Vrouw op klaarlichte dag 70 keer gestoken. (filmpje)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: Vrouw op klaarlichte dag 70 keer gestoken. (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:38

ik heb het dankjewel

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:55

heeft die vrouw het overleefd??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 22:57

misschien gewoon ff de beginpost lezen?
Of wellicht het hele topic?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:00

sorry staat zoveel was maar een vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:02

Maar de begin post moet toch op zijn allerminst wel lukken? Lachen

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:03

haha ja dat klopt,

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 23:48

Schimmelig schreef:
Het verschrikkelijke feit is dat zo'n situatie nooit veilig is en daarom dus dat 'ingrijpen' vereist. Risico van het vak noem ik dat zelf, als je je probeert te verdedigen tegen een mes word je gesneden. Zoiets neem je voor lief, of je doet niets.

Ja, maar hier ben ik je even kwijt in je redenatie Bloos .

Jij zegt als iemand een vuurwapen heeft dan zal je niet ingrijpen. Want als hij het op je richt, eerdat jij iets hebt kunnen doen zou hij je wel eens hebben neergeschoten. En begrijpelijk ook. Ook als je achter de persoon zou staan en je zou hem willen proberen te overmeesteren met een fikse trap ofzo, misschien draait hij zich wel om en dan wordt je nog geschoten.

Maar waar zit dan het verschil met je leven niet in gevaar willen brengen door een mes? Een mes kan even dodelijk zijn dan een geweer, en als je iemand wilt helpen zal je binnen het bereik van dat mes moeten komen, waar je inderdaad het risico loopt gestoken te worden (of je doet niets en je blijft ongedeerd). Ook als je iemand van achteren zal benaderen, een aanvaller is zo omgedraaid en heeft zo gestoken. Maar waarom is je leven niet wagen bij een vuurwapen (in veronderstelling dat je bv achter de aanvaller staat of hij zo zeer bezig is met zijn slachtoffer en je een kans maakt om hem uit te schakelen) dan wel begrijpelijk, maar je leven niet wagen voor een mes dan niet begrijpelijk?

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 11:32

xKatleentjex schreef:
Schimmelig schreef:
Het verschrikkelijke feit is dat zo'n situatie nooit veilig is en daarom dus dat 'ingrijpen' vereist. Risico van het vak noem ik dat zelf, als je je probeert te verdedigen tegen een mes word je gesneden. Zoiets neem je voor lief, of je doet niets.

Ja, maar hier ben ik je even kwijt in je redenatie Bloos .

Jij zegt als iemand een vuurwapen heeft dan zal je niet ingrijpen. Want als hij het op je richt, eerdat jij iets hebt kunnen doen zou hij je wel eens hebben neergeschoten. En begrijpelijk ook. Ook als je achter de persoon zou staan en je zou hem willen proberen te overmeesteren met een fikse trap ofzo, misschien draait hij zich wel om en dan wordt je nog geschoten.

Maar waar zit dan het verschil met je leven niet in gevaar willen brengen door een mes? Een mes kan even dodelijk zijn dan een geweer, en als je iemand wilt helpen zal je binnen het bereik van dat mes moeten komen, waar je inderdaad het risico loopt gestoken te worden (of je doet niets en je blijft ongedeerd). Ook als je iemand van achteren zal benaderen, een aanvaller is zo omgedraaid en heeft zo gestoken. Maar waarom is je leven niet wagen bij een vuurwapen (in veronderstelling dat je bv achter de aanvaller staat of hij zo zeer bezig is met zijn slachtoffer en je een kans maakt om hem uit te schakelen) dan wel begrijpelijk, maar je leven niet wagen voor een mes dan niet begrijpelijk?

mooi uitgelegd! OK dan!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 20:42

Jeetje,,

heb net het filmpje even gekeken..

word er gewoon stil van!..
die vrouw wat moet zij een angstige momenten gehad hebben.
en de mensen die hebben geprobeert de vrouw te helpen wat een helden!!
ook de jongen van het filmpje vind ik een held Lachen.
hij heeft alles gefilmd bewijsmateriaal die man kan nu echt de bak in voor wat hij gedaan heeft.

echt ik heb die respect voor die mensen! ik had het niet gedurft!

het is inderdaad makelijker gezecht dan gedaan toch vind ik het wel een beetje raar dat die man op de fiets die vrouw niet hielp toen de aanvaller al weg was Lachen.

maargoed ik weet niet wat die man allemaal heeft mee gemaakt wie zecht dat deze man niet een trouwma heeft of iets anders.

niet oordelen voor dat je weet wat er daadwerkelijk aan de hand is.

Nogmaals respect voor de mensen die in hebben gegrepen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 00:38

Schimmelig schreef:
Je mag het noemen hoe je het wil noemen. De meeste Nederlanders zijn vooral laf, filmen liever met hun mobiele dan daadwerkelijk ermee te bellen, of gewoon in te grijpen. Ik zie in de bovenstaande tekst vooral weer een hoop excuses, stel je voor je hebt een dag gewinkeld. Super excuus om niet in te grijpen en alleen verbouwereerd staan te kijken, ahum Verward

Karate is overigens voor mietjes Ja

Uh, excuses Verward Ik haal alleen het winkelen of wat dan ook aan om aan te geven dat je met je hoofd ergens anders bij bent en dat het wel even duurt voordat het doordringt dat iemand wordt neergestoken voor je neus. Lachen
Waarschijnlijk heb ik het onduidelijk omschreven of jij het anders geinterpreteerd dan bedoeld was... miscommunicatie Haha!

Toch moet ik zeggen dat ik je, niet alleen in deze reactie maar in al je reacties in dit topic, nog altijd ondoordacht en (onbedoeld?) arrogant vind overkomen als ik dat zo mag zeggen. Ook als ik het niet mag zeggen vind ik het alsnog, overigens Haha!. Misschien bedoel je het niet zo of heb je het zelf niet door, wat ik mij haast niet kan voorstellen, maar het valt wel wat op. Bloos
Je weet het beter dan iedereen, jij zou het beter doen dan iedereen, zelfs beter dan de mensen die op het filmpje de man van de vrouw aftrekken en met zijn handen op zijn rug krijgen.

Ik hoop dat je je ooit eens realiseert dat tussen iets zeggen te doen, iets denken te gaan doen en iets ook daadwerkelijk DOEN grote verschillen zitten.

Ik ben wel erg benieuwd hoe iedereen die hier het allemaal zoveel beter weet het ervanaf brengt als diegene ECHT in een dergelijke situatie terechtkomt die levensbedreigend is, en het ECHT ondervindt. Hoe groter de mond hoe groter de moeite om daad bij woord te voegen als het erop aankomt, naar mijn ervaring. Haha! En ach, er is zelfs een spreekwoord voor een dergelijke houding... volgens mij was het iets met 'hoogmoed komt voor de val'? Pling

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:58

ik sta werkelijk met me hand voor me mond. en dat is ook echt het enigste wat ik uit kan brengen Scheve mond
ik ga even het hele topic doorlezen

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 00:12

Filmpje gezien en ik vond het behoorlijk schokkend en naar om te zien. Niet te geloven dat zij nog leeft en dat een persoon zo ontzettend ziek kan zijn!

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:13

Kan iemand mij het filmpje via PB sturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:33

Heb op google het filmpje gevonden, bah. Wat 'n zieke vent.
En dat ze hem maar lichtjes aanpakken.. Als ik het zo zie krijg ik echt de neiging om op die vent z'n kop te gaan springen. Nagelbijten / Gniffelen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:48

Ik was het topic even kwijt, drukke dagen achter de rug, mijn excuses Haha!

@ Wildwings
Vraag jezelf eens af wie je liever als omstander hebt als jij daar op de grond ligt... Noem je mij dan nog arrogant? Je kunt er voor kiezen mijn posts te interpreteren zoals je wilt, geef ze gewoon eens het voordeel van de twijfel en wees blij dat er ook dit soort mensen bestaan Sigaar Als ik zoiets meemaak zal het niet de eerste keer zijn dat in ingrijp, getrapt, of geschopt wordt. Gestoken zou wel een nieuwe zijn.

@ xKatleentjex
Tussen vuur- en steekwapens zitten grote verschillen, dat ze beiden dodelijk zijn is wel een feit. Tegen een mes kun je je redelijk afweren, tegen een vuurwapen is dat vrijwel onmogelijk.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:52

Nou dat wil je dan toch wel eens zien doen, en dan vraag ik mij ook af hoe het komt dat ik zoveel artikels in de krant zie van neergestoken mensen Knipoog .

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:56

Wat stel je voor? Samen in de nacht door Rotterdam lopen? Haha! Tong uitsteken

Ik hoop natuurlijk niet dat ik zo'n situatie tegenkom, maar zal 100% zeker weten ingrijpen bij zo'n dergelijke situatie als hij zich aandoet. Dat is geen hoogmoed voor de val, maar zelfkennis Tong uitsteken Ik snap dat Bokt uitlaatklep is voor sommige. Je moet toch iemand afzeiken, dus waarom niet iemand die wel ingrijpt Tong uitsteken Ik zal het however met een korrel zout nemen Haha!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:59

Nee dank je, ik loop niet met je door Rotterdam want ik ben er wèl van overtuigd dat het ontwijken van een steekwapen niet zo simpel is als het lijkt Knipoog . *Al hoop ik dat er toch dat er in Rotterdam niet op elke hoek een gek staat die je met een mes te lijf wilt gaan Haha! *

En over die hele zelfkennis ga ik geen woord meer verspillen, want dan kan ik gewoon gaan quoten Haha! .

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:00

zo! dat filmpje liegt er niet om
is echt een wonder dat Claire nog leeft!
vind het knap van die man op het einde die die man in bedwang houd!

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:09

Pff jezus zeg..
Dat die vrouw nog leeft!
Ik heb echt zin om de man zelf even met een mes te bewerken Boos!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:09

xKatleentjex schreef:
Nee dank je, ik loop niet met je door Rotterdam want ik ben er wèl van overtuigd dat het ontwijken van een steekwapen niet zo simpel is als het lijkt Knipoog . *Al hoop ik dat er toch dat er in Rotterdam niet op elke hoek een gek staat die je met een mes te lijf wilt gaan Haha! *

En over die hele zelfkennis ga ik geen woord meer verspillen, want dan kan ik gewoon gaan quoten Haha! .

Joh, NL is lang zo gevaarlijk niet als ze doen geloven. Kans dat er niks gebeurt 99%, kans dat er wel iets gebeurt 1% Lachen

Anyhow, lets agree to disagree, dan zijn we het in ieder geval eens Tong uitsteken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:21

Agreed Haha! .

Ik wordt nu wel nieuwsgierig. Zou me bijna zelf gaan verkleden en met een mes op je afkomen. Maar ja, als jij dan toch je woord houdt en je kan mijn mes afpakken en in de tegenaanval gaan, dan ben ik weer de pineut hé ROFL Tong uitsteken .

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:27

Dat is wel de bedoeling, daar heb ik voor geleerd Haha!

Misschien wordt het gewoon tijd voor een Bokt zelfverdedigingsklasje Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 19:02

Ochjesus, heb dit filmpje met vol afschuwing gekeken..wat mij verbaasde was dat ik de vrouw niet hoorde gillen (kan ook aan mijn oc liggen). Die man is compleet buiten zichzelf en gaat maar door en door, zijn verdwaasde blik toen de vrouw hem kon ontglippen. Doodeng dit, zat op een gegeven moment te roepen "bescherm je gezicht" . Dat deze vrouw het heeft overleefd is echte en mazzel hoor, mss ligt hete raan dat het zo'n kort mes is geweest en niet haar aorta is geraakt.
Wat een overlevingsdrang heb je dan dat je nog opstaat he en even later naast de fietser pas neerklapt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:30

Ik snap niet zo goed waarom mensen die filmpje willen zien??