Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:51

daniella74 schreef:
Er wordt gewerkt aan een exemplaar dat de magnetron kan bedienen en de Senseo.

Ik steek er de gek mee ondertussen maar ik vind het oprecht verschrikkelijk wat er gebeurd. Jij had Stoffel en ik had mijn Pino, ook echt heel lief maar idd net te hanteren. Bij de DA waren we altijd blij dat het een sukkel met alles was want als die over de zeik was gegaan hadden we het niet zo 1, 2, 3 kunnen oplossen met "effe goed vasthouden".

Stoffel was ook altijd heel makkelijk bij de DA, maar thuis een pil erin lukte alleen met omkopen (leverworst). Het in boeken zo leuk beschreven 'bek opendoen - pil mikken - keel wrijven' ging echt niet zo makkelijk, dat beest had een set klauwen (geen nagels, echt klauwen; uitstaand ongeveer 2 cm.!) en was nooit te beroerd om je er dan kennis mee te laten maken...

Goeie trouwens... hoe zou zo'n Asheera reageren op een pilletje? Of als ie écht de pest in krijgt...Het blijft dan wel doorfok maar de échte kat krijg je er toch niet uit, als ik dan bedenk dat ik wel eens een fikse haal in mijn handpalm heb opgelopen van een angstig kitten...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:55

Wie weet krijg je bij de luxe versie wel een verdovingsgeweer cadeau...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 17:57

IKbenEllen schreef:

Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:01

Ik heb nu nog 1 kat, een superlieve vuilnisbak met een verhaal van 10 jaar van normale afmetingen met licht overgewicht. Als die over de zeik gaat sta ik doodsangsten uit en ik ben niet gauw bang van katten. Deze valt gericht aan en ik heb van de DA de waarschuwing onder bepaalde omstandigheden (oa DA bezoek) heel voorzichtig te zijn.

Dit is een wilde kat, niemand weet hoe die gaat reageren op huiselijke omstandigheden als visite (territoriumdrift), voorplantigsgerelateerde omstandigheden (hoe is zo'n beest te hanteren als ze krols is), spelende kinderen en overige normale dingen. Dat instinct hebebn we we bij de gewone kat nog niet uit en daar zijn de farao's mee begonnen, laat staan bij zo'n dier. Pino was bijna 20, dement, zo goed als blind en doof, helemaal verkankerd en spastisch dus zo goed als dood maar op muizen reageerde hij nog steeds, zo diep zit instinct verankerd.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:03

IKbenEllen schreef:

Denk eerder de woonwijk om zich te verdedigen tegen eht nieuwe speeltje van de buren

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:04

Ik hoor net dat die misschien in beslag word genomen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:31

Hij is al in beslag genomen, zie nu.nl

Douane neemt reuzenkat in beslag op Schiphol
Uitgegeven: 22 januari 2008 09:05
Laatst gewijzigd: 22 januari 2008 09:26

KERKRADE - De douane heeft vorige week op Schiphol een door een Nederlands echtpaar geïmporteerde reuzenkat in beslag genomen.

De Algemene Inspectie Dienst (AID) onderzoekt of de in de Verenigde Staten gefokte asherakat kenmerken van een wild dier vertoont. Als dat het geval is, is invoer verboden. Dat heeft de AID dinsdag gezegd.

Ook bekijkt de AID of alle documenten in orde zijn. De resultaten van het onderzoek worden voorgelegd aan de officier van justitie die uiteindelijk beslist wat er met de kat gaat gebeuren. Zolang het onderzoek duurt, blijft het dier vastzitten. Het beest is ondergebracht bij een opvangadres.

De asherakat is een kruising tussen een Afrikaanse serval en een Aziatische luipaardkat. Een volwassen exemplaar kan zo'n 15 kilo wegen en heeft het formaat van een forse hond.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:56

7e x. Clown

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:47

Bij nieuws van de mogelijk toekomstige eigenaren kan iedereen nog even bijlezen: http://www.ashera.nl/
Ze zijn wel bezorgd over de opvang van de AID...

Eerder in dit topic werd geschreven door iemand dat het op media-geilende mensen zouden zijn, dan hadden ze dus wel bij de wereld draait door (erg toepasselijk) of boulevard iod wel gezeten.

In de ashera zit naast serval en luipaard ook gewone kat. Hoe ze dat hebben gedaan geen idee? En ze hebben ook een hypoallergeen-variant Clown wel handig als je allergisch bent voor tijgers...

Nou ja, hopelijk wordt 't kleine poesje hier iig niet de dupe van, want daar begint het wel een beetje op te lijken. Ik begrijp ook dat het een beetje apart is dat hij in beslag genomen is aangezien de AID wel op de hoogte was van zijn komst e.d.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 19:49

Ik denk dat die huiskat er in zit, doordat er waarschijnlijk met bengalen is gefokt. (let wel: denk ik!)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:10

Ik vrag mij af als de kat niet welkom wordt verklaard wat er met het dier gaat gebeuren.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:16

Lise81 schreef:
Bij nieuws van de mogelijk toekomstige eigenaren kan iedereen nog even bijlezen: http://www.ashera.nl/
Ze zijn wel bezorgd over de opvang van de AID...

Eerder in dit topic werd geschreven door iemand dat het op media-geilende mensen zouden zijn, dan hadden ze dus wel bij de wereld draait door (erg toepasselijk) of boulevard iod wel gezeten.

In de ashera zit naast serval en luipaard ook gewone kat. Hoe ze dat hebben gedaan geen idee? En ze hebben ook een hypoallergeen-variant Clown wel handig als je allergisch bent voor tijgers...

Nou ja, hopelijk wordt 't kleine poesje hier iig niet de dupe van, want daar begint het wel een beetje op te lijken. Ik begrijp ook dat het een beetje apart is dat hij in beslag genomen is aangezien de AID wel op de hoogte was van zijn komst e.d.

Media-geilende mensen is niet mijn letterlijke vertaling en zo bedoel ik het niet, maar mensen die überhaupt zoveel geld neer leggen voor een bijzonder huiskatje, staan graag in de belangstelling.
Ongeacht of ze wel of niet op televisie komen.
Dus dit soort aandacht vinden ze alleen maar prachtig omdat het een ego-strelende aandacht is.
"Kijk eens hoe het nu gaat, ons ego krijgt een deuk omdat ons, oh zo speciale poesje wordt afgenomen, waarom nou toch?!" Zieligmakende manier om aandacht te krijgen!
Hij zit nu alleen, koud en zieig in een hokje daar bij de AID en daar wordt ie gek van, in vergelijking zal er niet veel veranderen, als ie in het bezit van die mensen komt en daar los in huis mag rondlopen, wat overigens ook niet erg natuurlijk is, hij mag vast een x aan een halsband mee naar buiten om zo nog meer in de belangstelling te kunnen komen.
Het is gewoon één grote EGO-trip en daar is het dier nu de dupe van, alleen omdat er mensen zijn die zonodig een apart huisdier moeten fokken en nog gekker de mens die er zoveel geld voor neerlegt om er me te kunnen showen!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:17

daniella74 schreef:
Ik vrag mij af als de kat niet welkom wordt verklaard wat er met het dier gaat gebeuren.

MIsschien dat het in een soort kattenopvang wordt geplaatst of ergens wordt vrijgelaten; misschien houden ze het wel geheim. Geen idee.

Denk ineens aan die Harry Potter uil, die sneeuwuil, was er eentje in LImburg gesignaleerd en IEDEREEN wilde dat dier hebben, is opgejaagd, dagen lang en van uitputting ergens tegen aan gevlogen en gestorven. Stomme mensen... Bloos

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:20

Waarom wil je graag in de belangstelling staan als je veel geld wilt uitgeven aan een dier?
Verder is het misschien een idee om de site van die mensen zelf even te lezen.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:21

Vrijlaten is denk ik geen optie.

Die uil was ook heel triest, HP heeft al vaker een uilen-hype veroorzaakt.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:21

Nee, dat vrijlaten vrees ik ook, maar wat er dan zal gebeuren.. Arm dier.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:31

detour schreef:
Nee, dat vrijlaten vrees ik ook, maar wat er dan zal gebeuren.. Arm dier.

Zal wel dan uitdraaien op het bekende spuitje ofzo. De shredder gebruiken ze na de eekhoorntjes niet meer igg.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:42

Needje schreef:
Waarom wil je graag in de belangstelling staan als je veel geld wilt uitgeven aan een dier?
Verder is het misschien een idee om de site van die mensen zelf even te lezen.

Één woord! EGO!!!
Wat beweegt mensen om zo'n dier te willen?
Alleen maar voor de heb!
Hebben, hebben, hebben!
Geen 1 moment over het dier nagedacht waarschijnlijk, hoe die zich zal voelen.
Je kunt wel een leefomgeving maken, maar het dier hoort niet in Nederland thuis.
Simpel als wat!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:46

Als je zoveel om katten geeft, haal er dan 2 uit het asiel, doneer aan het asiel weet ik veel. Ik kan er geen kat bij hebben dus ik heb een onplaatsbare adoptie-asielkat waar ik elke maand een bedrag voor betaal. Als ik wil kan ik dan zo vaak ik wil langkomen al heeft dat weinig zin omdat ze niet te benaderen is en ze houden mij op de hoogte hoe het gaat met haar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:47

Whaha vandaag is er zo een in beslag genomen!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:48

xx_Horsiex schreef:
Whaha vandaag is er zo een in beslag genomen!

Dat is dezelfde, heb jij vandaag onder een steen gelegen Verward

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:50

Je meent het Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:54

daniella74 schreef:
Als je zoveel om katten geeft, haal er dan 2 uit het asiel, doneer aan het asiel weet ik veel.

Nou ik begrijp best dat mensen een rasdier willen, heb ik ook geen problemen mee. Al helemaal niet met hoeveel het kost, dat zijn die mensen hun eigen zaken, heeft niemand zich mee te bemoeien.

Wel heb ik problemen met wilde dieren in huis te houden, maar dat zal de AID nu haarfijn uitzoeken of dat inderdaad zo is. Mocht ie hier niet te plaatsen zijn dan neem ik aan dat Life Pets hem wel terug neemt, er is immers een wachtlijst voor. Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken of dat dat beest een spuitje krijgt / vershreddert wordt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:55

eey een spuittwaalf Haha!
ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren verder..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:55

ik vraag me af, wat vinden de buren oid hiervan?
ik zou het echt niet willen hoe mooi ook..