Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrouw toch vervolgd voor doodrijden tasjesdief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:42

kom op zeg Lachen
De adrealine stroomt door je lijf en in sec doe je iets, het enige wat je dan denkt, mijn tasje, mijn spullen. Dat wil ik terug

Ik zou het nog anders hebben gevonden als zij daar speciaal de auto voor was gaan pakken.
Maar ze zat er al in, hij grist het uit haar auto!
Dus de achteruit in zetten is iets wat je dan gewoon snel doet. Om eerlijk te zijn zou mijn gedachte ook niet meteen zijn, ik rij hem daarmee dood

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:48

runningkawa schreef:
Klopt
maar dat wist zij in die paar seconde impulsief handelen toch niet
Is toch nooit haar bedoeling geweest.

iemand zonder strafblad, nooit intentie gehad om zoiets te doen, heeft al heel veel straf door ongevraagd in zulke situatie te belanden.
Vast gezeten hebben in de bak, advocaten en rechter gedoe.
Is allemaal niet wat ze wilde en om gevraagd had.
Als die eikel niet in haar leven was gekomen, had zij nu zorgeloos door geleefd en was hij niet dood geweest

Ja Heb hier weining meer aan toe te voegen... zo is het gewoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:49

Rk sorry hoor, ik kan niet begrijpen dat mensen dan ineens zich niets bewust zijn, dan ben je wel errug traag in je bovenkamers als je plompverloren je auto in zijn achteruit zet en met volle vaart naar achteren rijdt, staat ook nog een boom. Nee voor mij is het gewoon duidelijk dat ze hem gewoon vet van zijn brommer wilde rijden, met eventuele letsel op de koop toe. Zich volledig overtuigt voelende dat ze het volste recht had het tuig van zijn brommer te rijden om haar tas terug te halen, of desnoods iig even klem te rijden, aan te rijden, letstel toe te brengen omdat haar boosheid de overhand had.

Dus als er een mogelijke inbreker aan mijn balkon hangt en ik overloop hem, zwiep hem met volle vaart naar achteren omdat ik hem niet op mijn balkon wil hebben, die vent valt naar beneden en breekt zijn rug. Ik kan toch wel verwachten als ik iemand van 5 hoog naar beneden kwak dat hij mogelijk wel de dood in gaat?

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:53

Yuri schreef:
oja @ lovergirly.... Jij zegt andere manieren van straffen. Wat als ze hier niks van leren? Een heel goede bekende van mij is vermoord, nu 2 jaar later zijn de daders nog altijd niet gepakt in dit stinkmodder rechtstelsel. misshcien als je dat meemaakt dat je ook eens zo gaat denken!

Ik vind dit heel erg voor je, maar dat is dus wel de reden waarom mensen het recht niet in eigen hand mogen nemen. Als iemand een van mijn dierbaren iets aandoet, sta ik absoluut niet voor mezelf in. Ik ben blij dat er een rechtstelsel is wat op zulke momenten wel op een redelijke manier handelt, zonder bij de waan van de dag te leven en zich al te veel te laten leiden door emoties.

Waar ik nog niemand over heb gehoord is dat deze vrouw, hoe begrijpelijk deze impulsieve actie ook misschien ook was, wel gewoon een strafbaar feit heeft gepleegd. Er was geen sprake van zelfverdediging en een bestuurder van een auto dient te weten wat een schade hij of zij met haar voertuig kan aanrichten. Dat het OM gaat vervolgen betekent niet dat ze straf krijgt, maar dat de rechter een uitspraak kan doen zodat er een signaal naar de maatschappij uitgaat dat je niet op die manier een tasjesdief moet proberen te pakken. De rechter deze zal hooguit een voorwaardelijke straf opleggen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:55

Al zou ze hem klem of van zijn brommer rijden, dan had ie maar niet haar tasje moeten jatten!
Hat gaat om hert principe russel.
Als hij dat niet gedaan had, was er niets aan de hand geweest.
Deze vrouw is al emeer dan genoeg gestraft.

Wat 2e voorbeeld betreft; ligt eraan... vraag me af als jij een inbreker betrapt je dan wel direct met je volle verstand nadenkt. Ieder mens reageert anders in zo'n situatie. En dan weer het feit; moet ie maar van andermans spullen afblijven!!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:56

@ pairadice:
En er wordtdoor justitie dus geen signaal afgegeven richting die tasjesdieven enz?
We moeten onze spullen dus maar gewoon af laten jatten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:57

Yuri als de daders nog niet gepakt zijn, daar kan toch niemand wat aan doen? Heeft toch niets met dit rechtssysteem te maken? Ze zullen eerst gevonden moeten worden.

Het is niet alleen in Nederland dat het rechtssysteem niet eerlijk is, ken geen een land waar dat wel zo is.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:58

@ myfairytale: ik zeg nergens dat wij onze spullen maar gewoon moeten laten jatten. Het gaat mij hier even om die actie van die vrouw. Tasjesdieven moeten ook gewoon vervolgd worden.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:00

russel schreef:
Yuri als de daders nog niet gepakt zijn, daar kan toch niemand wat aan doen? Heeft toch niets met dit rechtssysteem te maken? Ze zullen eerst gevonden moeten worden.

Het is niet alleen in Nederland dat het rechtssysteem niet eerlijk is, ken geen een land waar dat wel zo is.

Mee eens. En daarnaast is het Nederlandse rechtssysteem eerlijker dan een hoop andere rechtssystemen. Wees maar verrekte blij dat je bij gebrek aan bewijs gewoon de deur van de rechtzaal weer uitwandelt. Natuurlijk worden er fouten gemaakt, en komen er soms mensen weer op straat die daar helemaal niet thuishoren, maar dat kun je nooit helemaal voorkomen....

Anoniem

Dan zit er in min bovenkamer iets niet goed Lachen
Want als ik niet het doel heb om te doden denk ik ook niet meteen, die gaat dood.
ER gebueren dagelijks ongelukken in het verkeer en gelukkig zijn er dan ook vaker gewonden dan dode.

Van 5 hoog is wat anders dan proberen een scooter bij te houden
Maar als ik iemand hier uit de raam zou duwen (gewoon huis) zou ik ook hoogstens verwachten dat hij zijn been breekt, zou ik ook niet meteen denken dat hij dood valt. En dat zou mijn intentie ook niet zijn

Anoniem

Myfairytale schreef:
Al zou ze hem klem of van zijn brommer rijden, dan had ie maar niet haar tasje moeten jatten!

Wat 2e voorbeeld betreft; ligt eraan... vraag me af als jij een inbreker betrapt je dan wel direct met je volle verstand nadenkt. Ieder mens reageert anders in zo'n situatie. En dan weer het feit; moet ie maar van andermans spullen afblijven!!

Wat is het principe? Als je steelt mag je de dood ingejaagd worden? Is dat het principe?

Wil je een ander systeem in Nederland, krijg je binnenkort een kans om te kiezen voor politieke partijen en richtingen. Weet nog hoe heel Nederland en Bokt bol stond van de negatieve argumenten toen Pim zijn zegje deed. Nu is er weer wat en roept iedereen dat zo een etterbak gewoon doodgereden mag worden omdat het zijn verdiende loon is. Zoiets zou een Pim of een andere PIMPAMPET eens moeten roepen in Den Haag of op straat. Wil ik wel zien hoe bokt draait nadien en wil ik wel eens weten hoevelen er voor uit durven te komen dat ze op die vent gaan stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:02

runningkawa schreef:
Want als ik niet het doel heb om te doden denk ik ook niet meteen, die gaat dood.
ER gebueren dagelijks ongelukken in het verkeer en gelukkig zijn er dan ook vaker gewonden dan dode.

Maar als ik iemand hier uit de raam zou duwen (gewoon huis) zou ik ook hoogstens verwachten dat hij zijn been breekt, zou ik ook niet meteen denken dat hij dood valt. En dat zou mijn intentie ook niet zijn

RK het gaat er nl om dat ALS je het doel niet hebt om te doden, MOET je blijven nadenken met wat je doet. ALS je alleen je instincten en impulsen najaagt, dan zit er idd iets niet goed.

Dan nog even een scooter bij proberen te houden? Nee ze wilde hem gewoon van zijn scooter af hebben. Hoe had ze anders haar tas kunnen pakken? Die vent had toch eerst op de grond moeten liggen, anders pak je niks af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:04

pairadice schreef:
russel schreef:

Mee eens. En daarnaast is het Nederlandse rechtssysteem eerlijker dan een hoop andere rechtssystemen. Wees maar verrekte blij dat je bij gebrek aan bewijs gewoon de deur van de rechtzaal weer uitwandelt. Natuurlijk worden er fouten gemaakt, en komen er soms mensen weer op straat die daar helemaal niet thuishoren, maar dat kun je nooit helemaal voorkomen....

O ja en bij gebrek van bewijs, wordt je niet altijd vrijgesproken, maar ontslagen van rechtsvervolging en als je echt onschuldig bent is dat ook geen fijn gevoel. Overigens bij nieuw belastend bewijs, zit je weer met je snotje voor de rechter.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:06

pairadice schreef:
@ myfairytale: ik zeg nergens dat wij onze spullen maar gewoon moeten laten jatten. Het gaat mij hier even om die actie van die vrouw. Tasjesdieven moeten ook gewoon vervolgd worden.

Is ook zo, maar ik mag toch aannemen dat zij niet gedacht heeft; die jaag ik lekker even de dood in?
Ik vind haar al genoeg gestrafd.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:06

runningkawa schreef:

Iedereen heeft het hier over impulsief handelen, en het lijkt wel alsof je in een impuls alles maar mag doen zonder na te denken over de gevolgen. Als mens heb je ook nog een verantwoordelijkheid voor de gevolgen van je handelen. Als je iemand uit het raam dondert, of je auto achteruit zet en iemand tegen een boom plet, hoor je je er van bewust te zijn dat je dit helemaal verkeerd kan aflopen. Je kunt niet zomaar alles doen onder het mom van impulsief handelen.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:08

Myfairytale schreef:
pairadice schreef:

Is ook zo, maar ik mag toch aannemen dat zij niet gedacht heeft; die jaag ik lekker even de dood in?

Ben ik met je eens, maar het is niet aan het OM om te straffen. Het is aan het OM om strafbare feiten te vervolgen. De rechter straft, en die zal echt niet heel zwaar straffen in dit geval. Het mij even om het principe.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:09

russel schreef:
Myfairytale schreef:

Wat is het principe? Als je steelt mag je de dood ingejaagd worden? Is dat het principe?

Wil je een ander systeem in Nederland, krijg je binnenkort een kans om te kiezen voor politieke partijen en richtingen. Weet nog hoe heel Nederland en Bokt bol stond van de negatieve argumenten toen Pim zijn zegje deed. Nu is er weer wat en roept iedereen dat zo een etterbak gewoon doodgereden mag worden omdat het zijn verdiende loon is. Zoiets zou een Pim of een andere PIMPAMPET eens moeten roepen in Den Haag of op straat. Wil ik wel zien hoe bokt draait nadien en wil ik wel eens weten hoevelen er voor uit durven te komen dat ze op die vent gaan stemmen.

Goed, dan ik misschien wel de eerste, maar ik zou wel op zo'n figuur, of opvolger van Pim stemmen.
Daar ben ik ook altijd eerlijk voor uitgekomen.

Maar terug over het voorval, nee, dat is niet het principe, om ze gelijk maar dood te jagen.
Maar als je bij het begin begint; als hij dat niet gedaan had, dan had zij ook niets gedaan om haar eigen bezittingen terug te krijgen. Dan was de hele ellende niet aan de orde geweest.
Ik werk ook gewooon hard voor mijn geld. Had hij ook moeten doen.
Dus voor hem van toepassing; bezit eer ge begint.

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:11

russel schreef:
O ja en bij gebrek van bewijs, wordt je niet altijd vrijgesproken, maar ontslagen van rechtsvervolging en als je echt onschuldig bent is dat ook geen fijn gevoel. Overigens bij nieuw belastend bewijs, zit je weer met je snotje voor de rechter.

Ontslag van alle rechtsvervolging als je echt onschuldig bent is uiteraard helemaal niet prettig. Maar het is altijd nog beter dan in de bak te belanden. Daarnaast is het in Nederland zo dat als er eenmaal uitspraak is gedaan, je in beginsel niet voor hetzelfde feit nogmaals kan worden vervolgd. Ook niet als er nieuw belastend bewijs opduikt.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:11

Myfairytale schreef:
pairadice schreef:

Ben ik met je eens, maar het is niet aan het OM om te straffen. Het is aan het OM om strafbare feiten te vervolgen. De rechter straft, en die zal echt niet heel zwaar straffen in dit geval. Het mij even om het principe.

Snap ik.
Maar, als je in zo'n geval jezelf even op de plaats zou ztten van die vrouw... je zou dan ineens wel een strafblad hebben ws, terwijl je nooit wat gedaan hebt en dan omdat iemand het in zijn botte kop haalt om jouw eigen spullen te jatten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:12

russel schreef:
runningkawa schreef:

RK het gaat er nl om dat ALS je het doel niet hebt om te doden, MOET je blijven nadenken met wat je doet. ALS je alleen je instincten en impulsen najaagt, dan zit er idd iets niet goed.

Dan nog even een scooter bij proberen te houden? Nee ze wilde hem gewoon van zijn scooter af hebben. Hoe had ze anders haar tas kunnen pakken? Die vent had toch eerst op de grond moeten liggen, anders pak je niks af.

Wat ik al eerder zei had ze misschien verwacht dat de dader zou schrikken dat hij achtervolgd zou worden en daardoor de tas weg zou gooien.

En ik vind het knap dat jij denkt dat iedereen in een sec van iets waar je niet over nagedacht hebt, denkt dat ze meteen juist reageren.
Ik zou dat voor mezelf echt niet durven zeggen hoor.
Ik verwacht dat ik door stomheid geslagen zou zijn en niks zou doen..maar wie weet uit impuls.
Ik denk dat de vrouw na het voorval ook wel gewild had dat ze anders had gereageerd.

Maar nogmaals, zij wordt ongevraagt in een situatie gebracht, waar ineens geeist word dat ze geweldig na kan denken en nog beter dan dat kan reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:13

Je kunt overal ALS voor zetten, dan hadden we ook een andere geschiedenis gehad en het is niet zo dat jouw handelen van het handelen van een ander afhangt.

Evenzo goed vind ik het dus niet oke als mensen zeggen, ik heb een slechte jeugd gehad, dus ik mag dit en dat doen omdat ik niet beter weet, hou er even rekening mee.
Als iemand verkeert bezig is, mag ik het ook zijn, want dat had die andere maar niet verkeerd moeten doen. Zo krijgen we een wildwest. Want ik mag vinden dat die vrouw nu gestraft mag worden, dus wat zal ik doen. Doodrijden is te slap, ik denk dat ik haar maar in de fik steek. Clown Had ze maar niet voor een tasje hem dood moeten rijden. Kan het zijn dat zijn moeder zo denkt???

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:14

Myfairytale schreef:
Snap ik.
Maar, als je in zo'n geval jezelf even op de plaats zou ztten van die vrouw... je zou dan ineens wel een strafblad hebben ws, terwijl je nooit wat gedaan hebt en dan omdat iemand het in zijn botte kop haalt om jouw eigen spullen te jatten...

Ik zou me in de plaats van die vrouw enorm schuldig voelen over het feit dat ik iemand tegen een boom heb geplet. En ze heeft zeker wel iets gedaan: ze heeft iemand doodgereden. Ik denk dat het dan wel op zijn plaats is om daar in ieder geval een rechter uitspraak over te laten doen. En als dat haar een strafblad oplevert is dat m.i. erg jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:16

RK, nu vul jij voor haar in hoe zij zou hebben gedacht. Maar zo zit de zaak niet in elkaar. Zij zelf zou nu moeten gaan vertellen wat er in haar om gaat.

Als je je alleen bij de feiten houdt is het gewoon een zaak waar iemand met het leven van een ander speelt. Nogmaals het was geen afdreiging, haar leven stond niet op het spel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:17

Mekkeren over een slechte jeugd hou ik ook niet van
Van daaruit slecht door gaan vind ik een bewuste keuze
Hier gaat het om een keuze die je maakt in secondes.
Een voorval waar je niet om vraagt, niet van te voren over na hebt kunnen denken.

Als ze nu een dag later de auto pakt en die jongen van de scooter rijd zeg ik, opsluiten en niet meer loslaten.
Dan heeft ze er over nagedacht en ook de gevolgen kunnen bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:17

pairadice schreef:
Myfairytale schreef:
Snap ik.

Ik zou me in de plaats van die vrouw enorm schuldig voelen over het feit dat ik iemand tegen een boom heb geplet. En ze heeft zeker wel iets gedaan: ze heeft iemand doodgereden. Ik denk dat het dan wel op zijn plaats is om daar in ieder geval een rechter uitspraak over te laten doen. En als dat haar een strafblad oplevert is dat m.i. erg jammer.

Wat weten wij van die vrouw? Hoe is zij in het dagelijks leven? Hoe gaat zij met dingen en mensen om? Ik zie dat half bokt zich identificeert met haar, maar wellicht als je alles van haar weet, doe je dat ook niet zo snel.