Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:56

Apple schreef:
Als er in de horeca niet meer gerookt kan worden dan zal dat heus niet zoveel invloed hebben op de omzet. Een roker kan toch besluiten om de periode dat er gegeten wordt niet te roken?

In de trein lukt het ook om zonder te roken op de plaats van bestemming te komen. Werkplekken zijn ook rookvrij. En dan zou het die roker niet lukken om zonder te roken in een restaurant te zitten?

Op mijn werk mag ik nog gewoon roken hoor. Daar is het tenminste netjes geregeld en heeft de niet-roker geen last van de roker en andersom. Dat geldt voor de klanten precies hetzelfde.

Keuzevrijheid is een groot goed :J

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:56

WildWings schreef:
Gezonder of "gezonder" maakt je opmerking echt niet minder kortzichtig.
En dat laatste klopt, maar dat maakt nie dat niet-rokers per definitie een gezondere (of "gezondere") levensstijl hebben dan rokers.

Met je eerste opmerking ben ik het gewoon niet eens Knipoog
En je 2e opmerking: heb ik ook nooit gezegd, vandaar ook die aanhalingstekens weer. Ieder z'n verslaving, alleen van die van mij is niet schadelijk voor JOUW gezondheid.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:57

WildWings schreef:
Niet alle rokers reizen vaak met de trein, sterker nog, ken er meer die niet vaak met de trein reizen dan die geregeld met de trein reizen. Daarbij roken rokers vaak nog wel op het werk, maar gaan dan in de pauze even buiten staan Knipoog

Maar een café is toch ook horeca, of ben ik nou zo gek? Het lijkt mij logisch dat je als roker op een avondje uit het lekker vindt om te kunnen roken, net als een ander het misschien lekker vindt om te kunnen drinken.

Ja, maar alweer geldt dat je van iemand die wat alcohol drinkt (en nou heb ik het niet over TEVEEL alcohol, maar dan nog is alleen het gedrag op dat moment storend en niet de alcohol zelf) geen last. En van rokers weer wel.

Ik snap ook niet waarom het slecht zou zijn voor de horeca als er een rookverbod word ingevoerd, mensen gaan toch wel uit, of ze mogen roken of niet. Net alsof ze van het nog wel buiten mogen roken niet meer naar de kroeg gaan.
Laatst bijgewerkt door Joyckuh op 25-09-07 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:57

IKbenEllen schreef:
Met je eerste opmerking ben ik het gewoon niet eens Knipoog
En je 2e opmerking: heb ik ook nooit gezegd, vandaar ook die aanhalingstekens weer. Ieder z'n verslaving, alleen van die van mij is niet schadelijk voor JOUW gezondheid.

Jammer dat de kortzichtigheid blijft (niet iedere roker is verslaafd) Haha!

En hee, als je gescheiden ruimtes hebt is de "verslaving" van bijv. mijn vrienden ook niet schadelijk voor jouw gezondheid hoor Verward

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:58

nou ik heb getekend!

bromfiets

x_Marr schreef:
Als iemand anders alchohol drinkt kan jij daar geen lichamelijke schade aan overhouden. (mits diegene je natuurlijk schopt of slaat oid. Knipoog) (@ chantalvdv)

Of je doodrijdt omdat hij/zij bezopen achter het stuur is gaan zitten....

Anoniem

IKbenEllen schreef:
Chiqa schreef:
We kunnen de economie van die landen niet met die van ons vergelijken.

Hier in Nederland gaat het stukken minder, of wil jij straks drie keer zoveel betalen voor je colaatje
omdat de rokers worden geweerd?

Dat geld zal toch écht ergens vandaan moeten komen vrees ik...

Oh DAAROM teken je die petitie, niet omdat je dan niet meer mag roken.... Haha!

Ik zou zeggen lees eens wat mn voorstellen zijn voor je oordeeld dame.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 22:59

Als niet iedere roker verslaafd is dan zie ik het probleem helemaal niet. Die kunnen dan toch gewoon even geen sigaret opsteken als ze de horeca bezoeken? Ze zijn toch immers niet verslaafd?

IKbenEllen

bromfiets schreef:
Op mijn werk mag ik nog gewoon roken hoor. Daar is het tenminste netjes geregeld en heeft de niet-roker geen last van de roker en andersom. Dat geldt voor de klanten precies hetzelfde.

Precies, daarom wil de niet roker ook een keuze hebben in de horeca Knipoog

Air

Bromfiets: LEZEN! OF IETS DERGELIJKS!
Ongelofelijk zeg Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:00

Tussenstand; 003102 VOOR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:00

Joyckuh schreef:
Ja, maar alweer geldt dat je van iemand die wat alcohol drinkt (en nou heb ik het niet over TEVEEL alcohol, maar dan nog is alleen het gedrag op dat moment storend en niet de alcohol zelf) geen last. En van rokers weer wel.

Ik snap ook niet waarom het slecht zou zijn voor de horeca als er een rookverbod word ingevoerd, mensen gaan toch wel uit, of ze mogen roken of niet. Net alsof ze van het nog wel buiten mogen roken niet meer naar de kroeg gaan.

En dat gedrag komt dan door het teveel aan alcohol (en geloof me, dat kom ik vaak zat tegen tijdens het uitgaan.)
Verder gaat het er gewoon om dat een niet-roker toch echt niet slechter wordt van gescheiden ruimtes ipv een algeheel rookverbod, of wel dan Verward

En ik weet wel zeker dat veel mensen minder zullen uitgaan als ze steeds naar buiten moeten lopen (en in de herfst is het ook niet altijd lekker weer) om daar hun sigaretje te lopen. Dan liever thuis met wat vrienden zitten, waar je wel rustig kan roken zonder steeds op te hoeven staan en apart je sigaretje moet roken in de regen Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:01

x_Marr schreef:
Bromfiets: LEZEN! OF IETS DERGELIJKS!
Ongelofelijk zeg Scheve mond

Wat moet ik dan lezen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:01

Bromfiets, bezopen achter het stuur zitten is schadelijk voor je gezondheid en ook voor die van anderen. Daarom is dat dus ook verboden. Eens kijken, hoe zat dat ook al weer met sigarettenrook? En waarom wordt dat dan steeds meer ingeperkt? Schadelijk voor anderen Pling

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:02

x_Marr schreef:
Als iemand anders alchohol drinkt kan jij daar geen lichamelijke schade aan overhouden. (mits diegene je natuurlijk schopt of slaat oid. Knipoog) (@ chantalvdv)

Het gaat mij erom dat mensen ervan houden om mensen in hokjes te stoppen.
Als je elkaar in dit geval tegemoet komt is iedereen blij lijkt mij! En dat moet haalbaar gemaakt kunnen worden!

Maar wat ik al zei: ik ben het absoluut eens met het niet roken in een restaurant en andere eetgelegenheden (echte maaltijden dan he Knipoog niet voor de bitterballen) Maar in een kroeg vind ik dat er gewoon gerookt moet kunnen worden, waar je dan dus 2 delen zou kunnen maken in een kroeg. Of rookvrije kroegen krijgt en kroegen waar wel gerookt mag worden!

Het is al hokjesachtig genoeg! Maak het dan niet erger, en zoek naar een middenweg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:02

Apple schreef:
Als niet iedere roker verslaafd is dan zie ik het probleem helemaal niet. Die kunnen dan toch gewoon even geen sigaret opsteken als ze de horeca bezoeken? Ze zijn toch immers niet verslaafd?

Ten eerste betekent "niet iedere roker is verslaafd" iets heel anders dan "geen enkele roker is verslaafd", dunkt mij.
" Pling "

Ten tweede vinden veel mensen het dus gewoon (of beter gezegd: JUIST) fijn / prettig en vooral lekker om te kunnen roken tijdens het uitgaan, en als daar aparte ruimtes voor zijn, wat ondervind jij als niet-roker daar dan voor problemen van?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:03

WildWings schreef:
Jammer dat de kortzichtigheid blijft (niet iedere roker is verslaafd) Haha!

En hee, als je gescheiden ruimtes hebt is de "verslaving" van bijv. mijn vrienden ook niet schadelijk voor jouw gezondheid hoor Verward

Klopt, niet iedere roker is verslaafd, maar hoeveel rokers roepen al dat ze zooooo kunnen stoppen als ze zouden willen.... alleen ze doen het niet Verward
Sorry hoor, dat is voor mij al categorie verslaafd.

En die gescheiden ruimtes: ik heb al meermalen gezegd: ik ben voor Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:03

IKbenEllen schreef:
bromfiets schreef:

Maar de roker ook, die heeft daar dan toch net zo veel recht op?
Als het zo geregeld kan worden dat beide partijen geen last van elkaar hebben is het toch goed?

En het kan hoor, ga maar op mijn werk kijken. Per dag +/- 50.000 tevreden rokers én niet rokers.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:04

Chiqa schreef:
Ik zou zeggen lees eens wat mn voorstellen zijn voor je oordeeld dame.

Nou laat zien die voorstellen, heb ze even gemist.

Nijn

Ik heb meteen getekend Ja

Anoniem

IKbenEllen schreef:

Evenals met wel-rokers.

En wanneer kan dat? Door bepaalde gedeeltes te maken in een kroeg of restaurant (zoals overigens nu ook al gebeurd in veel restaurants).

En wanneer kan dat niet? Door een algeheel rookverbod in te voeren OF door roken overal toe te staan.

Trek dus zelf je conclusie zou ik zeggen.

Apple

Als er aparte ruimtes zijn mij best. Alleen, dat is weer het suffe hollandse gedoogbeleid waardoor het niet gaat werken. Aparte ruimtes, dat is dus voor een deel van de horeca ondernemers niet te bekostigen dus die moeten stoppen met hun nering.

Nee, gewoon een algeheel verbod, niet dat slappe gedogen. Het is even wennen, maar binnen 1 jaar weten we niet beter meer.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:05

Chiqa schreef:
Tussenstand; 003102 VOOR

En hoeveel tegen? Clown

Teelee

Ik ga niet meer naar een discotheek als ik niet meer mag roken!

Moet ook allemaal niet gekker worden. Straks mag je in je eigen huis niet meer roken. Jaa daaaaaag Tong uitsteken

bromfiets

Apple schreef:
Bromfiets, bezopen achter het stuur zitten is schadelijk voor je gezondheid en ook voor die van anderen. Daarom is dat dus ook verboden. Eens kijken, hoe zat dat ook al weer met sigarettenrook? En waarom wordt dat dan steeds meer ingeperkt? Schadelijk voor anderen Pling

Mee eens, maar waarom geen andere oplossing zoals scheiden? Waarom gelijk zo rigoureus als er een gulden middenweg mogelijk is?