Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:En ze heeft natuurlijk niet 6 uur aaneengesloten vergaderd. Ik vermoed dat ze zelfs in de pauzes er niet aan gedacht heeft.
KiWiKo schreef:vergeten doe je je kind niet........ maar het is gewoon keihard een geval van prio's stellen........ werk was belangrijker
Citaat:Vader kapot van dode baby Chris
door Cees Jansen
AMSTERDAM -
'Ze zag onze Chris dood in het stoeltje zitten', zegt vader Jeroen Zoon over de dramatische affaire tegenover De Telegraaf.
De 11 maanden oude baby Chris heeft ruim zes uur in de auto van zijn moeder Ilse Donkers gezeten, voordat hij dood werd aangetroffen.
Vader Jeroen Zoon is kapot van verdriet.
Hij vertelde donderdagmiddag tegen deze krant: "Ilse had 's ochtends voor het begin van de school een vergadering. Ze bracht Chris altijd naar het kinderdagverblijf, enkele honderden meters van de school vand
Toen de 34-jarige onderwijzeres 's middags, zes uur later, terugkwam, kreeg ze de schrik van haar leven. "Zag ze onze Chris dood in het stoeltje zitten."
Telefoontje
Volgens de vader van het gezin, dat in het nabijgelegen Chaam woont, is er nooit een telefoontje gepleegd door de kinderopvang waar het jongetje doorgaans verbleef als zijn moeder op basisschool De Akkerwinde in Baarle-Nassau voor de klas stond.
Kinderen van de school werden donderdagochtend opgevangen door hun leerkrachten. Ook de aanwezige ouders waren erg geëmotioneerd door de tragische gebeurtenis. Tim Peeters, leerling van Ilse Donkers: "Ik heb er niet van geslapen. Onze juf had het altijd over haar Chris, die pas afgelopen zondag werd gedoopt. We zijn ook uitgenodigd op haar huwelijksfeest begin juli. Dan zou ze met Jeroen trouwen."
Buurtbewoner Lowie (77), die de vogels voert bij het bejaardenhuis vlakbij, is ook van slag. "De juffrouw heeft al de doodstraf gekregen. Een kind verliezen is onbegrijpelijk - we hebben het zelf ervaren - maar op zo'n manier, dat is verschrikkelijk."
Ook in het centrum van Baarle-Nassau is het drama het gesprek van de dag. Er heerst onbegrip over hoe de moeder haar kind kon vergeten, maar vooral ook diep medeleven met de betrokkenen.
,,Niemand weet waardoor dit is gebeurd, alleen de moeder zelf", zegt Peter van der Velden, psycholoog van het Instituut voor Psychotrauma in Zaltbommel. Van der Velden is adviseur, hulpverlener en docent op het gebied van acuut en chronisch geweld, rampen en calamiteiten. "Iedereen die hier verder iets over zegt, zonder de achtergrond te kennen, speculeert. Je kunt alleen maar hopen dat het jezelf nooit overkomt."
KiWiKo schreef:vergeten doe je je kind niet........ maar het is gewoon keihard een geval van prio's stellen........ werk was belangrijker
Nadya schreef:Maar jouw dochter is ook wat ouder, KiWiKo.
Tegen die tijd werk ik ook weer (parttime), hoor.... Maar alleen als het voor Nikki goed geregeld is, anders blijf ik net zo lief thuis. Nik gaat voor alles. Kwestie van prioriteiten stellen.
KiWiKo schreef:hopen dat het jezelf nooit overkomt? hopen dat het jezelf niet overkomt?
je moet zorgen dat het jezelf niet overkomt....
sorrie, kan er niet bij
KiWiKo schreef:Klopt Sanne is nu 8, maar die is ooit ook maar een dag oud geweest![]()
en ik heb altijd gewerkt en altijd mijn kind als eerste prio gehad
een simpel gevalletje van Helaas voor de baas
Nadya schreef:Mijn vriend en ik hebben een gezamenlijke agenda waar we alle vakanties/vrije dagen/werkafspraken/prive afspraken e.d. inzetten. Werkt perfect en er is nooit onduidelijkheid.
Verder ben ik eigenlijk al een wandelende agenda, want ik weet vaak alles uit mijn hoofd. Stamt nog uit mijn carrieretijd, toen moest ik ook altijd aan van alles denken, anders ging er van alles mis en dat was niet de bedoeling.
Het is absoluut vreselijk voor de ouders, die dit overkomen is, maar ik heb echt geen begrip voor het vergeten van een baby van 11 maanden. Ik denk dat als ik zoiets zou meemaken, ik niet meer verder zou willen leven. Klinkt dramatisch, maar hoe vergeef je jezelf zoiets? Ik zou het echt niet weten.....
Avanti, het kindje zat 6 uur in de auto, las ik net op internet.....
slimmerik schreef:KiWiKo schreef:hopen dat het jezelf nooit overkomt? hopen dat het jezelf niet overkomt?
sorrie, kan er niet bij
Er is overduidelijk geen opzet in het spel. Als je iets vergeet (hoe is het mogelijk) kun je daar niets tégen doen. Het overkomt je gewoon.
Natuurlijk ben je schuldig maar voorkomen kun je proberen en daar zijn we allemaal dagelijks mee bezig als ouder. In drukke periodes vergeet je wel vaker dingen. Je kind vergeten blijkt dus een mogelijkheid te zijn..... al is de kans uiterst klein.
KiWiKo schreef:hopen dat het jezelf nooit overkomt? hopen dat het jezelf niet overkomt?
sorrie, kan er niet bij
maikeltje schreef:Ik ben niet zo'n 'strak schema' type. Dat moet ik op mijn werk wel, maar iedereen accepteert mijn tekortkomingDaar staan weer andere kwaliteiten tegenover. Ook leg ik me niet graag vast dmv afspraken, dus daar heb ik geen agenda voor nodig. Ik kan nu zin hebben om van het weekend af te spreken, maar in het weekend kan dat weer heel anders zijn, maw ik leg me niet graag vast. Ben meer iemand van de spontane invallen.
Ik ben ook geen mens van de klok, vandaar dat ook ik mijn kids op afroep voedde.
deschels schreef:Hoe kun je toch in hemelsnaam je eigen kind vergeten uit de auto te halen daar snap ik nu niets van...
Lijkt mij dat je na een paar minuten toch echt iets mist??