De grote donorshow

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ilske

Re: De grote donorshow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 00:57

ladylay schreef:
ik vind het te ver gaan.....
als men het nou eenmaal niet wil laat ze dan lekker...
maar om men te gaan hersenspoelen met dit soort dingen...
sorry hoor, de vrije meningen worden steeds minder...
er worden steeds meer belachelijke dingen verboden.....
steeds meer erin gestampt dat iets wel moet of niet ...
etc....

Hoezo vind jij dat mensen gehersenspoelt worden?
door 1 zon show?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 07:52

@laylay, mensen worden gewoon even goed wakkergeschud.
Er word niet nergens gezegt dat ze donor móeten worden & ze er geen eigen mening meer mogen hebben..
Het word erin gestampt dat wij een probleem hebben in Nederland, die vele mensen het leven kost. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:02

Ik heb de show niet gezien, ben wel benieuwd hoe mensen nu tegen donorschap aan kijken. Zijn mensen zich wel bewust dat zij in de toekomst wellicht ook een orgaan nodig kunnen gaan hebben?

Het is geen ver van mijn bed show donorschap. Goed dat er over gediscussierd wordt.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:10

Ik vind het geweldig dat programma! Hoe ze het bedacht hebben weet ik niet, maar het is grandioos. Je zag hoeveel ophef er over het programma was en hoeveel mensen er gestemt hadden. Dus heel veel mensen betrekken zich erbij. En ga mij nou niet vertellen dat al die mensen donor zijn. Zolang het een ander zijn/haar orgaan is. Dan lekker stemmen, maar je eigen niet? Lekker dan...

Ik wil ook donor worden. Je kan iemand helpen als je er zelf niets meer aan hebt. Je kan er levens mee redden.

Groetjes,

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:15

Donor ben ik al vanaf mijn 16e, BNN lid word ik vandaag...
Wat een uitzending & wat een omroep, kippenvel gisteravond!!! OK dan!

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:19

nee, maar het is niet een keer.....
ze doen het constant met dingen.....
vaak word het niet eens opgemerkt....
heel veel mensen zijn makkelijk beinvloedbaar......
dus niet van 1 zo'n show....

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:22

typisch BNN,grandioos!
het feit dat wij er hier met zn allen over dicusieren,en dat gebeurt de koemnde week overal,is al goed,hopelijk dreunt het tot in DEN HAAG door!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:25

ja dat willen ze ook, maar kom op, moet je het dan zo spelen?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:26

Dreamy schreef:
@laylay, mensen worden gewoon even goed wakkergeschud.
Er word niet nergens gezegt dat ze donor móeten worden & ze er geen eigen mening meer mogen hebben..
Het word erin gestampt dat wij een probleem hebben in Nederland, die vele mensen het leven kost. Lachen

dat wakkerschudden, moet dat op zo'n manier Verward

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:29

iedereen heeft het erover, en dat is precies wat BNN wilde
bereiken...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:29

Andere manieren werken blijkbaar niet!
Ik vind het geweldig! Donor ben ik al zo lang ik me kan herinneren, lid van BNN zit ik nu stevig over te denken!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:33

ik vind het goed dat ze nederland wakker willen schudden, echt. maar de manier hoe ze dat spel spelen, dat die doodzieke een donorniertje moet verkiezen en dat nederland daaraan mee kan doen.. ik heb ingevuld op mijn donorformulier dat ik geen donor wilde zijn, maar ik heb er VOOR die ophef weer een gehaald, om het te veranderen.
een groep jongeren had in onze plaats ergens stickers geplakt die je krijgt als je donorgeregistreerd krijg.
JA ik ben donorgeregistreerd JIJ OOK?
(die ja/nee stickers voor de reclame, maar dan zo)
DAT heeft mij laten denken. dit niet dit vind ik echt walgelijk

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:37

Je hebt toch wel meegekregen dat het nep was?????

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:40

Clown ehh. nee..
ik kijk niet zoveel tv Clown was een beetje druk met mijn laatste dingen voor mn afstuderen Clown
alleen als je dan zoiets te horen krijgt, ga ik me er druk over maken Vork
Clown goed.. mij heb ik in elk geval weer wakker hehe.. sorry..
maar bedankt, kijk nu kijk ik er al een stuk anders tegenaan

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:41

*voelt zich nou toch wel erg dom

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 08:43

Maakt niet uit Knipoog Fijn dat je er nu anders tegen aan kijkt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:37

Helemaal briljant BNN gisteren! Ik vond Patrick Loddiers het super doen.
Het was echt helemaal in lijn met Bart's brutale acties. Dit had Bart ook kunnen bedenken.
ECHT HELEMAAL GEWELDIG.

En als je dan nu naar het nieuws kijkt op CNN, Skynews, BBC, Franse, Duitse tv.
Wat een aandacht voor het donortekort.
Ik ben trots op BNN.

Ben zelf al jaren BNN lid en ook als donor geregistreerd! en ik hoop dat er veel volgen!
Mijn man is ook donor en mijn zoon wil absoluut geen donor zijn (hij is 12). Ieder zijn eigen keuze.
Als je er maar over praat in je omgeving, zodat de mensen om je heen weten wat jouw wens is met jouw organen als jij ze niet meer nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:13

Ik vond het echt helemaal super!! Ik was bij een oud-collega en we hadden echt zoiets van ff kijken of het echt zo erg is... Bleek allereerst dat ze het op een hele mooie manier brachten, dus niet commercieel zoals wij verwachtten.
Wat ik vooral erg goed vond was dat ze lieten zien hoe ze uit die 25 mensen ging kiezen.. Zo van die is geen donor, dus de krijgt mijn nier niet... Erg goeie gedachtengang!!!! Ja

En idd, alle media-aandacht die dit heeft gekregen, alleen maar beter en alleen maar goed dat zoveel mogelijk mensen donor worden...
Ik ben dus wel donor Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:15

Relaxed schreef:
Ik vond het echt helemaal super!! Ik was bij een oud-collega en we hadden echt zoiets van ff kijken of het echt zo erg is... Bleek allereerst dat ze het op een hele mooie manier brachten, dus niet commercieel zoals wij verwachtten.
Wat ik vooral erg goed vond was dat ze lieten zien hoe ze uit die 25 mensen ging kiezen.. Zo van die is geen donor, dus de krijgt mijn nier niet... Erg goeie gedachtengang!!!! Ja

En idd, alle media-aandacht die dit heeft gekregen, alleen maar beter en alleen maar goed dat zoveel mogelijk mensen donor worden...

dus jij vind het goed, dat een 11 jarige niet gekozen word omdat ze te jong is, iemand anders niet gekozen word om haar hobby, rokers, niet werkers (terwijl je de reden niet weet wáárom ze zonder werk zitten) enz, geen nier krijgt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:16

Relaxed schreef:
Zo van die is geen donor, dus de krijgt mijn nier niet... Erg goeie gedachtengang!!!! Ja

Graag even de zin ervoor lezen! Daar slaat het namelijk op! Geen donor is zelf ook geen orgaan ontvangen indien nodig (ff kort door de bocht, maar daar komt t op neer...)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-07 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:17

dees_daan schreef:
Relaxed schreef:

dus jij vind het goed, dat een 11 jarige niet gekozen word omdat ze te jong is, iemand anders niet gekozen word om haar hobby, rokers, niet werkers (terwijl je de reden niet weet wáárom ze zonder werk zitten) enz, geen nier krijgt?

Hoe zou jij dan drie willekeurige mensen kiezen uit de 25??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:18

Normaal is het idd niet eens aan de orde, want dan word het gewoon de 1e geschikte van de wachtlijst... Eerlijk gezegd vind ik dat rokers ook niet zo 123 een orgaan mogen krijgen, maar ja, dat gaat wel ver...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:20

ilske schreef:
dees_daan schreef:

Hoe zou jij dan drie willekeurige mensen kiezen uit de 25??

iig niet op hun hobby's of leeftijd.. ik zou júist naar het 11 jarige meisje kijken, omdat zij nog een heel leven voor haar heeft.
maar goed, ik ben donor, ze mogen alles hebben, dus gelukkig hoef ik niet te kiezen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:20

1200 mensen hebben per sms een donorcodocil aangevraagd en nou hopen dat ze ze ook invullen dan is het helemaal top

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 10:21

Relaxed schreef:
Normaal is het idd niet eens aan de orde, want dan word het gewoon de 1e geschikte van de wachtlijst... Eerlijk gezegd vind ik dat rokers ook niet zo 123 een orgaan mogen krijgen, maar ja, dat gaat wel ver...

dus iemand die heeft gerookt, kanker heeft, dolgraag eerder had willen stoppen, gestopt is, gun jij min of meer de dood? dan zou ik jou mijn orgaan niet gunnen..