Rasmussen uit de tour gehaald

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Re: Rasmussen uit de tour gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:26

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:29

Voor de sport hoef je onderhand niet meer te kijken dus nu proberen ze het SBS publiek ook binnen te halen Clown

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:37

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:02

Hoor net op het nieuws op 538 dat Rasmussen wel dégelijk gewoon in Mexico is geweest, zijn (schoon?)ouders en zwager hebben dit bevestigd...

Nu weet ik best dat dat niet de méést betrouwbare bronnen zijn Schijnheilig, maar ik gun Rasmussen het voordeel van de twijfel hoor, ik ben er dus ook echt van overtuigd dat dit een heel vuil spel is waarin Rasmussen een pion is die de Rabobank móest zetten....

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:05

Remember schreef:
Hoor net op het nieuws op 538 dat Rasmussen wel dégelijk gewoon in Mexico is geweest, zijn (schoon?)ouders en zwager hebben dit bevestigd...

Nu weet ik best dat dat niet de méést betrouwbare bronnen zijn Schijnheilig, maar ik gun Rasmussen het voordeel van de twijfel hoor, ik ben er dus ook echt van overtuigd dat dit een heel vuil spel is waarin Rasmussen een pion is die de Rabobank móest zetten....

Ik gun hem ook wel de voordeel van de twijfel! Dus hoop dat het inderdaad gewoon klopt.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:22

Ik ben er ook van overtuigd dat dit een politiek spelletje is,m ook als ik de reactie van bijvoorbeeld Boogerd zie..........
Ben alleen bang dat we er nooit achter zullen komen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:26

Remember schreef:

hoe kan dat dan?
hij heeft toegegeven de formulieren verkeerd te hebben ingevuld, heeft zijn excuses aangeboden en een boete van €10.000 betaald daarvoor...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:34

Hij heeft niks verkeerd ingevuld ... Hij heeft ze pas opgestuurd toen hij al in Mexico was, waardoor ze pas 11 juni bij de UCI aankwamen, en in eerste instantie zou hij 12 juni weer naar huis (Italië) gaan. Toen heeft hij besloten te blijven en ook dat weer doorgegeven (maar ook te laat). Daar heeft hij die waarschuwingen voor gehad!

Maar nu beweert Cassani dat hij Rasmussen heeft zien fietsen in de Dolomieten, 14 juni, wat dus niet strookt met Rasmussen die zegt dat hij na 12 juni in Mexico is gebleven (voor 2 weken ofzo). En dáárom is hij ontslagen!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:38

Tavanta schreef:
Ik ben er ook van overtuigd dat dit een politiek spelletje is,m ook als ik de reactie van bijvoorbeeld Boogerd zie..........

Ja... Dit schreef ik in een ander topic, soort mijn 'complot-theorie', of althans, allemaal dingen waardoor mijn mening gesterkt wordt dat van geen kant klopt:

Remember schreef:
Vanochtend in het AD stond dat voor de Rooij de verklaring van Cassani de 'druppel' was om Rasmussen eruit te gooien (en er staat níet dat ze harde bewijzen hebben!).... Vind het overigens wel typisch dat Cassani precies de datum wist, ik weet een maand later echt niet meer precies op welke dag ik iemand gezien heb hoor Nors opkijken

Anna01 schreef:
Het feit dat de Raboploeg Rasmussen uit de wedstrijd haalt wilt toch wel zeggen dat er meer achter zit hoor

Enórm veel druk van buitenaf ja Knipoog ! Rasmussen was al in opspraak door die waarschuwingen (die niet openbaar hadden mogen worden, en er rijden vast meer renners rond met waarschuwingen op zak), zowel Prudhomme als McQuaid hebben zeer duidelijk te kennen gegeven dat ze Rasmussen liever niet zien winnen, eerstgenoemde heeft zelfs gemeld dat hij Rasmussen niet eens had laten starten als hij van te voren van die waarschuwingen wist (wat écht onzin is, aangezien 2 waarschuwingen gewoon 'mogen'! McQuaid heeft ook gezegd dat er geen gegronde reden is om Michael uit de Tour te halen, of een startverbod te geven). Er is een enorme hetze aan de gang in vóóral de franse en duitse pers. Veel persaandacht = veel publiciteit en het laatste dat de Rabobank wil is negatieve publiciteit Knipoog .

Dán komt er ineens een renner, die héééééééél toevallig verteld dat 'ie Rasmussen heeft zien fietsen in Italië, dat wordt niet geverifieërd (daar was geen tijd voor en als de Rooij harde feiten zou hebben hadden ze al láng op tafel gelegen, dit 'wellus-nietus' spelletje is nou niet bepaald goed voor het imago van de Rabobank Knipoog ), Rasmussen wordt eruit gegooid. De Rooij zegt dat Rasmussen het heeft 'toegegeven', Rasmussen meldt in zijn eerste contact met de pers dat hij het niet snapt en dat hij echt in Mexico zat, de andere Raborenners doen er een beetje vaag over en hebben het er meer over dat ze 'boos zijn op de situatie' dan dat ze boos zijn op Rasmussen (kom op, als je weet dat iemand zulke stomme fouten heeft EN ook nog een heeft gelogen ben je écht wel pislink hoor Vork ).... Rabobank heeft in deze heksenketelsituatie het juiste gedaan voor de reputatie van de ploeg, over de rug van 1 renner heen. Heel begrijpelijk Ja, maar verschrikkelijk sneu. Stel je eens voor dat Rabobank Rasmussen nog steeds gesteund had? Ik zou het niet raar vinden als de tourdirectie en UCI hem er dan zelf uit zouden zetten, dat was gewoon voorbestemd, Rasmussen moest en zou de tour uit....

En dáárnaast had tót woensdag (voor de zege van Rasmussen) Contador nog kans om hem voorbij te gaan, en dan zou de kans nog bestaan dat Contador het geel in Parijs zou dragen! Toch wel een hele aparte timing hè, dat precies wanneer de kaarten zo goed als geschud zijn (voorsprong Rasmussen is woensdag natuurlijk tot een behoorlijk veilige buffer uitgelopen), dit soort dingen voorvallen.

Prudhomme heeft zich verschrikkelijk fout uit gelaten na het vertrek ('Het is maar goed dat Rasmussen weg is'), er is zo'n oorlog opgezet tegen die man... En waarom??? Hij is nóóit positief getest, en ja, het is een beetje een exentriekeling maar het is een op en top sportman en hij heeft idd fouten gemaakt maar ik denk dat er in dit geval een enorm vuil spelletje aan de gang is....

En over Contador hoor je ze niet hoor, die is van de Fuentes-lijst afgehaald omdat 'ie wat mensen verklikt heeft (voor wat, hoort wat Schijnheilig ) en als hij daar nu mee geconfronteerd wordt is het 'Ik was op de verkeerde plek op de verkeerde tijd, dat is allemaal rechtgezet!', my ass! Die gozer hééft smetten op zijn 'doping-blad', maar is publiekslieveling, Rasmussen is een onbeschreven blad en daar is een oorlog tegen aan de gang Lips are sealed

Ik moet nog eens zien hoe dit af gaat lopen....

Ik denk dat er zo veel druk op de Rooij is komen te liggen dat hij 'geknapt' is ofzo en héle domme dingen heeft gedaan!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:50

Inderdaad, en er is veel meer aan de hand en ik vraag me af of het uberhaubt met Rasmussen te maken heeft..........

Weet jij veel waarmee ze de Rooij onder druk kunnen zetten....

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:05

De theorie van Remember zou best wel eens in de buurt van de waarheid kunnen liggen.
Vreemd trouwens, dat iemand die vorig jaar niet eens mocht starten in de tour nu de gedroomde winnaar van de directie is. (Contador).

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:10

er zijn meer mensen in de tour die niet hebben opgegeven waar ze waren, maar omdat rasmussen de gele trui had kwam dit naar buiten.
ik geloof hem todat het tegendeel is bewezen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:12

Remember schreef:

Geweldig inderdaad !

En Viranque, werd die niet ooit op doping betrapt, geschorst en toen hij terug kwam weer op handen gedragen door de Fransen ? Franse held in de bolletjestrui ?

Ik ben er ook van overtuigd dat er een heel vuil spelletje gaande is, waar wij als buitenstaanders alleen maar over kunnen speculeren.
Ik persoonlijk geef Rasmussen ook het voordeel van de twijfel. Oké, hij was fout, daar is het laatste woord nog niet over gezegd. Maar dopinggebruik moet eerst nog maar eens aangetoond worden. 16 Keer negatief was het tot nu toe...

Het lijkt ook wel alsof de mensen vergeten dat hij in de voorgaande jaren ook goed fietste, volgens mij stond hij vorig jaar zelfs op de 9e plaats. Maar omdat hij daar niet (of slechts 1-2 dagen) in het geel reed, was hij geen belangrijk doelwit.

Ik vrees dat de Rabobankploeg niets anders kon dan hem op staande voet te ontslaan om deelname in de toekomst veilig te stellen.
16x Negatief getest in de Tour vind ik een goede reden namelijk om wèl door te mogen fietsen. Maar goed, wie ben ik ?

In elk geval iemand die de Tour nu niet meer volgt, alleen de Avondetappe nog. Het is één grote soap, nog groter dan de voorgaande jaren...voor mij is de lol er wel af.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:50

Het is vind ik ook vreemd dat binnen een organisatie als RABO zo'n acute eenmans actie mogelijk is. De Rooij heeft hem op staande voet ontslagen, vervolgens de rest ingelicht..........
Ik heb de indruk dat zelfs Breukink er niet achter staat en het niet begrijpt, al zal hij (gentleman als ie is) zich daar niet over uitlaten.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:00

zeer scherpe column, en ik hoop van harte dat ze hem vertalen naar 't Frans en op de bureau van de organistie van de Tour smijten.
Prudhomme moest zich ronduit schamen met zijn uitlatingen over Rasmussen.

Remember, jou complot-theorie klinkt helemaal niet onlogisch, integendeel.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:02

Elessar schreef:
Boogerd zei eerder voor de camera ook al achterom naar ik weet niet wie: Küt Fransmannen. Hij herstelde zich snel, haha. Ben benieuwd op welke manier 'geslagen'.

Dat vond ik wel grappig
Net als de vorige dag 'Iemand krijgt zo een hoek van me' *LOL*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:02

Remember schreef:

Ik gun hem ook wel het voordeel vand e twijfel.
Dat zou wel heel sneu zijn als dat echt zo is Scheve mond

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:12

Ik gun hem ook de voordeel van de twijfel, hij heeft dingen fout gedaan maar toch..
hij is getest en was altijd negatief..
ik volgde de tour helemaal maar de lol is er voor mij af en ik kijk er bijna niet meer na
heel af en toe een stukje..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:15

Ik heb nog geen seconde gezien sinds het nieuws van Rasmussen Bloos

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:55

Zag net bij de belgische versie van de avondetappe die hond oversteken die voor de valpartij zorgde Wow! Ze gingen best wel hard onderuit.

Strijkijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 02:47

J dat was wel zielig voor die hond.Maar ik snap dat baasje echt niet. Waaromlaat hij/zij die hond uberhaupt los. Of het was een xwwerfhond

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 10:13

ja het was een zwerfhond.