Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:06

faye schreef:
Als er werkelijk maar een kleine groep gevaarlijk is, waarom schijt de halve wereld dan in zijn broek?

Omdat, die kleine ''gevaarlijke'' groep het meest opvalt en in het nieuws komt! Dus daardoor lijkt het erger dan dat het in werkelijkheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:07

yousra schreef:
faye schreef:
Als er werkelijk maar een kleine groep gevaarlijk is, waarom schijt de halve wereld dan in zijn broek?

Omdat, die kleine ''gevaarlijke'' groep het meest opvalt en in het nieuws komt! Dus daardoor lijkt het erger dan dat het in werkelijkheid is.

Dat is dus onzin. Als onze regeringsleider al 7 kleuren poept dan is dat echt niet omdat de media iets op blaast

MissStynk

Het zijn geen beelden die we niet al lang kende... het is pure realiteit! Alleen de manier waarop deze film nu gebracht word veroorzaakt alleen maar meer haat van beide kanten.

We kunnen het terrorisme niet negeren maar door al deze media ophef maak je het alleen maar erger.
Ik ben geen Wilders aanhanger maar wel van mening dat de kern van het probleem aangepakt dient te worden.

Met dit filmpje geef je de extremisten alleen maar weer "een reden" om over te gaan tot aanslagen e.d. en dit willen we zo graag bestrijden???

Ik ben erg benieuwd hoe de Nederlandse bevolking en de politiek hier verder op gaat reageren?
Laatst bijgewerkt door MissStynk op 27-03-08 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Henry

faye schreef:
Dus is de dreiging reëel!

Dacht het niet!!!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:08

faye schreef:
Dat is dus onzin. Als onze regeringsleider al 7 kleuren poept dan is dat echt niet omdat de media iets op blaast

Dat is helemaal geen onzin...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:08

Henry schreef:
faye schreef:
Dus is de dreiging reëel!

Dacht het niet!!!

Nee? Waarom al die ophef dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:09

faye schreef:
Henry schreef:
Dacht het niet!!!

Nee? Waarom al die ophef dan?

Omdat het sensatie is!!

Anoniem

Voor sensatie hoef je niet bang te zijn om in de trein te stappen toch? Knipoog

vuurneon

Mensen moeten meer in gesprek gaan met anders gelovigen, want dan kom je er achter dat het ook maar gewoon mensen zijn Lachen
Wat ik erg heb gemerkt bij onze moslima stagaires in het bejaardentehuis is hoe respectvol ze zijn tov ouderen Lachen en ook naar ons eigenlijk. Allemaal lieten ze ons wat zien van hun cultuur en wij gingen ook echt in discussie. Dan pas krijg je wederzijds begrip.

Je hebt in elk geloof gekken rondlopen die het geloof gebruiken als excuus om mensen op te blazen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:10

De meiden zijn vaak het probleem ook niet Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:10

faye schreef:
Voor sensatie hoef je niet bang te zijn om in de trein te stappen toch? Knipoog

Er gebeuren idd dingen, maar niet op zo'n grote schaal als de media het doet geloven volgens mij. En ik mag best even het woord aanslag denken als ik in de trein stap, dat heeft hier verder niks mee te maken. Het zit gewoon in je hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:11

En dat snap ik dus niet. Ik denk helemaal niet aan aanslagen, omdat de sop de kool niet waard is Knipoog

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:12

Het zit gewoon in je hoofd? Dus London, Madrid, The Twin Towers, zat ook allemaal in ons hoofd? Nou, lijkt me toch niet voor de nabestaanden.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:12

faye schreef:

Dat kleine groepje heeft al veel schade aangericht... Ik vind het een heel beangstigde gedachte dat er een groep mensen zulke dingen heeft gedaan en in de toekomst waarschijnlijk weer gaan doen. Ik dacht dat 9/11 toch al genoeg zegt... Ben absoluut geen racist, maar vind dit wel eng....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:14

moslim mannen zie je zo weinig in de zorg, maar ja dat is met alle mannen zo Clown Haha!

Ik leef niet met angst, als ik niet meer in een bus of trein zou stappen wat schiet ik daarmee op? De kans is groter dat ik word aangereden door een auto dan dat ik een extremistische moslim voor mijn neus krijg die mij het leven zuur gaat maken.

Anoniem

xx_Horsiex schreef:
Het zit gewoon in je hoofd? Dus London, Madrid, The Twin Towers, zat ook allemaal in ons hoofd? Nou, lijkt me toch niet voor de nabestaanden.

Die snap ik even niet.

Anoniem

Dat groepje is helemaal niet zo klein. Dat zit over de hele wereld, ook in Nederland. Daar kun je heel angstig van worden, of niet.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:15

ik krijg geen flilm of iets te zien. miss is de site over bezet?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:16

In een vorig topic over dit waren er mensen die er mee eens waren dat ze wilders zouden neerschieten, zulke mensen zijn dus het grootste probleem en eigenlijk de voedingsbodem voor zulke dingen. Vaak de grootste roepers zorgen voor de grootste problemen, want zij halen aan dat er een bevolkingsgroep boos of slachtoffer zou worden. En dan zijn ze verbaasd dat een bevolkingsgroep zich zo voelt.

Zucht Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-03-08 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:16

Ik heb het over jou laatste bericht Juul. Op mij komt het over alsof je zegt dat de angst die mensen hebben voor een aanslag in je hoofd zit.

Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:17

faye schreef:
Dat groepje is helemaal niet zo klein. Dat zit over de hele wereld, ook in Nederland. Daar kun je heel angstig van worden, of niet.

indd

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:17

heb hem gezien
vond hem redelijk indringend

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:18

Mensen die hier angstig voor zijn, zijn sowieso sneller angstiger en misschien ook minder stabiel denk ik. Want mijn leven gaat gewoon door, dreiging of niet.

Dat had net zo goed elke andere willekeurige sekte of geloof kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:19

xx_Horsiex schreef:
Ik heb het over jou laatste bericht [naam]. Op mij komt het over alsof je zegt dat de angst die mensen hebben voor een aanslag in je hoofd zit.

Nee, ik bedoel dat het hele gedoe van aanslagen etc in je hoofd blijft zitten. De dreigingen etc.

LoisenLouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:19