http://www.nu.nl/news/1172224/1204/Fran ... kapot.html
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Remember schreef:
Remember schreef:Hoor net op het nieuws op 538 dat Rasmussen wel dégelijk gewoon in Mexico is geweest, zijn (schoon?)ouders en zwager hebben dit bevestigd...
Nu weet ik best dat dat niet de méést betrouwbare bronnen zijn, maar ik gun Rasmussen het voordeel van de twijfel hoor, ik ben er dus ook echt van overtuigd dat dit een heel vuil spel is waarin Rasmussen een pion is die de Rabobank móest zetten....
Remember schreef:Hoor net op het nieuws op 538 dat Rasmussen wel dégelijk gewoon in Mexico is geweest, zijn (schoon?)ouders en zwager hebben dit bevestigd...
Nu weet ik best dat dat niet de méést betrouwbare bronnen zijn, maar ik gun Rasmussen het voordeel van de twijfel hoor, ik ben er dus ook echt van overtuigd dat dit een heel vuil spel is waarin Rasmussen een pion is die de Rabobank móest zetten....
Tavanta schreef:Ik ben er ook van overtuigd dat dit een politiek spelletje is,m ook als ik de reactie van bijvoorbeeld Boogerd zie..........
Remember schreef:Vanochtend in het AD stond dat voor de Rooij de verklaring van Cassani de 'druppel' was om Rasmussen eruit te gooien (en er staat níet dat ze harde bewijzen hebben!).... Vind het overigens wel typisch dat Cassani precies de datum wist, ik weet een maand later echt niet meer precies op welke dag ik iemand gezien heb hoor
Anna01 schreef:Het feit dat de Raboploeg Rasmussen uit de wedstrijd haalt wilt toch wel zeggen dat er meer achter zit hoor
Enórm veel druk van buitenaf ja! Rasmussen was al in opspraak door die waarschuwingen (die niet openbaar hadden mogen worden, en er rijden vast meer renners rond met waarschuwingen op zak), zowel Prudhomme als McQuaid hebben zeer duidelijk te kennen gegeven dat ze Rasmussen liever niet zien winnen, eerstgenoemde heeft zelfs gemeld dat hij Rasmussen niet eens had laten starten als hij van te voren van die waarschuwingen wist (wat écht onzin is, aangezien 2 waarschuwingen gewoon 'mogen'! McQuaid heeft ook gezegd dat er geen gegronde reden is om Michael uit de Tour te halen, of een startverbod te geven). Er is een enorme hetze aan de gang in vóóral de franse en duitse pers. Veel persaandacht = veel publiciteit en het laatste dat de Rabobank wil is negatieve publiciteit
.
Dán komt er ineens een renner, die héééééééél toevallig verteld dat 'ie Rasmussen heeft zien fietsen in Italië, dat wordt niet geverifieërd (daar was geen tijd voor en als de Rooij harde feiten zou hebben hadden ze al láng op tafel gelegen, dit 'wellus-nietus' spelletje is nou niet bepaald goed voor het imago van de Rabobank), Rasmussen wordt eruit gegooid. De Rooij zegt dat Rasmussen het heeft 'toegegeven', Rasmussen meldt in zijn eerste contact met de pers dat hij het niet snapt en dat hij echt in Mexico zat, de andere Raborenners doen er een beetje vaag over en hebben het er meer over dat ze 'boos zijn op de situatie' dan dat ze boos zijn op Rasmussen (kom op, als je weet dat iemand zulke stomme fouten heeft EN ook nog een heeft gelogen ben je écht wel pislink hoor
).... Rabobank heeft in deze heksenketelsituatie het juiste gedaan voor de reputatie van de ploeg, over de rug van 1 renner heen. Heel begrijpelijk
, maar verschrikkelijk sneu. Stel je eens voor dat Rabobank Rasmussen nog steeds gesteund had? Ik zou het niet raar vinden als de tourdirectie en UCI hem er dan zelf uit zouden zetten, dat was gewoon voorbestemd, Rasmussen moest en zou de tour uit....
En dáárnaast had tót woensdag (voor de zege van Rasmussen) Contador nog kans om hem voorbij te gaan, en dan zou de kans nog bestaan dat Contador het geel in Parijs zou dragen! Toch wel een hele aparte timing hè, dat precies wanneer de kaarten zo goed als geschud zijn (voorsprong Rasmussen is woensdag natuurlijk tot een behoorlijk veilige buffer uitgelopen), dit soort dingen voorvallen.
Prudhomme heeft zich verschrikkelijk fout uit gelaten na het vertrek ('Het is maar goed dat Rasmussen weg is'), er is zo'n oorlog opgezet tegen die man... En waarom??? Hij is nóóit positief getest, en ja, het is een beetje een exentriekeling maar het is een op en top sportman en hij heeft idd fouten gemaakt maar ik denk dat er in dit geval een enorm vuil spelletje aan de gang is....
En over Contador hoor je ze niet hoor, die is van de Fuentes-lijst afgehaald omdat 'ie wat mensen verklikt heeft (voor wat, hoort wat) en als hij daar nu mee geconfronteerd wordt is het 'Ik was op de verkeerde plek op de verkeerde tijd, dat is allemaal rechtgezet!', my ass! Die gozer hééft smetten op zijn 'doping-blad', maar is publiekslieveling, Rasmussen is een onbeschreven blad en daar is een oorlog tegen aan de gang
Ik moet nog eens zien hoe dit af gaat lopen....
Remember schreef:
Elessar schreef:Boogerd zei eerder voor de camera ook al achterom naar ik weet niet wie: Küt Fransmannen. Hij herstelde zich snel, haha. Ben benieuwd op welke manier 'geslagen'.