ChantalSmook schreef:Ik sluit me bij je aan rock. Ik ben bovendien ook voor vrijheids van meningsuiting. maar als dat leidt tot bedreigingen en het gevaar van levens van anderen mensen dan vind ik dat er maatregelen tegen wilders moeten worden genomen. Ik schrok best wel van wat ik gelezen heb in de krant net, Dat nederlanders zich schrap moeten zetten voor ernstige veiligheidsrisico's na het verschijnen van de film, INCLUSIEF mogelijke aanslagen! als ook economische sancties.. Ik vind de eventuele gevolgen toch wel heel extreem omdat hìj zijn mening wil uiten..
Ik heb gisteren eens naar de politieke zender zitten kijken. Balkenende zijn persconferentie en een persoonlijk interview. Het schijnt dus dat ze vóór het uitkomen van de film niks kunnen ondernemen, omdat dat juridisch zo ingewikkeld ligt.
Belachelijk vind ik dat! Inderdaad, er ontstaat op deze manier een gevaar voor heel Nederland, maar meneer Wilders moet zo nodig z'n film uitbrengen, dus ach, wat maakt het uit.
Balkenende vertelde dat Rouwvoet bij Wilders was geweest en hem had uitgelegd wat precies de risico's waren, en of hij het toch nog een keer wilde overdenken. Wilders zijn reactie was schijnbaar "ik buig niet voor intimidatie" en "ik ben toch wel beschermd".
Hij is gewoon ontzettend egoïstisch en egocentrisch bezig, en dat vind ik doodeng. Hoe kan het dat het belang van één persoon (en een politicus nog wel!!) boven het landsbelang kan gaan?
Aanslagen even daargelaten (klinkt heel stom, maar ik ben daar voor mezelf en mijn familie minder bang voor omdat ik niet op een 'belangrijke plek' woon of werk)... Economische sancties kunnen wel eens voor hele grote problemen gaan zorgen. Het gáát al niet goed met Nederland op economisch vlak. Elk jaar weer krijgen we te horen dat het volgend jaar toch echt beter wordt, en ondertussen gaan er nog steeds mensen naar de voedselbank... Maar als we dan ook nog eens een economische klap krijgen vanuit het Midden-Oosten, dan denk ik dat dat een veel grotere en langdurige impact heeft op ons leven dan een aanslag.