Joran van der Sloot weer gearresteerd (Natalee Holloway)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Joran van der Sloot weer gearresteerd (Natalee Holloway)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:57

Ik ben nu toch wel benieuwd Nagelbijten / Gniffelen
Vooral naar de reactie van Peter na dat glas wijn Nagelbijten / Gniffelen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:01

Niet... die had genoeg aan zichzelf... midden in de ogen, dat doet hartstikke pijn!
Ze schijnen het wel te hebben uitgesproken...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:08

Dat stuk van gisteren waarin zijn ouders er van overtuigd waren dat hij meisjes met respect zou behandelen
Dan laat je iemand niet achter op het strand, en ga je ook zeker niet vreemd.

Hier staat het wijnincident met foto en al geloof ik:

http://www.elsevier.nl/nieuws/cultuur_e ... tnr=187732

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 00:36

Die Joran wordt voorgesteld als een net jongetje, maar ondertussen heeft ie problemen met liegen, weglopen om te stappen en een vriendinnetje belazeren, maar ohw wat is ie keurig opgevoedt......Het belangrijkste vond ie geloof ik dat Peter R misschien mans genoeg zou kunnen zijn om als het nodig is zijn excuses aan te bieden als ooit zou blijken dat ie onschuldig zou zijn. En dat glas wijn is toch ook weer zoiets onbeschofts, kan blijkbaar het niet verbaal aan.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 02:05

Dat Amerikaanse meisje wordt voorgesteld als een keurig grietje. Vorig jaar is er een uitzending geweest (weet helaas niet meer welke) waarin duidelijk werd dat haar familie enigszins de weg kwijt is. Ze is al een paar keer weggehaald bij drugshuizen en meer van dat soort ongein.
Imo is Joran gewoon een verlate puber die nogal streng wordt opgevoed, waardoor hij rare uitvluchten zoekt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 02:06

Het gedrag van het Amerikaanse meisje was hier helemaal niet aan de orde.
Joran is 20, geen puber meer, al gedraagt hij zich wel zo.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 02:09

Ik bedoel te zeggen, dat dat meisje ook niet helemaal schoon was. Zij is door de media en haar moeder voorgesteld als een keurig meisje, net als Joran door zijn ouders. Of je Joran nu symphatiek vindt of niet, de zaak is geseponeerd dus is hij onschuldig. Knipoog

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 03:26

Tja, ik heb het hier ook al vaker gezegd Betteke. Helaas maakt bij veel mensen het gedrag van Joran hem een moordenaar, terwijl het gedrag van Natalee er niets mee te maken heeft Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:09

Dat een meisje makkelijk is mag in dit geval niet ter discussie staan vind ik. Joran heeft haar het laatst gezien, waar hij helemaal niets over wil verklaren, wat op zijn minst gezegd heel vreemd is en niet alleen vreemd over komt maar ook heel hard, onverschillig. Het meisje is verdwenen en niets doet hem aanzien dat hem dat wat interesseert. Stel jezelf voor je hebt een avondje met een jongen vertoeft en ineens is hij verdwenen, de ouders in alle staten, iedereen in rep en roer. Jij zwijgt in alle talen, liegt alles aan elkaar en gaat nog eens onbeschoft, arrogant en agressief je gedragen. De rollen van die twee vrienden deugen ook niet, die liegen ook. Vreemd toch? Geen normaal gedrag als je niets gedaan hebt en iedereen verwacht dat je je verhaal doet en gewoon verteld hoe die avond echt verlopen is als je dan zo onschuldig bent. Zijn houding maakt hem verdacht, het verhaal gewoon vertellen wellicht niet minder, maar de rol van zijn vader maakt alles ook zo duister. Paps moet beter weten. Maar idd hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt om alles op te lossen.

Dat het meisje een sloerie is, staat buiten kijf. Ook zulke vrouwen zijn niet vogelvrij, niet alleen de nette poppetjes. Al was ze prostituee.

Joran is geen verlate puber, een door de wol geverfde jongen en zeker niet zo streng opgevoed, hij is een geziene figuur in het nachtleven. Streng is huisarrest en niet mogen stappen en eventueel naar Nederland gestuurd omdat het leven daar te verleidelijk is. Drugs, meiden, stappen, zwoele avonden aan het strand. Strenge ouders kunnen er iid dan voor kiezen je verlate puber naar Nederland te sturen. Foto's over deze jongen op internet liegen niet over zijn gedrag met vrouwen, iets wat je niet voor elkaar krijgt als je streng opgevoed wordt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-08 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:11

Ik ben het met russel eens Ja

Het gedrag van het meisje staat niet ter discussie omdat ze (mocht ze idd zijn vermoord) daar niet om heeft gevraagd. Dan maakt het niet uit hoe ze zich heeft gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:15

kally schreef:
Die Joran wordt voorgesteld als een net jongetje, maar ondertussen heeft ie problemen met liegen, weglopen om te stappen en een vriendinnetje belazeren, maar ohw wat is ie keurig opgevoedt......Het belangrijkste vond ie geloof ik dat Peter R misschien mans genoeg zou kunnen zijn om als het nodig is zijn excuses aan te bieden als ooit zou blijken dat ie onschuldig zou zijn. En dat glas wijn is toch ook weer zoiets onbeschofts, kan blijkbaar het niet verbaal aan.

Zeker weten dat Peter dat doet, volgens mij heeft hij dat al een keer gedaan in iets rond een zaak.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:12

Betteke schreef:
Ik bedoel te zeggen, dat dat meisje ook niet helemaal schoon was. Zij is door de media en haar moeder voorgesteld als een keurig meisje, net als Joran door zijn ouders. Of je Joran nu symphatiek vindt of niet, de zaak is geseponeerd dus is hij onschuldig. Knipoog

Gevaarlijke uitspraak maak je daar. Dit kan door onvoldoende bewijzen, maar dat zegt niks over schuld of onschuld. Laat dat al meermaals bewezen zijn in het verleden.

Verder maakt het inderdaad niet uit of het meisje keurig was of niet, zelfs of joran keurig is. Symphatiek of on symphatiek maakt geen moordenaar Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:14

Ik heb het gezien. Brrrr, die Joran is een akelig mannetje en ik denk dat hij meer weet dan hij loslaat.
Ik snap trouwens niet dat niemand die jongen aanpakt als hij dat glas wijn in Peters gezicht gooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:24

nee maar dat het meisje ook niet zo netjes was kan mss wel wat zeggen over wat er mogelijk gebeurd is...
bv. dat ze weggelopen is oid. (niet dat erg logisch is, maar even bijvoorbeeld Knipoog)

En dat joran loog, tja.. Ergens snap ik het wel (naja snappen; heb zelf nooit in de situatie gezeten.. Dus ik weet sowieso niet wat ik zou doen..) Ik snap wel dat als je zo bang bent gepakt te worden dat je gaat liegen, en het net even zo verdraait zodat het licht net even ergens anders op schijnt.. Helemaal als je het idee hebt dat ze je willen 'pakken' om iemand de schuld te kunnen geven. Want dat is nou ook niet iets dat nog nooit voorgekomen is. En als je dan zo iemand als alleen achtergelaten hebt, dan kan ik me zeg maar wel voorstellen dat je bang bent dat ze zoiets al als half bewijs zien.

En dat van dat glas wijn vind ik nou niet zoveel zeggen, ik heb mijn broer ook wel eens ondergegooit met ijsthee omdat ik boos was Clown En nee, ik ben geen moordenaar Tong uitsteken.. Mss dat peter R. de vries mild bleef, maar stel dat die joran écht onschuldig is, dan kan ik mij wel enigszins voorstellen hoe frustrerend dat is, dat je alsmaar beschuldigt wordt, dat er telkens maar theoriën bij gehaald worden die je al weet-ik-veel-hoe-vaak hebt proberen te ontkrachten, waar dan weer niet op in gegaan wordt..

Ik zeg niet dat joran het niet gedaan heeft hoor Tong uitsteken ik zeg alleen dat ik het wél zou snappen, als hij echt onschuldig bleek te zijn..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:25

Diablo schreef:
Ik heb het gezien. Brrrr, die Joran is een akelig mannetje en ik denk dat hij meer weet dan hij loslaat.
Ik snap trouwens niet dat niemand die jongen aanpakt als hij dat glas wijn in Peters gezicht gooit.

Ik denk dat men nogal verbijsterd was. De enige die zichtbaar tegen Joran reageerde was de vrouw die direkt met water kwam om de pijn in de ogen te verzachten. Helaas kan je niet horen wat ze zegt.

Overigens Betteke hoe Natalee ook geleefd heeft ze is slachtoffer in deze zaak, lijkt dat je dat even vergeet.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:34

Dat een jong meisje helaas aan de drugs is geweest en wat jongens 'gehad' heeft, doet helemaal niet ter zake. Alsof je er dan om vraagt om vermoord te worden (of om als vermist te zijn opgegeven). Gestoord Gestoord Gestoord

Dat de zaak geseponeerd is, wil voor mij ook niet zeggen dat J onschuldig is. Juridisch misschien wel, maar ik vertrouw dat jong niet. En zijn vader ook niet.
De tijd zal het uitwijzen (hoop ik!!!)...... Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:37

Dat de zaak geseponeerd is betekent niets meer dan dat er met het huidige bewijs geen zaak tegen hem is. Hopelijk komt er snel meer boven water. Het zal mij niets verbazen als pa meegeholpen heeft haar lichaam te verbergen. Er is nog nooit gezocht op het hele terrein, daar heeft vriendje van papa een stokje voor gestoken. Ook zo vreemd als je niets te verbergen hebt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:37

Net ook even het stukje gekeken van Nova gisteren.
Die blonde mevrouw die Peter kwam helpen nadat hij de wijn in zijn gezicht had gekregen, zei nog kwaad tegen de moeder van Joran: "Zo, dat heb je goed opgevoedt Boos! " Nagelbijten / Gniffelen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:41

Al met al blijft het gewoon een heel vreemd verhaal van een hele vreemde gast met een hele vreemde vader. J's gedrag en ogen spreken boekdelen. Zijn gelieg en gedraai ook. Zijn petje ook (hoezo goed opgevoed als je zo erbij gaat zitten op TV. Wat heb je dan te verbergen?). Ik hoop enorm dat er ooit iemand zijn mond open doet. Gelukkig gebeurt het wel vaker dat na jaren alsnog een balletje gaat rollen......

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:43

Voor dat je mijn reactie leest, eerst even dit. Ik sluit me er compleet bij aan dat Johan iets te verbergen heeft wat misschien wel tot de oplossing kan leiden van deze zaak. Hij beschermt iemand, zichzelf of iemand anders.

Af en toe zit ik wel eens te denken als ik in Johans schoenen zou staan. Dit is gewoon een gedachte kronkel hoor.
Stel je gaat met een meisje uit, je hebt seks met haar, misschien wel groepsseks. Je gaat nog alleen met haar een wandeling maken over het strand, het is immers jou 'fling'. Jij ziet het ook als niet meer niet minder, een vakantie vriendinnetje, zoals je er al zoveel hebt gehad. Streng opgevoede meisjes die voor de eerste keer alleen op vakantie gaan die gaan dingen ontdekken en slaan een beetje los (denk eens aan de 'springbreaks' in amerika http://en.wikipedia.org/wiki/Spring_break). Jij vind het niet erg en geniet er van. Na een tijdje wil jij naar huis, zij niet, ze wil nog blijven. Je krijgt ruzie (kan ook om een andere reden zijn). Je bent het zat en je gaat naar huis. Niet netjes om haar achter te laten, je weet het, maar je bent haar echt even zat. De volgende ochtend wordt je wakker en kom je tot de ontdekking dat ze vermist is. Je raakt in paniek en je beseft wat je gedaan hebt en dat alles naar jou zal wijzen. Ook besef je dat wat je gedaan hebt (haar alleen achter latend) totaal ongepast was. Maar daar kan je nu niets meer aan doen. Daarom probeer je jezelf zo goed mogelijk bij de politie in het dag licht te zetten. Helaas komen je leugens/onwaarheden uit en dan wordt het alleen maar erger. Je hebt er geen grip meer op, je voelt je wel verantwoordelijk, maar je hebt het gewoon echt niet gedaan. Je beseft ook dat liegen niet de goede optie was om mee te beginnen omdat alles wat je nu nog zegt in twijfel getrokken zal worden.

Ik bedoel dus ook te zeggen dat de leugens, rare verklaringen ook een paniek aanval geweest kunnen zijn, omdat hij besefte dat hij niet goed bezig was geweest door haar alleen achter te laten op het strand. Natalee was ook zeker geen braaf meisje. Nogmaals verwijs in naar de springbreaks, ze kunnen ook helemaal los slaan, de seks, wie weet wel gewillig (zoek maar eens op google naar de verhalen van de springbreaks, je zal echt verbaasd staan)?? Maar hoe Natalee ook was, dit verdient ze ook niet. Men wil een schuldige. En de stommiteiten van Joran halen hem dit op de hals. Zeker omdat je als agent ziet dat hij meer weet, maar niets zegt en gelogen heeft.

Over dat glas wijn. Stel dat dit voorgaande hetgeen geweest is wat er gebeurt is. Je weet dat je fout zit en je voelt je schuldig, maar je weet ook dat je Natallee niet om zeep geholpen heb. En dan zit er zo'n verschrikkelijk tv figuur tegenover je die je op allerlei manieren er in probeert te luizen. Ik zou na een tijdje ook machteloos worden en die man een knal voor zijn kop kunnen verkopen, dus het zou best een wanhoopsdaad kunnen zijn, niet verstandig, maar wel begrijpelijk (tot op zekere hoogte).

Verder weet je ook niet wat Joran zijn vader voor invloed heeft gehad met oog op de verklaringen die Joran gegeven heeft. Ik heb een stukje van het interview gezien en ik moet zeggen dat ik die vader een zeer vreemd figuur vind. Ik heb gewoon het gevoel dat hij er ergens ook meer vanaf weet. Hij kiest zijn woorden te voorzichtig.

Maar goed, de zaak rammelt aan alle kanten, je kan alleen maar hopen dat of haar lichaam gevonden wordt of dat een van de jongens het licht ziet en het geweten gaat spelen. De tijd zal uitwijzen wie de dader is. Het enige wat ik me dan bedenk: de perfecte moord bestaat.

Even ter afsluiting: Ik vind Joran dus ook een eng jong. Eentje die echt een flinke schop onder zijn kont verdiend en iemand die flink de weg kwijt is. Ik ben ervan overtuigd dat hij meer weet. Het bovenstaande is gewoon een hersenkronkel dat hij wel de gelegenheid gecreeerd heeft, maar dat iemand anders het afgemaakt heeft al dan niet geplanned.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:47

Als hij zich zo 'schuldig' voelt, dan reageert hij helemaal vreemd.......
Nee, van die theorie geloof ik niets, hoor. Ik vraag me af of dit joch zich uberhaupt schuldig kan voelen. Let maar eens goed op zijn ogen, zijn gezichtsuitdrukking, de spiertjes in zijn gezicht. Hij liegt dat hij barst.

Wat ik ook zo raar vindt, is dat hij totaal geen emotie laat blijken over iemand die vermist is. Iemand waarmee je een 'leuke' avond gehad hebt en dan zo reageren..... Gaat er bij niet in.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:51

Daar heb je ook wel een punt. Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Maar voorop staat dan die jongen wat verbergt en daarover liegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:52

Nadya schreef:
Dat een jong meisje helaas aan de drugs is geweest en wat jongens 'gehad' heeft, doet helemaal niet ter zake. Alsof je er dan om vraagt om vermoord te worden (of om als vermist te zijn opgegeven). Gestoord Gestoord Gestoord

Dat de zaak geseponeerd is, wil voor mij ook niet zeggen dat J onschuldig is. Juridisch misschien wel, maar ik vertrouw dat jong niet. En zijn vader ook niet.
De tijd zal het uitwijzen (hoop ik!!!)...... Ja

Nee je vraagt er niet om om vermoord te worden, maar als je het ze bekijkt..Wat zegt e hele achtergrond van joran dan? Dat hij ook aan de drugs is geweest(ofzo) en niet zo netjes met vrouwen omging maakt hem nog geen moordernaar. Als iedereen die een heftige puberteit meegemaakt heeft een moordernaar zou zijn; dan zouden er nu toch een stuk minder mensen zijn.. ik vind argumenten als 'ik vind het maar een akelig mannetje' zo loos.. Alsof dat een motief is om iemand maar van moord te beschuldigen.

Cayenne schreef:
Net ook even het stukje gekeken van Nova gisteren.
Die blonde mevrouw die Peter kwam helpen nadat hij de wijn in zijn gezicht had gekregen, zei nog kwaad tegen de moeder van Joran: "Zo, dat heb je goed opgevoedt Boos! " Nagelbijten / Gniffelen

Net alsof dat er wat mee te maken heeft,
jemig; da's gewoon een kwestie van woedebeheersing...
Alsof die ouders het niet al zwaar genoeg hebben Rolleyes

Ik vond alleen die vader heel frappant..

Sweetheart zegte igenlijk precies wat ik ook wilde zeggen (want ik vind die joran nou voor de rest ook niet heel koosjer overkomen; maar dat is alsnog niet een reden om iemand van moord te beschuldigen)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:54

Ik zei niet dat het er iets mee te maken had. Ik vond het alleen een heel gedoe Clown
Je kunt ook alles verkeerd opvatten. Lachen

Niemand zegt hier trouwens dat Joran een moordenaar is, maar hij maakt zichzelf er niet minder verdacht op..
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-01-08 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:54

Menino schreef:
Nee je vraagt er niet om om vermoord te worden, maar als je het ze bekijkt..Wat zegt e hele achtergrond van joran dan? Dat hij ook aan de drugs is geweest(ofzo) en niet zo netjes met vrouwen omging maakt hem nog geen moordernaar. Als iedereen die een heftige puberteit meegemaakt heeft een moordernaar zou zijn; dan zouden er nu toch een stuk minder mensen zijn.. ik vind argumenten als 'ik vind het maar een akelig mannetje' zo loos.. Alsof dat een motief is om iemand maar van moord te beschuldigen.

Hier sluit ik me ook bij aan. Tuurlijk ligt het eraan hoe je overkomt hoe mensen je zien. Maar het mag niet de grootste rol krijgen. Het bewijs moet jou aanwijzen en kennelijk hebben ze daar niet voldoende van.