Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schimmelig schreef:Het is een beetje extreem, maar waarom Nederlands zich daar zoveel van aantrekken is mij nog altijd een raadselWe zijn zo nuchter, waarom dan happen
LimaGentle schreef:ja en dan zeggen ze dat de islam een vredelievend geloof is.. maar ow wee als je er iets negatiefs over zegt want dan moet je dood...
Schimmelig schreef:In Turkije staan genoeg kerken, maar kerken mogen van mij ook afgebroken. Weg met religie!
Nathalie schreef:1 van de grootste redenen daarvan was een Nederlandse jongen die haar wegduwde toen zij de weg probeerde te vragen maar dus nog geen Nederlands sprak.
oudehinken schreef:(...)
De koran is niet minder slecht dan de bijbel. In beide boeken zijn haatdragende en destructieve teksten te vinden.
Het probleem met deze boeken is dat ze in een andere tijd geschreven zijn met andere normen. Ze passen niet meer in de huidige tijd. Er zijn te veel mensen die ze niet kunnen interpreteren naar de maatstaven van deze tijd. Het beste zou gewoon zijn als ze herschreven werden. Maar daar zullen de moslims nooit voor open staan, en de christenen evenmin.
(...)
runningkawa schreef:Niet mee eens
Als die persoon bij mij wil komen wonen gaat hij maar leren opruimen..zoniet, gaat hij maar ergens heen waar hij zijn zooi kan laten liggen.
Met intregeren ben ik daar ook voor.
Wil je in nL komen wonen, prima...maar niet je eigen dingen blijven doen. Dit is geen turkijke, marokko of wat ook, dit is nL.
Bevalt dat niet, zoek je maar een ander land...alleen zal dat niet lukken, want alleen NL is zo gestoord om zelf harder te intregeren dan de mensen die hier heen komen...
En in het diepe gegooid?
Hoe denk je dat het in andere landen is?
Ik heb een kennis die naar canada is gegaan...daar kun je al de taal voordat je erheen gaat. Daar heb je al werk voordat je binnen mag. Geen strafblad. En zo nog wat meer dingen, voldoe je er niet aan kom je er niet in. En dan is het daar gewoon aan de slag en niemand die je verder helpt hoor.
Jij wilt in Canada wonen. prima, maar daar wordt niet met je getut.
LF_xx_D schreef:Maar toch denk ik dat het niet beter is als ze herschreven worden. Mensen gaan er dan een eigen draai aan geven..
oudehinken schreef:LF_xx_D schreef:Maar toch denk ik dat het niet beter is als ze herschreven worden. Mensen gaan er dan een eigen draai aan geven..
Dat doen ze nu ook, precies zoals het ze uitkomt! En dat heeft degene die de bijbel schreef OOK gedaan. Net als met de koran. Het valt natuurlijk te raden dat het een man was die de boeken schreven, gezien het standpunt.
yousra schreef:[
Volgens de islam is de Koran niet geschreven door iemand, maar het kwam uit de hemel ofzo en een profeet moest toen het geloof verder verspreiden dmv de Koran dus.