Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:volgens Midasje moet iedereen maar stoppen met vlees eten..........ik denk dat dat nogal overdreven is.
meer nadenken bij wat je eet brengt je al een heel eind,en de vleesvervangers zijn best lekker!
wij hebben weleens valess,mijn vader dacht,net als in de reclame,dat het een echt snitzeltje was.
Nimue schreef:Er zijn inderdaad mensen die niet beter weten dan een maaltijd met vlees. Een vriendin van mij is vegetariër, en als die voor haar huisgenoten pasta maakt zijn er één of twee die er dan persé extra gehakt bij willen en dat desnoods zelf gaan staan klaarmaken. Omdat ze een maaltijd zonder vlees geen maaltijd vinden.
Ik snap niet zo goed waar dat vandaan komt. Ik vind pasta ook heel lekker, maar een maaltijd met rijst of met aardappelen is toch ook gewoon een complete maaltijd? En ik lust ook graag brood, maar ik lunch ook weleens een keer met een kopje soep.
Dat je bij je aardappelen en groente graag nog wat erbij wilt snap ik wel (doe dan zelf vaak een loempia, gebakken camembert, geitenkaasje ofzo), maar pasta of rijst kan toch ook prima zonder gehakt of kip? Dat je het zelf mét die dingen klaarmaakt begrijp ik nog wel, maar dat je dan gaat zitten piepen als iemand anders voor je kookt en er iets anders doordoet... dat vind ik eigenlijk gewoon een beetje gezeur. En ook nogeens gewoon onbeleefd naar de kok toe. Ik ga er toch ook niet zelf champignons bij staan bakken als iemand voor mij kookt, omdat ik nou eenmaal vind dat die erin horen?
Ninx schreef:Snoevie schreef:volgens Midasje moet iedereen maar stoppen met vlees eten..........ik denk dat dat nogal overdreven is.
meer nadenken bij wat je eet brengt je al een heel eind,en de vleesvervangers zijn best lekker!
wij hebben weleens valess,mijn vader dacht,net als in de reclame,dat het een echt snitzeltje was.
Midasje heeft in haar laatste post al iets genuanceerd.
Ik begrijp haar frustratie echter wel. Soms willen mensen niet eens luisteren, of de gedachte alleen al toelaten dat je door je bewust te zijn van dingen, en misschien door iets te 'consuminderen' echt iets kunt bijdragen.
Soms zijn dat dan ook nog eens mensen met een gezin, en dan vind ik het helemaal onbegrijpelijk.
Ik heb zelf geen kinderen, maar als ik ze wel had zou ik (net als nu trouwens) veel alerter zijn op dit soort zaken.
Snoevie schreef:nee dat vind ik ook geen stijl idd nimue............als je bij iemand eet,niet gaan zemelen.
erg overdreven om dan nog vlees apart te gaan staan klaarmaken
ik begrijp de frustratie ook wel,maar de hele wereld vleesloos krijgen is ook de oplossing niet,je moet anderen ook in hun waarde laten(oke,als ze dat tenminste een beetje doordacht doen)
Midasje schreef:Nee we hoeven niet te stoppen met vlees eten maar wat meer met mate zal al een idee zijn.
Als je al die vrachtwagens ziet rijden met die varkentjes denk ik van jongens het kan toch wel iets minder.
Snoevie schreef:nee dat vind ik ook geen stijl idd nimue............als je bij iemand eet,niet gaan zemelen.
erg overdreven om dan nog vlees apart te gaan staan klaarmaken
Marigold schreef:bij de biologische boer waar ik altijd kwam stonden de koeien op het land, en als de diepvries (eigen verkoop) leeg dreigde te raken werdt er weer een koe naar de slager 10 km verderop gebracht voor nieuwe voorraad.
dat vind ik dus gewoon mooi zoiets.
en dat het verder biologsich is zoals geen gif op het land enzo, dat is ook wel grappig maar voor mij niet zo belangrijk eigenlijk.
ik zu net zo goed een halve koe willen kopen zo bij een boer weg, een gewone melkkoe bedoel ik dan, niet biologsich.
hoezo hebben koeien het niet goed dan, leg dat eens uit..
melkkoeien leven mooi in de groep, krijgen goed te eten, oke, door de lactatie zijn ze wel altijd aan de dunne mest,
maar ze hebben het imo echt niet slecht!
en ja ik ben zat op boerderijen geweest, ik weet hoe het in elkaar zit enzo!
als je wiedemelk koopt steun je de boeren die het vee graag weidt in de zomer,
maar biologisch... gaat mij wat melkvee betreft te ver hoor.
Marigold schreef:@Ninx, volgens mij is dat ook iets van de laatste tijd hor, dat sommige boeren het vee binnen laten.
je kan het wel zien, het zijn de boeren die elke dag een stuk gras maaien om binnen te voeren.
Midasje schreef:Nee we hoeven niet te stoppen met vlees eten maar wat meer met mate zal al een idee zijn.
Als je al die vrachtwagens ziet rijden met die varkentjes denk ik van jongens het kan toch wel iets minder.
L_iek schreef:Midasje schreef:Nee we hoeven niet te stoppen met vlees eten maar wat meer met mate zal al een idee zijn.
Dat denk ik ook, maar als ik dan een speklapje op mijn bord zie liggen denk ik er geen seconde meer aan.
Snoevie schreef:goh denk je iets goeds weer te doen door vleesvervangers met soja te eten,is dat ook weer niet goed.......
volgens mij kan je bijna niets meer eten wat verbonden is met dieren of mensenleed
Marjolein_18 schreef:Yahm yahm! Ik eet er echt geen kroket minder om.
Paardenvlees is sowieso lekker.