Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Musicjohn

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:29

lies schreef:
Musicjohn schreef:
School en godsdienst zou sowieso van elkaar los gekoppeld moeten worden. Bloos

Waarom?

Die vraag kun je zelf beantwoorden als je even heel nuchter nadenkt.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:30

_rosita_ schreef:
mensen, nu worden er wel wat dingen door elkaar heen gehaald denk ik....

een zwarte school is geen school speciaal voor 'zwarten', maar is een gewone school, waar veel 'allochtonen' opzitten, waardoor het percentage 'allochtonen groter is dan het percentage 'nederlanders' en zo wordt het een zwarte school genoemd. Wel bestaan er islamitische scholen en dát zijn dus wel scholen waar alleen islamieten toegestaan worden. (en dáár heb ik dan wel weer een heel uitgesproken mening over! Sigaar )

Rosita, ik weet het. Wilde alleen even stangen...

Over Islamitische scholen heb ik ook een zeer uitgesproken mening, maar die heb ik net zo hard over christelijke scholen waar alleen christenen worden toegestaan, je als meisje echt niet in je lange broek binnen kunt komen en ze hele grote essentiele delen uit de biologie en de geschiedenis vergeten te doceren omdat de bijbel daar andere antwoorden op geeft. Voor mij een reden om geen cent meer van OCW naar het speciaal onderwijs te sturen. Speciaal onderwijs kan, maar dan wel privaat bekostigd...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:31

Musicjohn schreef:
School en godsdienst / religie zou sowieso van elkaar los gekoppeld moeten worden. Bloos

zolang er niet gepredikt wordt en kinderen geweigerd worden omdat zij geen geloofsovertuiging hebben of juist een andere geloofsovertuiging hebben én er over elke godsdienst uitgebreid verteld wordt, zodat er breder gekeken wordt dan het 'geloof van de school' heb ik er niet zo'n moeite mee....
maar bovenstaande is vaak niet wat er gebeurd en in dát geval vind ik het beter om idd geloof/school gescheiden te houden

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:31

Musicjohn schreef:
lies schreef:
De school krijgt een negatieve uitstraling omdat men er vanuit gaat dat de leerlingen achterstanden hebben.

Men gaat er niet alleen van uit, het is in alle gevallen bewezen daadwerkelijk zo te zijn. Haha!

In alle gevallen? Heb je een bron waarin ik de onderzoeksresultaten zelf even kan bekijken?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:32

Musicjohn schreef:
lies schreef:
Waarom?

Ik ben heel nuchter, maar vraag het aan jou. Ik heb namelijk niet dezelfde mening als jij.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:33

lies schreef:
De school krijgt een negatieve uitstraling omdat men er vanuit gaat dat de leerlingen achterstanden hebben.

Dat is ook vaak zo....dan praat ik niet over adoptiekinderen, of ouders die hier zijn opgegroeid, maar een grote groep peuters / kleuters heeft achterstand en taalproblemen.

Zelf heb ik 2 slimme kinderen, toch krijgen ze beiden "nachhilfe" in de Duitse Grammatica. Oudste zou zo naar het MBO kunnen, maar met een beetje extra hulp kan ze ws (dat horen we in December) naar het Gymnasium waardoor er straks meer mogelijkheden voor haar zijn.

Denk dat de gemiddelde allochtoon in Nederland echt niet zo'n instelling heeft Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:33

pairadice schreef:
Rosita, ik weet het. Wilde alleen even stangen...

Over Islamitische scholen heb ik ook een zeer uitgesproken mening, maar die heb ik net zo hard over christelijke scholen waar alleen christenen worden toegestaan, je als meisje echt niet in je lange broek binnen kunt komen en ze hele grote essentiele delen uit de biologie en de geschiedenis vergeten te doceren omdat de bijbel daar andere antwoorden op geeft. Voor mij een reden om geen cent meer van OCW naar het speciaal onderwijs te sturen. Speciaal onderwijs kan, maar dan wel privaat bekostigd...

heb honger, dus hapte even goed toe Knipoog

idd heb ik zo'n mening niet alleen over islamitische scholen, maar idd ook over christelijk scholen bv die zo ver gaan bepaalde eisen te stellen en idd, het prediken.... geschiedenis verdraaien omdat de bijbel/koran zegt....etc

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:36

Noetanchamon schreef:
Zelf heb ik 2 slimme kinderen, toch krijgen ze beiden "nachhilfe" in de Duitse Grammatica. Oudste zou zo naar het MBO kunnen, maar met een beetje extra hulp kan ze ws (dat horen we in December) naar het Gymnasium waardoor er straks meer mogelijkheden voor haar zijn.

Denk dat de gemiddelde allochtoon in Nederland echt niet zo'n instelling heeft Knipoog

Ik denk dat nog maar helemaal de vraag is...

_rosita_

Noetanchamon schreef:
lies schreef:

Dat is ook vaak zo....dan praat ik niet over adoptiekinderen, of ouders die hier zijn opgegroeid, maar een grote groep peuters / kleuters heeft achterstand en taalproblemen.

dat klopt idd... het is vaak zo dat die kinderen thuis alleen bv marokkaans gehoord hebben en op school nauwelijks mee kunnen komen doordat ze simpelweg de taal niet genoeg beheersen. deze kleuters kleuteren idd vaak een jaar of zelfs 2 extra.
er is nu een hele opkomst van voorscholen en dat vind ik een zeer goede ontwikkeling.... kinderen gaan dan vanaf 2,5 jaar een antal dagdelen naar de voorschool en halen daar hun taalachterstand etc in nog vóórdat ze naar school gaan

Noetanchamon

_rosita_ schreef:
idd heb ik zo'n mening niet alleen over islamitische scholen, maar idd ook over christelijk scholen bv die zo ver gaan bepaalde eisen te stellen en idd, het prediken.... geschiedenis verdraaien omdat de bijbel/koran zegt....etc

Hier sluit ik me bij aan Knipoog

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:38

_rosita_ schreef:

dat klopt idd... het is vaak zo dat die kinderen thuis alleen bv marokkaans gehoord hebben en op school nauwelijks mee kunnen komen doordat ze simpelweg de taal niet genoeg beheersen. deze kleuters kleuteren idd vaak een jaar of zelfs 2 extra.
er is nu een hele opkomst van voorscholen en dat vind ik een zeer goede ontwikkeling.... kinderen gaan dan vanaf 2,5 jaar een antal dagdelen naar de voorschool en halen daar hun taalachterstand etc in nog vóórdat ze naar school gaan[/quote]

En wie betaald dat??????? Knipoog

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:39

lies schreef:
Musicjohn schreef:

Ik ben heel nuchter, maar vraag het aan jou. Ik heb namelijk niet dezelfde mening als jij.

Kennelijk toch niet nuchter genoeg. Je geeft op de vorige bladzijde namelijk zelf al het antwoord op jouw eigen vraag:

lies schreef:
Heb je die uitgesproken mening ook over christelijke scholen, waar niet gelovige kinderen niet worden toegelaten?

School en religie moeten daarom ten alle tijden van elkaar gescheiden worden gehouden. Een kind gaat naar school om iets te leren voor zijn toekomst, en niet om te leren hoe hij geestelijk in het leven moet staan. Daar is de kerk of de moskee voor, en niet het klaslokaal op school.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:42

Noetanchamon schreef:

uiteraard weet ik dat net antwoord net zo goed als jij, maar ik heb liever dat daar geld in gepompt wordt en dat straks kinderen zijn die een nette opleiding hebben en op zo'n manier een prima baan vinden...
dan dat het gepompt wordt in 18 jarigen die de taal nooit goed onder de knie hebben gekregen, het geen drol boeit,hun hand ophoudt voor de centjes en dat nog tot ze 80 zijn.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:42

Noetachamon schreef:

Lieve zoete gerritje.

Ik ben het niet met je eens John, zoals ik al zei.
Die vraag geeft imo ook helemaal het antwoord niet aan, dat gaat over extremen.

Mijn dochter volgt christelijk onderwijs. Ik ben daar een voorstander van omdat zij op school wat meekrijgt van de geschiedenis van de gebruiken en cultuur van Nederland. De kerk heeft daar heel veel invloed op gehad, dat kan je toch niet ontkennen?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:44

lies schreef:
Noetachamon schreef:

Mijn dochter volgt christelijk onderwijs. Ik ben daar een voorstander van omdat zij op school wat meekrijgt van de geschiedenis van de gebruiken en cultuur van Nederland. De kerk heeft daar heel veel invloed op gehad, dat kan je toch niet ontkennen?

maar kan dat alleen op een christelijke school?
kan dat niet op een bv openbare school die wel godsdienst/maatschappijleer/geschidenis behandeld en daar de geschiedenis van nederland en godsdiensten behandeld op een neutrale manier?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:44

Musicjohn schreef:
School en religie moeten daarom ten alle tijden van elkaar gescheiden worden gehouden. Een kind gaat naar school om iets te leren voor zijn toekomst, en niet om te leren hoe hij geestelijk in het leven moet staan. Daar is de kerk of de moskee voor, en niet het klaslokaal op school.

Mee eens, daar zijn scholen inderdaad niet voor, school is er voor om de kinderen kennis bij te brengen.

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:47

lies schreef:
Ik ben het niet met je eens John, zoals ik al zei.
Die vraag geeft imo ook helemaal het antwoord niet aan, dat gaat over extremen.

Ja, dat ben ik wel met je eens. Ja

Maar ook op "gewone" openbare basisscholen leren de kinderen genoeg over de geschiedenis van Nederland hoor, en ook over de cultuur. Maak je daar maar geen zorgen over. Daarvoor hoeft een kind echt niet naar een christelijke school. En ik heb overigens niets tegen het Christendom hoor. Knipoog

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:48

Godsdienst op een openbare school Rosita?

Basisonderwijs heeft nog weinig te maken met kennis bijbrengen. Ja, we leren er lezen, schrijven en rekenen, maar ook vooral hoe de wereld en onze maatschappij in elkaar zit. En die maatschappij wordt toch nog steeds grotendeels beinvloed door de kerk.

Ik moet juist helemaal niets van de kerk hebben, maar wil toch dat mijn dochter straks zelf een keuze kan maken. Als ik haar nu helemaal weg houd van godsdienst en god zelf, heeft ze straks niets meer te kiezen.

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:49

Het gaat hier volgens mij niet meer over Wilders maar over scholen en religie....

Als niemand naar Wilders luistert.... (ahum keep on dreaming) ...

Maar even dit... de geschiedenis herhaalt zich, wederom.....
Ooit zo'n 50 jaar geleden was er een mijnheer Hitler.... nu is er iemand zoals Wilders...
Ik ben het niet met hem eens, maar hij schudt ons wel wakker... Nederland heeft een probleem..
De rest van de wereld trouwens ook.....
De mensen die zo'n ontzettende aanhangers zijn van het moslim geloof, laat ze alsjeblieft in hun moslimlandje blijven... Het mooie alleen is dat die mensen allang niet meer zo streng geloven als de mensen die geemigreerd zijn naar een ander land... Die blijven nl. heel erg sterk aan traditie e.d. hangen.. (ws. omdat ze anders het idee hebben hier niet te kunnen overleven???)
Maar zoals iedereen de Nederlander himself is daar ook toe geneigd, kijk maar naar Canada waar hele Nederlandse dorpen zijn...
Laat Wilders iedereen maar wakker schudden dan blijft het bij discusieren...
Anders staat er weer een Hitler op... en in dit geval is dat ws een moslim....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:51

Wat Wilders ook wil en zegt, hij is wel een man met LEF.En dat kun je van vele in de kamer niet zeggen!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:51

Nou nou, wat een lef. Moslims bashen is tegenwoordig algemeen geaccepteerd hoor, wist je dat niet?

Edit; lees voor de grap de reacties op dit krantenbericht eens na, op bijvoorbeeld Telegraaf.nl
Grappig is het overigens eigenlijk helemaal niet Scheve mond

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:56

Ik ben het niet met alles van Wilders eens Bloos
Maar voor diegene die denken dat alles rozengeur en manenschijn is,kom een weekje bij mij logeren Knipoog
Ik woon in een deel van Rotterdam waar je bijna geen blanke meer tegenkomt.Mijn zoon zit met 3 blanke kinderen in de klas van totaal 22 kinderen.Kom op zeg gaat mij iets te ver.Hij kan geen pokemon kaart mee naar school nemen of ze worden gejat Boos!
Ik denk dat bij mij 70 % werkeloos is,en wij maar werken en bealsting betalen?
Die nederlanders die geen reet uitvoeren mogen ze van mij ook op de sociale werkplaats zetten.Moet je kijken hoeveel ouderen er rond moeten komen van een hongerloontje terwijl ze hun hele leven hard gewerkt hebben.

Nee hoor,wil je niet werken ga dan maar terug en vraag daar een uitkering aan Bloos

Anoniem

x_Marr schreef:
[naam], als ik een winkel in nederland in loop zie ik toch echt meestal dat de helft van het personeel onder de buitenlanders vallen en de helft onder de nederlanders.
Das in de appie zo, in een kledingwinkel zo, in ene elektronica winkel etc.

Ik ken zelfs iemand die pikzwart is en bij het CWI werkt.
Maar nee, die heeft die baan vast gekregen door fraude ofzo, want buitenlanders worden niet aangenomen Clown.

Ik heb nooit gezegt dat álle Allochtonen niet aangenomen worden. Ik heb gezegt dat het een feit is dat Allochtonen mínder kans op een baan hebben.

Noetanchamon

Is de Telegraaf een krant Verward Verward

Lies vat het niet te persoonlijk op!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 09:57

gohya schreef:
Wat Wilders ook wil en zegt, hij is wel een man met LEF.En dat kun je van vele in de kamer niet zeggen!

Dat vind ik nou niet het belangrijkste in de politiek, lef. Ik zie liever eerlijkheid en gelijkheid.