Nederland: Islamitische maatschappij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Nederland: Islamitische maatschappij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:44

Maar van Nederland naar Canada is wel even anders denk ik zo. Ten eerste spreekt een groot deel van Nederland gewoon al Engels. En er is vast een cultuurverschil, maar ik denk toch op een andere manier.

Heeft iemand hier ooit gelezen van dat meisje dat uit een dorpje in Oost-Turkije naar Nederland kwam voor een studie?
Meisje had nog nooit wat gezien van de wereld, want Turken kunnen nergens heen... Komt aan in Nederland en was in complete shock. Modern land + mensen die haar niet accepteerde zorgde er toen voor dat zij echt in een vreselijke shock raakte waarna ze terug is gegaan per helikopter naar Turkije en daar nog 16 maanden in een kliniek heeft doorgebracht.
1 van de grootste redenen daarvan was een Nederlandse jongen die haar wegduwde toen zij de weg probeerde te vragen maar dus nog geen Nederlands sprak.
Dit is al even gelezen maar ik heb hier in Turkije een groot artikele over gelezen. Ik vond het niet normaal.

Toen ik naar Turkije ging werd ik ook in het diepe gegooit. Tuurlijk moet ik alles zelf doen. Maar als je geaccepteert en gerespecteerd wordt dan is dat ook geen enkel probleem. Maar als meer dan de helft van de bevolking je niet wil helpen, je uitscheld of niet tegen je wil praten.... Dan wordt dat toch echt moeilijk hoor.

Ik heb het zelf ook wel mee gemaakt, in een berg dorpje in Turkije waar een tante van mijn vriend woont. Zij accepteerde het absoluut niet dat haar neefje met een europese meid ging. Ze kon me dus alleen vuil aankijken en praatte absoluut niet tegen me.
Ik kan je zeggen dan zak je echt door de grond... Als het grootste deel van de bevolking in Turkije zoals zij was geweest, dan had ik ook veel minder snel turks geleerd en me aangepast aan de turkse cultuur.. Dat weet ik zeker.
Juist omdat ik zo gerespecteerd werd en omdat mensen me wilde helpen heb ik turks geleerd!
En daarbij, ik zie vaak zat zelfs dat mensen buitenlanders uitlachen als ze een woord verkeerd zeggen. Heb het gister nog gezien in de kruidvat.
Jonge grieten die dan ook nog tegen elkaar zeggen 'Hoorde je hoe die dat zei? hahahaha!' terwijl de klant nog niet eens weg is.
Nou sorry, maar door zulke dingen, maak je ze het alleen maar moeilijker...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 09:52

Wat maakt dat uit waar je heen gaat??
Jij wilt naar dat land, tref je toch voorbereidingen (uiteraard wat anders over echte politieke vluchtelingen)
Daarom zou het hier ook goed zijn dat men verplicht om nederlands te kunnen (niet dat beetje wat er het laatste jaar gevraagt wordt) werk te hebben en geen strafblad.
Voldoe je niet...mag je er al niet in.

En dan zal er ook meer respect komen...want ik ken zoveel mensen die na 10 jaar nog geen woord nl spreken als, ik niet begrijp....daaaag... zo hoort dat niet te werken...
En ja dan worden andere die hier net zijn er op aan gekeken...ook al doen ze hun best.
Maar dat komt door die lakse regering hier die alles maar door laat tutteren in plaats van regels te maken...en dan is er iemand als rita...dan mag dat niet van geitenwollen sok nl...die kunnen niet tegen de waarheid..stoppen liever de kop 6 mijl onder de grond dan dat iemand eens duidelijke regels maakt...zoals in de rest van de wereld al 40 jaar gewoon is.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:16

Ach, zolang alle info over vooral rechten bij de Soos in het arabisch ligt, hoeven mensen toch geen Nederlands te leren.......

Toen ik 8 was gingen mijn ouders naar America voor 2 jaar........ ik was 8 en mijn broer was 5......... wij waren daar 2 dagen en gingen naar een gewone amerikaanse school......... volgens mij waren wij binnen 2 weken compleet veramerikaansd...

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 11:29

Ben het wel met Schimmeling eens..
en kinderen vatten toch al sneller een taal op dan volwassenen
NL is te laks en laat ze maar binnen komen..

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:33

Schimmelig schreef:
Het is een beetje extreem, maar waarom Nederlands zich daar zoveel van aantrekken is mij nog altijd een raadsel Tong uitsteken We zijn zo nuchter, waarom dan happen Nagelbijten / Gniffelen

Omdat ze de maatschappij waarin we leven verzieken?

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 12:40

LimaGentle schreef:
ja en dan zeggen ze dat de islam een vredelievend geloof is.. maar ow wee als je er iets negatiefs over zegt want dan moet je dood...

De islam is een vredelievend geloof! Ik heb met verschillende moslims gesproken en gewoon vragen gesteld over hun geloof. Het waren vriendelijke en sympathieke mensen. Een van hen was een asielzoekster, nu helemaal geïntegreerd in Nederland, maar in haar eigen land evengoed slachtoffer van het fundamentalisme!

De koran is niet minder slecht dan de bijbel. In beide boeken zijn haatdragende en destructieve teksten te vinden.

Het probleem met deze boeken is dat ze in een andere tijd geschreven zijn met andere normen. Ze passen niet meer in de huidige tijd. Er zijn te veel mensen die ze niet kunnen interpreteren naar de maatstaven van deze tijd. Het beste zou gewoon zijn als ze herschreven werden. Maar daar zullen de moslims nooit voor open staan, en de christenen evenmin.

Schimmelig schreef:
In Turkije staan genoeg kerken, maar kerken mogen van mij ook afgebroken. Weg met religie! Haha!

In Turkije worden kerken bedreigd en in brand gestoken en christenen bedreigd.

Nathalie schreef:
1 van de grootste redenen daarvan was een Nederlandse jongen die haar wegduwde toen zij de weg probeerde te vragen maar dus nog geen Nederlands sprak.

Dat is hard, iemand wegduwen die je iets vraagt. Ook al zou ze na 10 jaar geen nederlands hebben gesproken. HOewel het natuurlijk verwijtbaar is als iemand na 10 jaar geen nederlands spreekt. MAar snauwen, of duwen??? Zo behandel je mensen gewoon niet.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 14:38

oudehinken schreef:
(...)
De koran is niet minder slecht dan de bijbel. In beide boeken zijn haatdragende en destructieve teksten te vinden.

Het probleem met deze boeken is dat ze in een andere tijd geschreven zijn met andere normen. Ze passen niet meer in de huidige tijd. Er zijn te veel mensen die ze niet kunnen interpreteren naar de maatstaven van deze tijd. Het beste zou gewoon zijn als ze herschreven werden. Maar daar zullen de moslims nooit voor open staan, en de christenen evenmin.
(...)

Je hebt gelijk dat ze in een andere tijd zijn geschreven met andere normen, bijv. regels over vee enzo en andere dingen in de Bijbel kan je op deze tijd ook niet meer toepassen. Ik heb de Koran nooit gelezen maar daar zal ook wel zoiets instaan (regels voor toen). Maar toch denk ik dat het niet beter is als ze herschreven worden. Mensen gaan er dan een eigen draai aan geven.. Ik weet niet of er ook steeds 'nieuwe versies' van de Koran uitkomen zoals wel bij de Bijbel (ik bedoel dan, in begrijpbare taal), maar overnieuw schrijven vind ik wat overdreven. Knipoog

Moslims zijn hartstikke aardig, en ik vind het jammer dat een klein deel daar van het zegmaar voor de rest 'verpest'. (Denk aan die extremisten, en iedereen heeft het over 'ja de moslims zijn weer bezig..')

Ik vind dat er godsdienstvrijheid moet zijn, maar een islamitische maatschappij gaat me tovh een beetje te ver denk ik..

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:03

Zoals schimmeling ook al verwoorden: ons land, onze regels. bevalt het ze niet waarom ben je dan hier?! respect voor de mensen die hier wel wonen (alochtonen) en wel de taal willen leren en werken ect.
Maar ze moeten niet proberen ons een islamitisch land te gaan maken ze moeten zich maar aan passen en anders terug gaan naar wel een islamitisch land. maar dat doen ze ook niet.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 15:12

runningkawa schreef:
Niet mee eens
Als die persoon bij mij wil komen wonen gaat hij maar leren opruimen..zoniet, gaat hij maar ergens heen waar hij zijn zooi kan laten liggen.

Met intregeren ben ik daar ook voor.
Wil je in nL komen wonen, prima...maar niet je eigen dingen blijven doen. Dit is geen turkijke, marokko of wat ook, dit is nL.
Bevalt dat niet, zoek je maar een ander land...alleen zal dat niet lukken, want alleen NL is zo gestoord om zelf harder te intregeren dan de mensen die hier heen komen...

En in het diepe gegooid?
Hoe denk je dat het in andere landen is?
Ik heb een kennis die naar canada is gegaan...daar kun je al de taal voordat je erheen gaat. Daar heb je al werk voordat je binnen mag. Geen strafblad. En zo nog wat meer dingen, voldoe je er niet aan kom je er niet in. En dan is het daar gewoon aan de slag en niemand die je verder helpt hoor.
Jij wilt in Canada wonen. prima, maar daar wordt niet met je getut.

Ik kan niet anders doen dan het hier mee eens zijn. Met zowel het "opruim"standpunt als met het intergratie standpunt.

Omdat het voorbeelds gegeven werd op een quote van mij: Als er iemand bij mij in huis komt wonen en zijn rommel niet opruimt omdat hij dat niet gewend is, ga ik echt niet zelf minder opruimen. Als ik een schoon huis wil, laat ik het het echt geen bende worden omdat iemand anders dat gewend is. Dan zoekt diegene inderdaad maar een ander huis. Als ik daar in tegen bij iemand in huis kwam die er al een bende van heeft, ga ik echt niet van diegene eisen dat hij ineens een poetsfreak wordt. Als ik ergens voor kies, dan pas ík me dus aan. Kiest iemand anders ergens voor bij mij, dan past híj zich maar aan.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:47

LF_xx_D schreef:
Maar toch denk ik dat het niet beter is als ze herschreven worden. Mensen gaan er dan een eigen draai aan geven..

Dat doen ze nu ook, precies zoals het ze uitkomt! En dat heeft degene die de bijbel schreef OOK gedaan. Net als met de koran. Het valt natuurlijk te raden dat het een man was die de boeken schreven, gezien het standpunt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 12:06

vind het opruim standpunt erg grappig,en nog waar ook!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:18

oudehinken schreef:
LF_xx_D schreef:
Maar toch denk ik dat het niet beter is als ze herschreven worden. Mensen gaan er dan een eigen draai aan geven..

Dat doen ze nu ook, precies zoals het ze uitkomt! En dat heeft degene die de bijbel schreef OOK gedaan. Net als met de koran. Het valt natuurlijk te raden dat het een man was die de boeken schreven, gezien het standpunt.

Volgens de islam is de Koran niet geschreven door iemand, maar het kwam uit de hemel ofzo en een profeet moest toen het geloof verder verspreiden dmv de Koran dus.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 16:32

ah oke,zou je niet zo kunnen zien dat het 'gemaakt' is door Allah?

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 16:39

yousra schreef:
[
Volgens de islam is de Koran niet geschreven door iemand, maar het kwam uit de hemel ofzo en een profeet moest toen het geloof verder verspreiden dmv de Koran dus.

Zal best maar degene die het op schrift stelde was vast een man!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 16:49

ja dat weet ik wel bijna zeker.