kankerpatiente moet hoofddoek af op pasfoto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Re: kankerpatiente moet hoofddoek af op pasfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:15

Het zou idd te gek voor woorden zijn als alles mag, zolang het maar onder de pet van "vrijheid van godsdienst" wordt geduwd...

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:23

Sander_ schreef:
Het zou idd te gek voor woorden zijn als alles mag, zolang het maar onder de pet van "vrijheid van godsdienst" wordt geduwd...

Dat gebeurd al... alles is tegenwoordig geloof.
En als je iets verkeerd zeg discrimineer je Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:51

DresslOver schreef:
Mensen, mensen, mensen toch.

Hypo vind dat de patiente zich aanstelt.
De rest van heel normaaldenkend bokt vind dat niet. Big Deal. Laat haar, ze vind toch dat ze gelijk heeft. Let it be.

Dat is nogal een aanname, om te zeggen dat heel bokt normaaldekend is...

En ook voor jou geld; laat mij in mijn waarde. Het is mijn vrijheid van meningsuiting om over deze kwestie op een dergelijke manier mijn mening hierover uit te spreken. Daar is geen term "normaal denkend" vs "Femke Puijman" voor nodig hoor.

Als JIJ een andere mening hebt, is dat prima. Dit is de mijne.

Als je het over meningen hebt, bestaat er niets zoals gelijk of geen gelijk hebben. Meningen zijn geen feiten, en dus kan er ook niemand "gelijk" hebben. Daar gaat het ook helemaal niet om.
Een discussie board (of forum) is gemaakt om meningen te delen. En ik vind het jammer dat je jezelf steeds zo negatief opstelt tegenover mijn mening.

Hoe raar je mijn mening ook vind, het is mijn mening en het is mijn recht om deze mening te hebben en te uiten, en daarbij in mijn waarde gelaten te worden. En niet te worden uitgescholden voor niet normaal denkend.

Nogmaals, het gaat in deze kwestie NIET om wel of geen gelijk hebben.
Want er IS geen gelijk als het om meningen gaat.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:54

HF ben het met je eens dat je recht heb op je eigen mening omtrent welk onderwerp dan ook, maar laat dat dan ook wederzijds zijn... Daarnaast kom je met argumenten om je mening te onderbouwen die mijn inziens nogal kort door de bocht zijn... En breng je het over alsof je geen gevoel hebt... Mijn mening...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:57

Tiffany schreef:
Hypofocus schreef:
Voor de mensen die door hun geloof VERPLICHT zijn een hoofddoek te dragen, en zich daar aan willen houden, is die kwestie helemaal niet overdreven.

Maar goed, jij mag het overdreven vinden.
Daarover laat ik JOU in je waarde.
Het was fijn geweest als JIJ MIJ ook in mijn waarde had gelaten over mijn mening dat ik de reactie van deze vrouw wat overdreven vond.

Ze zijn helemaal niks verplicht. Ze leven namelijk in Nederland. En hier mag iedereen zijn eigen geloof hebben. We leven in een vrij land. Dus ze kiezen er zelf voor.

Dat wil niet zeggen dat geloof in sommige gevallen niet dwingend zou zijn.
En ook in Nederland is dat zo, zelfs bij een Nederlands geloof.

Ik heb al veel mensen gezien die bijv. geen sex hebben voor het huwelijk, niet omdat ze dat niet willen, maar omdat ze bang zijn dat ze anders naar de hel gaan. En dan hebben we 't gewoon over het oeroude Katholicisme hier in Nederland.
En dit is slechts een voorbeeld. Er zijn nog veel meer voorbeelden te noemen binnen verschillende religies die mensen binden om bepaalde dingen te doen of juist niet te doen.
En ik weet helaas niet hoe het op dit moment exact zit hoor, met moslims, maar vroeger was het een halsmisdaad als een vrouw haar hoofddoek in het openbaar NIET droeg.

Natuurlijk, er is vrijheid in het kiezen van een geloof, maar helaas zijn er binnen sommige religies een aantal dwingende factoren die sommige dingen minder "vrij" maken.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:01

Tuurlijk mag je een mening hebben. Maar die kan je ook op een subtiele manier overbrengen. De manier waarop je het zegt vind ik verschikkelijk. Waarom?

Omdat

Volgens jou zijn moslims "verplicht" een hoofdoek te dragen. Omdat je wegens geloof geen haar mag zien.

Een NEDERLANDSE vrouw , die een ziekte heeft en daardoor dus kaal is geworden. Mag geen hoofddoekje om en moet zich niet zo aanstellen.

MIJN mening:
Of alles of niets. Nederlanders in hun eigen land geen hoofddoek moslims ook niet.
En anders scheren hun hun hoofd toch kaal?

Zoals ik al eerder zij moslims zijn hier niks verplicht omdat Nederland een vrij land is. En die mevrouw is ook vrij om een hoofddoekje op te doen om wat voor reden dan ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:06

Laura24 schreef:
HF ben het met je eens dat je recht heb op je eigen mening omtrent welk onderwerp dan ook, maar laat dat dan ook wederzijds zijn... Daarnaast kom je met argumenten om je mening te onderbouwen die mijn inziens nogal kort door de bocht zijn... En breng je het over alsof je geen gevoel hebt... Mijn mening...

Ok, prima uitleg.
Misschien ligt dat aan het feit dat er hier op bokt geen intonatie en een flink gebrek aan non-verbale communicatie is. We communiceren voor 90% non-verbaal, en hier kan het alleen met woorden die we schrijven.

Wellicht kom ik dan erg hard over. In mijn ogen probeer ik duidelijk over te komen, en geef ik argumenten die voor mij realiteit zijn (zoals bijv. de wet, die er nu eenmaal is, en zoals de realiteit op dit moment is, moeten we die allemaal naleven).

Knipoog

Natuurlijk heb ik gevoel, i'm a human being Haha! Pling

Ik bedoel mijn argumenten ook niet kwaad, maar ik ben wel in voor een serieuse discussie. En voor goede argumenten.
Waar ik me dan hier soms aan stoor, is dat mensen met argumenten komen die niet reeel zijn; zoals het verbieden van hoofddoekjes voor iedereen. Dat is in realiteit gewoon niet mogelijk, vanwege de grondwet. De uitzondering voor "geloof" is er namelijk niet voor niets gekomen, als ze die konden verbieden, hadden ze dat al lang gedaan.
Dus ik stoor me aan de mensen die hier dan roepen: afschaffen alle hoofddoekjes. Want dat gaat gewoon niet gebeuren.
En in mijn ogen mag dat ook niet gebeuren, omdat die mensen er recht op hebben. In mijn ogen is het roepen om het voor iedereen af te schaffen dan een schending van de rechten van al die mensen die voor hun geloof een hoofddoek dragen. En zo zie ik het.

Het heeft geen zin om te discussieren over dingen die niet reeel zijn of die niet uitgevoerd kunnen worden.

Bovendien; sommigen hier vinden mijn argument verschrikkelijk.
In mijn ogen is het verschrikkelijk om anderen hun recht af te nemen. Minstens zo verschrikkelijk. Die mensen zijn ook aan hun rechten gehecht. Deze kwestie is gewoon niet zo zwart wit zoals sommigen het graag willen zien.

Het is niet een kwestie van: allemaal met hoofddoek of allemaal zonder als optie. Dat is namelijk een hele zwart witte stelling, terwijl dit een zeer grijs gebied is. Niet zwart wit.
Allemaal zonder is namelijk geen optie. Dat is de realiteit.

En natuurlijk mag deze mevrouw een hoofddoekje dragen zo vaak ze wil. Maar op DIT moment is het in Nederland de realiteit dat er een wet is die hoofddoeken op paspoorten verbied, tenzij het vanwege geloof is.

Daar kun je lang of kort over praten, maar de situatie blijft hetzelfde.
Tenzij de wetgeving verandert.

En dat komt misschien hard over, dat is het ook. Maar dit is een feit in Nederland. Ik verkondig nu alleen wat er op dit moment in de wet staat, en het lijkt erop alsof sommigen mensen deze regel opvatten als mijn persoonlijke mening. Dat is niet zo.

Zoals ik al meerdere keren heb geschreven: ik ben NIET voor die regels. Maar het is niet eenvoudig op te lossen. Het is gewoon niet zo simpel als sommigen hier denken. Als het wel simpel was, dan was het al lang geregeld. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-07 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:06

Tuurlijk de moslims mogen alles.. want dat is geloof. Maar een kankerpatient met hoofddoek niet. BELACHELIJK! Krijg steeds meer een hekel hieraan. Die moslim cultuur kan alles maken omdat ze dan gaan schermen met ja maar dat is ons geloof.... We hebben verdorie in R,dam de grootste moskee al staan! Hoe absurd. Pleur een kerk in irak en je hebt een kogel door je kop.. Nederland is veel te tolerant met dit soort dingen..

Vind dit echt weer zo'n typische situatie die zo krom is als het maar zijn kan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:10

SONY schreef:
Tuurlijk de moslims mogen alles.. want dat is geloof. Maar een kankerpatient met hoofddoek niet. BELACHELIJK! Krijg steeds meer een hekel hieraan. Die moslim cultuur kan alles maken omdat ze dan gaan schermen met ja maar dat is ons geloof.... We hebben verdorie in R,dam de grootste moskee al staan! Hoe absurd. Pleur een kerk in irak en je hebt een kogel door je kop.. Nederland is veel te tolerant met dit soort dingen..

Ik zou zeggen: geef je op om in het Europees Parlement te komen, en laat de grondwet zo veranderen dat ernstig zieken ook een uitzondering krijgen, net als gelovigen. Knipoog

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:14

was laatst ook en man die had hangende oogleden zodat je het oog niet helemaal meer zag vonden ze ook niet dat die goedgekuurd kon worden na verleg toch gedaan slaat toch echt inderdaad nergens op!

net alsof die mensen ervoor kiezen

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:16

wendyelst schreef:
was laatst ook en man die had hangende oogleden zodat je het oog niet helemaal meer zag vonden ze ook niet dat die goedgekuurd kon worden na verleg toch gedaan slaat toch echt inderdaad nergens op!

net alsof die mensen ervoor kiezen

Ach Nederland is zo krom als een banaan..

Topoverkonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:17

Hypofocus schreef:
Ik zou zeggen: geef je op om in het Europees Parlement te komen, en laat de grondwet zo veranderen dat ernstig zieken ook een uitzondering krijgen, net als gelovigen. Knipoog

Komaan HF, heb juist gepost dat zelf Europese grondrechten het toelaten dat er scholen zijn die de hoofddoek verbieden binnen de schoolmuren, dat er een regel komt/al gekomen is dat de mensen van in de loketten van de overheid geen duidelijk religieuze tekenen mogen dragen, dus ook geen hoofddoek. Waarom zou die hoofddoek dan niet kunnen geweerd worden van de pasfoto?

Waarom deze argumentatie naast je neerleggen?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:19

Hypofocus schreef:
SONY schreef:

Ook zij geeft haar mening... dus dan is jou antwoord dat de naar het Europees Parlement moet rennen niet van toepassing..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:20

Wat was de reden dat dit toegelaten werd? Misschien veiligheid?
Want o.a. het verbod op Bourka's is een aspect dat is aangenomen vanwege veiligheid. Dan heb je het over kruisende grondrechten, want; een ieder heeft recht op veiligheid.

Ik weet dus niet of dat inderdaad zo is, maar er MOET een bepaalde reden zijn om een grondwet te kunnen weren, en meestal is dat alleen zo als er een andere grondwet doorheen komt.

Als dat zo is, dan kan die pasfoto regel alsnog niet verboden worden, omdat het dragen van een hoofddoekje op een pas foto geen bedreiging is voor de veiligheid Knipoog

Maar goed, dat is argumentatie waarvan ik niet zeker ben of dit werkelijk de reden is.

Ik ben wel benieuwd naar de reden over die scholen Haha!
Weet iemand daar meer over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 23:22

Tiffany schreef:
Ook zij geeft haar mening... dus dan is jou antwoord dat de naar het Europees Parlement moet rennen niet van toepassing..

Waarom lees je mijn quote als kritiek?
Het is alleen een tip, om te zorgen dat er ook daadwerkelijk iets mee gedaan kan worden Knipoog

Alleen praten, hoog van de toren blazen over wat er fout is met Moslims heeft geen zin, als je er verder geen actie op onderneemt, toch?
Ik geef slechts een suggestie, zoals de poster zijn mening kracht bij kan zetten. Geen kritiek Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 06:53

op een school van mijn nichtje mocht een moslim wel haar hoofddoek ophouden maar een joodse jongen geen keppeltje.............dat zou ik weleens verklaard willen hebben.

Nederland is veel te tolerant tegen de Islam..........zelfs andere geloven moeten ervoor wijken.

en ik blijf erbij dat ik het schandalig vind zoals deze vrouw is behandeld.
misschien niet eens zozeer vanwege kaal op de foto moeten(al is dat wel heel erg beledigend!)maar vanwege het feit dat die moslima werd 'voorgetrokken' op die doodzieke vrouw.
je moet iedereen gelijk behandelen,niet de een meer!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:01

Hypofocus, dat in de wet staat dat het gelovigen toegestaan is dat moslims hoofddoekjes mogen dragen, weten we bijna allemaal wel. Maar dat wil niet zeggen dat we dat maar moeten slikken als zoete koek. Jij doet dat kennelijk wel, want jij blijft er maar op hameren dat het in de wet staat en er dus niets aan te doen is.

Dus omdat het in de wet staat, moeten we het maar laten gaan?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:13

Ach, zelf had ik trouwens ook laatst een leuk voorval bij een fotograaf. Voor mijn nieuwe werkgever moest ik een pasfoto inleveren, voor hun dossier. Dus naar een fotograaf, kon toch wel nieuwe pasfoto's gebruiken. Maar op niet officiele pasfoto's vind ik het toch wel leuk om te glimlachen en er leuk uit te zien Knipoog Nou, dat kon ik rustig vergeten! Ik ben bij meerdere fotograven geweest, overal hadden ze zo'n leuk apparaat staan waarbij je precies op de goede plek zit, precies je hoofd tussen de lijntjes etc... En nee, ik mocht absoluut niet lachen, want dat hoorde niet... Toen ik vertelde dat het niet voor officiele documenten was, zeiden ze dat ik dan maar in een hokje op het station moest gaan zitten ofzo, zij hadden deze regels Sigaar Toen dacht ik: ok dan lach ik maar niet, is alleen voor werkgever. Maar mn haar, dat kon ook echt niet... Ik heb "bakkebaarden" die voor mijn oren hangen, kan je ook niet erachter stoppen (blijft niet zitten) dus ze konden de aanzet van mijn oren niet zien. Moest ik maar speldjes in om ze weg te houden.... Ja daaaaaggg! Ben weggelopen met de woorden dat ze niet helemaal goed wijs waren Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:24

Hypofocus schreef:
Dat is nogal een aanname, om te zeggen dat heel bokt normaaldekend is...

En ook voor jou geld; laat mij in mijn waarde. Het is mijn vrijheid van meningsuiting om over deze kwestie op een dergelijke manier mijn mening hierover uit te spreken. Daar is geen term "normaal denkend" vs "Femke Puijman" voor nodig hoor.

Als JIJ een andere mening hebt, is dat prima. Dit is de mijne.

Als je het over meningen hebt, bestaat er niets zoals gelijk of geen gelijk hebben. Meningen zijn geen feiten, en dus kan er ook niemand "gelijk" hebben. Daar gaat het ook helemaal niet om.
Een discussie board (of forum) is gemaakt om meningen te delen. En ik vind het jammer dat je jezelf steeds zo negatief opstelt tegenover mijn mening.

Hoe raar je mijn mening ook vind, het is mijn mening en het is mijn recht om deze mening te hebben en te uiten, en daarbij in mijn waarde gelaten te worden. En niet te worden uitgescholden voor niet normaal denkend.

Nogmaals, het gaat in deze kwestie NIET om wel of geen gelijk hebben.
Want er IS geen gelijk als het om meningen gaat.

Fijn dat je respect voor je mening opeist. Alleen wel jammer dat je het zelf niet hebt voor iemand anders haar mening. Want blijkbaar is het niet PRIMA, als iemand anders denkt dan jij. Jij mag dus wel je mening verkondigen, negatief zijn tegenover mijn mening, mij uitschelden en mij voor hypocriet uitmaken. Laat je mij dan in mijn waarde? Voor mijn gevoel niet. Je doet net alsof ik het gemunt heb op een bevolkingsgroep en dat laat ik me echt niet zeggen. Ik vind het alleen belachelijk dat onder het mom van een godsdienst er verschil wordt gemaakt tussen het dragen van iets op je hoofd voor die foto's. Niet elke moslima draagt een hoofddoekje, hoor. Daarbij vind ik dat je niet uit het oog moet verliezen dat we hier in NL, een westers land, leven. Als ik naar Afghanistan, Saoedie Arabier of Iran ga, moet ik als westerse vrouw ook een hoofddoekje op. Anders word ik lastig gevallen of voor 'prutsmuts' uitgemaakt.
Waarom moeten wij als vrouw ons overal aanpassen en waarom passen sommige mensen zich niet aan, aan wat hier normaal is? Daarbij is het een feit dat je herkenbaar op de foto moet. Met een hoofddoekje is het al een stuk lastiger, maar blijkbaar wordt het getolereerd onder het mom van de godsdienst. Gaaaap

Zoals ik al zei, heb ik een paar moslimvrienden en -kennissen die van een mildere islamitische beweging zijn. Ze bidden niet elke dag, drinken gewoon een wijntje en dragen geen hoofddoekjes e.d. Zij zijn dan ook verwesterd, ze zijn hier gelukkig en hebben een goede baan.

Toen ik zelf in het buitenland woonde, paste ik mij ook aan aan die cultuur, leerde de taal en de gebruiken. Anders moet je niet in zo'n land gaan wonen.

Jarenlang was ik trots dat ons land zo multicultureel was en dat het 'redelijk' goed ging, maar de laatste jaren zijn we naar mijn idee een beetje los geslagen. En dit is typisch zo'n geval waarin ik vind dat we een beetje de verkeerde kant opgaan. Dat is mijn mening. Dan kun je meteen de aanname doen dat ik een bevolkingsgroep zijn grondrechten af wil nemen Verward , maar dat zegt meer over hoe zwart/wit jij denkt dan dat het iets over mij zegt. Ik ben dol op buitenlandse mensen, mits ze zich maar wel aanpassen aan onze cultuur en samenleving. Die zijn er gelukkig genoeg, maar ik zie ook in de steden mensen die dat niet doen helaas. Met alle gevolgen van dien.

Wat je zegt: Er is idd geen gelijk als het om meningen gaat. Je geeft me alleen niet het gevoel dat je het zelf doet. Beetje krom, vind je zelf niet? Clown
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 31-05-07 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:27

Nadya, wat heb je dat goed! verwoord Ja
Ik kan het alleen maar helemaal met je eens zijn.
En zou het nooit beter kunnen zeggen. Precies hoe ik het ook denk.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:32

runningkawa schreef:
Nadya, wat heb je dat goed! verwoord Ja
Ik kan het alleen maar helemaal met je eens zijn.
En zou het nooit beter kunnen zeggen. Precies hoe ik het ook denk.

Dank je wel. Lachen

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:36

Dit vind ik echt belachelijk! Moslims mogen wél een hoofddoek op! Omdat dat in hun geloofsovertuiging staat.. Nou sorry hoor.. Dt is wel met andere redenen, maar ik vind deze reden beter om een hoofddoek op te mogen houden. Ik vind het niet normaal dat zo iemand haar hoofddoek af moet doen. Zij voelt zich daar helemaal niet prettig bij, en niemand kent haar zo.
Kortom.. Belachelijk vind ik het!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:36

Hypofocus schreef:
Tiffany schreef:

Waarom lees je mijn quote als kritiek?
Het is alleen een tip, om te zorgen dat er ook daadwerkelijk iets mee gedaan kan worden Knipoog

Alleen praten, hoog van de toren blazen over wat er fout is met Moslims heeft geen zin, als je er verder geen actie op onderneemt, toch?
Ik geef slechts een suggestie, zoals de poster zijn mening kracht bij kan zetten. Geen kritiek Knipoog

En als je het Parlement ingaat en je komt met deze regels kan je vrezen voor je leven Haha! ..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:41

belachelijk....

kan er niet meer over kwijt

wat is nederland toch weer krom...

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:42

Hoe controleren ze eigenlijk wie er wel en wie er geen echte moslima is?
Krijg je dan een stempeltje in je paspoort ofzo?

Ik vind dat de patiente haar hoofddoek mag dragen, dit is toch haar overtuiging.
Geloof is tenslotte ook niets meer dan een overtuiging of mening van een grote groep mensen.
Wetenschappelijke bewijzen dat er meer bestaat zijn er niet.

ps. Ik heb voor de rest niets tegen een geloof.