Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:44

Ja, iedereen doet wel eens dingen fout laat ik het zo zeggen.
Ik ben zeker niet streng gelovig, maar het staat in de bijbel ( ik weet niet zo precies waar Lachen )
En het betekend niet dat je nu vreselijk bent. Ik doe het ook net zo hard, alleen is het dus eigenlijk niet goed.

(Sunrise; jij legt het beter uit, ghehe Vork )

Tellie; Ik weet er ook niet alles van. Alleen dat GOD in het begin de mens heeft gemaakt en zich daarna ging voortplanten. (zoals ik dus net vertelde al)
Ik had daar persoonlijk nooit van gehoort, maar zat wel te denken dat dat al op aarde is. Het kind word in de buik van zijn/haar moeder gemaakt. Daar komt toch ook de geaardheid vandaan ?

(en nu ga ik eens even eten Lachen )

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:44

@ Sammie : Tuurlijk ben ik niet blij met de duivel, [ik heb het liefste dat hij oprot], maar niet voordat iedereen een keuze heeft kunnen maken.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:45

Quellian schreef:
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde dat het dan toch onzin is dat iemand eerst zijn geaardheid moet opzeggen voor hij zich mag bekeren? Dat heeft wel met veroordelen te maken.

Ja, klopt... Veroordelen mag niet. Ik heb ook nooit gezegd in het topic dat ik tegen homoseksuele mensen ben. Dus heb hier ook niet veel op te zeggen eigenlijk.

Muzefee

Dus ik begreip, als niet iedereen op de wereld gaat geloven, de duivel blijft bestaan ? Nagelbijten / Gniffelen

Calanddra

Sunrise_ schreef:
@ Sammie : Tuurlijk ben ik niet blij met de duivel, [ik heb het liefste dat hij oprot], maar niet voordat iedereen een keuze heeft kunnen maken.

Maar wat als je dan niet voor God kiest?

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:46

Danielle_ schreef:
Tellie; Ik weet er ook niet alles van. Alleen dat GOD in het begin de mens heeft gemaakt en zich daarna ging voortplanten. (zoals ik dus net vertelde al)
Ik had daar persoonlijk nooit van gehoort, maar zat wel te denken dat dat al op aarde is. Het kind word in de buik van zijn/haar moeder gemaakt. Daar komt toch ook de geaardheid vandaan ?

Het gaat er bij mij gewoon niet in dat homosexualiteit een zonde is. Ze hebben er niet voor kunnen kiezen. Daarom moet het wel iets aangeboren zijn, daarom is het ook gemaakt door God.

Apple

Zo ondertussen is toch ook wel vast komen te staan dat je geaardheid vast staat in je genen en in je hersenen? Dat kun je toch niet zomaar afzweren?

Of jawel, dat kan wel, dan krijg je van die closetgay's die toch de schone schijn ophouden met vrouw en kindjes en stiekum het homobosje bezoeken voor contact met mannen.

Danielle_

Maar God kent iedereen en heeft ene plan voor iederen, MAAR diegene moeten dan wel luisteren naar zijn stem Knipoog
[/quote] Nee die bovenste is van een andere, maar ik heb liever dat je inhoudelijk ingaat op mijn vragen die ik daar in stelde.[/quote]
Ja dat zeg ik eronder dus. Alleen moest het niet MOETEN zijn dat deed ik fout (nogmaals excuses hiervoor) Het moet willen zijn Knipoog

en nu ben ik echt even weg Knipoog

Sunrise_

Muzefee schreef:
Dus ik begreip, als niet iedereen op de wereld gaat geloven, de duivel blijft bestaan ? Nagelbijten / Gniffelen

Eh nee..? In de bijbel staat duidelijk dat als Jezus terugkomt de duivel geen macht meer heeft.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:47

Sunrise_ schreef:
Muzefee schreef:

Eh nee..? In de bijbel staat duidelijk dat als Jezus terugkomt de duivel geen macht meer heeft.

Oké. En Jezus komt terug al iedereen gelooft dan ? Lachen

Sunrise_

Apple schreef:
Zo ondertussen is toch ook wel vast komen te staan dat je geaardheid vast staat in je genen en in je hersenen? Dat kun je toch niet zomaar afzweren?

Of jawel, dat kan wel, dan krijg je van die closetggay's die toch de schone schijn ophouden met vrouw en kindjes en stiekum het homobosje bezoeken voor contact met mannen.

Wij kunnen het zelf niet veranderen en waarschijnlijk verandert het wel nooit, maar je kunt wel iets doen aan de manier waarop je ermee omgaat. Overigens geloof ik (dus dat is mijn mening) dat voor God niets onmogelijk is .

Sok

Mietje schreef:
Sunrise_ schreef:
Ligt eraan hoe jij erover denkt. Ik probeer gewoon om het zo min mogelijk te doen, omdat ik het (ook zelf!) allesbehalve een goede eigenschap vind. Maar tja, het gebeurt toch af en toe, en dan vraag ik of God me wil helpen het niet meer/minder te doen Lachen.

Vergelijking met homoseksuelen.
Aangezien het schijnbaar een zonde is moet ik hem elke keer om vergeving vragen en of ie me asjeblieeef wil helpen het niet/minder te doen, oftewel, mij van de homoseksualiteit afhelpen?

Ben ik nu toch wel benieuwd naar..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:48

Sunrise_ schreef:
Muzefee schreef:

Jezus is toch na zijn dood al een keer teruggekomen. Lachen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:48

@ Muzefee: Niemand weet wanneer Jezus terugkomt, alleen God weet dat. En ik weet zeker dat iedereen dan een kans heeft gehad om voor Hem te kunnen kiezen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:49

Hummm, dus als homo beter ongelukkig de schijn ophouden en geen 'praktiserend homo' zijn dan dat je gewoon gelukkig bent met een leuke partner.

tamary

Sunrise_ schreef:
@ alex66: Allereerst mijn excuses als het zo overkwam, dat was echt niet de bedoeling! Sorry daarvoor.

Ten tweede stel ik homo's écht niet gelijk aan moordenaars. Nog maar 1 keer dan: Ik heb niks tegen homo's! Ik zeg alleen dat alle niet goede dingen van de zondeval komen. En ook al wordt je geboren als homo, daar kun je zelf niks aan doen en het gaat daar ook niet om de persoonlijkheid of de persoon zelf maar om de geaardheid.

Maar wie bepaald vervolgens wat die niet goede dingen zijn?

Ik zie veelal dat alles wat iemand niet leuk vindt, wat niet in zijn/haar ideale wereldbeeld past onder die noemer komt. En zie ook dat dat lijstje langer wordt naar mate de tolerantie (mede bepaald door het gevoel van veiligheid/politieke agenda van die persoon) daalt.

Naar mijn mening is het instituut kerk meer een politieke beweging dan een religieuze organisatie.
Ik hoor meer pogingen om ook nietgelovigen Christelijke wetten en regels op te leggen dan over het werkelijk (en praktisch!) helpen van mensen die dat nodig hebben ongeacht hun geloofsovertuiging.

Sunrise_

@ Tellie: Hij is opgestaan en weer opgevaren naar de hemel en de Heilige Geest is neergedaald.

Danielle_

Tellie schreef:
Danielle_ schreef:

Het gaat er bij mij gewoon niet in dat homosexualiteit een zonde is. Ze hebben er niet voor kunnen kiezen. Daarom moet het wel iets aangeboren zijn, daarom is het ook gemaakt door God.

Ik zal het nog een keertje proberen uit te leggen op een andere manier Lachen .
God heeft de mens gemaakt in het begin. Daarna gingen mensen zich voortplanten en kwamen er "nieuwe mensen uit de oude" (klinkt vaag maar dus gewoon geboorte)
Die werden op aarde geboren toen er de zondeval al was geweest, hierdoor had de duivel dus "vrij spel".
zo is het iig hoe ik het begrijp Lachen

Sammie

Ier schreef:
Sammie schreef:
Bij welke kerk zit jij ier als ik vragen mag?
Want ik heb van jou als mij niet vergist 2 versen gehad waarvan in 1tje toch duidelijk stond dat homo's 'slecht' zijn. Hoe ga je hierdan mee om? Wordt dat gedeelte van de bijbel dan overgeslagen, genegeerd?
Homo's zijn niet Gods bedoelings. Nee dat vind ik..
Als jij daarmee een stempel wil opdrukken dat ik homo's slecht vind oké..

Dat heb ik niet gezegd. Ik vraag me enkel af hoe je daar mee omgaat. Aangezien het in bijbel wél staat dat seks tussen 2 mannen eigenlijk niet mag. Ik noem het tussen ' ' even slecht.
Maar als homo's niet Gods bedoeling zijn hoe worden zij dan binnen de kerk behandeld. Ze doen zonden, maar hebben geen enkele intentie om hier mee te stoppen (en dat is als Christen zijnde wel de bedoeling) Probeer zo min mogelijk zondig te leven.

bovendien heb ik ook nog steeds geen tevreden antwoord gezien op de opmerkingen dat God die mensen creert en het feit dat homo zijn aangeboren is.

Veirl schreef:
@Quellian: Christenen die jou veroordelen hebben zelf ook nog veel te leren. Je mag niet oordelen. Als mens niet, dus ook niet als christen
Als Christen zou je dus alles en iedereen moeten accepteren en het oordelen aan God overlaten? Ik denk dat deze boodschap door veel Christenen niet begrepen of geaccepteerd wordt. Want veel Christen oordelen, net als zovele andere mensen over alles en iedereen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 11-07-07 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:50

Ik begin steeds meer overtuigd te raken dat het christendom behoorlijk hypocriet is Boos!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:50

Apple schreef:
Hummm, dus als homo beter ongelukkig de schijn ophouden en geen 'praktiserend homo' zijn dan dat je gewoon gelukkig bent met een leuke partner.

Volgens mij wat het liegen juist een zonde.
Dus als ze openbaar homo zijn blijkt dat ook weer niet goed te zijn.

Wij, de samenleving, hebben daar de aanzet toe. Dat heeft niets met Satan of God te maken.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:51

Apple schreef:

Of jawel, dat kan wel, dan krijg je van die closetgay's die toch de schone schijn ophouden met vrouw en kindjes en stiekum het homobosje bezoeken voor contact met mannen.

Afgod Dat is pas erg, als je homo bent gewoon lekker eerlijk blijven naar jezelf en anderen.
En iedereen die daar een probleem mee heeft is in mijn ogen dusdanig kortzichtig daar zou ik niet eens mee in discussie willen gaan.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:51

Apple schreef:

Nee dat zeg ik niet Lachen , althans, zo bedoel ik het niet . Maar ik denk als je Christen bent, je het voor jezelf wel moeilijk maakt om een relatie aan te gaan met iemand van hetzelfde geslacht. Al zou het misschien nóg wel moeilijker zijn om helemaal geen relatie aan te gaan.

Maargoed, ik heb nou eenmaal ook niet overal een antwoord op.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:52

Nu eens een vraag aan jullie: Wat zouden jullie doen als jullie overtuigd Christen waren en homo?

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 16:52

[quote="Sammie Als Christen zou je dus alles en iedereen moeten accepteren en het oordelen aan God overlaten? Ik denk dat deze boodschap door veel Christenen niet begrepen of geaccepteerd wordt. Want veel Christen oordelen, net als zovele andere mensen over alles en iedereen.[/quote]

inderdaad. Heel veel christenen doen dit, en het mag niet. Wij mogen niet iemand oordelen van "JIJ gaat naar de hel of JIJ Bent fout" Dat mogen wij niet daar gaat God over.