft ooit een voorbijganger gebeten of getracht te bijten. Een even groot percentage bindt soms de stijd aan met andere honden en 1 op de 12 heeft zelfs bijtende bewegingen gemaakt naar zijn of haar baasje.

Chihuahua en Jack Russell
De zilveren medaille op de ranglijst ging naar de chihuahua, een nog kleinere hondensoort die ook met grote regelmaat probeert anderen aan te vallen, terwijl de Jack Russell op de derde plaats eindigde.

Bassets, golden retrievers, labradors en greyhounds zijn kennelijk het minst agressief.

Genetisch
Volgens een van de Amerikaanse onderzoekers is het mogelijk dat de kleinere soorten genetisch meer voorbestemd zijn voor agressief gedrag dan grotere honden zoals pittbulls of rottweilers, die je ergens in het midden van de ranglijst terugvindt. Het percentage beten of bijtpogingen ten opzichte van vreemden ligt bij de kleine soorten 20 procent hoger dan het gemiddelde, terwijl de aanvallen op andere honden zelfs 30 procent hoger liggen dan bij de groten. (belga/bdr)