Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:00

ChantalSmook schreef:
Ik sluit me bij je aan rock. Ik ben bovendien ook voor vrijheids van meningsuiting. maar als dat leidt tot bedreigingen en het gevaar van levens van anderen mensen dan vind ik dat er maatregelen tegen wilders moeten worden genomen. Ik schrok best wel van wat ik gelezen heb in de krant net, Dat nederlanders zich schrap moeten zetten voor ernstige veiligheidsrisico's na het verschijnen van de film, INCLUSIEF mogelijke aanslagen! als ook economische sancties.. Ik vind de eventuele gevolgen toch wel heel extreem omdat hìj zijn mening wil uiten..

Ik heb gisteren eens naar de politieke zender zitten kijken. Balkenende zijn persconferentie en een persoonlijk interview. Het schijnt dus dat ze vóór het uitkomen van de film niks kunnen ondernemen, omdat dat juridisch zo ingewikkeld ligt.

Belachelijk vind ik dat! Inderdaad, er ontstaat op deze manier een gevaar voor heel Nederland, maar meneer Wilders moet zo nodig z'n film uitbrengen, dus ach, wat maakt het uit.

Balkenende vertelde dat Rouwvoet bij Wilders was geweest en hem had uitgelegd wat precies de risico's waren, en of hij het toch nog een keer wilde overdenken. Wilders zijn reactie was schijnbaar "ik buig niet voor intimidatie" en "ik ben toch wel beschermd".

Hij is gewoon ontzettend egoïstisch en egocentrisch bezig, en dat vind ik doodeng. Hoe kan het dat het belang van één persoon (en een politicus nog wel!!) boven het landsbelang kan gaan?

Aanslagen even daargelaten (klinkt heel stom, maar ik ben daar voor mezelf en mijn familie minder bang voor omdat ik niet op een 'belangrijke plek' woon of werk)... Economische sancties kunnen wel eens voor hele grote problemen gaan zorgen. Het gáát al niet goed met Nederland op economisch vlak. Elk jaar weer krijgen we te horen dat het volgend jaar toch echt beter wordt, en ondertussen gaan er nog steeds mensen naar de voedselbank... Maar als we dan ook nog eens een economische klap krijgen vanuit het Midden-Oosten, dan denk ik dat dat een veel grotere en langdurige impact heeft op ons leven dan een aanslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:09

Tja, als we hier aan toe gaan geven dan kunnen we onze vrijheid van meningsuiting en democratie beter direct opgeven. Daar is zo'n 65 jaar gelden hard voor gevochten.
Mijn mening is dat de regering het volk bang maakt en overdreven reageert. Alsof de bijdrage van het leger in de islamitische landen niet veel meer risico brengt.
Gisteren zag ik ook een programma, waarin een of andere linkse sukkel een hoop heisa maakte en een 2 marokkanen er eigenlijk niet zoveel problemen van maakten.
Ook zag je een iraanse minister die de film vergeleek met een mes bedreigd worden en vond dat de film verboden moest worden. Laat ze zich nou maar eens met de misstanden in eigen land bezig houden in plaats van met een film die nog niemand gezien heeft. Laten we het toerisme naar Egypte maar afschaffen aangezien een onschuldige kinderfilm niet meer vertoond mag worden. Nu laat Nederland zich in een hoek drukken en waarom? om niets!
De islam regeert op deze manier de wereld nu al!

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:42

Hoe de politiek op mij overkwam?
Als iemand mij beledigd mag ik het recht zelf in handen nemen en die persoon bedreigen.
Is dat de vrijheid die we voor ogen hebben?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:03

ik vind dat Wilders gewoon provoceerd,
hij lijkt wel een kind, een voormalig vervelend jochie, dat in deze tijd naar en opvoedkamp zou zijn gestuurd.
en zo iemand aan de top, dat is gewoon niet zo handig.
ik snap ook niet dat niemand hem aankan blijkbaar.
vind het een sneue man.

wat ik dan wel weer minder vind is dat Moslim(groepen) zo snel boos zijn.
althans, dat zie je vaak.
het is belachelijk natuurlijk als de film van Wilders echt beledigend is vor de Islam,
maar ik denk dan, wat zouden Christen(groepen) doen bij zo'n film..
die zouden wel een tegengeluid geven, maar niet in een agressieve vorm.
het komt denk ik ook wel omdat veel moslimlanden op zichzelf zijn, en Christenen meer overal wonen in de gewone maatschappij.
in elk geval, ik vind het stom dat wilders zo doet, hij lijkt wel doof en blind, en alleen gelovend in zijn eigen visie.

Elly en Rikkert hebben een leuk nummer,
en de text vind ik voor Wilders wel erg toepasselijk,
ik copy-past hem hier even neer:

Ze schreeuwen op de radio
Opgegroeid in de welvaartsstand
Hum stemmen hees in stereo
Altijd maar hun zin gehad
De adem uit hun longetjes
Nooit een pak voor de broek gehad
Verwende jongetjes

Je ziet ze op de video
Dansen in de discoshow
Ze maken gekke sprongetjes
Oew verwende jongetjes

Je hoort ze in de politiek
Spreken voor een groot publiek
Met superscherpe tongetjes
Verwende jongetjes

Hoe zal het met de wereld gaan
Wanneer ze straks regeren gaan
Zo spelen ze met bommetjes
Verwende jongetjes

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:00

weetje. het nieuws en de media maakt ons gek. ze rukken onze bevolking uit elkaar. zoals ik al eerder zei.. alleen maar voor de macht.

ik ben gisteren gaan bidden in kanaleneiland en vervolgens naar scheveningen en rotterdam geweest. ik ben zooveel verschillende mensen tegen gekomen. en eigelijk heb ik niets van deze 'discriminatie' gezien. eigenlijk was ik best wel trots op ons land.

zodra je in discussie gaat komt eigenlijk pas boven water hoe mensen echt tegen moslims aankijken. en zelfs dan durven ze nog niet alles te zeggwen. maar echte haat laten ze zelden merken op straat. (dat wil niet zeggen dat ik het nooit meemaak!) meestal heb ik het wel door wanneer iemand slecht naar mij kijkt. of zelfs medelijden met mij heeft. haha. maar het is ook maar net hoe erg ik er op let.

een tijd terug had ik voor school een lezing georganiseerd. Islam vs Burgerschap. het ging over de rol van de Islam in deze maatschappij. dan denk je toch dat dat voor iedereen interessant is? aangezien wij allemaal met de Islam te maken hebben. we hebben er in ieder geval allemaal een mening over!!! of deze nu positief of negatief is.

vervolgens beland je in discussies met mensen die moslims totaal afkraken,.. die zeggen dat ze zich aan moeten passen enz.. hierna kom je tot het punt dat het van 2 kanten moet komen..
maar wanneer je ze uitnodigd om langs te komen op de georganiseerde dag (met als doel om deze kloof te verminderen en begrip onder elkaar te creeeren)
dan hebben ze ineens geen interesse meer.

en op de dag van de lezing..
is de zaal voor 90% Islamitisch!!!!! (terwijl ik mij zelfs extra op de niet-moslims had gericht)

nou.. het moest toch van 2 kanten komen???

Wilders komt opzich nog voor zijn haat uit.. ookal vind ik hem psychisch.
maar ik weet dat de mensen die op hem stemmen hier niet zo voor uit komen.
ik noem deze mensen simpelweg stiekem. deze mensen komen niet op straat naar je toe en vertellen jou dat jij hen niet aanstaat. maar wanneer deze mensen zich in eigen kringen bevinden... hebben ze de slechtste praat over moslims.

ik vraag me ook af welke mensen op wilders stemmen. zijn dat juist de mensen uit dorpen?? die hun mening over moslims alleen maar hebben gecreeerd via de tv, krant, en de dramaboeken. of zijn het juist de mensen uit de randstad.. die dagelijks met moslims te maken hebben maar ze eigenlijk niet echt kennen..

ik ben namelijk pas 1x in mijn leven iemand tegengekomen die op wilders had gestemd (en dat was een klasgenoot op de opleiding SOCIAAL CULTUREEL werk. maar het was haar mening Knipoog ). hij heeft toch een aantal zetels.. dus er moeten genoeg mensen zijn die hem aanhangen. die niets beters voor ons land kunnen stemmen

en waarom stemmen deze mensen op hem? is het hen te doen over zijn idee over moslims? of is het om het totaalbeeld van zijn partij? zijn deze mensen bang voor de Islam? bang dat de moslims hen komen overmeesteren ofzo Tong uitsteken ?

en waarom is de pvv de enige partij waarvan je geen lid kan worden??

ik hoop dat Wilders snel overwaait. het lijkt me sterk dat hij nog lange tijd serieus genomen word.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:02

haha die tekst is grappig!!!

en wanneer een vriendinnetje van een verwend jongetje word afgepakt door een islamitische jongen.. (hoorde ik pas op tv over hem. ik weet niet of het waar is!)
dan krijg je vast haat in je hart

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:04

Tsja, aan de ene kant vind ik dat Wilders een bepaalde verantwoordelijkheid heeft, het ziet er naar uit dat er heftig gereageerd gaat worden.
Aan de andere kant is hij niet verantwoordelijk voor de daden van andere mensen, dat zijn ze zelf.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:05

ik heb een tijdje terug contact gehad met Mohamed Sini. hij heeft mij toen deze site laten tekenen. misschien vinden andere mensen deze ook interessant.

http://www.benoemenenbouwen.nl/brief.php

sorry. nu weer on-topic Haha!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:07

idd. iedereen is verantwoordelijk voor je eigen gedrag.

ik zal eerst zien wat die film gaat brengen. vervolgens bepaal ik zelf wel of hij mij en mijn geloof beledigd. en dan ga ik een aanklacht indienen Tong uitsteken

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:15

Weet je wat het is, ik denk dan , het is Wilders maar. Hij is gewoon een gek die wat roept en hele volksstammen gaan over de rooie (sorry als ik het een beetje bot zeg). Lekker belangrijk wat hij van mij vind (of van de islam), ik ga me er echt niet druk over maken. Hij kan mij niet eens beledigen, want hij betekend niets voor mij. Ik ben geen moslim, maar om het ff duidelijk te maken snap je.
Ik begrijp heus wel dat het een politieke figuur is en dat het daarom wat anders ligt, maar geef die man niet zoveel aandacht.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:20

Het enge is alleen dat deze meneer Wilders blijkbaar toch nog veel aanhangers heeft, en dat is het punt waar het griezelig gaat worden vind ik. Ook ik denk vaak "ach, het is Wilders maar", maar wat als hij nou zoveel stemmen krijgt dat hij in de regering komt, daar vrees ik voor.
En die film, ik vind dat hij hem niet moet uitbrengen, wanneer gaat deze egocentrische persoon nou eens aan denken aan de gevolgen die deze film kan hebben?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:24

Ja, ik ben het wel met je eens Rinske. Maarja, de gevolgen, mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen daden, dus ik vind niet da t Wilders verantwoordelijk is voor dingen die andere mensen doen. Aan de andere kant weet ie dat het gaat gebeuren als hij zijn film uitbrengt en kan hij ook de "verstandigste "zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:28

En Wilders heeft weer z'n zin. Rolleyes Als de Moslims zich in deze even inhouden en niet gaan lopen dreigen krijgt Wilders zijn zin gewoon niet. Dit is precies wat Wilders wil: Laten zien dat Moslims een gevaar zijn. En een heleboel mensen huppelen weer vrolijk achter hem aan. Goedzo Nederland, ga vooral zo door en we komen er wel. OK dan!

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:33

Ik vond het gisteren in het actualiteiten programma Nova (was het geloof ik) heel verhelderend dat een hoog leraar en een vertegenwoordiger uit Slotervaart (en er was nog iemand die positief was) helemaal niet zo angstig waren voor die film en dat ze daarover ook in dialoog gingen met de mensen uit de buurt.

Het zijn de media en de bange mensen in de politiek die ervoor zorgen dat er zo'n hetze komt rond deze film. Minder aandacht in de journalistiek en de mensen in de regering wat meer de rug recht laten zetten zou al heel wat drama schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:36

Mee eens. Ja
Maar dat is met al die aanslagen, Al Qaida etc. De media blaast alles letterlijk op. Als de media zich er minder mee zou bemoeien en het minder groot op de voorpagina's van de kranten zou gooien zouden een stuk minder mensen zich aangesproken voelen om hier een uitgesproken mening over te gaan vormen of erger. Mensen worden bang gemáákt door de media, maar dat snappen de meeste helaas niet.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:45

Heyhey, ik ga me hier ook even melden! Ik vind het belachelijk dat niemand juridisch in staat is om die film te verbieden en die Geert Wilders de politiek uit te gooien. Die man is een gevaar voor de samenleving. Omdat hij zonodig zulke uitspraken doet, gaan mijn belastingcenten naar zijn beveiliging en bovendien het risico loop op een bom of vliegtuig op mn dak. Bovendien zullen bijvoorbeeld de brandstofkosten niet meer te betalen zijn. Hoe sneller ze die kerel pakken hoe beter!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:50

Heel eenvoudig, zijn beveiliging terugtrekken.

Als Balk ballen had zou hij zeggen, sorry maar voor de gevolgen die die film gaat oproepen kunnen wij geen adequate beveiliging meer leveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:57

En dat is nou die heerlijke Nederlandse wetgeving. Dromen
Die film is gewoon niet te verbieden, Wilders kan lekker zijn gangetje gaan want we hebben hier vrijheid van meningsuiting. Ooit is er hier in NL zoiets geweest als het niet mogen beledigen van het geloof. Helaas is dat blijkbaar alweer verleden tijd.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:00

nu komen we ergens! ik vind dat er nu eindelijk goede en nuttige dingen worden gezegd. ja die beveiliging. hetzelfde verhaal met hirsi ali toch.

kijken jullie wel eens programma's zoals meetingpoint? dat is een discussieprogramma met vn jongeren van de nmo dacht ik (of van de nio).
pas geleden ging het ook over wilders. ik weet niet waar het morgen over gaat. maar er komen regelmatig van dit soort actualiteiten voorbij. en er worden dan ook mensen uit de politiek uitgenodigd. (alleen wilders kan nooit aanwezig zijn) ik vind het altijd interessant om te zien welke gedachtes er leven en vooral hoeveel overeenkomsten we wel niet hebben. je zal haast denken, wat is het probleem?

ik zit er ook aan te denken om dit jaar nog een debat te organiseren. met 2 of 3 tegenpoolen uit de politiek of journalistiek of wat dan ook.. en dan in discussie gaan met elkaar en burgers uit iedere laag van de bevolkiing met zoveel mogelijk religies en afkomsten.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:02

juval schreef:
tja, lijkt me een logische reactie, als je dat soort bevolkingsgroepen wil uitdagen, dan kan je dit verwachten.

Ik kan echt niet geloven dat dit normaal is voor mensen, volgens mij is dit de helft van het probleem Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:07

faye schreef:
Tja, als we hier aan toe gaan geven dan kunnen we onze vrijheid van meningsuiting en democratie beter direct opgeven. Daar is zo'n 65 jaar gelden hard voor gevochten.
Mijn mening is dat de regering het volk bang maakt en overdreven reageert. Alsof de bijdrage van het leger in de islamitische landen niet veel meer risico brengt.
Gisteren zag ik ook een programma, waarin een of andere linkse sukkel een hoop heisa maakte en een 2 marokkanen er eigenlijk niet zoveel problemen van maakten.
Ook zag je een iraanse minister die de film vergeleek met een mes bedreigd worden en vond dat de film verboden moest worden. Laat ze zich nou maar eens met de misstanden in eigen land bezig houden in plaats van met een film die nog niemand gezien heeft. Laten we het toerisme naar Egypte maar afschaffen aangezien een onschuldige kinderfilm niet meer vertoond mag worden. Nu laat Nederland zich in een hoek drukken en waarom? om niets!
De islam regeert op deze manier de wereld nu al!

helemaal mee eens....

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:09

ik hoop dat deze link het doet.

ik kan me in vele van deze mensen goed vinden en wat hier gezegd word is ook hetgene dat ik continu probeer te verwoorden! vooral die nederlandse jongen vind ik sterke dingen zeggen. (haha vooral dat met die ajaxhooligans Sigaar )

hoe omgaan met kritiek op je geloof. Wilders!!

ik hoop dat sommige van jullie deze aflevering kijken, ik vind het iig wel de moeite waard!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:14

die sheikh verteld ook mooie verhalen vind ik. iets waar wel wat van te leren valt.

kijken er mensen??
laat het me weten, ik ben echt geinteresseerd wat jullie van die discussie vinden!

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:25

Ik snap alle ophef niet zo goed omtrent Wilders en zijn film. Keer op keer tonen moslims zelf aan dat Wilders gelijk heeft. Het is toch te belachelijk voor worden om een heel land te bedreigen met de dood omdat 1 persoon uit dat land een film uit gaat zenden met feiten over een geloof. Mijn inziens geeft voorstaande al aan waarom het nodig is om mensen te wijzen op de gevaren van bepaalde religie.

Ik zou het niet leuk vinden om naar aanleiding van de film betrokken te raken bij een aanslag, maar moet je dan altijd maar je mond houden en alles over je kant laten gaan??? Ga maar eens een dagje in Rotterdam, Den Haag of Amsterdam rondkijken en ga er maar eens in bepaalde wijken wonen. Het is dan misschien beter te begrijpen dat mensen zich tegen niet aanpassende moslims gaan verzetten en zich aansluiten bij de PVV. Beschaafde en ontwikkelde mensen hebben mijn inziens geen geweld nodig om hun standpunt duidelijk te maken, zij redden zich wel met woorden. Ik ben het met Wilders eens dat de Koran aanzet tot geweld. Ik ben zelf Katholiek, wanneer er een film over dit geloof gemaakt zou worden zou ik niemand zijn strot door willen snijden of op willen blazen.

Er zijn ook zat goede moslims, maar de overgrote groep die zich niet aanpast "verpest" het voor deze mensen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:26

Correctie: De kleinere maar overheersende groep die zich niet aanpast.