Blue_Eyes schreef:Dat heeft ook weer twee redenen:
- man en vrouw zijn samen vruchtbaar (logisch, hehe, dat zeg je zelf al); je kunt wel zeggen 'ik wil ook geen kinderen', maar uiteindelijk is dat wel het doel van een relatie en van seks, biologisch gezien (voortplanting, het voortbestaan van de soort);
Dus als ik niet wil meedoen aan de hele voorplantingshype, ben ik eigenlijk even slecht bezig dan een homoseksuele of hoe moet ik het lezen? Want dat is eigenlijk het enige doel van seks tussen personen, voorplanting? Een homoseksuele kan niet voor kinderen zorgen, ik wil het ook niet. Dus in feite pas ik nu dus in hetzelfde hokje.
Citaat:
- man en vrouw zijn gelijkwaardig, maar niet gelijk. Ze zijn verschillend en vullen elkaar op de juiste manier aan. Zo zijn we gemaakt; God maakte voor Adam een partner die bij hem paste. Dat was Eva.
En zijn man en man in dezelfde relatie niet gelijkwaardig? Bij 2 mannen(of vrouwen) zie je ook vaak dat de ene persoon meer de vrouwelijke kantjes heeft, de andere meer de mannelijke. Zij vullen elkaar toch ook perfect aan in een relatie?
Daarnaast nog een vraagje, wat ik van de persoon Jezus heb meegekregen is 'slechte regels zijn er om doorbroken te worden.' Ik weet echter niet hoe een echte gelovige hier tegen aan kijkt. Maar ik heb meermaals verhalen gehoord van Jezus die oude wetten aanpast of verwijdert (bv: de oog om oog tand om tand wordt bied uw rechterwang aan als op uw linkerwang is geslaan) omdat ze in praktijk toch niet zo fraai waren. Staat er nu ergens in de bijbel iets in de trant van: "en nu Jezus is geweest liggen alle wetten vast en kan er nooit iets meer veranderd worden, ookal is de maatschappij zo geëvolueerd?" (zie mijn allereerste post hier ook, iets van dat in die tijd voortplanting gewoon nodig was om het menselijk ras te doen overleven en nu niet meer).
Hmm klinkt misschien beetje aanvallend zo, maar kan het even niet anders formuleren sorry (heb weinig tijd om het subtiel neer te zetten
) .
Citaat:
Niet om het een of ander, maar ik wil even melden dat ik dit het mooiste van het Christendom vind
Correct me if I'm wrong, maar ik heb laatst een ander verhaaltje gelezen. Dat ging over dat Adam eerst een andere vrouw had. Maar die vrouw had gelijke rechten als hem en dat botste. Toen had God die vrouw weggehaald, en uit de rib van Adam een nieuwe gemaakt, Eva dus. Eva kwam uit de rib van Adam dus was eigenlijk 'van Adam' en dit zorgde ervoor dat Eva veel onderdaniger was dan de eerste vrouw. Maar een verhaal als dit geeft toch geen "man en vrouw zijn 100% gelijk" weer?