lies schreef:Musicjohn schreef:School en godsdienst zou sowieso van elkaar los gekoppeld moeten worden.
Waarom?
Die vraag kun je zelf beantwoorden als je even heel nuchter nadenkt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lies schreef:Musicjohn schreef:School en godsdienst zou sowieso van elkaar los gekoppeld moeten worden.
Waarom?
_rosita_ schreef:mensen, nu worden er wel wat dingen door elkaar heen gehaald denk ik....
een zwarte school is geen school speciaal voor 'zwarten', maar is een gewone school, waar veel 'allochtonen' opzitten, waardoor het percentage 'allochtonen groter is dan het percentage 'nederlanders' en zo wordt het een zwarte school genoemd. Wel bestaan er islamitische scholen en dát zijn dus wel scholen waar alleen islamieten toegestaan worden. (en dáár heb ik dan wel weer een heel uitgesproken mening over!)
Musicjohn schreef:School en godsdienst / religie zou sowieso van elkaar los gekoppeld moeten worden.
Musicjohn schreef:lies schreef:De school krijgt een negatieve uitstraling omdat men er vanuit gaat dat de leerlingen achterstanden hebben.
Men gaat er niet alleen van uit, het is in alle gevallen bewezen daadwerkelijk zo te zijn.
Musicjohn schreef:lies schreef:Waarom?
Die vraag kun je zelf beantwoorden als je even heel nuchter nadenkt.
lies schreef:De school krijgt een negatieve uitstraling omdat men er vanuit gaat dat de leerlingen achterstanden hebben.
pairadice schreef:Rosita, ik weet het. Wilde alleen even stangen...
Over Islamitische scholen heb ik ook een zeer uitgesproken mening, maar die heb ik net zo hard over christelijke scholen waar alleen christenen worden toegestaan, je als meisje echt niet in je lange broek binnen kunt komen en ze hele grote essentiele delen uit de biologie en de geschiedenis vergeten te doceren omdat de bijbel daar andere antwoorden op geeft. Voor mij een reden om geen cent meer van OCW naar het speciaal onderwijs te sturen. Speciaal onderwijs kan, maar dan wel privaat bekostigd...
Noetanchamon schreef:Zelf heb ik 2 slimme kinderen, toch krijgen ze beiden "nachhilfe" in de Duitse Grammatica. Oudste zou zo naar het MBO kunnen, maar met een beetje extra hulp kan ze ws (dat horen we in December) naar het Gymnasium waardoor er straks meer mogelijkheden voor haar zijn.
Denk dat de gemiddelde allochtoon in Nederland echt niet zo'n instelling heeft
Noetanchamon schreef:lies schreef:De school krijgt een negatieve uitstraling omdat men er vanuit gaat dat de leerlingen achterstanden hebben.
Dat is ook vaak zo....dan praat ik niet over adoptiekinderen, of ouders die hier zijn opgegroeid, maar een grote groep peuters / kleuters heeft achterstand en taalproblemen.
_rosita_ schreef:idd heb ik zo'n mening niet alleen over islamitische scholen, maar idd ook over christelijk scholen bv die zo ver gaan bepaalde eisen te stellen en idd, het prediken.... geschiedenis verdraaien omdat de bijbel/koran zegt....etc
_rosita_ schreef:dat klopt idd... het is vaak zo dat die kinderen thuis alleen bv marokkaans gehoord hebben en op school nauwelijks mee kunnen komen doordat ze simpelweg de taal niet genoeg beheersen. deze kleuters kleuteren idd vaak een jaar of zelfs 2 extra.
lies schreef:Musicjohn schreef:Die vraag kun je zelf beantwoorden als je even heel nuchter nadenkt.
Ik ben heel nuchter, maar vraag het aan jou. Ik heb namelijk niet dezelfde mening als jij.
lies schreef:Heb je die uitgesproken mening ook over christelijke scholen, waar niet gelovige kinderen niet worden toegelaten?
Noetanchamon schreef:En wie betaald dat???????
Noetachamon schreef:En wie betaald dat???????
lies schreef:Noetachamon schreef:En wie betaald dat???????
Mijn dochter volgt christelijk onderwijs. Ik ben daar een voorstander van omdat zij op school wat meekrijgt van de geschiedenis van de gebruiken en cultuur van Nederland. De kerk heeft daar heel veel invloed op gehad, dat kan je toch niet ontkennen?
Musicjohn schreef:School en religie moeten daarom ten alle tijden van elkaar gescheiden worden gehouden. Een kind gaat naar school om iets te leren voor zijn toekomst, en niet om te leren hoe hij geestelijk in het leven moet staan. Daar is de kerk of de moskee voor, en niet het klaslokaal op school.
lies schreef:Ik ben het niet met je eens John, zoals ik al zei.
Die vraag geeft imo ook helemaal het antwoord niet aan, dat gaat over extremen.
Mijn dochter volgt christelijk onderwijs. Ik ben daar een voorstander van omdat zij op school wat meekrijgt van de geschiedenis van de gebruiken en cultuur van Nederland. De kerk heeft daar heel veel invloed op gehad, dat kan je toch niet ontkennen?
x_Marr schreef:[naam], als ik een winkel in nederland in loop zie ik toch echt meestal dat de helft van het personeel onder de buitenlanders vallen en de helft onder de nederlanders.
Das in de appie zo, in een kledingwinkel zo, in ene elektronica winkel etc.
Ik ken zelfs iemand die pikzwart is en bij het CWI werkt.
Maar nee, die heeft die baan vast gekregen door fraude ofzo, want buitenlanders worden niet aangenomen.
gohya schreef:Wat Wilders ook wil en zegt, hij is wel een man met LEF.En dat kun je van vele in de kamer niet zeggen!