ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:32

Ik denk dat ik daar ook zou blijven, toch het idee dat je beter en sneller op de hoogte bent van de ontwikkelingen, dan als je thuis of waar dan ook zit.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:35

Weet niet of ik het mag uitspreken maar krijg steeds meer het gevoel dat die ouders achter de verdwijning van maddy zitten.
Het gaat mij als ik het zo lees veel te makkelijk,vakanties,tweeling droppen enzovoorts.....
Heb er gewoon een erg negatief gevoel bij.
Het zal trouwens niet het eerste koppel zijn die diep rouwend voor de camera staan en intussentijd zelf hun kind van het leven hadden beroofd.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:35

lindsey schreef:
Vanochtend hoorde ik op de radio dat een kindje van een brits echtpaar dat ontvoerd was uit een vakantiehuisje in Portugal nog niet terug was. Ook niet nadat de ouders diverse emotionele oproepen via de tv hadden gedaan.

Blijkt dat de ouders uit eten waren gegaan in een een restaurant en het kind alleen in het huisje hadden achtergelaten terwijl het sliep.

Nu lijkt mij die ontvoering voor het kind een vreselijke traumatische ervaring en daarom is het verschrikkelijk dat dit gebeurd is maar welke idioten laten hun kind nu gewoon alleen in vakantiehuisje achter om uit eten te gaan. Dan denk ik die ouders verdienen niet beter.
Mocht het kind terugkomen dan denk ik dat er serieus gekeken moet worden of het kind sowieso niet beter af is in een pleeggezin.

Het is vlakbij ons vakantiehuis gebeurt, en toen we daar waren hingen er ook allemaal posters enzo Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:43

Lusitana, voor mijn gevoel zou ik in Nederland of Engeland te ver weg zitten en voor mijn gevoel mijn kind in de steek laten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:53

Ja, me ze is niet DAAR, toch? Geenidee waar ze wel is, maar het is hoogstonwaarschijnlijk dat ze in Portugal is.

Maar ik zie wel dat je een beetje vast wilt houden aan de omgeving, zoals mensen vaak de kamer van een vermist persoon in tact houden.
Alleen ben ik denk ik zelf niet zo. Maar nogmaals, geen idee hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 15:55

Lusitana, ik geloof niet dat ik verstandelijk zou redeneren als mijn kind weggenomen is. Dan blijft alleen je gevoel over. En misschien is dat een slechte raadgever, maar je moet wel met jezelf nog kunnen leven als je in een dergelijke situatie zit. Het is dus puur een gevoel al bereik je er daadwerkelijk misschien niks mee.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 01:00

Moderatoropmerking:
Geen van de bokkers is persoonlijk bij dit onderzoek betrokken. Het lijkt me dan ook verstandig om niet allerlei meningen verpakt als feiten hier te plaatsen of allerlei ongegronde beschuldigingen te doen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:06

betekend dit ook dat je niet je gevoel hierover maf uitspreken?
In alle andere topics mag je wel "ik vind..." of "ik denk..." neerzetten..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:14

Moderatoropmerking:
"Ik vind het raar dat ze in Portugal blijven" is een eigen mening en kan je zonder problemen plaatsen. "Ik denk dat Pietje het gedaan heeft" is een ongegronde beschuldiging en dat is niet de bedoeling.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:48

ik geloof niet dat we hier in feiten aan het praten zijn, maar in gedachtengangen en dat is ook wel duidelijk. Het is immers een discussieforum hier...maargoed, dan voortaan bij elke zin plaatsen ik denk......
gut wat worden we opeens 'correct' op bokt zeg.

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:51

Kimberley77 schreef:
ik geloof niet dat we hier in feiten aan het praten zijn, maar in gedachtengangen en dat is ook wel duidelijk. Het is immers een discussieforum hier...maargoed, dan voortaan bij elke zin plaatsen ik denk......

Dat mag toch ook niet zoals ik uit het laatste bericht van mod begrijp :S
Vind dat wel een beetje ver gaan, het zijn maar meningen en gedachten.. En ik denk vaak dat het vaak niet eens geheel onterecht is. (ik dénk het, zeg niet dat het zo ís)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 11:53

Kimberley77 schreef:

Valt me ook op de laatste tijd......

Zowiezo hoop ik dat ze het meisje vinden en snel, moet erge schokkerende tijd zijn voor haar

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 12:04

vrijheid van mening mag..anders kan je bijna alle forums hier op nm wel sluiten of een opmerking plaatsen..neem bv het topic van krokodil grijpt jongen van een poosje terug. daaropw ordt er volop gesproken over wat men al dan niet denkt en vind..
maargoed, ik zal hier geen discussie van maken, ik denk dat dat beter is van niet Tong uitsteken

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 15:36

Er worden morgen weer nieuwe getuigen gehoord in Portimão.
De journalisten verhuizen ook daarheen.

Een man is trouwens verhuisd door dit hele gebeuren, omdat hij een dochtertje heeft dat sterk op Maddie leek. Hij denkt dat dezelfde man die zijn dochtertje heeft proberen te stelen, Maddie heeft meegenomen.
Twee dagen vóór de ontvoering is ook bijna een kindje van een caféhoudster ontvoert...
Er wordt ook onderzoek gedaan in Marokko.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:44

Kimberley77 schreef:

Sinds Karl moderator op nieuws en maatschappij is mag je niks meer zeggen, Een geval van "over"correct willen zijn en daarmee de vrijheid van meningsuiting teniet doen.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:56

Ik vermoed dat de opmerking van Karl op mijn stukje slaat.
Natuurlijk weet ik dat het een pittige gedachte is en daarom twijfelde ik ook om em te plaatsen maar anderzijds mag je natuurlijk ook je gedachtegang erover geven zonder te beweren dat het een feit is.
Ik heb nooit gezegd dat die ouders het op hun geweten hebben,ik zei alleen dat ik er een slecht gevoel bij heb.
Maar als dat al niet meer mag ga ik wel naar het bejaardentehuis om lekker een stukje met oma te wandelen en over koetjes en kalfjes te praten.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 18:06

ik ga er thuis wel over verder discussiëren, hierbij vertrek ik dan ook uit het topic.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 19:54

Ik weet niet wat ik er allemaal van moet denken hoor.Ik vind die ouders zeer apart en die media aandacht is ook wel erg overdreven.En waarom laat je je kind achter in een appartement in een onbekend land als je zelf uit eten bent ?! Verward

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:10

Dat is al besproken. In de eerste plaats is het appartement van henzelf en komen ze er al jaren. Ten tweede is het op een complex dat vrij besloten is, ten derde is het kindvriendelijk opgezet en bied het complex kinderoppas. Maar daar hebben ze geen gebruik van gemaakt omdat het zo veilig voelde omdat er ook camera bewaking is (die bleek niet te werken). Ze deden hetzelfde als een bevriend paar, trouwens. Die worden buiten het verhaal gehouden, maar die lieten ook hun kinderen alleen en wellicht zijn er nog meer op het complex. Het is helemaal ingesteld om de ouders vrij te houden van de kinderen, zodat ze echt vakantie hebben. Het complex is van een Engels bedrijf.

Ze voelen zich er thuis en veilig, en terecht, zoiets is nog nooit eerder voorgekomen.
Verder was dit hoogst warschijnlijk een zeer geplande roof, die ze wel hebben vergemakkelijkt door de kinderen alleen te laten, maar iemand had ze ook met een smoesje bij de oppas weg kunnen halen of uit de crèche. Of de ouders neer kunnen slaan, om maar wat te noemen.
Alles wijst er trouwens op dat het meisje de ontvoerder kende of vertrouwde, er zijn geen sporen van inbraak of verzet gevonden. Wél heeft ze haar liefelingsknuffel achtergelaten, wat heel ongewoon in. Het kan zijn dat ze met eter in slaap is gehouden en weggedragen en dat ze zo de knuffel heeft laten vallen (lag op de grond).

Dit zijn allemaal politie verklaringen, niet mijn eigen ideeën....

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 12:36

Lusitana: lijkt me voor die verhuisde man ook verschrikkelijk als je kindje zoveel op maddie lijkt. Straks wordt hij voor de ontvoerder aangezien

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:09

De McCanns gaan binnenkort naar Parijs, Madrid en Berlijn en voorlopig nog niet terug naar Engeland.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:11

Gaan ze dan gewoon op reis, of wat gaan ze daar doen?

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:11

Toe maar! Maar wat willen ze daar doen...?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:16

Campagne voeren, op reis of waarom? Is dat er ook bij vermeld?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 15:26

Pff, ík vind het maar raar allemaal, nu op reis, wouden ze niet daar blijven? In de buurt?