Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendyashley schreef:Ik vind het echt totaal geen probleem als ik iemand met een boerkini zou zien, deze mensen moeten toch ook gewoon kunnen zwemmen.
We leven nou eenmaal in een multi culturele samenleving en een beetje aanpassen aan elkaar is in mijn ogen geen probleem.
Moeten we de moslim vrouwen dan maar verbieden om te zwemmen alleen omdat we de bourkini geen gezicht vinden, beetje bekrompen!!!
Lusitana schreef:Precies, dat wilde ik zeggen (maar ik was plots uitgelogd????), veel doen het uit eigen keuze, uit overtuiging.
Wat me opvalt is dat veel mensen iets tegen de islam hebben, terwijl ze er weinig tot geen kennis van hebben.
En ik vraag me af wat er van gevonden werd als zwarte Afrikanen zo wilden zwemmen.
Hier gingen bv twee Peruaanse zussen met al hun traditionele kleding aan (tig rokken) de rivier in. Geen mens die er wat van zegt.
In het topic over buitenlands praten op straat heb ik ook al naar voren gebracht dat ik denk dat het veel meer gaat om het feit dat het een moslim gebeuren is dan wat dan ook.
Laat ieder zo te water gaan als ze willen of zoals ze moeten, desnoods. Uniformen zijn heel normaal, waarom bepaalde badkleding dan niet?
faye schreef:Lusitana, een uniform is een eis die een werkgever stelt, vind ik iets heel anders. Ik heb verder niks tegen de islam, maar ik weet wel dat er een hoop vrouwen zijn die liever gewoon ECHT vrijheid hadden. Dit soort kleding is over het algemeen nog steeds een vereiste om niet grote problemen te krijgen en dat vind ik prima(eigenlijk niet maar dat is de cultuur van het land en daar is geen verschil zoals hier met westerse vrouwen) in islamitische landen, maar niet in NEderland.
faye schreef:Je zou ze meer helpen door als gemeenschap duidelijk te maken dat bepaalde gebruiken niet geaccepteerd zijn in een westers land als Nederland. Als we alles maar normaal vinden zal er ook hier geen vrijheid voor deze vrouwen ontstaan.
Whiz schreef:faye schreef:Je zou ze meer helpen door als gemeenschap duidelijk te maken dat bepaalde gebruiken niet geaccepteerd zijn in een westers land als Nederland. Als we alles maar normaal vinden zal er ook hier geen vrijheid voor deze vrouwen ontstaan.
Denk je dat die vrouwen allemaal ''gered'' willen worden???
faye schreef:Je zou ze meer helpen door als gemeenschap duidelijk te maken dat bepaalde gebruiken niet geaccepteerd zijn in een westers land als Nederland. Als we alles maar normaal vinden zal er ook hier geen vrijheid voor deze vrouwen ontstaan.
faye schreef:Alhoewel ik het wel sneu vind zou ik denk ik ook mijn lachen niet kunnen houden, het is toch net een smurfenpak? Dat kun je uitlachen noemen ja, maar sommige dingen werken nu eenmaal op je lachspieren.
jameyskatje schreef:de Koran is niet ouderwets. het is het nieuwste en laatste geloof. verder staan er dingen in die nu pas, in deze tijd, uitgevonden worden.
het is idd zo dat de man de beschermer is van het gezin. dat is de mannentaak. het is ook zo dat de vrouw voor het huishouden zorgt (ze is de baas over het huishouden, dat betekent niet dat de man haar mag helpen)
en zo zijn er meer dingen. mannen bidden in de moskee.. er zijn vele verkeerde ideeen daarover. sommige mensen zeggen: alleen de mannen mogen naar de moskee. vrouwen mogen hun huizen niet uit. ze worden onderdrukt ofzo..
maar dat is niet zo. je kan het verhaal ook omdraaien.
voor de man is het een verplcihting. voor de vrouw niet (omdat ze kinderen en een huishouden heeft wat al zwaar genoeg is. en dan hoeft ze niet 5x per dag naar de moskee te gaan, wat ik sommige gebieden al een hele wandeling is.) een vrouw mag wel naar de moskee. alleen ze bidden meestal thuis.
jameyskatje schreef:over dat geschapen zijn uit de rib van de man. dat ben ik nog aan het uizoeken. iemand heeft het me eens heel mooi uitgelegd maar ik ben het even vergeten.
verder staan er geen symbolische dingen in de Koran, het is het boek rechtstreeks van god. het perspectief is nog een raadsel afentoe omdat arabisch heel moeilijk te vertalen is.
alleen dat zijn dingen die moet je geloven of niet. dat is net zoals het ontstaan van de aarde. als je in de oerknal gelooft. dan kan ik je vrijmoeilijk uitleggen wat de moslims dan geloven.
jameyskatje schreef:ik bedoel juist dingen zoals vliegtuigen, telefoons en dat soort dingen..
hier wat voorbeelden
................................
Knoffer schreef:Doe mij maar Kooten en de Bi ;p die zijn ook nog altijd actueel.
_rosita_ schreef:sorry hoor... maar het wordt steeds gekker!
nog ff en er komt een nieuw model uit: met een gaasje voor de ogen!:s
nee, ik kan dit niet als positief iets zien, sorry