Boerkini

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Boerkini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:51

Ja, precies, maar als je er voor kiest om gekleed te gaan, dan is dat aan jou en niet aan wat een ander daar van vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:54

Alleen gaan de meeste moslima's toch echt nog zo gekleed omdat er anders grote problemen met man en familie komen. Misschien is het makkelijker om jezelf wijs te maken dat je het zelf wilt, maar ik vraag me oprecht af wat die vrouwen zouden doen als ze ECHT de vrijheid hadden

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:58

Mijn buurvrouw niet die zou gewoon liever normaal lopen heeft ze me ook verteld, en voor die vrouwen vind ik het zielig. Maar die komt uit een heel streng stuk, ze is ook op haar 15de aan een 39 jarige man uitgetrouwd. Toen ik vroeg ben je daar wel gelukkig mee, vertelde ze hij slaat niet ik heb geluk.
Maar tegelijk is haar oudste zus wel weggelopen, en draagt die geen hoofdbedeking, en haar ouders willen haar niet meer zien omdat ze een prutsmuts is gewoon omdat ze geen hoofddeksel draagt...

Voor die mensen vind ik het zielig, maar er zijn ook mensen die er gewoon voor kiezen daar heb ik echt geen probleem mee

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:01

wendyashley schreef:
Ik vind het echt totaal geen probleem als ik iemand met een boerkini zou zien, deze mensen moeten toch ook gewoon kunnen zwemmen.
We leven nou eenmaal in een multi culturele samenleving en een beetje aanpassen aan elkaar is in mijn ogen geen probleem.
Moeten we de moslim vrouwen dan maar verbieden om te zwemmen alleen omdat we de bourkini geen gezicht vinden, beetje bekrompen!!!

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Laat hun ook lekker geloven als ze dat willen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:03

Precies, dat wilde ik zeggen (maar ik was plots uitgelogd????), veel doen het uit eigen keuze, uit overtuiging.

Wat me opvalt is dat veel mensen iets tegen de islam hebben, terwijl ze er weinig tot geen kennis van hebben.

En ik vraag me af wat er van gevonden werd als zwarte Afrikanen zo wilden zwemmen.

Hier gingen bv twee Peruaanse zussen met al hun traditionele kleding aan (tig rokken) de rivier in. Geen mens die er wat van zegt.

In het topic over buitenlands praten op straat heb ik ook al naar voren gebracht dat ik denk dat het veel meer gaat om het feit dat het een moslim gebeuren is dan wat dan ook.

Laat ieder zo te water gaan als ze willen of zoals ze moeten, desnoods. Uniformen zijn heel normaal, waarom bepaalde badkleding dan niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:05

Als zij dan ook kunnen zwemmen, leuk toch Ja
Ik vind het wel slim bedacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:07

Lusitana, een uniform is een eis die een werkgever stelt, vind ik iets heel anders. Ik heb verder niks tegen de islam, maar ik weet wel dat er een hoop vrouwen zijn die liever gewoon ECHT vrijheid hadden. Dit soort kleding is over het algemeen nog steeds een vereiste om niet grote problemen te krijgen en dat vind ik prima(eigenlijk niet maar dat is de cultuur van het land en daar is geen verschil zoals hier met westerse vrouwen) in islamitische landen, maar niet in NEderland.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:42

Lusitana schreef:
Precies, dat wilde ik zeggen (maar ik was plots uitgelogd????), veel doen het uit eigen keuze, uit overtuiging.

Wat me opvalt is dat veel mensen iets tegen de islam hebben, terwijl ze er weinig tot geen kennis van hebben.

En ik vraag me af wat er van gevonden werd als zwarte Afrikanen zo wilden zwemmen.

Hier gingen bv twee Peruaanse zussen met al hun traditionele kleding aan (tig rokken) de rivier in. Geen mens die er wat van zegt.

In het topic over buitenlands praten op straat heb ik ook al naar voren gebracht dat ik denk dat het veel meer gaat om het feit dat het een moslim gebeuren is dan wat dan ook.

Laat ieder zo te water gaan als ze willen of zoals ze moeten, desnoods. Uniformen zijn heel normaal, waarom bepaalde badkleding dan niet?

Waarom moet alles van discriminatie en een slachtofferrol uitgaan?

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:45

faye schreef:
Lusitana, een uniform is een eis die een werkgever stelt, vind ik iets heel anders. Ik heb verder niks tegen de islam, maar ik weet wel dat er een hoop vrouwen zijn die liever gewoon ECHT vrijheid hadden. Dit soort kleding is over het algemeen nog steeds een vereiste om niet grote problemen te krijgen en dat vind ik prima(eigenlijk niet maar dat is de cultuur van het land en daar is geen verschil zoals hier met westerse vrouwen) in islamitische landen, maar niet in NEderland.

Er zijn toch ook nederlandse moslims die zo denken??

Ik vind die mannen ook veel te bekrompen, maar we helpen de vrouwen niet door om hun kleding te lachen denk ik. Bovendien is het denk ik erg moeilijk voor hen om die traditie te doorbreken. Zij zitten gewoon in een lastige situatie, waar niet snel iets aan valt te veranderen. Zo bezien vind ik dit voor hen dan toch wel een vooruitgang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 16:51

Je zou ze meer helpen door als gemeenschap duidelijk te maken dat bepaalde gebruiken niet geaccepteerd zijn in een westers land als Nederland. Als we alles maar normaal vinden zal er ook hier geen vrijheid voor deze vrouwen ontstaan.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:30

faye schreef:
Je zou ze meer helpen door als gemeenschap duidelijk te maken dat bepaalde gebruiken niet geaccepteerd zijn in een westers land als Nederland. Als we alles maar normaal vinden zal er ook hier geen vrijheid voor deze vrouwen ontstaan.

Denk je dat die vrouwen allemaal ''gered'' willen worden???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:32

Al wil maar 10% dat, we leven hier in een westerse maatschappij. En als je dat niet bevalt, dan ga je toch lekker in een land wonen waar dit soort idioterie wel normaal is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 17:35

Whiz schreef:
faye schreef:

Denk je dat die vrouwen allemaal ''gered'' willen worden???

Zeker weten dat er zat vrouwen zijn die gered willen worden, ga maar eens in de hulpverlening werken, dan ga je het anders zien. Het is niet alleen die hoofddoek die ze dragen, het gaat veel verder en dieper, met die hoofddoek komt er nl ook nog een hele reeks meer bij. Alles voor de prijs van 1.

Net alsof die hoofddoek en het lichaam bedekt houden alles is en ze daarbij emotioneel geheel vrij zijn, eigen keuzes mogen maken, eigen mening mogen hebben. Alles is gewoon aan banden gelegd. Er schuilt vaak veel leed achter dat alles. Om alleen die lachende moslima met hoofddoekje op straat te zien met haar vriendinnen, is het nl niet die gehele groepering. Die moslima's die wel degelijk onderdrukt worden zijn er helaas in overvloed. Als je hulpverlening hebt gedaan en thuis bent geweest en ziet hoe er met die vrouwen wordt omgegaan, ga je anders denken.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:41

faye schreef:

Misschien wel. Maar als ik hier van bepaalde mensen lees dat ze zich zouden bescheuren als zo'n vrouw in het zwembad verscheen, dan vind ik dat knap zielig. Er is een verschil tussen niet normaal vinden en uitlachen denk ik.

Bovendien denk ik niet dat moslimmannen zich ook maar iets aantrekken van wat een westerse vrouw vindt. En zolang de mannen zich er niets van aantrekken, blijven die vrouwen ook hangen. Het zijn niet voor niets vooral veel jonge meiden die zich gaan verzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:44

Alhoewel ik het wel sneu vind zou ik denk ik ook mijn lachen niet kunnen houden, het is toch net een smurfenpak? Dat kun je uitlachen noemen ja, maar sommige dingen werken nu eenmaal op je lachspieren.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:48

faye schreef:
Alhoewel ik het wel sneu vind zou ik denk ik ook mijn lachen niet kunnen houden, het is toch net een smurfenpak? Dat kun je uitlachen noemen ja, maar sommige dingen werken nu eenmaal op je lachspieren.

Ja natuurlijk. Maar er zijn zoveel dingen die op mijn lachspieren werken. Ik vind iemand met maat 44 in een bikini ook wel eens lachwekkend. En mezelf in badpak ook Clown Maar ik ben inmiddels toch wel de leeftijd voorbij dat ik echt lach. Bloos Trouwens , ik vind een hoofddoek ook een heeel raar gezicht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:49

Ik weet het meestal ook wel in te houden. Helaas heb ik hier een peuter die nogal rake opmerkingen kan maken en dan kan ik het dus niet altijd "droog"houden Knipoog

En idd er is genoeg wat op de lachspieren werkt, voor mij is een van die dingen dus zo'n boerkini.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:51

ik stond vanmiddag een bikini te passen, en vond het allemaal wat bloot (vriendin werd gek van me) dus mischien ook iets voor mij? ik ben klein.. alleen nog niet blauw, dus perfect!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 18:51

Ik dacht eigenlijk dat dit een grapje was, maar dit is dus serieus Tong uitsteken
Ja op zich wel slim, als je hun armen, benen en haar niet mag zien..
Maar of ik het aan zou trekken? Nee Tong uitsteken

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:23

jameyskatje schreef:
de Koran is niet ouderwets. het is het nieuwste en laatste geloof. verder staan er dingen in die nu pas, in deze tijd, uitgevonden worden.
het is idd zo dat de man de beschermer is van het gezin. dat is de mannentaak. het is ook zo dat de vrouw voor het huishouden zorgt (ze is de baas over het huishouden, dat betekent niet dat de man haar mag helpen)

en zo zijn er meer dingen. mannen bidden in de moskee.. er zijn vele verkeerde ideeen daarover. sommige mensen zeggen: alleen de mannen mogen naar de moskee. vrouwen mogen hun huizen niet uit. ze worden onderdrukt ofzo..
maar dat is niet zo. je kan het verhaal ook omdraaien.
voor de man is het een verplcihting. voor de vrouw niet (omdat ze kinderen en een huishouden heeft wat al zwaar genoeg is. en dan hoeft ze niet 5x per dag naar de moskee te gaan, wat ik sommige gebieden al een hele wandeling is.) een vrouw mag wel naar de moskee. alleen ze bidden meestal thuis.

Ik zeg niet dat het ouderwets is, ik zeg dat het niet in deze tijd geschreven is en iemand anders in dit topic zegt het al, het is mss het jongste geloof, maar het komt uit de 7e eeuw en dat is een heeeeeeeeele tijd terug.

Maar taak van de vrouw is dus het huishouden, dat zien 'wij westerse gemancipeerde vrouwen' uiteraard wel degelijk als ouderwets. Net zoals dat de man de beschermer is van het gezin, vandaag de dag is dat echt niet meer zo'n zware taak hoor. Het huishouden is echter nog altijd zwaar en stomvervelend. Dan mogen de vrouwen en mannen mss wel gelijkwaardig zijn, maar gelijkwaardige taken hebben ze dus iig niet, die 5 keer per dag naar de moskee, trekt het ook niet recht. Daarbij kan het vrouwen dus belemeren in werk en studie als huishouden prioriteit nr. 1 zou zijn.

Wat als je als dochter heisa maakt, omdat zij wel moet helpen met huishoudelijke klusjes en de broers niet, dat kan erg vervelende situaties geven, ik zou me als dochter absoluut niet gelijkwaardig behandeld voelen. Ik wil niet zeggen dat de gang van zaken overal zo zou zijn. Uiteraard niet, dat zeg ik ook al de hele tijd, er zijn verschillende interpretaties en iedereen is anders. Maar dat soort dingen gebeuren en dat keur ik niet goed.

jameyskatje schreef:
over dat geschapen zijn uit de rib van de man. dat ben ik nog aan het uizoeken. iemand heeft het me eens heel mooi uitgelegd maar ik ben het even vergeten.
verder staan er geen symbolische dingen in de Koran, het is het boek rechtstreeks van god. het perspectief is nog een raadsel afentoe omdat arabisch heel moeilijk te vertalen is.
alleen dat zijn dingen die moet je geloven of niet. dat is net zoals het ontstaan van de aarde. als je in de oerknal gelooft. dan kan ik je vrijmoeilijk uitleggen wat de moslims dan geloven.

Ik geloof in wetenschap en bewijzen. Maar ik geloof niet dat dat het enige is wat je niet letterlijk zou moeten nemen. Het is ongeveer net zo geschreven als de andere heilige boeken als de bijbel, meestal zeer poetisch dus. (Van wat ik er tot nu toe van heb gezien dan.) Dat kan ik niet letterlijk nemen. Net zoals bijv. dat stuk over die rib en de beschrijving van de vrouw. Alsof een vrouw serieus gaat zingen als ze eigelijk moet huilen ofzo, nee, niet letterlijk. (Uberhaupt die hele beschrijving van de vrouw, maar ik herken me er ook uberhaupt niet in, of ik het nou letterliijk of figuurlijk neem.)

jameyskatje schreef:
ik bedoel juist dingen zoals vliegtuigen, telefoons en dat soort dingen..

hier wat voorbeelden

................................

Ik vind het ver gezocht. In de bijbel heb je ook tal van dit soort voorbeelden. Doe mij maar van Kooten en de Bi ;p die zijn ook nog altijd actueel.
Laatst bijgewerkt door Knoffer op 23-05-07 19:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:25

Knoffer schreef:
Doe mij maar Kooten en de Bi ;p die zijn ook nog altijd actueel.

ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:26

ik kan dit btw geen bikini noemen.. een bikini bestaat uit 2 stukken.. dus vind het eerder een boeryama..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:26

Haha! @ faye

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:28

_rosita_ schreef:
sorry hoor... maar het wordt steeds gekker!
nog ff en er komt een nieuw model uit: met een gaasje voor de ogen!:s

nee, ik kan dit niet als positief iets zien, sorry

Helemaal mee eens!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:29

ik vind onneens zijn met iets aanvaardbaar, maar uitlachen nee hoeveel normen en waarden heb je dan zelf Lachen Dat zegt meer over de persoon die lacht, dan degene die in die kleding rondloopt