Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lies schreef:Ik zie echt het probleem niet en ik zie al helemaal niet in wat daar respectloos aan zou moeten zijn. Respectloos tegenover wie eigenlijk?
Blue_Eyes schreef:Snoevie, heb jij het topic gelezen? Die mensen zijn heus wel stil om 20.00 uur, sterker, ik denk dat het dan in Staphorst veeeel stiller is dan hier. Ze verplaatsen alleen de plechtigheden zoals kranslegging naar 3 mei.
trustHim schreef:4 mei blijft voor mij ook gewoon 4 mei. mijn broer is geboren op 4 mei en op zijn verjaardag waren we altijd om 8 uur met de hele visite 2 min stil. hihi was alleen wel sneu toen mijnbroer 4 werd en hij aan mijn moeder vroeg waarom bij hem de vlag altijd maar tot halverwege hing.
ik vind het juist goed passen op de zondag, ben ook christen maar heb geen moeite met e.a. aan organisatie. als je het heel sterk stelt werkt de dominee, de ouderlingen en de koster ook op zondag;) en ik durf er wel wat om te wedden dat de staphorsters in hun kerkdienst ook de overledenen wel herdenken
Mananeh schreef:zucht, waar gaat het heen. Weet je wat?? Laten we Kerst dan ook verzetten als het op 'niet handige' dagen valt. Ow, en 'onhandige' geboortedagen (29 februari bijv.) moeten we dan ook maar afschaffen. En heb je op zondag weeen???? Inhouden die hap!!!!! Wacht maar tot maandag.
Maar ze gaan in Nederland WEL akkoord met koopzondagen en een 24-uurs economie![]()
![]()
4 en 5 mei horen op 4 en 5 mei!!!!!!!!!!!!!!
jaantsje schreef:Zelf heb ik de oorlog niet meegemaakt maar mijn ouders wel en mijn collega en vele mensen met haar wel.
Ik ben opgegroeid met de verhalen die in de oorlog speelden.
Als 11 jarig meisje een krans gelegd op de begraafplaats bij de soldaten die hier zijn omgekomen.
Kan je wel vertellen dat dit diepe indruk op mij heeft gemaakt, jongens van 17 en 18 jaar oud.
Later op de mavo een leraar geschiedenis die heel goed kon vertellen wat zich in ons land heeft afgespeeld.
Bij mij blijft 4 mei, 4 mei en zal dit altijd blijven doen,denkent aan die dag dat ik een krans bracht bij het graf van een 17 jarige soldaat uit Amerika. Ver weg van zijn familie die niet even langs kunnen komen. Dit voor de vrede van een ver land.